Wedstrijdtarievenlijst per 1 april 2017 gereed

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Fotografie91

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-16 23:42

vilheide schreef:
Oh oh wat hebben jullie het slecht zeg om via de KNHS te mogen starten. Als wij met onze Ijslanders een wedstrijd willen rijden dan moeten we ten eerste lid zijn van het NSIJP a €45,- per jaar. Dan krijgen we eens per jaar nog € 7,50 voor onze startpas en dan kunnen we in gaan schrijven. Één proef kost zo ergens tussen de €15,00 en €30,- daar komen nog de kosten van een prikwei (€5,-) en helpersfonds (€7,50) bij. Als je bij de eerste 5 eindigd krijg je meestal alleen maar een rozet. Heel af en toe worden er prijzen gegeven. Dus je snapt dat ik de prijzen voor jullie wedstrijden een lachertje vind. :D

Ik denk dat wij meer betalen hoor, lidmaatschap vereniging en knhs is bij een goedkope toch al €60 dan startkaart a €112 per wedstrijd betaal ik €12,50 per proef en ik win vaak vleespakketten je zal maar vegetariër zijn!
Ik men overigens.
Laatst had ik een zak brokken gewonnen nou sorry maar dat waardeer ik dus niet, mijn pony's krijg hun eigen voer en wat moet ik dan met iets wat ik niet ken.

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-16 23:43

Er komt ook nog lidmaatschap van een vereniging en de KNHS bij. €200 zit je zo aan, dan heb jij toch al wat wedstrijden gereden met je €52,50 per jaar.

Daarnaast vind ik het gewoon te belachelijk voor woorden dat ik €25 euro betaal en de jeugd €12 voor dezelfde wedstrijd. Als je er dan nog vanuit kunt gaan dat het strak georganiseerd is.. Maar nee, ook dat niet. De prijs/kwaliteit verhouding is gewoon mijlen ver te zoeken.

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-16 00:14

vilheide schreef:
Oh oh wat hebben jullie het slecht zeg om via de KNHS te mogen starten. Als wij met onze Ijslanders een wedstrijd willen rijden dan moeten we ten eerste lid zijn van het NSIJP a €45,- per jaar. Dan krijgen we eens per jaar nog € 7,50 voor onze startpas en dan kunnen we in gaan schrijven. Één proef kost zo ergens tussen de €15,00 en €30,- daar komen nog de kosten van een prikwei (€5,-) en helpersfonds (€7,50) bij. Als je bij de eerste 5 eindigd krijg je meestal alleen maar een rozet. Heel af en toe worden er prijzen gegeven. Dus je snapt dat ik de prijzen voor jullie wedstrijden een lachertje vind. :D

Nou dat zijn heel wat lagere kosten dan starten via de knhs. Voor wat jij nu kwijt bent per jaar voor lidmaatschap + startkaart ben je nog niet eens lid bij een knhs vereniging incl knhs lidmaatschap...dan kom je al geld tekort en daar komt dan nog een dikke 100 euro voor de startkaart bij.
Wat Nies al zegt; bij de knhs zit je al bijna op 200 euro en dan heb je nog niks gestart; heb je alleen nog maar het lidmaatschap van je knhs vereniging en knhs lidmaatschap + startkaart. Ben je rijdend lid bij je vereniging (als in; je mag ook met de verenigingslessen meelessen..in tegenstelling tot administratief lid die alleen voor de startkaart lid is) dan zit je al ruim over de 200 euro.

niet te vergelijken dus.

zelfs endurance starten is nog niet eens zo goedkoop...en dat is toch al een flink stuk goedkoper dan dressuur en springen...mennen is dacht ik met ingang van 2016 zo'n beetje net zo duur geworden als dressuur en springen. (op startgeld na dan, want dat is bij endurance hoger dan bij bv dressuur, maar lid EV + endurance startkaart zijn redelijk geprijsd)

Grainey

Re: Wedstrijdtarievenlijst per 1 april 2017 gereed

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-16 09:10

Hier in het noorden zijn menwedstrijden waar je als eerste prijs een suikerbrood krijgt, gesponsord en al, daar betaal je dan ook nog 12,50 inleg voor, dat zijn dan de keren dat je blij bent dat je niet eerste bent :).
Die wedstrijden komt dus een streep door, sowieso de wedstrijden met 12,50 inleg en gebruiksvoorwerpen als prijzen.

