Kabinet wil paardenmiddel uit bloedboerderijen nu ook weren

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

shiroihebi

Re: Kabinet wil paardenmiddel uit bloedboerderijen nu ook weren

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-17 14:23

Iedereen die zegt dat we het hier in Nederland maar lekker toe moeten staan, omdat het in het buitenland erger is, waarom stoppen we niet gewoon alles? Net als nertsenfokkers, gewoon alles stoppen. Daar kan je voor vechten, ooit gaat het lukken. Je gaat toch geen misstanden goedkeuren, omdat het ergens anders nog een tikkeltje erger is?!

"Mijn paard mag best 23 uur binnen staan, want in het buitenland staan ze 24 uur binnen dus dit is veel beter!". Nee. Slecht is slecht. Gewoon stoppen.

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-17 16:29

Goed idee, stoppen met eten produceren lijkt mij echt een strak plan :') .

Je kan kinderarbeid niet vergelijken met de veehouderij. Rare vergelijking. En ja, ook daar geld dat omdat onze arbeid hier te duur is en de consument een broek van 10 euro wil: de consument houd het in stand.

Mag toch hopen dat dit land weer eens terug denkt aan de jaren 40, waar je bloembollen mocht eten. Hoe kan je nou oprecht zeggen dat we moeten stoppen met de productie van voedsel?! Dan ben je zo'n welvaartsgeneratie dat je echt geen idee meer hebt van hoe het werkt :+

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-17 16:34

Je hebt echt geen vlees (of eieren of melk) nodig om te blijven leven hoor ruitje. Je kunt dus prima deze praktijken stoppen. Wat een overdreven post.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-17 16:35

ruitje schreef:
Goed idee, stoppen met eten produceren lijkt mij echt een strak plan :') .

Je kan kinderarbeid niet vergelijken met de veehouderij. Rare vergelijking. En ja, ook daar geld dat omdat onze arbeid hier te duur is en de consument een broek van 10 euro wil: de consument houd het in stand.

Mag toch hopen dat dit land weer eens terug denkt aan de jaren 40, waar je bloembollen mocht eten. Hoe kan je nou oprecht zeggen dat we moeten stoppen met de productie van voedsel?! Dan ben je zo'n welvaartsgeneratie dat je echt geen idee meer hebt van hoe het werkt :+

Eh, help me even, wie zegt er dat we moeten stoppen met het produceren van voedsel?

Waarom kun je kinderarbeid niet vergelijken met de veehouderij? Direct na die uitspraak maak je precies mijn punt helder, dus volgen mij is het juist wél te vergelijken :)

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-17 17:42

Je kan niet zomaar stoppen met het produceren van dingen waar een grote vraag naar is en verwachten dat iedereen dan ineens op magische wijze je standpunt begrijpt en de vraag verdwijnt? Het is toch logisch dat het geen zin heeft om een industrie of handeling te verbieden zonder de context verder te bekijken.

Van mij mag iedereen lekker gaan evangeliseren dat we allemaal bomenknuffelende veganisten moeten worden en misschien zijn we dat dan ook wel over 50 jaar, misschien is dat wel heel goed voor de wereld ook. Het heeft echter geen enkel nut om te gaan forceren dat iets niet meer gebeurt in Nl/de EU als je de vraag naar dergelijke producten of het nut van die handeling niet wegneemt. Dan gaat het net als met de paarden die in de USA niet meer geslacht mogen worden. Geen paarden slachten klinkt misschien als een goed idee, maar als je daarbij dan geen andere oplossing bedenkt voor het probleem dat er overtollige paarden zijn dan heb je eigenlijk je probleem alleen maar erger gemaakt. Ik durf heel ernstig te betwijfelen dat het verbieden van dit middel zal leiden tot een daling in de vraag naar vlees (en zuivel) en dat je dus waarschijnlijk door het je eigen industrie weer een stapje lastiger te maken dieren (wereldwijd en op het bord van de gemiddekde Nler) niet echt niets opschieten met zulke verboden. Als dierenactivisten verstandig waren zouden ze inzetten op echte verbetering van dierwelzijn/de dierindustrie in NL/de EU ipv afbraak van de industrie en verplaatsing van het probleem imo.

shiroihebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-17 19:27

Wie zegt er hier dat we maar moeten stoppen met voedselproductie? Laten we eerst alle 100% onnodige dingen (daar valt vlees niet onder volgens veel mensen) maar eens stoppen. Blijkbaar hebben we dat hormoon niet nodig als ik de reacties zo lees, waarom niet stoppen? En als wij zonder kunnen, waar heeft de rest van de wereld het dan voor nodig? Dingen zoals bont of delen van exotische dieren, waar hebben we die ook alweer voor nodig? Nergens. Onnodig leed is gewoon onacceptabel. Dat soort dingen in stand houden, omdat het ergens anders nog iets erger is, is verschrikkelijk. Mensen keuren broodfok van huisdieren toch ook niet goed? Ook dierenleed, onnodig, dus gewoon uitbannen.

Oehlala

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-17 20:18

Selka schreef:
Je hebt echt geen vlees (of eieren of melk) nodig om te blijven leven hoor ruitje. Je kunt dus prima deze praktijken stoppen. Wat een overdreven post.

Wat gaan we dan eten???? Granen? Enig idee wat nodig is om dat te laten groeien?

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-17 20:35

NenaC iedereen mag van mij zoveel vlees eten als zij willen. Waar ik niet achter kan staan is de bio-industrie die blijkbaar ook nog eens gebruik maakt van dit soort walgelijke middelen. Er is een alternatief wordt hier in het topic genoemd alleen duurder. Ik vind het geen probleem dat iedereen €9 voor een kipfilet moet gaan betalen. Dat doe ik nu al omdat ik uitsluitend biologisch vlees koop voor mijn vriend. Ja dat houdt in dat er minder vlees gegeten zal worden maar dat vind ik geen slechte ontwikkeling.

http://dels.nas.edu/resources/static-as ... limate.pdf
Korte samenvatting: The researchers predicted that universal veganism would reduce agriculture-related carbon emissions by 17 percent, methane emissions by 24 percent, and nitrous oxide emissions by 21 percent by 2050. Universal vegetarianism would result in similarly impressive reductions in greenhouse gas emissions. What’s more, the Dutch researchers found that worldwide vegetarianism or veganism would achieve these gains at a much lower cost than a purely energy-focused intervention involving carbon taxes and renewable energy technology. The upshot: Universal eschewal of meat wouldn’t single-handedly stave off global warming, but it would go a long way toward mitigating climate change.

Het is in ieder geval beter voor het milieu. Wat gaan we eten? We gaan alle landbouwgrond die nu gebruikt wordt voor veevoer benutten voor mensen. Denk aan granen, peulvruchten, groenten, rijst etc etc. Ik neem aan dat jij nu ook meer eet dan alleen vlees toch? Nou pak een gewone maaltijd en haal het vlees weg. Echt niet zo ingewikkeld.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-17 20:42

Mooi geschreven +:)+

farahdiba46

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-17 13:02

speedfiets_2 schreef:
Volgens mij klopt er geen drol van . Maarja dat kun je met de partij van de dieren verwachtten. Wanneer er op een correcte manier bloed getapt word lijd de merrie niet zo veel als dat hier beschreven word.

he ja, laten we het vooral gaan goedpraten.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-17 13:48

NenaC schreef:
Selka schreef:

Wat gaan we dan eten???? Granen? Enig idee wat nodig is om dat te laten groeien?

Jup, ik eet inderdaad niets anders dan granen :')

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-17 07:31

Ik zou dan eerst wel eens willen weten hoe dat precies werkt, voordat ik er iets over zou zeggen... Het kweken van dieren op verschillende manieren gebeurd op grote schaal, en als de handelingen verder dier'vriendelijk' zijn is erop zich niet zo'n heel groot probleem..

Persberichten van de PvDD geloof ik sowieso nooit helemaal