NRPS-hengst Wup teruggetrokken uit wedstrijdsport

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-17 12:07

polleman schreef:
Vind het zo zonde ze waren een mooie combinatie en wat een gave hengst is het.
Voor de mensen die roepen al lange kreupel klopt niet november heeft ze nog wedstrijden met hem gereden!
Maar zo komen inderdaad de meeste bijzondere verhalen op de wereld.

Hopelijk komt er ooit op tafel wat er aan de hand is met Wup.
Maar voor nu respect dat ze deze beluist hebben genomen om hem te kunnen laten genieten in het weiland.

Hij is niet kreupel hij heeft iets anders.

Ayasha
Blogger

Re: NRPS-hengst Wup teruggetrokken uit wedstrijdsport

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-17 12:10

Eigenlijk maakt het helemaal niet uit wat ie heeft. :) Al had ie een te dikke wintervacht. Ze trekken hem terug uit de sport, ze houdt van 'm en ze meldt het omdat er een plek vrij komt in dat team waarin ze zit (of begrijp ik die zin verkeerd over dat team?). Ze meld het niet om te discussiëren over haar rijkunsten of over waarom ie terug getrokken wordt uit de sport. :)

MyWup

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-17 14:41

Ik vind het super jammer dat hij zoals het nu lijkt niet meer de ring in komt, het is de vader van mijn paard en had hem graag nog lang willen zien.

polleman

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-17 14:50

janderegelaa schreef:
polleman schreef:
Vind het zo zonde ze waren een mooie combinatie en wat een gave hengst is het.
Voor de mensen die roepen al lange kreupel klopt niet november heeft ze nog wedstrijden met hem gereden!
Maar zo komen inderdaad de meeste bijzondere verhalen op de wereld.

Hopelijk komt er ooit op tafel wat er aan de hand is met Wup.
Maar voor nu respect dat ze deze beluist hebben genomen om hem te kunnen laten genieten in het weiland.

Hij is niet kreupel hij heeft iets anders.

Dat weet ik heb een nakomeling van hem dus volg wup.
Maar er riep iemand dat hij al lang kreupel was en daarop schreef ik dat dat niet klopte.
En dat ze vorige jaar gewoon nog wedstrijden met hem reed.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-17 14:57

Elkaar hier gaan afzeiken op rijkunstige kwaliteiten is niet nodig toch?

Ik heb geen idee wat Wup heeft maar vind het wel sneu. Ze zullen uiteraard het beste willen voor het dier.

En over de discussie of succes in de paardensport te koop is: Ja dat is het. Een van de weinige sporten waar succes te koop is en daarom vind ik de discussie of het een olympische sport waardig is ook zeker terecht. Maar dat is weer wat anders.

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-17 17:44

Suzanne F. schreef:

Ik heb geen idee wat Wup heeft maar vind het wel sneu. Ze zullen uiteraard het beste willen voor het dier.

En over de discussie of succes in de paardensport te koop is: Ja dat is het. Een van de weinige sporten waar succes te koop is en daarom vind ik de discussie of het een olympische sport waardig is ook zeker terecht. Maar dat is weer wat anders.

Dat is niet helemaal waar, je kunt een net zo goed paard hebben maar als je er zelf niks van kunt dan zul je geen succes hebben.

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-17 17:56

Change3x schreef:
Suzanne F. schreef:

Dat is niet helemaal waar, je kunt een net zo goed paard hebben maar als je er zelf niks van kunt dan zul je geen succes hebben.

Wel waar.
Alleen sturen toch?
Ik ken zoveel (vooral kinderen!) waarbij ouders kant en klare pony's kopen, de instructrice elke dag die pony's rijd, en dat kind weer elk jaar 3x kampioen word.
Bij de prijsuitreiking altijd aan een touwtje en als die er van door gaat of steigerd-bokt kneiterd diegene er af.
Dit is tegenwoordig de nieuwe wedstrijdsport en dan vooral bij de jeugd.

Presteren presteren presteren

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-17 18:29

Suzanne F. schreef:

:j Kijk maar naar het Olympisch springpaardenteam van Qatar. Bijna volledig op Grand Prix niveau aangekocht.

Essie73
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-17 20:18

Moderatoropmerking:
Hierbij het verzoek om bij het oorspronkelijke onderwerp te blijven. De discussie over het wel of niet makkelijk op hoger nivo te komen met een kant en klaar ZZ paard hoort niet in dit topic thuis.

nickynicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-17 11:20

Natuurlijk is het netjes in een bericht te laten weten aan de wereld waarom een paard niet meer op wedstrijd wordt uitgebracht! Alleen door de manier van berichtgeving gaan mensen hun eigen conclusies trekken, zeer menselijk. En het lijkt me ook niet zo vreemd dat wanneer je op een veiling een paard van €230.000,-- koopt de ogen meer op je gericht zijn dan wanneer je een paard voor €5000,-- bij de boer om de hoek koopt.

Maar ik blijf bij mijn mening dat het erg veel geld is voor 3 jaar paardrij-plezier. Dat geld leg je niet neer om naar een paard in de wei te gaan kijken. Dus nee dat doe je niet uit liefde en respect voor je paard, daar is hij veel te duur voor geweest. Dat doe je met je oudje die alles voor je heeft gegeven en een mooi pensioen verdient.

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-17 11:53

??
Dus omdat een paard duur is geweest kun je er niets om geven en het paard boven jouw wensen zetten?

Ik wist niet dat liefde per definitie uitgeschakeld werd als er geld bij kwam kijken.

