Ezel wordt levend opgegeten door tijgers in dierentuin

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

N4N4

Re: Ezel wordt levend opgegeten door tijgers in dierentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 18:41

Zielig :-(

NinkeG

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 19:01

Wat zijn sommige mensen toch harteloos, verschrikkelijk |(

AQHAProud

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 19:31

Verschrikkelijk echt marteling!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 20:33

Lizzyy schreef:
Walgelijk ;( vraag me af of die ezel dit in volle bewustzijn heeft meegekregen of dat hij verdooft is? Arm beestje laat het zo geladen over zich heen komen. Kansloos van de dierentuin. En dit hebben dierenverzorgers dan bedacht? Bah

Denk eerder dat hij zo'n doodsangst heeft dat hij totaal bevriest. Dat zie je wel vaker met vluchtdieren. -O-

shiroihebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 20:42

Dieren in het wild sterven ook niet pijnloos. Maar wanneer je dieren houdt, moet je onnodig lijden voorkomen. Ze hadden de ezel eerst moeten slachten...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 20:50

Lizzyy schreef:
Walgelijk ;( vraag me af of die ezel dit in volle bewustzijn heeft meegekregen of dat hij verdooft is? Arm beestje laat het zo geladen over zich heen komen. Kansloos van de dierentuin. En dit hebben dierenverzorgers dan bedacht? Bah

Aangezien de ezel gegeten word denk ik niet dat ze deze verdoven, de tijgers krijgen dit dan ook binnen.

Ze hadden hem idd eerst moeten slachten vind ik, een dier het water in gooien en hem dan 30 minuten laten lijden is gewoon triest.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 20:53

Koia schreef:
China staat nou niet echt bekend om hun dieren (of mensen..) welzijn. De enige dieren die het daar in gevangenschap enigzins goed hebben zijn panda's.

Die dan weer worden 'gedoneerd' aan nederland en alleen als het verblijf wel goed voor elkaar is.

Om te kotsen :r

orkaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 22:54

walgelijk.

Helaas hebben dieren in gevangen schap niet de kill skills die ze als ze in de natuur zijn opgegroeid en de vaardigheden van soort genoten hebben geleerd wel hebben. Maw de lijdens weg voor het prooi dier is veelste lang.

Normaliter kunnen tijgers prima een prooi snel doden..echter voor deze tijgers is het gewoon raar wat ze overkomt..en dan zie je ook aan het gedrag, dat ze niet meteen de juiste kill moves maken.

Desnoods hadden ze de ezel een kogel door het hoofd geschoten alvorens ze hem bij de tijgers erbij kiepten..maar dit geen woorden voor.

Terrydr

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 22:55

Sneu he ik heb t zelf verder niet aangeklikt

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 22:55

Kaitlyn schreef:
Ik ben er meer voor dat tijgers die uitgezet gaan worden, tijdelijk in een reservaat komen (waar ze beter in de gaten gehouden kunnen worden) waar er dan ook de ruimte is om te jagen en voor vluchtdieren om te ontsnappen. Ze moeten het toch leren, anders zijn uitzetprogramma's voor niks als de tijgers dan dood gaan van de honger.

Zolang de tijger geen verband legt tussen een rondlopend beest en zijn volgende maaltijd heeft dat los laten lopen tussen zijn prooien in zo'n reservaat geen zin. Bij het trainen van een dier op een opeenvolgende serie handelingen (want succesvol jagen is niet 1 handeling maar vele) begin je bij het eind en plakt de nieuwe stapjes er telkens voor. In beperkte ruimte gezet worden met volgende levende maaltijd is dus stap 1. Ze moeten eerst leren doden voordat ze kunnen en willen! proberen achter een levende prooi aan te gaan. Link leggen dat bewegende ding = eten, komt ook niet geheel vanzelf. Dat ze daarna moeten leren inschatten welke prooi verzwakt genoeg is dat de inspanning om het te vangen meer oplevert dan het kost, is iets voor gevorderden, niet de manier om meteen te beginnen.

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 23:26

Dit bewijst wel weer dat het hele fenomeen dierentuin volledig achterhaald is.

CaPrIoLe`79

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 23:34

Het verhaal verandert nu in de media. Nu zijn het aandeelhouders die dit deden en de verzorgers die ze uiteindelijk hebben tegengehouden toen ze er nog een schaap bij wilden gooien.

FjeLOVER

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 23:54

Gatverdamme, afschuwelijk, onmenselijk!!
Bah bah bah, weet dat het internet is, dus hou me in maar wat een misbaksels!

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 00:35

Nieuwsredactie schreef:
Ook andere dierentuinen in China voeren trouwens regelmatig levende dieren aan tijgers om het publiek te entertainen.

Dít is die zin uit de OP waar ik zo hard over val. We kunnen een economische malaise schrappen. We kunnen de hongerige tijgers schrappen. Tevens is elk menselijk fatsoen bij deze geschrapt. -O-

Ongeacht de situatie in deze specifieke dierentuin blijkt het eigenlijk gewoon heel normaal te zijn, ter animatie van: jawel, het publiek!!!!

