Ponypark Slagharen verder zonder pony's

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-17 13:26

Vanaf m'n derde gingen wij er ieder jaar heen en wat heb ik er van genoten!!! Toen was het nog ponypark slagharen en had je inderdaad iedere dag een pony bij je huisje. Toen ik daar te groot voor werd, ging ik altijd 'helpen' bij het uitgeven van de pony's.
Vond het echt het ideale park voor met kinderen. Alle attracties waar je zo in kon. Vond het verschrikkelijk als ik om 6 uur weer naar het huisje moest :P
Toen gingen de pony's weg bij de huisjes en mocht je de hele dag 'rondjes' rijden in de binnenbak. Even later kwamen ze op het 'briljante' idee om de bak met beton te verhogen en er een soort van looppad in te maken. Errrruug handig als je de kindjes vast wilde houden en jij een stuk hoger liep dan de pony }:0
Uiteindelijk ging dit ook dicht. Toen kwam vakantiepark collendoorn. Daar kreeg je een pony aan je huisje en mocht je met een treintje gratis naar het (nu) attractiepark slagharen.
heb het ook nooit iets gevonden dat de pony's hele dagen bij mensen voor het huisje stonden. De een was heel begaan met het dier en had er het beste mee voor. Anderen waren de hele dag het park aan het rond scheuren -O- Veel te grote personen op veel te kleine pony's.
De pony's zijn toch (gedeeltelijk) weer teruggekomen in het atractiepark. Ben erg blij dat ze daar nu dus mee gaan stoppen!!!
Vind het nog steeds wel echt een aanrader voor vakanties met kinderen!!!

Mazida

Re: Ponypark Slagharen verder zonder pony's

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-17 13:29

Nu nog PonyParkCity dicht. Ongelooflijk wat je daar ziet. Even op YouTube kijken en je ziet veel te lange dikke kinderen rondsjezen op kleine shetlanders zonder dat iemand ingrijpt, echt te zot voor woorden. Een pony is geen speelattribuut ;( , dat ze dat van hogerhand sluiten.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-17 13:44

Goh ik had het idee dat ik vroeger rond 1990 ofzo een weekendje naar een huisje in Ponypark Slagharen was geweest maar nu ik zo Collendoorn zie staan gaat er een belletje rinkelen, volgens mij was dat het inderdaad!

Kon je in de ochtend een pony ophalen, die ze voor de voet weg uit een kraaltje visten en volgens mij ter plekke een naam voor bedachten als je zo lastig was om te vragen hoe het dier heette :P En inderdaad je kon in het winkeltje zo'n bamboe stokje kopen!

Ze hadden toen voornamelijk Shetlanders maar ook een zeldzame Fjord. Kan me herinneren dat we een keer een zwarte kregen die "Orgeltje" zou heten en een bruintje met de naam "Bingo" :P

En er liep een piepklein bont mini-tje rond, Ajax geloof ik? Huisje naast dat van ons had een Fjord waarbij de vader blijkbaar wel min of meer iets van honden wist, die pakte de Fjord bij de manenkam (nekvel :+ ) en riep bozig dat hij moest gaan zitten :=

Was wel apart eigenlijk dat je in de ochtend een pony kon halen en die pas eind van de middag terug hoefde en dat niemand er om leek te geven wat men in de tussentijd uitvrat met die dieren :(:)

Inderdaad ook wat grote en brutale meiden die maar aan het rondcrossen waren met die beestjes en ze wel even op zouden voeden...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-17 13:47

Ajax leeft nog , al goed oud al ondertussen :+

Even gepikt :

Afbeelding

Ajax :))

Fjorden is al lang geleden

xRaisin

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-17 14:01

Huh,is er een verschil tussen ponypark Slagharen en PonyparkCity?

Lopen er nou losse ponies op het park rond? Of hoe moet ik dat voor me zien? Ben wel eens in attractiepark Slagharen geweest, maar geen pony gezien dat ik me kan herinneren!

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-17 14:02

ponypark slagharen is inderdaad het attractiepark en ponyparkcity is het park in collendoorn met de pony's bij de huisjes.

Debbie00

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-17 21:49

18 jaar geleden ben ik er eens geweest. Toen was er idd een fjord en ik weet nog dat 2 vaders ruzie stonden te maken omdat beide dochters de fjord was beloofd. Collendoorn was het toen. Ik weet nog wel dat de huisje vrij oud waren en niet echt 'modern'. Niet te vergelijken met de huisjes waar ik nu in zit bij bv Landal parken haha

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-17 09:51

Waren bijna 30 jaar geleden een soort van blokhutten volgens mij, niet bijzonder luxe maar wel gewoon netjes en prima :)