Make-up voor paarden steeds populairder

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Evelienepien

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-17 17:29

Schoentje schreef:
Niks nieuws. Ik gebruik al jaren babyolie rond de mond, neus en ogen van de paarden op concours om ze wat meer uitstraling te geven.
En vroeger toen ik wel eens mee ging naar Welsh pony keuringen (25 jaar geleden), werden de witte Welsh sectie A pony's aan alle kanten gekalkt om ze witter te krijgen en werd kool met olie, vaseline of uiercreme gebruikt om ze rond de mond, neus en ogen donkerder te laten lijken.
Dit is alleen wat commercieel aangepakt nu.

Je hebt precies getypt wat ik ook wilde neerzetten!
Keek mn ogen de eerste x uit iig..
Alleen mis ik de haarlak nog!

(Vraag me wel stiekem af of we vrugah niet met dezelfde eigenaar van a welshjes zijn meegeweest?
Ik kom uit nuenen. Eigenaresse woonde in ehoven dus zou kunnen!)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-17 17:30

Huh, dit wordt toch heel vaak gedaan? :')

En inderdaad, je spoelt het er zo weer af. Dus snap de mensen die zeggen dat het mishandeling is niet zo. :')

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-17 17:30

xyzutu2 schreef:
Eilinora schreef:
Wat vind je dan van dit?
Ook een welshje op keuring.

[ [url=m/uPrr1d.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik vind dit persoonlijk echt way overboard. Een soort ponypanda. Ik vind het ook apart om het paard met zwarte verf een soort blauw oog te geven, want daardoor mis je compleet de vorm van het oog zelf. Juist bij schimmels heb je van nature al zo'n mooi subtiel lijntje eyeliner door de donkere oogleden. Nu zie ik een grote zwarte vlek.

Grappig dat je dat vind....deze pony heeft geen make up op haar hoofd.

Schoentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-17 17:32

Evelienepien schreef:
Schoentje schreef:
Niks nieuws. Ik gebruik al jaren babyolie rond de mond, neus en ogen van de paarden op concours om ze wat meer uitstraling te geven.
En vroeger toen ik wel eens mee ging naar Welsh pony keuringen (25 jaar geleden), werden de witte Welsh sectie A pony's aan alle kanten gekalkt om ze witter te krijgen en werd kool met olie, vaseline of uiercreme gebruikt om ze rond de mond, neus en ogen donkerder te laten lijken.
Dit is alleen wat commercieel aangepakt nu.

Je hebt precies getypt wat ik ook wilde neerzetten!
Keek mn ogen de eerste x uit iig..
Alleen mis ik de haarlak nog!

(Vraag me wel stiekem af of we vrugah niet met dezelfde eigenaar van a welshjes zijn meegeweest?
Ik kom uit nuenen. Eigenaresse woonde in ehoven dus zou kunnen!)

Martens? :)

Neverland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-17 17:36

xyzutu2 schreef:
Eilinora schreef:

Ik vind dit persoonlijk echt way overboard. Een soort ponypanda. Ik vind het ook apart om het paard met zwarte verf een soort blauw oog te geven, want daardoor mis je compleet de vorm van het oog zelf. Juist bij schimmels heb je van nature al zo'n mooi subtiel lijntje eyeliner door de donkere oogleden. Nu zie ik een grote zwarte vlek.

Grappig dat je dat vind....deze pony heeft geen make up op haar hoofd.

Dat maakt de pony nog steeds niet mooier :=
Ik heb gewoon niks met pandabeer ogen, of het nu naturel is of nep.

Anoniem

Re: Make-up voor paarden steeds populairder

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-17 17:37

Ik vind die zwarte ogen bij schimmeltjes wel mooi.. En is toch ook wel iets wat bij Welshjes hoort.

Neon

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-17 17:38

Dus... ik gebruikte jarenlang babydoekjes met olie voor de neus en ogen... zag er heel mooi verzorgd uit...