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-17 12:12

nickynicole schreef:
Natuurlijk is het netjes in een bericht te laten weten aan de wereld waarom een paard niet meer op wedstrijd wordt uitgebracht! Alleen door de manier van berichtgeving gaan mensen hun eigen conclusies trekken, zeer menselijk. En het lijkt me ook niet zo vreemd dat wanneer je op een veiling een paard van €230.000,-- koopt de ogen meer op je gericht zijn dan wanneer je een paard voor €5000,-- bij de boer om de hoek koopt.

Maar ik blijf bij mijn mening dat het erg veel geld is voor 3 jaar paardrij-plezier. Dat geld leg je niet neer om naar een paard in de wei te gaan kijken. Dus nee dat doe je niet uit liefde en respect voor je paard, daar is hij veel te duur voor geweest. Dat doe je met je oudje die alles voor je heeft gegeven en een mooi pensioen verdient.

Ik ken het gezin niet hoor maar als voor een echte rijkaard voelt een aankoop van 2 ton misschien wel niet zo verschillend als voor een arme sloeber een aankoop van 5000 euro aanvoelt.

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-17 12:40

En voor een kind van 15 kan ik me al helemaal niet voorstellen dat dat uitmaakt. Het is gewoon haar paard waar ze iedere dag mee aan de slag is. Of ze nou rijke ouders heeft of niet.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-17 12:51

Anoeska schreef:
En voor een kind van 15 kan ik me al helemaal niet voorstellen dat dat uitmaakt. Het is gewoon haar paard waar ze iedere dag mee aan de slag is. Of ze nou rijke ouders heeft of niet.

Klopt maar of je een Ferrari of een Lada rijdt, dat verschilt toch nog wel. Ook met 15 jaar. Zeker als je een bepaald doel voor ogen hebt.

Abacab

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-17 15:45

Een zeer vooraanstaand iemand uit de paarden wereld vertrouwde me ooit toe:
een goed paard kopen kan iedereen, een goed paard heel houden is maar weinig mensen gegeven

Met 15 jaar ben je veel te jong en onervaren om zo'n paard te bieden wat het nodig heeft. als je dan ook nog eens geen of weinig talent hebt dan wordt het heel akelig voor het paard.

Coby van Baalen had altijd geweldige constructies waarbij zulke luxe typetjes heel intensief door haar werden begeleid. En dat is niet uit luxe maar echt pure noodzaak. En zo heeft Coby heel wat jonge meisjes naar de overwinning gecoached. Natuurlijk zagen we die dames later nooit meer terug in de sport want ze hadden wel heel veel geld, maar geen talent. Een paard als Inspecteur zagen we wel steeds terug.

Goed punt van jou Suzanne, is paardensport wel een olympische sport. Ik weet wel dat ik enorm veel respect heb voor mensen die het allemaal op eigen kracht hebben gedaan. Van zulke combinaties kan ik echt genieten. Edward en HansPeter zijn daar het perfecte voorbeeld van. Selfmade en ongekend succesvol.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-17 15:55

Abacab schreef:
Edward en HansPeter zijn daar het perfecte voorbeeld van. Selfmade en ongekend succesvol.

Eens, maar die bewijzen ook dat ze het keer op keer met andere paarden kunnen. Dat zijn de zeldzame die echt talent hebben. Maar ook zij hebben te kampen met wegvallende paarden, maar dan staan er alweer andere klaar.
Als gewoon ruitertje ben je snel klaar als je beste paard geblesseerd raakt natuurlijk.
Maar eens, goed rijden is 1 maar heel houden is 2. Dat vond ik zelf ook altijd moeilijk. Ik denk dat ik zelf best heel goed kon sturen toen ik jong was maar het was altijd wel iets.

Abacab

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-17 16:15

Als je telkens problemen hebt met verschillende blessures dan is dat geen toeval meer. Dan is er echt iets mis in je management. En dat management is nou precies het moeilijkste wat er is. Dat is ook wel iets waar Edward en HP in uitblinken. En iemand die dat ook geweldig doet is Adelinde met Parzival. Deze ruiters zien hun paard als volwaardige partner en maken echt connectie zonder het paard menselijke eigenschappen toe te kennen. Als je jong bent moet je dat allemaal nog leren. Dan heb je een oude rot in het vak nodig, zoals Coby deed, die je begeleid bij iedere stap die je zet.

@Suzanne, vlg mij heb ik jou nog zien rijden lang geleden op je eigen wedstrijdpaard, had jij een Balzflug? en nog eens op een hengstenshow. Je reed vlg mij een zwarte trakhener.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-17 16:27

Klopt, ik reed nationaal en bij de jeugd met een Balzflug. En heb idd nog een zwarte hengst gereden, Stravinsky. Was geen Trakehner trouwens maar wel gekeurd bij het Trakehner verband. Is heel wat jaren geleden hoor. Toen was ik nog jong. :D

Maar soms heb je ook gewoon pech. Als je steeds dezelfde blessures krijgt bij meerdere paarden dan is er zeker iets mis. Maar als ik iets geleerd heb door de jaren heen dan is het wel dat paarden een van de kwetsbaarste dieren zijn die er bestaan.

Nynke1

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-17 18:41

Nou, hij heeft nog lekker een maand van zijn pensioen kunnen genieten voor zijn dood. Heel sneu voor het meiske.

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-17 18:42

Rust zacht wup
Afbeelding

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-17 19:05

Ach, wat sneu. Wup was nog een heel lang pensioen bij Romee gegund en dan moet het zo lopen.......

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-17 19:06

idd, wup is net ingeslapen

ze heeft wel veel pech met hem gehad, in korte tijd :(:) :(:) :(:)

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-17 19:56

Arme Romee, arme Wup.