Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Siggislief schreef:Ze moeten met hun vieze poten eens van de hulpverleners afblijven..
xRivaldo schreef:Xanthippe schreef:Misselijkmakend.
Waarom vergeten al die idioten dat het maar een spelletje is?
Dat is hetzelfde als zeggen dat de paardensport een 'beetje zitten op je paard' is. Ook bij voetbal komen emoties om te hoek kijken, wat best begrijpelijk is. Echter heb ik het idee dat deze 'supporters' niet komen om te joelen voor 'hun club', maar werkelijk uit zijn op zulke rellen. Ze doen maar wat graag mee en zijn overal als de kippen bij. Wat mij betreft mogen ze zwaardere sancties opleggen dan een half jaar vak-P dicht gooien, zoals eerder is gebeurt is bij drugshandel.
oomens schreef:Siggislief schreef:Ze moeten met hun vieze poten eens van de hulpverleners afblijven..
Helemaal waar, maar dat staat hier totaal los van. Een bereden agent die een charge uitvoert een menigte in, is op dat moment gewoon even niet in de eerste plaats een hulpverlener. Zeker niet voor degenen in die menigte.
gohya schreef:Ik vond het dom hoe ze het gedaan hadden,had gewacht tot na de wedstrijd.
Ze waren al maanden van tevoren met dit onderzoek bezig en grijpen nu in tijdens een wedstrijd.
Het ergste voor de toeschouwers zelf is dat gemiste doelpunt van Twente, de 2-2.![]()
Toen ik de speaker hoorde zeggen dat iedereen het stadion moest verlaten dacht ik echt als eerste aan een bom melding.En ik denk dat heel veel toeschouwers dit ook dachten.
WeCo schreef:Adrienne93 schreef:Als de redactie zich goed had ingelezen had er duidelijk gestaan dat het paard onderuit is gegaan waardoor de agente in kwestie ter val kwam.
Wat er vervolgens gebeurt is natuurlijk nooit goed te praten.
Daarbij was het extreem slecht gecoördineerd. De stadion speaker gaf aan dat iedereen het stadion moest verlaten. Veel vakken waren al leeg toen duidelijk was dat het alleen om vak P ging. Waarna uiteindelijk het hele stadion leeg was en vak P nog in het stadion zat.
Als de politie en gemeente(schuld ligt niet alleen bij de politie) dit anders hadden aangepakt was er een onschuldige man niet overreden door een paard, een onschuldige man niet gebeten door aan hond waardoor die geopereerd moest worden en was een moeder niet met een wapenstok geslagen in het bijzijn van haar kind.
De sfeer in het stadion was juist goed! Het was een leuke wedstrijd voor de supporters! Zonder deze inval was dit nooit gebeurd. Eigenlijk heeft dit dus niks met de voetbal te maken!
dit weet ik uit eerste hand aangezien er meerdere bekenden van mij aanwezig waren waaronder familieleden en daarnaast door het nieuws GOED te lezen!!
Ach hou toch op. Het was prima gecoördineerd. Het wordt lastig om een inval buiten wedstrijdtijden te doen als er juist gedurende de wedstrijd drugs wordt verhandeld.
De stadionspeaker maakte een fout door niet alleen vak P te benoemen, maar daar kunnen Gemeente en politie niets aan doen.
43 wikkels harddrugs klaar voor de verkoop. Gebruikte wikkels op de toiletten van vak P en dan nog meerdere hoeveelheden drugs bij bezoekers van vak P.
Reden genoeg dus om het supportershome/rovershol binnen te vallen. Dit is niet de eerste poging om er weer een supportershome van te maken. Een home voor supporters dus niet voor criminelen.
En dan de zogenaamde onschuldige slachtoffers. Meerdere keren werd per megafoon omgeroepen dat iedereen zich diende te verwijderen omdat er anders ernstig geweld werd gebruikt. Niet 1 x maar veel en veel vaker, als je dan met je eigenwijze hoofd vindt dat jij niet weg hoeft te gaan omdat jij niets doet en het recht hebt om daar te blijven staan dan heb je dus inderdaad kans om omver gelopen te worden door een paard of gebeten te worden door een hond.
En dan wordt het zielige verhaal van de vrouw van de gebeten man ook maar gelijk klakkeloos voor waar aangenomen. Manlief stond geheel onschuldig op een parkeerplaats te wachten op zijn vrienden....Ja tuurlijk. Heb je de beelden gezien. Daar stond zoveel stenengooiend volk voor dat die honden daar niet eens konden komen. Maar ja klinkt natuurlijk beter als thuiskomen en zeggen tegen je vrouw dat je met 10 maten een op de grond liggende politieagente in elkaar aan het schoppen was.
Tuurlijk was de sfeer in het stadion goed. De supporters hadden er dan ook niets mee te maken en hadden na afloop van de wedstrijd ook gewoon naar huis kunnen gaan.
Ik ben zelf voetbalsupporter en mijn beide zoons staan bij de harde kern op de tribune. Maar beiden weten donders goed dat ze niet jankend thuis moeten komen als ze zijn gebeten door een hond of een klap met een wapenstok hebben gehad. Dan krijgen ze er van moeders nog een draai om de oren bij. Want dan waren ze ernstig op de verkeerde plek en hebben ze op zeker niet geluisterd naar de vorderingen van de politie.
Het waren stoere mannen geweest als ze die politieagente in bescherming hadden genomen tegen hun bloedproevende schoppende matties. Die trouwens weer niet dapper genoeg waren om op de hondenbrigade te wachten, maar wel met zijn allen inschoppen op een op de grond liggende politieagente. Joh dapper hoor!!
