Hond springt paard naar de keel in natuurgebied Ossendrecht

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mondy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-17 14:18

Horsa schreef:
Wat werkt, is de hond zich vast laten bijten in je arm, dan vast pakken, op de grond werken, .... en dan met je knie op zijn borst kas MET JE VOLLE GEWICHT door zijn ribbenkast breken.

Sorry maar ik weet niet waar je dit soort cowboy verhalen vandaan haalt. Maar degene die tegen de grond gewerkt wordt ben jij en niet die hond. Enig idee wat het in je arm laten bijten voor gevolgen heeft ;) Een hond die niet aanvalt en die op de gron gewerkt wordt neemt je al te grazen. Wat denk je wat er gebeurd met een hond die al in de aanval modus zit.

Willemina_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-17 14:19

Horsa schreef:
Wat werkt, is de hond zich vast laten bijten in je arm, dan vast pakken, op de grond werken, .... en dan met je knie op zijn borst kas MET JE VOLLE GEWICHT door zijn ribbenkast breken.

Ja hoor, jij wel... wanneer kunnen we ons inschrijven voor zo'n cursus waarbij jij dat eventjes voordoet? _O-

Een pitbull in je arm vast laten bijten?? Yeah right...

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-17 14:23

SaraViavia schreef:
En nog steeds mensen die zeggen dat dit soort honden het écht niet vaker doen als andere hondenrassen. Het is nou al een paar keer in het nieuws geweest de laatste tijd en telkens Pitbulls of Terriërs o.i.d.
Je zult niet snel lezen "Golden Retriever valt paard aan", ofwel dan? Of het aan de hond of de eigenaar ligt geen idee. Waarschijnlijk aan de combi, maar dan nog kan er wat aan gedaan worden lijkt mij.
En dan noemen ze mij achterlijk als ik zeg dat die honden voortaan gewoon een muilkorf op moeten. Als je graag zo 'n hond wil hebben prima, maar zorg dan in elk geval dat je het risico beperk tot in je eigen huis en niet ook op straat. Hopelijk sterkt het paard snel aan.

Weet je wel ras het meeste bijtwonden veroorzaakt?. Daar is pasgeleden onderzoek naar geweest....

De Golden retriever en labrador staan bovenaan....

Is natuurlijk leuker nieuws als het de sensatie rassen zijn ipv de saaie rassen die op dit moment niet meer opgevoed worden want ze zijn zo mak....

Sorry ben (welsh) Terrier eigenaar en heb 1 terrier die idd konijnen en katten doodbijt. Dus die gaat niet los. Nu is dit ras niet slecht alleen deze heeft een slechte basis gehad. Helaas hebben sommige terrier rassen het in hun bloed zitten en moet je gewoon opletten.
Helaas zit de eigenaar vaak in de ontkennende fase en daar gaat het mis....

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-17 14:25

Horsa schreef:

Dus als zo'n hond zich vasthapt in mijn paard, moet ik
1) veilig van mijn paard te zien geraken
2) zorgen dat die hond mijn paard loslaat
3) zorgen dat die hond zich gaat vastbijten in mijn arm
4) met 1 arm (want die andere hangt een flinke hond aan) die adrenaline-gevoerde "moordmachine" proberen op de grond te leggen
5) met 1 arm in de bek van die hond nog trachten om het beest met mijn volle gewicht (in dat geval met mijn gewicht ben ik de moordmachine :o ) nog een keer trachten om diens ribben te breken
En overall, ook nog zorgen dat mijn paard niet er vandoor gaat en zich doodloopt op de openbare weg EN de krachttermen (verbaal) en de uithalen van een hondenreddende hondeneigenaar proberen te ontwijken?

Nou ben ik wel vrouw en ja ik kan multitasken, maar of ik dit allemaal ga redden?! De laatste keer dat ik de politiehonden-in-opleiding bezig zag, hadden de pakwerkers ter voorkoming van al te grote verwondingen nog echt een flink pak aan.... En dan nog gingen de tanden er doorheen

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-17 14:27

AlwaysH schreef:
Dit soort honden worden dan alleen maar feller en zetten hun kaak op slot. Achterpoten pakken of een stuk in de mond duwen.

Vinger in de anus steken las ik laatst als oplossing. Maar dat zie ik mezelf ook nog niet doen op zon moment

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-17 14:29

Babootje schreef:
AlwaysH schreef:
Dit soort honden worden dan alleen maar feller en zetten hun kaak op slot. Achterpoten pakken of een stuk in de mond duwen.