Gruis

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-17 17:39

Ben ik dan de enige die het wel gaaf vindt staan? Vind het serieus wel mooi, hoeft voor mij niet per sé, maar lijkt me niet dat het paard er last van heeft. Beetje zuur dat er zo lullig over gedaan word vind ik eigenlijk, ieder z'n ding toch :) .

BabiiVeeraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-17 17:47

Gruis schreef:
Ben ik dan de enige die het wel gaaf vindt staan? Vind het serieus wel mooi, hoeft voor mij niet per sé, maar lijkt me niet dat het paard er last van heeft. Beetje zuur dat er zo banketstaaf over gedaan word vind ik eigenlijk, ieder z'n ding toch :) .

Nee hoor, ik vind het prachtig!
In de arabierenwereld is dit al sinds jaar en dag "gewoon normaal" op shows. Zowel aan de hand als onder het zadel. Geeft net dat beetje meer uitstraling en expressie.
Gebruik van kool e.d. is trouwens verboden binnen de Arabieren, alleen kleurloze producten zijn toegestaan.

Voor belangrijke dressuurwedstrijden doe ik het ook, gewoon omdat ik het mooi vind.
En dan voor de mensen die zeggen het gaat toch om beweging en gereden zijn, dat klopt. Op mijn werk gaat het ook om het werk dat ik afleveren, maar wordt mijn werk er slechter van als ik daar een makeupje bij draag? :+

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-17 17:50

Er zijn best een hoop mensen die het mooi vinden. Witmakers, zwartmakers en glansversterker zijn al zo oud als de weg naar rome. Vind het minder erg dan mensen die echt drastische dingen doen om net wat meer show effect te krijgen. Bv Hoef standen wijzigen, staarten couperen, snorharen wegscheren.

Ik verkoop ook glittergel en glitterspray en glitterhoeflak... Dat is pas verschrikkelijk :)

Chantalll

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-17 17:52

De make-up wordt volop gebruikt op de keuringen.... ook ik gebruik het voor de finishing touch.

Het staat mooi ... doet de pony geen kwaad en idd ... ik was mijn pony's als ik thuis kom ... ik zit ook tevens in de Welshjes, maar dan de Sectie B.

Ieder zijn meug maar dat hier gewoon pony's met de grond gelijk gemaakt worden vind ik schandalig.

Je kunt iets niet mooi vinden, maar daarvoor hoeft dat niet op deze manier. Het is de mensen hun lust en leven. Trainen aan de hand, trainen aan de longe en tussen de lijnen etc etc ... alles om hun TROTS te showen in de ring en dan Ubertrots zijn dat net die dag JOU pony ertussenuit gepikt wordt op beweging, uiterlijk en braafheid.

Dit is 1 van mijn Welsh B pony's in de Make up een paar weken terug.

6 jarige merrie en heeft dit jaar haar 1ste veulen aan de voet.

Afbeelding

Afbeelding

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-17 18:01

bruintje123 schreef:
Die eerste en tweede vind ik echt te zwart rondom de ogen.

Afbeelding
Dit is zonder :') ze is nou eenmaal met wat contrast geboren

Dee_Es

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-17 18:02

Wat een prachtig dier Chantalll!

Ik moet zeggen dat ik de eerste keer een beetje raar stond te kijken toen ik over make up voor paarden hoorde. Dit ging om een keuring voor Arabisch Volbloeden. Maar ik vind het wel mooi, het zwart net even wat zwarter maken. Het halve hoofd scheren bij de AV's vind ik zelf wat minder mooi maar ik zie geen kwaad in een make-upje.

Evelienepien

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-17 18:03

Schoentje schreef:

:j

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-17 18:03

Dat is dan helaas ook niet mijn smaak. Ik vind het niet matchen bij de roze neus.
Maar smaken verschillen zullen we maar zeggen.
De onderste van die 3 vind ik wel echt mooi.