Een zak brokken is een prijs voor het paard/de pony, vind ik altijd wel wat hebben dat daar aan gedacht wordt, net zoals paardensnoepjes, daarbij is het geen vergif, het komt wel op.

Wij zijn net bij een vereniging weggegaan waar de contributie 20 euro pp was, we zijn nu 45 euro pp kwijt aan contributie, soms zijn ook nog andere dingen belangrijk dan alleen geld.

pluklief

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-16 09:50

vilheide schreef:

Volgens mij is nsijp tegenwoordig 76,-. Dan komt er nog een regionale vereniging bij, 25,-. Ik vind dat bij ons de prijzen vooral erg uit elkaar liggen. Afgelopen jaar een keer 50,- incl prikwei moeten betalen voor 2 proeven maar ook een keer 61,50 zonder prikwei, dus die kosten komen er dan nog bij. Dat zijn dan gelijkwaardige proeven.

Ik denk dat als je niet of heel weinig start je bij de knhs wel duurder uitkomt, als je bij de ijslanders een poging gaat doen om ieder weekend te starten dan zal je bij ons denk ik duurder uit gaan komen. Uiteindelijk maakt het niet zo veel uit waarbij je start, het blijft hoe dan ook duur -O-

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-16 09:54

Het gaat weer druk in het bos worden, lees ik al :D

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-16 10:46

vilheide schreef:

Lol :P

Lidmaatschap vereniging: €45,-
Lidmaatschap KNHS: €20,60
Startkaart: €111,25,-

Totaal, voordat ik een wedstrijd heb gestart: €176,85

Dan ga ik op wedstrijd, betaal ik ook nog 20 euro inschrijfgeld... 1 wedstrijd....
Ik woon in het noorden, dus heb wel prijzengeld.
Ik hoef geen brandstofkosten te berekenen, die zijn voor rekening van de eigenaar (I know, I'm lucky).

Maar ach, vergelijken heeft geen zin in mijn ogen. Ieder moet voor zich de keuze maken om wel of niet te starten en wel of niet dit geld aan zijn/haar hobby uit te geven. Ik doe dit wel, geen enkel probleem. Als het serieus veel duurder wordt, zal ik meer geld aan lessen besteden, om op die manier meer rendement van mijn wedstrijden te krijgen.

Fotografie91

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-16 10:58

Grainey schreef:
Hier in het noorden zijn menwedstrijden waar je als eerste prijs een suikerbrood krijgt, gesponsord en al, daar betaal je dan ook nog 12,50 inleg voor, dat zijn dan de keren dat je blij bent dat je niet eerste bent :).
Die wedstrijden komt dus een streep door, sowieso de wedstrijden met 12,50 inleg en gebruiksvoorwerpen als prijzen.

Een zak brokken is een prijs voor het paard/de pony, vind ik altijd wel wat hebben dat daar aan gedacht wordt, net zoals paardensnoepjes, daarbij is het geen vergif, het komt wel op.

Wij zijn net bij een vereniging weggegaan waar de contributie 20 euro pp was, we zijn nu 45 euro pp kwijt aan contributie, soms zijn ook nog andere dingen belangrijk dan alleen geld.

Ik start ook in het noorden maar gelukkig op de kampioenschappen na nog nooit een suikerbrood gekregen.
Ik vind een zak brokken zelf dus echt een slecht idee! Ik bepaal toch mijn eigen voer voor mijn pony en ja ze kunnen gewoon niet tegen alle soorten voer!
Ik wil graag vaker op wedstrijd dan alleen die ene wedstrijd en voer is daar een belangrijke factor in.
Ik zeg niet dat iets vergif is maar om nou voor een ander te bepalen wat ze voeren vind ik krom door de bocht!
Snoepjes of een zak wortels vind ik dan leuker maar ja vaak kost het een stuk minder dan wat ik moet betalen.