Vinger in de anus steken las ik laatst als oplossing. Maar dat zie ik mezelf ook nog niet doen op zon moment

Zul je zien, heeft zo'n hond er straks nog schijt aan.... :D

Anoniem

Re: Hond springt paard naar de keel in natuurgebied Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-17 14:30

Dus moet je eigenlijk altijd met lange en scherpe nagels buitenrijden. :D

HeleennnJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-17 14:31

Mondy schreef:
Eerlijk...ik denk dat je a op dat moment niet zo'n grote mond meer hebt als het gebeurd aangezien de kans groot is dat jij daarna de pineut bent.
b je je aardig vergist mbt denken dat je die hond eruit gaat trappen ...
Als je eens kijkt naar aanvallen waarbij bijv politie met wapenstokken probeert die honden ergens vanaf te krijgen en dat dat niet eens lukt ( met als gevolg een kogel) dan kan je nog zo hard beweren te trappen...gaat je niet lukken ;)

Denk je dat? Nou ik kan je vertellen dat op het moment dat dit bij mijn pony gebeurde mijn bek nog twee keer zo groot was. Ik heb dat klerebeest de andere kant van het wandelpad opgetrapt. En hij droop gelijk af, net als zijn domme eigenaar. Met de staart tussen de poten en waarschijnlijk een gekneusde snuit. Met een leren rijlaars aan kan je behoorlijk doortrappen, je moet gewoon niet mieterig liggen doen over het feit dat het een 'adrenaline gevulde moordmachine' is. Het is een hond, met instincten. Degene die het hardst trapt en brult wint. Dan mag hij nog zo agressief zijn, dat zal hij geen tweede keer doen.

Lukt me dus wel ;)

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-17 14:32

UrbanL schreef:
SaraViavia schreef:
En nog steeds mensen die zeggen dat dit soort honden het écht niet vaker doen als andere hondenrassen. Het is nou al een paar keer in het nieuws geweest de laatste tijd en telkens Pitbulls of Terriërs o.i.d.
Je zult niet snel lezen "Golden Retriever valt paard aan",

Weet je wel ras het meeste bijtwonden veroorzaakt?. Daar is pasgeleden onderzoek naar geweest....

De Golden retriever en labrador staan bovenaan....

Is natuurlijk leuker nieuws als het de sensatie rassen zijn ipv de saaie rassen die op dit moment niet meer opgevoed worden want ze zijn zo mak....

Sorry ben (welsh) Terrier eigenaar en heb 1 terrier die idd konijnen en katten doodbijt. Dus die gaat niet los. Nu is dit ras niet slecht alleen deze heeft een slechte basis gehad. Helaas hebben sommige terrier rassen het in hun bloed zitten en moet je gewoon opletten.
Helaas zit de eigenaar vaak in de ontkennende fase en daar gaat het mis....

Je weet ook dat alle pitbullachtigen in dat onderzoek niet meegerekend zijn omdat deze stamboomloos zijn? Geeft dus een nogal rooskleurig beeld.

Mariett
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-17 14:33

Ik geloof best dat dit soort honden sneller gemeld worden :)
Er zijn al heel erg vaak loslopende (kleine) hondjes op Marie af komen rennen, om haar vervolgens in haar benen te gaan bijten. Alleen dat is al vlot klaar met een trap naar achteren. Dit soort kleine hondjes komen ook niet bij de nek.
Er is ook wel eens een gezinshond achter ons aan gekomen of naar ons toe komen springen, maar ik heb nog nooit de krant gebeld dat er zoiets gebeurt is. Er is minder schade en het is toch minder 'indrukwekkend' dan de stereotypische honden met spike-halsband en baasje die erbij staat te lachen.

Het type mens die heel graag een indrukwekkende hond wil om er stoer mee over straat te gaan en staat te lachen als hij een paard bijt koopt ook geen golden retriever denk ik zo.

Fijn dat het relatief goed is afgelopen, ik hoop dat het baasje alsnog gevonden wordt!

