Pony kan weer lopen dankzij prothese

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

nomercy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-17 15:09

Ik heb het filmpje weg geklikt, te triest voor woorden dit. Het arme dier heeft geen paard waardig bestaan zo. Ik had hem ook laten hemelen. :(

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-17 15:13

Vreselijk... Pony ziet er fysiek slecht uit en mentaal zal ze ook flinke stress hebben. Een vluchtdier wat niet kan rennen... ik heb met afgrijzen naar het filmpje gekeken.

Ik dacht dat filmpjes van dierenleed niet waren toegestaan op bokt. Waarom moet dit dan nota bene op de voorpagina?

Hoppje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-17 15:14

Walgelijk dit!! Paarden/pony's kunnen niet dromen, voor hun geldt de kwaliteit van het leven, niet de kwantiteit. Dit is echt weer vanuit de mens gedacht :n
Snap serieus niet hoe men hier kan denken dat ze het arme beestje hier serieus mee helpen. Direct na het ongeluk een spuit erin was de beste en meest humane oplossing geweest.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-17 15:15

Ik zal het filmpje even in een link zetten, met waarschuwing :j

Jetta

Re: Pony kan weer lopen dankzij prothese

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-17 15:41

Walgelijk! Antropomorfisme viert weer eens hoogtij ten koste van een dier. Inslapen is de beste oplossing en ook een haalbare oplossing. Doen dus.

Thenexttry

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-17 15:42

*\%/* Ik ga iets stoms zeggen, maar voor ik dat zeg laat het duidelijk zijn dat ik absoluut niet snap waarom mensen zulke dieren koste wat het kost in leven willen houden |o
Zoveel gezonde dieren die op een hoop liefde wachten en dan zo'n lief maar triest geval laten tobben en lijden voor hun eigen gevoel.

Vervolgens:

Ik vind het wel mooi om te zien dat naast alle in en in trieste en schokkende berichten die je leest zoals:
Kat aan auto gebonden ( met de intentie dat de bestuurder het niet zou zien )
Kat in reismand in de sloot gegooid.
Hond in een tas in de sloot gegooid.

Dat er mensen zijn die tegenwoordig verder kijken dan " het is maar een dier dus heeft geen waarde, gevoel etc )

Nogmaals ik praat dit niet goed en dit valt voor mij ook onder het kopje mishandeling.
Alleen het is de gedachte dat er mensen zijn die uit liefde voor hun dier aanpassingen maken ( en ja in dit geval slecht ) die mij soms toch nog een beetje hoop geven.

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-17 15:43

|( Kan het filmpje niet aanzien.

Dit is net zo veel dierenmishandeling als schoppen, slaan etc.

Wat vreselijk verdrietig voor die arme pony. Als leven een hel is... Walgelijk

Thenexttry

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-17 15:45

Selka schreef:
|.

Dit is net zo veel dierenmishandeling als schoppen, slaan etc.

Mee eens! Absoluut!

Alleen hoe slecht ook is dit uit "liefde" voor hun dier. of voor media aandacht dat kan ook nog.
En het andere wordt gedaan door mensen die het doodschoppen nog niet waard zijn.

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-17 15:49

Dat klopt Thenexttry, maar een arts dient imo beter te weten.

detos240

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-17 15:52

Belachelijk! Waar begin je aan! En waar houd het op?

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-17 15:55

Niet:
"Pony kan weer lopen dankzij prothese"
Maar:
"Pony kan nog langer lijden dankzij prothese"

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-17 16:15

Bizar dit. Beestje heeft zo te zien 4 (o nee, die ene is al weg, 3) niet functionerende pootjes. Voor eentje wordt een prothese gemaakt, die andere 3 doen het zo te zien nog steeds niet naar behoren en toch wordt er "Hoera" geroepen.

Net zoals de meeste anderen hier snap ik hier geen snars van. Enig voordeel dat ik er nog in kan zien is dat het arme beestje zo de wetenschap wel een dienst bewijst.

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-17 16:28

Triest echt waar.
Heb hier geen woorden voor

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-17 16:44

Liannetje86 schreef:
Persoonlijk kan ik hier beter niet mijn mening over geven, want ik ben er vrij hard in.

Maar het is dubbel. Dit is de eerste versie. Stel het wordt makkelijker/beter/goedkoper etc. Wat zou jij dan doen als het jouw paard is?

(Ik zeg wel... als ik met een prothese zou moeten leven, zou voor mij te veel inleveren zijn en ik zou er zelf een eind aan maken ;) alhoewel ze tegenwoordig ook steeds beter zijn... Dus mjah.. Voor mijn paard zou ik er ook niet snel voor kiezen..) Maar stel... Bij mensen zijn ze al zo ver, dat het gewoon echt lijkt, met je hersenen stuur je gewoon een hand aan etc. Stel ze gaan bij dieren ook zo ver, het wordt zo goed (en betaalbaar, mogelijk en alles), zou het dan anders liggen?

Ook even op het feit gelet... Je mist vandaag je hand/je paard mist een been en je hebt binnen een week een goed passende prothese? Kan zo 1,2, 3, geprint worden...