Chantalll

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-17 18:05

Dank je wel Dee-es ... ik scheer alleen de uitstekende haren bij de oren en de keelrand. Voor de rest kwa tastharen laat ik alles zitten of ik moet er een krulspeld in kunnen draaien ... dan gaat er wel wat af. Haha

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-17 18:07

Door make-up op de juiste wijze te gebruiken, of door op de juiste manier te scheren (met messen in diverse lengtes) kan je bepaalde dingen accentueren.
Een hoofd wat wat uitstraling mist, kan je net die extra touch geven bijv.
Een "lelijk, slecht" paard wordt er niet ineens een mooi, goed paard van. Een goed paard kan er wel een "beter" paard van worden...

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-17 18:08

bruintje123 schreef:
Die eerste en tweede vind ik echt te zwart rondom de ogen.

En het grappige is dat er geen zwart opzit. Alleen wat glans

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-17 18:10

Maar door glans worden ze ook zwarter.
En als ze dan al zo zwart van zichzelf zijn vind ik dat niet mooi.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-17 18:13

Gruis schreef:
Ben ik dan de enige die het wel gaaf vindt staan? Vind het serieus wel mooi, hoeft voor mij niet per sé, maar lijkt me niet dat het paard er last van heeft. Beetje zuur dat er zo lullig over gedaan word vind ik eigenlijk, ieder z'n ding toch :) .

Nee hoor!
Ik vind het ook best mooi, zeker voor show heeft het net wat extra 'frisse' uitstraling

En het welshje van hierboven vind ik prachtig! Fijn haar, hoog in het bloed.

Gelukkig verschillen meningen

Nicole

Re: Make-up voor paarden steeds populairder

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-17 18:17

Ik moet echt heel erg lachen van de reacties van hier _O- Dit is al eeuwen oud en blijkbaar leven er heel veel mensen onder een steen.. Mijn paarden vinden het heerlijk dat getut en niks dier onvriendelijk aan en op shows word het allemaal gedaan, het hoort erbij! Check de AMHA, Welsh, Arabier, Duits etc etc maar eens vooral op show, als hier een topic is met iemand die zijn AMHA op show was en stand foto's heeft roept iedereen mooi en prachtig en nu dit :') _O-

mooney

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-17 18:18

Ik ben persoonlijk ook niet van de paarden make up (maar heel eerlijk, ook niet van de mensenvariant :') ). Heb hier wel de typische pony's ervoor in de wei lopen, Arabiertje en Welsh. Maar ik vind ze naturel leuker.
Maar het is inderdaad niets nieuws en als je het zelf wel mooi vind snap ik ook best dat je voor een fotoshoot of op de show er gebruik van maakt.

Liebeskind

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-17 18:28

Macs schreef:
Uhmmm ok..
Je kunt je geld beter in goede lessen steken ipv aan het uiterlijk van je paard.. :+

Jij hebt geen leuke dekjes, frontriemen etc?

Schoentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-17 18:29

Evelienepien schreef:
Schoentje schreef:

:j

Dan weten we beide dat make up bij paarden echt niet nieuw is! ;)
Ik vind het bij de Welsh pony's ook wel mooi. Die snoetjes zijn ook echt donker, alleen van nature niet zo diep als met een beetje kool en vet.
Maar zoiets moet je wel gewoon met de hand op- en uitsmeren. Zoals in de video met een sponsje, dan komt het er toch wat vlekkerig op.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-17 18:32

Nicole schreef:
Ik moet echt heel erg lachen van de reacties van hier _O- Dit is al eeuwen oud en blijkbaar leven er heel veel mensen onder een steen.. Mijn paarden vinden het heerlijk dat getut en niks dier onvriendelijk aan en op shows word het allemaal gedaan, het hoort erbij! Check de AMHA, Welsh, Arabier, Duits etc etc maar eens vooral op show, als hier een topic is met iemand die zijn AMHA op show was en stand foto's heeft roept iedereen mooi en prachtig en nu dit :') _O-

Volgens mij weet iedereen dat het al eeuwen gebruikt word. Al is het dan met babyolie.
Maar dan hoeven mensen het nog niet mooi te vinden.

Dat paarden het getut lekker vinden, ja vast wel, ook daar zie ik niemand schrijven dat het niet zo is.