Hond bijt paard in borst bij Leusden

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

MarlindeRooz

Re: Hond bijt paard in borst bij Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-17 14:25

:oo Ik wandel hier regelmatig(wekelijks) met mijn vriend en hun witte herder... Die wonen namelijk in die buurt. Het grenst aan een losloopgebied voor honden. Wat voor enorme hond moet je dan wel niet gehad hebben! :oo

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-17 14:26

Dat valt echt wel mee. Er zijn genoeg bijtincodenten met deze honden die niet in het nieuws komen aangezien er hier in de buurt genoeg gebeuren tot aan dode hondjes toe en ik denk dat het topic oo niet is gemaakt om dit te bespreken.

Ik ben zelf een grote molosser fan dus zal ze nooit onterecht aanvallen. Ik heb alleen wel vaak genoeg gezien dat de handeling van deze honden dit kan aanrichten.

Ik hoop altijd dat het idd een ander type hond is, maar helaas zijn deze gefokt om dit aan te richten en is de bouw er helaas ook naar

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-17 14:46

Japeloup schreef:
GabberGill schreef:
Ik zou echt bij mijn weiland patrouilleren rond die tijd.

Ik snap je punt, maar ik ken de plek (en het paard) maar onmogelijk om dat te doen. Want je zit daar aan de rand van een dorp met veel woonwijken en veel andere mogelijkheden om je hond uit te laten. Kan me zo voorstellen dat als een eigenaar het gezien heeft, hij/zij daar voorlopig niet komt. Bovendien zijn en in Leusden eo veel, maar dan ook veel honden.

Ik wou net zeggen. Ook ik weet precies om welke weide het gaat, en bij die plek heb ik altijd al een beetje unheimisch gevoel gehad. En wat japeloup al zegt: zowat iedere hond uit Leusden of Stoutenburg kan het geweest zijn. Het wemelt daar van de mensen die hun beest langs het kanaal uitlaten.

Wesco

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-17 15:07

Je zal bijna je paard niet meer in de wei durven zetten.
Laatst bijgewerkt door Wesco op 22-05-17 15:48, in het totaal 1 keer bewerkt

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-17 15:08

speurneusc schreef:
geerke schreef:
Lijkt mij meer veroorzaakt door iets scherps.

Arm paard

randen zijn al voor de foto recht gesneden na het spoelen door de da anders kan er niet gehecht worden

O.k...word iets duidelijker nu

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-17 15:30

Toothless schreef:
Popstra schreef:
En dan vinden mensen het belachelijk dat sommige hondsoorten op de rode lijst komen!!

Ja ik vind dit inderdaad belachelijk :) Omdat dit niet de fout van de betreffende hond is, maar van het baasje die zijn hond niet goed onder apel heeft staan.

Ik zag ook alle foto's voorbij komen op facebook, dacht eerst ook aan een mensen daad, maar zoals hierboven genoemd is: als dit al schoon gesneden is door de dierenarts ivm hechten: dan hoop ik dat het baasje van de hond de ogen uit zijn hoofd schaamt en zichzelf aangeeft. Zoveel emotionele schade... Horror voor elke paarden eigenaar..

Was het maar zo. Al heb je het dier onder apel, als zé door het lint gaan dan stopt het niet. Kun jij nog zo hard roepen en weet ik niet wat. Ze laten niet los!! Maar idd, dat is een andere discussie

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-17 16:04

Dus zolang iedereen lukraak zo'n hond kan aanschaffen moeten er maatregelen genomen worden.

Helaas voor de betere hondeneigenaren die wel weten waar hun hond toe in staat is, maar beter voor iedereen. Het is zonde dat we dagelijks met onze neus tegen de feiten aanlopen. Weer een onnodig slachtoffer van een hond waarvan de baas ineens weg is.

Mijne zou niet regelrecht een spuitje krijgen, maar wel met een muilkorf door het leven gaan en nooit meer loskomen. Daarbij had ik waarschijnlijk zelf al een dierenarts gebeld op mijn eigen kosten en de eigenaresse van het paard 10000000 maal mijn excuses aangeboden. Dat geldt voor alles wat hij zou bijten natuurlijk. Alleen bij mij zou 1 x bijten zeker wel met een muilkorf beloond worden.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-17 18:05

Veel van dit soort hondeneigenaren krijgen van dit soort bijtacties een heerlijk gevoel

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-17 18:10

dravergekkie schreef:
Wat maakt het ras uit , dit had gewoon niet mogen gebeuren...

Inderdaad.

