Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Liannetje86 schreef:Persoonlijk kan ik hier beter niet mijn mening over geven, want ik ben er vrij hard in.
Maar het is dubbel. Dit is de eerste versie. Stel het wordt makkelijker/beter/goedkoper etc. Wat zou jij dan doen als het jouw paard is?
(Ik zeg wel... als ik met een prothese zou moeten leven, zou voor mij te veel inleveren zijn en ik zou er zelf een eind aan makenalhoewel ze tegenwoordig ook steeds beter zijn... Dus mjah.. Voor mijn paard zou ik er ook niet snel voor kiezen..) Maar stel... Bij mensen zijn ze al zo ver, dat het gewoon echt lijkt, met je hersenen stuur je gewoon een hand aan etc. Stel ze gaan bij dieren ook zo ver, het wordt zo goed (en betaalbaar, mogelijk en alles), zou het dan anders liggen?
Ook even op het feit gelet... Je mist vandaag je hand/je paard mist een been en je hebt binnen een week een goed passende prothese? Kan zo 1,2, 3, geprint worden...
Rocamor schreef:JudArthos schreef:Dat een dierenarts dit toe zou staan.. uberhaupt al 3 maanden op 3 benen..
Drie maanden? Dat dier Is toch wel ouder dan drie maanden? Moeder was kort na de geboorte op het been gaan staan....
Dat geen dierenrechten organisatie hier iets tegen doet.... arm dier
SVRL schreef:Annalies03 schreef:vraag me af of die mensen er nu na alle reacties de er op deze videos zijn gekomen alsnog over denken dat ze het beestje hebben geholpen..
ik snap dit echt niet.. je ziet toch dat het niet zo kan
Ik ben op fb in discussie gegaan met een aantal mensen, 1 ervan zelfs een dierenarts in opleiding. Zij vinden dat wij, met onze mening, niet van dieren houden en dat we onze dieren bij het minste probleempje laten afmaken. Mening van de dierenarts in spe was ook dat het lijden van dit dier, andere dieren in de toekomst zou helpen, bij mensen was het immers ook zoeken naar de juiste hulpmiddelen. Als ik dan schrijf wat ik hier eerder zei, komt er ofwel geen reactie meer, of ik krijg een boel verwijten naar mijn hoofd die erop neer komen dat ik een harteloze idioot ben. Dit soort mensen zit zo vast in het idee dat leven heilig is, hoe zeer een wezen ook lijdt en dat je geen enkel levend wezen het leven mag ontnemen. Waardigheid, respect voor het wezen van een dier en kennis wat dieren nodig hebben om echt een goed leven te leiden, bezitten deze mensen niet.
moonfish13 schreef:Eerste wat ik dacht:![]()
De prothese is letterlijk het enige "been" wat wel in orde is nu.
Nog een pony met prothese, zo kan het dus ook:
https://m.youtube.com/watch?v=ai5l2CM0yTA
Asvinia schreef:Arm, arm beest.. Dit is typisch mens, het leven willen verlengen.. Pony had allang een spuitje gehad wat mij betreft
Kabayo schreef:Asvinia schreef:Arm, arm beest.. Dit is typisch mens, het leven willen verlengen.. Pony had allang een spuitje gehad wat mij betreft
Net zoals cushing medicijnen.
Wat vinden jullie dan van Norma? Waarvan de boerderij vol dieren laatst is afgebrand? Zij doet ook alle dieren rol stoelen om Enzo en houdt zelfs een volledig blind paard.
Dit paard had 3 maand terug al een spuitje gekregen. Walgelijk