Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
fluffyfox schreef:Symptoom bestrijding.
Leer omgaan met paarden, wees bewust van situaties en handel ernaar.
Kinderen horen niet onbegeleid bij/met dieren om te gaan mijn inziens uit belang van beiden partijen.
Ayasha schreef:Ik vind het altijd interessant om te zien hoeveel weerstand er tegen dit soort dingen is en ook hoe dat onderbouwt wordt. Misschien zouden ze daar eens een onderzoekje naar moeten doen. Heb het idé dat heel veel paardenmensen een cap of eender welke andere vorm van bescherming zien als een uiting van hun tekortkomingen en beperkte kennis ipv zoals het is;: bescherming.
Jij snapt het tenminste.
Danique schreef:Verplichten gaat misschien wat ver maar waarom zou je je kind geen helm opdoen naast een paard?

sneeuwpop schreef:Ayasha schreef:Maar een klimrek doet geen onvoorspelbare dingen.
Gebeuren ook dodelijke ongelukken mee....
xyzutu2 schreef:Wat bedoel je precies met helemaal omkleden? Rijkleding aandoen? Dit topic gaat toch alleen over een cap opdoen?
Citaat:Helemaal niks, klap was lang niet hard genoeg om me weg te slingeren. Genoeg doden bij een stevige klap die sterven aan de gevolgen van de gordel. Ik vind dat het vrije keuze moet zijn. Die bepampering van tegenwoordig... En gebrek aan opvoeding ook, als ons ma mij iets zei deed ik dat gewoon. Tegenwoordig kunnen de kinderen nog niet naar school fietsen want ze zouden eens overreden kunnen worden :S

xyzutu2 schreef:Danique schreef:Verplichten gaat misschien wat ver maar waarom zou je je kind geen helm opdoen naast een paard?
Omdat kinderen met cap:
- niet meer op een correcte manier met paarden om leren gaan
- teveel risico's gaan nemen tijdens het poetsen
- niet meer opletten tijdens het poetsen want de cap beschermt ze toch wel.
- ervoor zorgen dat mensen hun paarden en pony's niet meer opvoeden want dat is toch niet nodig want iedereen draagt toch een cap
Zomaar wat argumenten uit dit topic op een rijtje.
Onder klimrekken liggen trouwens al sinds dat ik kind was houtsnippers of rubberen matten om een eventuele val te dempen. Maar ik kan nou niet echt zeggen dat ik op het klimrek dus ook lekker meer risico ging nemen want als ik viel dan zou dat wat zachter zijn door die matten...
want dit zijn werkelijk letterlijk zijn woorden.