Haflinger botst op auto in Zutphen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Elvi_Elisa

Re: Haflinger botst op auto in Zutphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-16 00:22

Had het al gehoord, maar na het zien van de beelden wel echt de rillingen..: heel heftig... Voor alle betrokkenen maar ook zeker voor het arme dier.. Zo gun je ze hun einde niet...
Die foto van de telegraaf vond ik ook heffie, dat koppie inderdaad zo aangrijpend van "wat gebeurt er"... Op filmpje lijkt indd ook rechter Voorbeen gebroken.. Arme dier ...
Dan houd ik me maar vast en "hoop" ik dat het dier door de hectiek in een soort shock is geraakt en het een beetje aan hem/haar voorbij is gegaan..

Sterkte voor alle betrokkenen .

NinkeG

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-16 00:34

Wat verschrikkelijk, ik heb er gewoon geen woorden voor..

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-16 00:35

Heftig ongeluk. Wonder dat bestuurder er goed vanaf is gekomen. Sterkte aan de eigenaren/bijrijders

Wil wel even inhaken op "journalisten maken steeds smakelozere foto's"... dat is zeker niet het geval. Ze proberen met een foto de situatie te laten zien en dit kan je helaas niet minder gruwelijk maken dan het is :(

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-16 00:36

Wat een ontzettend sneu verhaal. Vreselijk als je zo je paard ziet. Maar wat een geluk heeft de bestuurder gehad. Als ik het zo zie snap ik niet hoe ze dat heeft overleefd.

linda_arnold

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-16 00:37

Tigra_ schreef:
pillow schreef:
Triest dat zo'n dier dan ook nog op een dierenarts moet wachten. De politie had hem toch direct dood kunnen schieten. of zou dat niet mogen

Ik denk dat je dan weerstand gaat krijgen van mensen die vinden dat er gewacht zou moeten worden tot de dierenarts zegt dat er geen andere optie is. Zeker met zo veel mensen en een camera is dat volgens mij geen slim plan. Tegenwoordig worden ze al behoorlijk op de vingers gekeken.

Vreselijk ongeluk.
Lijkt me ook ontzettend eng als automobilist dat het paard dwars je auto door gaat.
Hopelijk heeft het dier niet al teveel van de pijn mee gekregen.

Drie weken geleden gebeurde dit voor mijn neus met een koe, deze werd op volle snelheid geraakt door mijn voorganger rolde over de auto (poten door de voorruit) maar kwam weer op het asfalt voor mijn auto terecht. Ik kon het voorremmen. Arme beest was in shock, stuipte heftig en dan zou je willen dat je pistool hebt......

Het is verbazingwekkend wat niet dierenmensen of mensen in shock nog opperen, van dierenambulance tot de dierenbescherming bellen. Uiteindelijk overleed ze nog voor een veearts gecontact kon worden nog geen 5 minuten na de klap.

Gelukkig is dit buiten de media om gegaan, maar deze foto's zijn voor de eigenaren en geliefden van dit dier traumatiserend en onsmakelijk. Vreselijk.

Sterkte aan alle betrokkenen.

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-16 09:07

Afschuwelijk ongeluk...
En idd, alles moet tegenwoordig maar zichtbaar in de media, van vreselijk mensenleed tot vreselijk dierenleed. Ik snap best dat niks willen zien je kop in het zand steken is maar alles tot in details tonen gaat veel te ver. Net zoals ik het veel te ver vindt gaan dat iedereen tegenwoordig gelijk zijn of haar telefoon in de aanslag heeft om te filmen of te fotograferen.

silby

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-16 09:48

Wat een vreselijk verdrietig ongeluk ;(
Ik wens alle betrokkenen heel veel sterkte...

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-16 09:53

Kijk er ook niet naar.
Uit respect voor het dier en de eigenaar...