Mondy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-17 14:34

Heleennn schreef:
Mondy schreef:
Eerlijk...ik denk dat je a op dat moment niet zo'n grote mond meer hebt als het gebeurd aangezien de kans groot is dat jij daarna de pineut bent.
b je je aardig vergist mbt denken dat je die hond eruit gaat trappen ...
Als je eens kijkt naar aanvallen waarbij bijv politie met wapenstokken probeert die honden ergens vanaf te krijgen en dat dat niet eens lukt ( met als gevolg een kogel) dan kan je nog zo hard beweren te trappen...gaat je niet lukken ;)

Denk je dat? Nou ik kan je vertellen dat op het moment dat dit bij mijn pony gebeurde mijn bek nog twee keer zo groot was. Ik heb dat klerebeest de andere kant van het wandelpad opgetrapt. En hij droop gelijk af, net als zijn domme eigenaar. Met de staart tussen de poten en waarschijnlijk een gekneusde snuit. Met een leren rijlaars aan kan je behoorlijk doortrappen, je moet gewoon niet mieterig liggen doen over het feit dat het een 'adrenaline gevulde moordmachine' is. Het is een hond, met instincten. Degene die het hardst trapt en brult wint. Dan mag hij nog zo agressief zijn, dat zal hij geen tweede keer doen.

Lukt me dus wel ;)

Dan heb jij 1 x heel erg veel geluk gehad ;)

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-17 14:35

liedje89 schreef:
Eoweyn_x schreef:
Er ging laatst een ander soort hond dan een pitbull of staffordachtige achter een hert/ree aan. Dier was gewond. Dat is niet zo massaal in het nieuws gekomen als een bijtincident met een "vechthondachtige"

Ik vind dit een beetje een vreemde vergelijking eerlijk gezegd. Er is pas nog een herder achtige hond in het nieuws geweest omdat die voor het oog van een boswachter een hert aanviel dus het lijkt me ten eerste niet perse waar. Maar ten tweede is een hond die wild aanvalt lijkt me (jammer genoeg) gewoon iets wat vrij vaak voor komt en niet zo vaak het nieuws haalt. Dit lijkt me opzich al een verhaal apart omdat de ruiter en het paard niet alleen werden belaagd en achterna gezeten door de hond maar de dader er ook nog vandoor is gegaan en nu de ruiter heeft bedreigd? Lijkt me logisch dat zo'n nieuwsbericht ook al in het kader van de opsporing meer verspreid raakt?

@Eight: Aangezien de ruiter in het verhaal dierenarts is lijkt het me geheel niet onmogelijk dat die wel een beetje kon herkennen wat voor type hond het was? Het gewicht van de mevrouw zal wel een schatting zijn neem ik aan, erg dik in ieder geval dus :=

Waarom weet ik daar dan niets van? :)

Dat bedoel ik te zeggen. Iets met een vechthondachtige en er is zoveel commotie dat iedereen het weet. Dat van die herdershond wist ik niet. Het verhaal wat ik bedoel was een collie/stabij achtige hond. Was ook niet zoveel commotie over...

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-17 14:37

*zucht*

Leuk hoor, al die geweldige tips over hoe je die hond zo hard mogelijk kunt aanpakken, trappen, iets in zijn reet kunt stoppen en aan zijn poten moet trekken.

Gevolgd door de wederom vermoeiende discussie over bepaalde hondenrassen.

Maar bijna niemand verbaasd zich over het gedrag van de eigenaar. Is iedereen al zo verziekt dat dat gedrag gewoon als minder belangrijk word gezien dan dat van de hond?

Een trieste ontwikkeling.

Mondy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-17 14:39

Palmera schreef:
*zucht*

Leuk hoor, al die geweldige tips over hoe je die hond zo hard mogelijk kunt aanpakken, trappen, iets in zijn reet kunt stoppen en aan zijn poten moet trekken.

Maar bijna niemand verbaasd zich over het gedrag van de eigenaar. Is iedereen al zo verziekt dat dat gedrag gewoon als minder belangrijk word gezien dan dat van de hond?