Geen enkele hond mag zoiets doen, als men hun honden los wil laten rondlopen dan een goede muilkorf om. Maakt niet uit wat voor ras of hond, groot of klein, ze kunnen een ander lastig vallen als ze los zijn.

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-17 18:21

geerke schreef:
Veel van dit soort hondeneigenaren krijgen van dit soort bijtacties een heerlijk gevoel

Is dat zo? Hoe kom je daarbij, je hebt zelf honden is het niet? Spreek je uit eigen ervaring?

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-17 18:50

Kuggur schreef:
geerke schreef:

Is dat zo? Hoe kom je daarbij, je hebt zelf honden is het niet? Spreek je uit eigen ervaring?

Tuurlijk spreek ik uit eigen ervaring...de dierenarts is hier dagelijk om mijn paarden weer aan elkaar te naaien...want ik ben namelijk ook zo een hondeneigenaar die het heerlijk vind als mijn hoden met hun tanden bloot blaffend en grommend op andere dieren aflopen...lekker stoer

Maaike162

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-17 19:01

Aparte was dat ik gisteren in Leusden twee ruiters tegen kwamen die achtervolgd werden door een hond. Weet niet precies wat er gebeurde, maar toen ik langs fietste stond er een naast het paard en draafde de ander met een zweep richting de hond. Hond rende uiteindelijk weg, maar ruiters hadden er echt hun handen vol aan. Toen ik daarna dit artikel las, moest ik daaraan denken. Zal ongetwijfeld een andere hond zijn, maar had er wel respect voor hoe die ruiters het slim oploste.

fenijro_tani

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-17 19:23

geerke schreef:

Welk soort hondeneigenaren? Van grote honden? Of snap ik het verkeerd :+ .
Want ik ken niemand die daarvan een kick zou krijgen hoor, en mijn ouders zijn bevriend met verschillende fokkers van vechthondrassen.

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-17 19:28

Ik denk dat geerke vooral doelt op de:

Tokkie-achtige die zich enorm stoer voelt met zijn uit de kluiten gewassen Stafford met halsband met studs eraan die tegen alles gromt en blaft en beloond wordt door de hondenbezitter

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-17 19:30

Die heb ik daar nog nooit zien lopen. :')

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-17 19:39

Wat erg!
Toch vindt ik de ondertoon dat het een Stafford-achtige geweest zou zijnde in veel berichten naar voren komt toch maar vreemd.
Ik heb al dit soort en ergere wonden gezien veroorzaakt door een border collie. (Hond bleek later een hersentumor te hebben) ook heb ik viavia al gehoord vanaustralian cattle dogs die dit soort schade hebben aangericht. Ik wil hiermee niet deze rassen benadelen (want dat zijn mijn 2 favoriete rassen). Maar wil gewoon zeggen het kan eender welk ras geweest zijn...

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-17 19:41

Dat vind ik ook, de conclusie wordt al getrokken dat het er 1 was met een enorme bek en brede kaken, dan weet je al wat er bedoeld wordt

Mandy_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-17 20:12

Laatst bijgewerkt door Mandy_B op 22-05-17 20:18, in het totaal 2 keer bewerkt

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-17 20:13

Fijn!! Hij zal een flinke optater gehad hebben, bah :(:)

xx_Irisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-17 20:31

Mandy_B schreef:
Gelukkig gaat het met het paard na omstandigheden goed.

http://oi68.tinypic.com/29z274n.jpg

Ff foto in een linkje

Nu hopen dat de hechtingen het houden.
Arm dier.

Japeloup

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-17 21:43

Ik heb hem vandaag gezien en sommige hechtingen zijn helaas los. Maar petje af voor de DA.
Echt dit paard heeft niet al het geluk van de wereld.

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-17 21:47

Weten ze al meer over de hond of eigenaar?

Japeloup

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-17 05:35

LinsxDot

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-17 05:57

Ach wat sneu zeg bah!

Toch jammer dat weer de stafford meteen word gezien als boosdoener hier! Terwijl er genoeg andere honden zijn. Zo is min stafford door een rottdweiler van de week toegetakeld er zijn zat honden die dit kunnen hoor

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-17 06:22

Wat een aannames allemaal weer. De dierenarts heeft een vermoeden dat het een hond is geweest. Hij weet het ook niet zeker. En al helemaal niet wat voor hond. Het is natuurlijk verschrikkelijk wat er gebeurt is. Maar enkel een goed hek om je weiland is niet voldoende meer tegenwoordig. Er lopen zoveel gekken rond tegenwoordig. Camera bewaking zou in dit soort gevallen meer duidelijkheid geven. En kans dat dit soort aso's worden aangepakt.