Gedetailleerde foto's voor de verzekering etc zullen best zinvol en nodig zijn, maar zoveel leed valt voor mij onder privacy.
Zou zelf ook niet graag op die manier geëtaleerd willen worden -O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-16 09:55

Die foto dat het paardje om zich heen kijkt bezorgde me echt tranen, het arme beest... Ik had deze beelden echt liever niet gezien.
Aan de andere kant, als deze gruwelijke beelden ook maar 1 persoon ertoe aanzetten hun omheining of hek net even extra te controleren, of die ene automobilist die toch een stukje voorzichtiger langs een ruiter of weiland gaat voortaan, dan heeft het wel nog enig nut gehad om deze beelden te plaatsen.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-16 10:24

Ik kan er wel tegen,ik heb dit zelf jaren gelden mee gemaakt met me eigen pony in RL. Hij ging alleen door de voorruit naar binnen,zijn hele hoofd lag open en was aan 1 kant verlamd,maar hij had het wel overleefd! geen botbreuken.
De chauffeur had gelukkig ook alleen maar wat schrammetjes, hij was zich dood geschrokken! pony sprong over een hoge berm van struiken zo op de voorruit uit het niets.

Verschrikkelijk voor dat meisje om dit alles te zien! dit beeld gaat nooit meer weg.
Heel veel sterkte voor de betrokkenen.

khirshanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-16 11:50

Wat afschuwelijk... vreselijk voor iedereen. Gelukkig gaat het met de bestuurder oké, maar wat een trauma voor die arme meid.

Zulke filmpjes/foto's vind ik echter uitermate respectloos. Een goede journalist/fotograaf kan zo'n gruwelijk ongeluk genuanceerder vastleggen

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-16 11:53

lifaya schreef:
Heftig ongeluk. Wonder dat bestuurder er goed vanaf is gekomen. Sterkte aan de eigenaren/bijrijders

Wil wel even inhaken op "journalisten maken steeds smakelozere foto's"... dat is zeker niet het geval. Ze proberen met een foto de situatie te laten zien en dit kan je helaas niet minder gruwelijk maken dan het is :(

Maar waarom is het nodig om de situatie zo duidelijk te laten zien? Door alleen het stuk tekst te lezen wordt al duidelijk genoeg dat het een vreselijk ongeluk was. Ik vind het not done om een slachtoffer in beeld te brengen, ook als dit een dier is. Vreselijk respectloos richting de eigenaar van het arme dier.
Maak dan een foto van grote afstand waarbij je enkel de auto onherkenbaar ziet en de hulpdiensten erbij ziet staan.

Toothless

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-16 12:12

Ik denk juist dat het nodig is om dit soort 'ongelukken' duidelijk in beeld te brengen, mensen zien vaak de ernst van bepaalde situaties niet. Respectloos wil ik het niet noemen, nieuws is nou eenmaal nieuws. Al moet ik wel zeggen dat mensen ( ik in elk geval ) heel erg uitgehard zijn door de media. Waar je vroeger een week van de leg was omdat Dolle Dolly was overleden zijn we nu niet eens bang om op grote evenementen te komen terwijl er terroristische aanslagen zijn die niet eens zo ver weg gebeuren ( om maar even twee uiteindes te nemen )

Ik wens de eigenaren/verzorgers en vooral het meisje heel veel sterkte met het verlies, dit is iets wat zelfs in mijn ergste nachtmerries niet voorkomt.

kinel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-16 15:01

Trauma voor meisje zeker. Heb een ongeluk vroeger niet zien gebeuren,maar alles er omheen wel. Paarden hadden niks maar eigenaresse is overleden. Het tafereel er omheen gezien en dit is volgend jaar 30 jaar geleden en tot op heden nog steeds moeite mee en ben inmiddels 41. Toen 12 jaar. Nooit goed opgevangen door mijn ouders. En dus niet goed verwerkt . Kan er sinds m'n 18e pas over praten. Blijft wel ieder jaar terug komen rond die datum.

Johanna01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-16 16:32

Jeetje wat ontzettend heftig, ik kon geen linkje vinden in het topic dus heb het via internet opgezocht. Ik raad het niet aan dat ook te doen, wat een verschrikkelijk beeld. Veel sterkte voor de eigenaar en beterschap voor de bestuurder. Wat lijkt het mij vreselijk zo'n ongeluk mee te maken..