Grainey

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-16 11:46

Wij hebben in het verleden prijzen (gebruiksvoorwerpen kon toen nog onder het zadel, moet je nu niet meer mee aankomen) verzameld voor wedstrijden, waren we ongeveer een heel jaar mee bezig, goedkope partijen zweetdekens, halsters, touwen, zadeldekjes, zweepjes, sleutelhangers voor de bixie en ook de (gesponsorde) zakken voer. Voor wedstrijden onder het zadel was dat helemaal niet zo moeilijk, bij de pony's kon je je helemaal uitleven, was ontzettend leuk om te doen.

De zakken brokjes worden gesponsord, een hele pallet (toen wij het nog deden) 5 euro per zakje, is een gemakkelijke goedkope prijs en er zijn toch heel veel mensen die er wel blij mee zijn is onze ervaring.

Wij hebben er niet zoveel problemen mee, we hebben 9 hele verschillende pony's van jong tot oud, er is altijd wel een waar het bij past en zo kunnen we ook weer eens iets nieuws uitproberen, is soms ook wel verrassend en verfrissend :).

Als je het niet op prijs stelt dan zou ik de wedstrijden in Roden, Boijl en Noordwolde maar mijden, want daar hebben wij het afgelopen jaar brokjes gewonnen, wel verschillende merken trouwens :).

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-16 19:29

Hier is het meestal nog steeds eremetaal of als je 1ste bent je inschrijfgeld van 12.50 terug.
Maar deze vond ik toch wel hilarisch: een 2de en 3de plaats in het ZZL, zelf zeker 80 km woonachtig vd betreffende ruitersportzaak en deze werd ook nog korte tijd later overgenomen door EJ.

Afbeelding

Het was goed bedoeld zullen we maar denken.Ik kan er altijd wel om lachen.

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-16 23:59

Daar kan je toch een bakkie paardensnoepies voor kopen :D

MariekeS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-16 00:09

Edit: zie dat het al gezegd is

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-16 12:41

Die 3.25 is gewoon ter compensatie van de startpas, die je het afgelopen jaar nog verplicht was te betalen, maar er niet bij hoefde te nemen.
Die kostte 3.50.

En verder is het inschrijfgeld en prijzengeld inderdaad vrijgegeven, maar denk niet dat dit veel gaat veranderen, want dan komen mensen gewoon niet meer.

Ik snap niet waar iedereen zich druk over maakt.
Komt allemaal wel goed.

tijger22

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-16 17:18

Word er niet leuker op die tarieven... Ik blijf wel lekker recreatief verder rijden!

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-16 14:44

Sluit me aan bij Tendance, zeldzaam wat een gemiep over prijzengeld en/of startgeld. Paardensport is gewoon duurder dan een heleboel andere sporten, tis niet anders.
En als je denkt met prijzengeld je sport te betalen, dan moet je wel heeeeeeel goed zijn. Bovendien zijn er altijd meer die helemaal niks krijgen, geen lintje, beker, medaille of prijzengeld. Met 20 starters heb je 15 ''ik krijg niks'' ruiters.

assie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-16 14:52

Ja en juist voor die 15 ruiters wordt het ook duurder. En dat is vervelend.
Helemaal omdat je er in feite niks voor terugkrijgt. Betere service bij knhs? Mooiere startpas? Beter systeem?
Als iets duurder wordt, dan wil ik daar graag iets voor terug. En anders wil ik de optie om naar een andere aanbieder te gaan. Die is er helaas niet. En dus accepteer ik, schoorvoetend, de stijging.

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-16 14:52

[/quote]
Dat is een feit, er zijn minder werklozen. Echter, stijgende koopkracht is mooi maar wanneer je alleen al de stijgende zorgpremies bekijkt dan is 3% koopkrachtstijging meteen weer foetsie. Voor de middenklasse bedoel ik dan, en in de lagere inkomensklassen rijden niet zo veel mensen meer wedstrijden, laat staan dat ze nog rijden. Tenminste, wanneer ik in mijn omgeving kijk dan hebben zeer veel ouders het besluit moeten nemen dat hun kinderen geen wedstrijden meer kunnen rijden. Ook al lijkt het alsof ze het goed hebben maar dat is schijn. Lidmaatschap voor vereniging twee kinderen is snel 250 euro per jaar, twee keer in de maand wedstrijden, 200 euro per maand. Diegene die het allemaal makkelijk op kunnen brengen malen inderdaad niet om die drie euro extra maar ik kan je nu al vertellen dat de KHNS veel talenten zal missen in de toekomst, puur omdat ouders het wedstrijdrijden niet meer kunnen opbrengen.[/quote]