Gillbo schreef:gohya schreef:Ik vond het dom hoe ze het gedaan hadden,had gewacht tot na de wedstrijd.
Ze waren al maanden van tevoren met dit onderzoek bezig en grijpen nu in tijdens een wedstrijd.
Het ergste voor de toeschouwers zelf is dat gemiste doelpunt van Twente, de 2-2.![]()
Toen ik de speaker hoorde zeggen dat iedereen het stadion moest verlaten dacht ik echt als eerste aan een bom melding.En ik denk dat heel veel toeschouwers dit ook dachten.
Uh huh, het is toch te bizar voor woorden dat jij degene die in moesten grijpen dom noemt. Die debielen waarvoor het nodig is om te ontruimen die zijn dom.
Levenslang Stadionverbod voor heel vak P, en elke vechtersbaas die ze te pakken krijgen daar.
gohya schreef:Gillbo schreef:
Uh huh, het is toch te bizar voor woorden dat jij degene die in moesten grijpen dom noemt. Die debielen waarvoor het nodig is om te ontruimen die zijn dom.
Levenslang Stadionverbod voor heel vak P, en elke vechtersbaas die ze te pakken krijgen daar.
De omroeper is geen hulpverlener die moet ingrijpen.De chaos was minder geweest als ze het anders hadden aangepakt.
RaafSmits schreef:Dat iemand hier nog "lol "in heeft om zó naar een wedstrijd te gaan kijken.
Bha........dan ga je écht alleen maar om te rellen.
Anders dan dát en sensatie zoeken is daar niet te beleven.
sureido schreef:Ik heb het topic niet doorgelezen maar ik vind dit verhaal twee kanten hebben.
Já, het is echt verschrikkelijk dat er altijd een paar het verpesten voor de rest. Ik vind het te erg voor woorden dat er een paar op een politie agente gaan inschoppen. Blijf met je flikken van onze agenten af.
Maar wanneer ik het filmpje zie van het paard dat in volle galop op de rug van iemand die gewoon stilstaat inbeukt, nee sorry, dat kan écht niet. Wie zegt dat die op de foute plek stond? Het kan goed zijn dat diegene gewoon op weg naar huis was. ''Schat, ik loop nu naar de auto toe, 2-2 geworden, spannend was het!" bam, word je vanachter even flink geschept.
Iedereen roept hier wel dat hij daar niet had moeten wezen, maar weten jullie veel of hij niet gewoon probeerde naar huis te komen. Je gaat toch niet iemand die gewoon stilstaat omver rijden? Bij zoveel man kom je al snel in een fout gebied niet? Ja misschien is er wel geroepen, maar toen ik gisteren friet ging halen heeft het personeel me ook 2 keer geroepen terwijl ik op mijn telefoon aan het tikken was. Niet gehoord. Wanneer ie had staan schoppen/rellen/gooien, ja, al reden ze hem met 50 paarden omver, goed bezig. Maar als je gewoon op je telefoon aan het typen bent.... Ook dit is gewoon fout van de bereden politie.
Net zo min dat een politieagente in elkaar wordt geschopt - die hadden ze omver mogen rijden van mij - vind ik ook dat dit niet kan.
Maar wat een respect hoor voor de bereden politie, je zal er maar moeten zijn tijdens het heetst van de strijd.
Over de actie om ín de wedstrijd een soort vak als vak P te gaan ontruimen spreek ik mezelf al helemaal niet uit.
bruintje123 schreef:Dat het een enorme smak is zie je ook wel.
Maar welke idioot gaat daar nu met zijn telefoon staan spelen?
Er komen al tientallen mensen voorbij gehold, er komen paarden met denderende hoevenaan wat je echt wel hoort en meneer blijft heel droog staan. Waar zit het verstand van zo'n persoon dan?
Nee ik heb er geen medelijden mee.
En hooligans eens echt aan gaan pakken. Maar dat is een Nederlands probleem, welke relschopper ook, ze pakken niks echt aan, ook die Hooligans niet.
Geef ze maar eens 5000 euro boete. Hoppa rellen, dan weet je dat je dat aan je broek kunt krijgen.
Is je naam bekend in een database en je doet het nog eens, volgende boete 8000.
Niet te zuinig mee zijn.
_San87_ schreef:De politie heeft vrijdag een 'goed gesprek' gehad met de man die door een politiepaard werd overlopen. Volgens een politiewoordvoerster botste de man tegen het paard. ,,De man heeft lichte verwondingen opgelopen, onder meer aan zijn gezicht en zijn knie", zei een politiewoordvoerster vrijdagmiddag. De politie zal de schade van de supporter aan diens kleding vergoeden. De man heeft geen aangifte gedaan. ,,Hij heeft begrip getoond voor de situatie."
Dit stond erover in de krant. Ik weet niet of die woordvoerster blind is, trouwens.
sureido schreef:_San87_ schreef:De politie heeft vrijdag een 'goed gesprek' gehad met de man die door een politiepaard werd overlopen. Volgens een politiewoordvoerster botste de man tegen het paard. ,,De man heeft lichte verwondingen opgelopen, onder meer aan zijn gezicht en zijn knie", zei een politiewoordvoerster vrijdagmiddag. De politie zal de schade van de supporter aan diens kleding vergoeden. De man heeft geen aangifte gedaan. ,,Hij heeft begrip getoond voor de situatie."
Dit stond erover in de krant. Ik weet niet of die woordvoerster blind is, trouwens.
Dit zegt al genoeg over dat de politie deze keer wel fout zat. Goed dat het gefilmd is en blijkt dat er gewoon gelogen wordt door die woordvoerster.