[VIDEO]Tristan Tucker gediskwalificeerd na belonen paard

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

FatCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-17 18:24

Boef2016 schreef:
FatCat schreef:
Ik snap eigenlijk een aantal regels uit dressuur niet. Zoals dat je met stang en trens moet rijden op bepaald niveau, en bitloos mag dan weer niet vanaf M2 (dacht ik) Dat je geen stem hulpen mag gebruiken, maar sporen geen probleem!

Heel spijtig eigenlijk. Zou het anders een prachtsport vinden.

Je mag tm gp gewoon met trens rijden. Je bent dus niet helemaal goed op de hoogte. Geeft niets! Volgens mij zijn sporen ook niet meer verplicht, maar dat moet ik even nakijken.

Klopje op z'n kont mag gewoon niet.

Dat van stang en trens wist ik niet, bedankt! Dat van die sporen was gewoon in contrast met het verbod op stemhulpen.

koenborias

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-17 18:38

Boef2016 schreef:
FatCat schreef:

Je mag tm gp gewoon met trens rijden. Je bent dus niet helemaal goed op de hoogte. Geeft niets! Volgens mij zijn sporen ook niet meer verplicht, maar dat moet ik even nakijken.

Dat van stang en trens wist ik niet, bedankt! Dat van die sporen was gewoon in contrast met het verbod op stemhulpen.

Kleine verduidelijking.. De FEI heeft net weer iets andere regels dan de KNHS. Bij de KNHS is het tot en met Grand Prix toegestaan om met trens te rijden, sporen zijn verplicht.
Bij de FEI is het verplicht om in alle Internationale dressuur rubrieken met stang & trens te rijden (behalve bij de pony's en de children, daar ben je verplicht om met trens te rijden.) Ook sporen zijn verplicht in ALLE internationale klassen. En zoals het bij de FEI in het regelement staat mag je je paard ten alle tijden het paard belonen zolang beide handen maar verbonden blijven met je teugels. Belonen is dus gewoon toegestaan (Beloning of kriebeltje op de hals! ;) ). Bij de kür op muziek komt het inderdaad wel eens voor dat een oefening (Piaffe, passage of wisselserie om de pas) met één hand wordt gereden, dat is dan toegestaan door verhoging van moeilijkheidsgraad (zie eerdere foto uit FEI regelement).
Laatst bijgewerkt door koenborias op 06-06-17 18:41, in het totaal 1 keer bewerkt

bruintje123

Re: [VIDEO]Tristan Tucker gediskwalificeerd na belonen paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-17 18:40

Maar staat in dat Fei reglement dan dat als je dan toch beloond door 1 hand los te laten er uitsluiting op volgt?
In de Nederlandse variant kan ik dat niet vinden.

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-17 18:55

Boef2016 schreef:
FatCat schreef:
Ik snap eigenlijk een aantal regels uit dressuur niet. Zoals dat je met stang en trens moet rijden op bepaald niveau, en bitloos mag dan weer niet vanaf M2 (dacht ik) Dat je geen stem hulpen mag gebruiken, maar sporen geen probleem!

Heel spijtig eigenlijk. Zou het anders een prachtsport vinden.

Je mag op trens blijven rijden, maar dan niet internationaal geloof ik. Dus alleen de nationale wedstrijden.
Sporen hoeven niet meer.

Daarnaast kun je je paard ook erg heet maken met bv je stem.

Boef2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-17 19:11

koenborias schreef:
Kleine verduidelijking.. De FEI heeft net weer iets andere regels dan de KNHS. Bij de KNHS is het tot en met Grand Prix toegestaan om met trens te rijden, sporen zijn verplicht.
Bij de FEI is het verplicht om in alle Internationale dressuur rubrieken met stang & trens te rijden (behalve bij de pony's en de children, daar ben je verplicht om met trens te rijden.) Ook sporen zijn verplicht in ALLE internationale klassen. En zoals het bij de FEI in het regelement staat mag je je paard ten alle tijden het paard belonen zolang beide handen maar verbonden blijven met je teugels. Belonen is dus gewoon toegestaan (Beloning of kriebeltje op de hals! ;) ). Bij de kür op muziek komt het inderdaad wel eens voor dat een oefening (Piaffe, passage of wisselserie om de pas) met één hand wordt gereden, dat is dan toegestaan door verhoging van moeilijkheidsgraad (zie eerdere foto uit FEI regelement).

Sporen zijn bij de knhs niet verplicht!

Fei regels zijn anders, maar gok dat er niet veel starten onder de vlag van de fei op bokt.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-17 19:17

ik zie de sporen in de klasse B t/m L (M ) eigenlijk liever verboden worden.
90% gebruikt ze om het paard naar voren te trappen.

koenborias

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-17 19:32

Boef2016 schreef:
koenborias schreef:

Sporen zijn bij de knhs niet verplicht!

Fei regels zijn anders, maar gok dat er niet veel starten onder de vlag van de fei op bokt.

Ik doelde eigenlijk op de hogere klassen. Vanaf de B tot de M zijn sporen inderdaad niet verplicht. Vanaf de M dan weer wel, vanaf de M2 dacht ik.

Mungbean

Re: [VIDEO]Tristan Tucker gediskwalificeerd na belonen paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-17 19:40

Dat klopt al jaren niet meer.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-17 21:34

Lauren186 schreef:
Bij deze iets wat ik me al tijden afvroeg: Als je bij een reguliere KNHS/FNRS wedstrijd na het afgroeten de teugels lang gooit en beloont, is dat dan fout? Want er staat toch aan het einde van de proef iets in de trand van "voorwaarts in stap de rijbaan verlaten"? Technisch gezien is de proef dan nog niet afgelopen :o

Ik hoop dat dit een duidelijk verhaal is, tijdje uit de paardensport geweest, maar vroeg me dit al lang af :D

In belgie staat met lange teugel in vrije stap (geloof ik, of gewoon in stap ) de rijbaan verlaten

vur

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-17 21:42

Sizzle schreef:
Dat klopt al jaren niet meer.

Juist. Volgens mij al zeker 4 jaar niet meer.