Oh jawel... gaf al aan..andere hond afpakken en gevalletje jeugdzorg ;)
Sowieso is ie vertrokken van een plaats waar een er iets is voorgevallen...dus aanpakken die vent

SaraViavia

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-17 15:01

Horsa schreef:

Mag toch hopen dat jij een grapje maakt. De hond zich vast laten bijten in je arm, die is gek! Hij zal maar een slagader raken. Heb geen idee wat ik in zo'n situatie zal doen (al ben ik wel een keer door een hond gegrepen), maar ik zou dat ding toch eerder het licht uit zn ogen proberen te trappen door hem KEI hard in zn gezicht te trappen dan in mijn arm laten bijten. Zeg niet dat dat lukt, maar beetje jezelf expres laten vast pakken haha echt niet _/-\o_

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-17 15:03

Bijzonder dat mensen maar blijven volhouden dat incidenten met andere rassen/honden niet zo in het nieuws komen. Waarom zou iemand dat uit het nieuws houden? Er is een grote opperbaas die de nieuwsberichten scant en zegt "dít mag níét in worden gepubliceerd want het gaat over een labrador?". Serieus? Waarom is het nu niet te accepteren dat sommigen honden nu eenmaal bepaalde kenmerken hebben (ja, in het algemeen, nee, niet die-ene-die-jij-hebt-en-die-altijd-past-op-het-buurmeisje-van-3-jaar-dat-aan-zijn-oren-kan-trekken-en-waar-hij-nooit-iets-naar-zal-doen)?
Vreselijk voor het paard en de eigenaar van het paard en een schandalige houding van de eigenaar van de hond. Ik hoop dat eigenaar en paard snel weer buiten kunnen genieten, zonder angst.

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-17 15:04

Ik heb echt niks tegen dat ras integendeel maar als ik zie wat erachter (ipv ervoor) loopt dan maak ik ook liever een ommetje!
En nee ik heb het niet over getatoeerde mensen of die er ruig uitzien ik heb het over het gedrag wat zulke flapdrollen tonen. De honden zelf kun je niks verwijten wel die stumperts die zich eigenaar durven noemen. Dat ergert mij enorm want zo'n hond betaald uiteindelijk de rekening ervan.

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-17 15:06

Goh vorig jaar hier exact hetzelfde gehad. OP de zelfde plaats in het bos, ook in galop naar de putseweg gegaan. Bij ons ging het toen om een rottweiler, eigenaar deed NIETS om zijn hond bij zich te halen, zelfs niet roepen. Ze moeten verbieden dat mensen daar hun hond loslaten.

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-17 15:09

Roodvos schreef:
AlwaysH schreef:
Achterpoten pakken of een stuk in de mond duwen.

Nee, als je er kans toe ziet: voorpoten pakken en flink uit elkaar naar buiten trekken.

Heb je een doodswens?
Achterpoten pakken, optillen en snel achteruit trekken.

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-17 15:11

Palmera schreef:
*zucht*

Je verbazen over het gedrag van de eigenaar heeft weinig zin op het moment dat een gevaarlijke hondenaanval onderweg is.

Palmera

Re: Hond springt paard naar de keel in natuurgebied Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-17 15:13

We zijn nu toch bij het achteraf praten aanbeland? :+

pinto_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-17 15:15

Palmera schreef:
*zucht*

Ik heb me ook vermaakt met het lezen van alle verschillende aanpakken. :D Overigens denk ik dat met het slaan van een zweep, of schoppen, of aan de poten trekken de hond ook alleen maar agressiever wordt. Je doet hem pijn dus daar zal hij op reageren.

Ik zou zelf kiezen voor ertussen gaan staan, groot maken en een hoop bombarie maken om de hond te imponeren. Dan ben ik dreigend maar niet aanvallend.
In de hoop dat de hond wel zo gedomesticeerd is dat hij geen mensen aanvalt. ;)

Horsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-17 15:16

Vrienden en Vriendinnen. Die oplossing die ik op geef is voor als je geen keus meer hebt.

Ik heb hem niet bedacht, dit is wat geleerd wordt bij de speciale eenheden.

Voor vrouwen, meisjes en cultureel gedeconstrueerden is dit een brug te ver. Dus, laat je dan maar gewoon vandaliseren in de hoop dat de hond er mee stopt.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-17 15:18

Horsa schreef:
Vrienden en Vriendinnen. Die oplossing die ik op geef is voor als je geen keus meer hebt.

Ik heb hem niet bedacht, dit is wat geleerd wordt bij de speciale eenheden.

Voor vrouwen, meisjes en cultureel gedeconstrueerden is dit een brug te ver. Dus, laat je dan maar gewoon vandaliseren in de hoop dat de hond er mee stopt.

:(:) rustig maar. :*

Horsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-17 15:19

Oh ja, de eerste optie die geleerd wordt, is poten te pakken krijgen, en de hond dan uit elkaar trekken. Voor diegene die bij die eenheden mogen, is dit te doen, en voor het gemiddelde bokt meisje niet. Dus, ... optie 2.