In theorie klinkt het niet gek maar in dit geval deel ik je mening in stilte.

prugelpiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-17 16:49

Welke dierenarts heeft er in godsnaam mee ingestemd dat dit beestje kan leven :=

JudithGigi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-17 17:41

Rocamor schreef:
JudArthos schreef:
Dat een dierenarts dit toe zou staan.. uberhaupt al 3 maanden op 3 benen..

Drie maanden? Dat dier Is toch wel ouder dan drie maanden? Moeder was kort na de geboorte op het been gaan staan....

Dat geen dierenrechten organisatie hier iets tegen doet.... arm dier

Ik las op meerdere plekken 3 maanden, ken de pony verder ook niet..

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-17 17:53

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-17 18:03

Vreselijk, dit.

Hier krijgt het dier nog enorme problemen en dus enorm lijden mee.

Een hond met drie poten kan nog, maar een páárd kan hier geen paardwaardig bestaan meer mee hebben.

Onbegrijpelijk, zo'n dier zo'n lijdensweg te doen ingaan.

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-17 18:15

SVRL schreef:
Annalies03 schreef:
vraag me af of die mensen er nu na alle reacties de er op deze videos zijn gekomen alsnog over denken dat ze het beestje hebben geholpen..

ik snap dit echt niet.. je ziet toch dat het niet zo kan

Ik ben op fb in discussie gegaan met een aantal mensen, 1 ervan zelfs een dierenarts in opleiding. Zij vinden dat wij, met onze mening, niet van dieren houden en dat we onze dieren bij het minste probleempje laten afmaken. Mening van de dierenarts in spe was ook dat het lijden van dit dier, andere dieren in de toekomst zou helpen, bij mensen was het immers ook zoeken naar de juiste hulpmiddelen. Als ik dan schrijf wat ik hier eerder zei, komt er ofwel geen reactie meer, of ik krijg een boel verwijten naar mijn hoofd die erop neer komen dat ik een harteloze idioot ben. Dit soort mensen zit zo vast in het idee dat leven heilig is, hoe zeer een wezen ook lijdt en dat je geen enkel levend wezen het leven mag ontnemen. Waardigheid, respect voor het wezen van een dier en kennis wat dieren nodig hebben om echt een goed leven te leiden, bezitten deze mensen niet.

Dat is dan natuurlijk wel dubbel, dat dit dier moet lijden en vervolgens zeggen dat tegenstanders geen dierenliefhebbers zijn....Hmmm.
Ik ben niet tegen hulpmiddelen, maar in dit geval, waarbij je ziet dat de andere benen al zo vergroeid zijn, kun je het dier niet " redden" . Maar ben je aan het experimenteren en laat je dit dier wel heel bewust lijden.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-17 18:28

Ik zal eerlijk zijn: ik vind het dieronwaardig en onbegrijpelijk dat men dit dier wilt aandoen. Zeker als je kijkt naar hoe de andere benen aan toe zijn.

paardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-17 18:35

moonfish13 schreef:
Eerste wat ik dacht: :oo
De prothese is letterlijk het enige "been" wat wel in orde is nu.

Nog een pony met prothese, zo kan het dus ook:
https://m.youtube.com/watch?v=ai5l2CM0yTA

Dat laatste filmpje ziet er naar mijn idee helemaal oke uit!

wapitie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-17 18:37

Geef dat "schatje" een spuitje, dan kan hij lekker rennen over de eeuwige velden.....

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-17 18:40

Wat ben ik blij dat er zoveel mensen zijn die dit afkeuren en hun paard niet zo laten lijden.

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-17 18:52

Asvinia schreef:
Arm, arm beest.. Dit is typisch mens, het leven willen verlengen.. Pony had allang een spuitje gehad wat mij betreft :(

Net zoals cushing medicijnen.

Wat vinden jullie dan van Norma? Waarvan de boerderij vol dieren laatst is afgebrand? Zij doet ook alle dieren rol stoelen om Enzo en houdt zelfs een volledig blind paard.

Dit paard had 3 maand terug al een spuitje gekregen. Walgelijk 8)7

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-17 18:54

Kabayo schreef:
Asvinia schreef:
Arm, arm beest.. Dit is typisch mens, het leven willen verlengen.. Pony had allang een spuitje gehad wat mij betreft :(

Net zoals cushing medicijnen.

Wat vinden jullie dan van Norma? Waarvan de boerderij vol dieren laatst is afgebrand? Zij doet ook alle dieren rol stoelen om Enzo en houdt zelfs een volledig blind paard.

Dit paard had 3 maand terug al een spuitje gekregen. Walgelijk 8)7

Verhaal van norma ken ik niet. Wel ken ik het verhaal van Pascha, een paard die verbrand was tijdens een stal brand. En niet zo'n klein beetje ook... eigenaren zijn een enorm proces doorgegaan.

Ik had het dier in laten slapen. Simpelweg omdat een dier geen licht aan het einde van een donkere tunnel ziet. Dieren leven in het hier en nu en denken niet aan de toekomst...