:r

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 00:52

Kuggur schreef:
GabberGill schreef:
Gewoon leedvermaak, maar dat is waar China op leeft. Respectloze cultuur wat dieren betreft!

En jouw grove en beledigende generalisatie van een land waar meer mensen leven dan in Europa, met grotere culturele diversiteit is wel "respectvol"?
Denk toch na.

Haal je kop eens uit het zand en denk zélf eens na. Het is gewoon een feit wat dieren betreft. Zijn in China ook bizar weinig organisaties vóór de dieren. Dat zeggen zij zelf ook, ze kunnen ook vooral nog redelijk kleine dingen doen omdat er gewoon te weinig mensen zijn die verandering zouden willen.
En dat westerse dierenorganisaties daar regelmatig heen gaan om voor de dieren te strijden omdat het zo nodig is, zegt ook wel het een en ander.

Walgelijk :r

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 01:01

Kuggur schreef:
GabberGill schreef:
Gewoon leedvermaak, maar dat is waar China op leeft. Respectloze cultuur wat dieren betreft!

En jouw grove en beledigende generalisatie van een land waar meer mensen leven dan in Europa, met grotere culturele diversiteit is wel "respectvol"?
Denk toch na.

|( |( |(

Het ging hier niet over het algehele respect, maar over het respect naar de dieren. Denk zelf dus even na voor je gelijk roept.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 01:04

Nee, GabberGill. Jij zegt dat China leeft op leedvermaak. Die uitspraak is gewoon niet correct. Ongeacht of het dieren, mensen of marsmannetjes betreft.

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 01:08

Ja maar zij zegt dat ik ook niet zo respectvol ben. Dit heb ik ten eerste nergens beweerd en ten 2e zeg ik dat hun geen respect voor dieren hebben. Dat staat los van hoe respectvol ik naar een mens toe ben.

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 01:14

Ik ga daar verder ook geen woorden aan vuil maken, want ik vind dat en ik mag dat vinden hoe respectloos het in een ander zijn ogen ook mag zijn. Zo mag kuggur mij geeoon respectloos en generaliserend vinden. Iedereen heeft over deze onderwerpen zijn eigen mening en soms is hij verschillend. So be it!

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 01:14

Beweren dat China leeft op leedvermaak is inderdaad niet respectvol. Dus ja, ik sluit me bij hém aan. :)

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 01:16

Prima zo heeft ieder zijn ding. Ik vind jullie der niet onaardiger door ofzo hoor.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 01:17

Nee, ik jou ook niet, hoor! :)

Shit, hangt de vrede op aarde nu van Kugger af? :+

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 01:19

Morganlefay schreef:
Enne GabberGill ooit stierenvechten gezien of hoe er met ons (slacht)vee wordt omgegaan???

Kijk ik niet naar, maar daarin is mijn mening ook dat het respect in spanje zeer laag naar de dieren is. Hier in Nederland ook nog steeds. Hoor je mij zeggen dat alleen.de Chinezen erg laag scoren voor diervriendelijkheid?

Alleen qua cijfers en hulpinstellingen ben ik ervan overtuigd dat wij het in Nederland in ieder geval nog proberen te minimaliseren.

Overal komt wreedheid gericht naar beesten voor. Hier in Nederland zie ik alleen geen puppy's op een markt in zakjes gepropt, ezels in hokken gedumpt worden, beesten levend gevild worden of honden verzameld worden in kleine kooitjes opweg naar een onprettige dood.
Laatst bijgewerkt door GabberGill op 08-06-17 01:25, in het totaal 1 keer bewerkt

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 01:19

Palmera schreef:
Nee, ik jou ook niet, hoor! :)

Shit, hangt de vrede op aarde nu van Kugger af? :+

Dat sowieso! Hoop dus op een stukje vredelievendheid terug.
Laatst bijgewerkt door GabberGill op 08-06-17 01:27, in het totaal 1 keer bewerkt

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 01:20

Cowgirl schreef:
Koia schreef:
China staat nou niet echt bekend om hun dieren (of mensen..) welzijn. De enige dieren die het daar in gevangenschap enigzins goed hebben zijn panda's.

Die dan weer worden 'gedoneerd' aan nederland en alleen als het verblijf wel goed voor elkaar is.

Om te kotsen :r

Panda's zijn Chinese overheid ivm nationaal symbool, etc. Niet een commercieel bedrijf, is nogal een verschil qua doelen en middelen.

Verder zijn er net zo goed verantwoordelijke huisdier eigenaren zoals wij die herkennen (incl. de liefdevol kapot gefokte showrashonden zoals die hier ook voorkomen). Onderscheid maken tussen de overheid, de bevolking (met alle verschillen daarin) en het bedrijfsleven is wel zo verstandig. Er zijn nl nogal wat verschillen in doelen, kennis (zat zonder internet of toegang DA), gewoontes en het waarom van dieren houden.