SaraViavia schreef:En nog steeds mensen die zeggen dat dit soort honden het écht niet vaker doen als andere hondenrassen. Het is nou al een paar keer in het nieuws geweest de laatste tijd en telkens Pitbulls of Terriërs o.i.d.
Je zult niet snel lezen "Golden Retriever valt paard aan", ofwel dan? Of het aan de hond of de eigenaar ligt geen idee. Waarschijnlijk aan de combi, maar dan nog kan er wat aan gedaan worden lijkt mij.
En dan noemen ze mij achterlijk als ik zeg dat die honden voortaan gewoon een muilkorf op moeten. Als je graag zo 'n hond wil hebben prima, maar zorg dan in elk geval dat je het risico beperk tot in je eigen huis en niet ook op straat. Hopelijk sterkt het paard snel aan.
Weet je wel ras het meeste bijtwonden veroorzaakt?. Daar is pasgeleden onderzoek naar geweest....
De Golden retriever en labrador staan bovenaan....
Is natuurlijk leuker nieuws als het de sensatie rassen zijn ipv de saaie rassen die op dit moment niet meer opgevoed worden want ze zijn zo mak....
Sorry ben (welsh) Terrier eigenaar en heb 1 terrier die idd konijnen en katten doodbijt. Dus die gaat niet los. Nu is dit ras niet slecht alleen deze heeft een slechte basis gehad. Helaas hebben sommige terrier rassen het in hun bloed zitten en moet je gewoon opletten.
Helaas zit de eigenaar vaak in de ontkennende fase en daar gaat het mis....