Tsja, weet je wat het is. Deze tekst had je vorig jaar en eigenlijk elke tarief verhoging kunnen gebruiken.
Er zullen altijd mensen zijn die iets niet kunnen ophoesten, hoe graag ze ook willen. Paardensport bedrijven is niet bepaald goedkoop, das waar.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-16 15:10

assie schreef:
Ja en juist voor die 15 ruiters wordt het ook duurder. En dat is vervelend.
Helemaal omdat je er in feite niks voor terugkrijgt. Betere service bij knhs? Mooiere startpas? Beter systeem?
Als iets duurder wordt, dan wil ik daar graag iets voor terug. En anders wil ik de optie om naar een andere aanbieder te gaan. Die is er helaas niet. En dus accepteer ik, schoorvoetend, de stijging.

Als dit o.a. besteedt wordt aan opleidingen en scholing, dan krijg je er indirect ook wat voor terug.
Waardoor je ook nog eens bij die 5 kunt komen die wel wat krijgen.

assie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-16 20:49

Klopt... maar iets zegt me dat dit niet zo is. Maar misschien ben ik dan ietwat wantrouwig

Barb

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-16 21:27

assie schreef:
Klopt... maar iets zegt me dat dit niet zo is. Maar misschien ben ik dan ietwat wantrouwig

Dan ben ik dat ook.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-16 09:08

assie schreef:

Ik zou zeggen, vraag het jaarverslag van de KNHS even op. Dan kan je zo zien waar ze het geld aan besteden :)

Het is aan de hand van een paar nieuwsberichten natuurlijk makkelijk oordelen. Maar de KNHS moet het ook gewoon verantwoorden.

assie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-16 16:24

Klopt dat moeten ze. Maar of ze het ook doen? Het is een foute aanname dat ik me baseer op enkele nieuwsberichten ;). Ik ben vorig jaar met de enorme wijzigingen van toen de jaarverslagen ingedoken. En daar worden sommige zaken erg vaag ver(ant)woord. Zo simpel als 'kijk in het jaarverslag' is het ook niet dus.
Wat iig wel goed naar voren kwam: de komende jaren verwacht de Knhs met minder leden meer contributie en startpasgelden binnen te halen.
Logisch dus dat die minder leden meer moeten gaan betalen per stuk. ;)

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-16 16:27

Dat is de begroting, je moet nu naar het jaarverslag kijken. Dan heb je meer inzicht en is het eenduidiger verantwoord. Voor een begroting is het lastig omdat ze zelf natuurlijk ook wel inzagen dat het best wel gevolgen kon hebben.

assie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-16 16:31

Mijn laatste alinea gaat over de begroting. De rest over het jaarverslag (waar de begroting een onderdeel van is).

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-16 17:55

assie schreef:
Mijn laatste alinea gaat over de begroting. De rest over het jaarverslag (waar de begroting een onderdeel van is).

Sorry, ik las te vluchtig, my bad :o

Maar voor mij persoonlijk werd het afgelopen jaar alles juist goedkoper. Ik denk dat het grootste aantal leden van de KNHS eenlingen zijn (dus geen gezinnen of meerdere startkaarten), dus is de KNHS er het afgelopen jaar per saldo wel op vooruit gegaan? Dat vraag ik me af... Dat zien we helaas pas in het komende jaarverslag. En ik denk dat je met die veranderingen van dit jaar, pas volgend jaar echt kan zeggen wat het de KNHS gekost heeft (of misschien wel gewoon heeft opgebracht) en hoe de KNHS alles heeft besteed.

Maar je hebt dan natuurlijk wel gekeken naar hoe de afgelopen jaren werd omgegaan met de opbrengsten uit verhoogde tarieven. En daar je conclusie uit getrokken. De KNHS zegt zelf dat er in deze jaren veel geld is gegaan naar het nieuwe systeem. Laten we hopen dat ze hierover eerlijk zijn geweest. Het zou inderdaad jammer zijn als dit geld niet indirect terugvloeit naar de leden.