Verbod op paarden houden na rijden uitgemergeld paard

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Verbod op paarden houden na rijden uitgemergeld paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-16 10:52

Wat naar zeg.

Voor rest ben ik wel verbaast hoe snel de meeste mensen klaar staan om een oordeel te geven zonder te weten wat de situatie is en wat het achterliggende probleem is. Want als je weet wat het achter liggende probleem is dan kan je mogelijk dit soort dingen in de toekomst verkomen.

Vragen waar ik aan zou denken, van hoe kan het dat dit paard zo marger is geworden en zijn er wel mensen in haar omgeving geweest die haar hier op gewezen hebben?
En hoe is dat paard aan deze vrouwe verkocht? Want ik vindt dat je als verkoper ook wel wat verantwoordelijkheden heb.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-16 10:56

Eenmaal verkocht kan je hem niet meer gaan terughalen he. De enige manier om dit soort dingen te voorkomen is door hem zelf te houden.

Celine_Famke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-16 11:13

En dan nog scheren ook :n Dat zal ook geen makkelijk karwei zijn geweest met al die uitstekende ribben en botten. Arm beestje.

sasja0705

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-16 11:30

Hmmm... je moet niet eerst naar het buitenland om zulke taferelen mee te maken. Ik heb zijlijns net een soortgelijke geval mee gemaakt : eigenaresse overgewicht maar paard : "is te dik" en moet afvallen.Iderere bot steekt uit. En omdat dat arme ding voor honger bijna over de stalwanden ging werd het ook nog gekluisterd! Toen de dierenbescherming ingeschakeld werd, mochten de kluisters tenminste af maar voldoende voeren , ho maar. Oplagen gekregen met resultaat: van de een op de andere dag met de norderzon van de stal vertrokken...
Nu lijd dat arme dier dus ergens anders, want het moet ook nog " flink aan het werk, de luie donder"...
Leuk detail erbij: eigenaar is ook nog jurylid...
Dus sommige mensen hebben een gigantische steekje los...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-16 11:43

Ayasha schreef:
Eenmaal verkocht kan je hem niet meer gaan terughalen he. De enige manier om dit soort dingen te voorkomen is door hem zelf te houden.

Sommige dieren kun je idd ook beter niet verkopen +:)+

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-16 11:47

paard was trouwens zo mager vanwege niet of verkeerd ontwormen....heeft verschillende etappes nodig gehad,zou overleden zijn als hij in een keer ontwormd had geworden....en als ik dat schrijf ergens ben ik gek...

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-16 13:35

Het verbod is zeker terecht zoals de rest van de straf. Het is wel duidelijk dat ze niet in staat is om voor een levend wezen te zorgen. Heeft verder helemaal niets met verstand van paarden te maken. Ieder wel denkend mens ziet dat dit gewoon niet kan. Verbaasd me dat er nooit is in gegrepen door familie of andere mensen.
Ik hoop mocht ze na die 10 jaar toch weer een paard willen ze wel goede begeleiding krijgt zodat andere paarden het bespaart blijft.

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-16 16:56

Er wordt gezegd dat ze die deken opdeed om het te verbloemen, maar paard was geschoren, wellicht dat ze hem daarom op deed en helemaal niet zo ver door dacht.

Want als ze had beseft dat ie mager was, dan had ze die deken opgelaten en ook die selfies niet gepost.

Eight

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-16 17:01

Ik word er gewoon naar van, ik kan me niet voorstellen dat iemand niet ziet in welke conditie het paard zich bevind.. Ik ben blij dat hij al zo ontzettend is opgeknapt. Wat betreft het meisje, daar ga ik geen woorden aan vuil maken. Of er iets schort aan haar IQ? Geen idee, ik hoef het ook niet te weten. Ik ben blij dat de straf haar is opgelegd en ze voorlopig in ieder geval niet verantwoordelijk is voor paarden want dat gaat haar duidelijk niet goed af.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-16 18:01

Zeggen dat schelden niet helpt al evemin dusja. Da's van hetzelfde laken een pak.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-16 18:55

Achja sommige mensen denken dat ze zelf nooit fouten maken en als ik reactie van sommige hier lees dan denk ik dat sommige haar zelfs zouden willen steniging.

Zelf vind ik wanneer iemand een fout maak dat je wel gelegenheid moet geven om zijn leven te verbeteren.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-16 19:48

Tobbes schreef:
Achja sommige mensen denken dat ze zelf nooit fouten maken en als ik reactie van sommige hier lees dan denk ik dat sommige haar zelfs zouden willen steniging.

Zelf vind ik wanneer iemand een fout maak dat je wel gelegenheid moet geven om zijn leven te verbeteren.

dat zeg je ook tegen een pedofiel die je kind heeft misbruikt?Of tegen de moordenaar van je kind?

Chibi2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-16 21:10

geerke schreef:

Op zich vind ik ook wel dat mensen een 2de kans moeten kunnen krijgen, maar de straf voor wat je gedaan hebt hoort er wel bij. Er moeten consequenties zitten aan je verschikkelijk handelen. En dat zij 10 jaar geen paarden mag houden lijkt mij ook goed.
Als zij na die 10 jaar een paard zou kopen, dan hoop ik toch dat er iemand dit begeleid en in de gaten houdt, want dit is absoluut niet ok. Lachend een selfie maken met je uitgemergelde paard.
p.s. het is zouden willen stenigen en niet steniging

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-16 21:13

Moderatoropmerking:
Ik heb zojuist een aantal vrij respectloze berichten verwijderd. Ik snap zéker dat dit bericht bepaalde reacties en emoties teweeg brengt, maar het is niet nodig om haar op zo'n manier af te branden hier op Bokt. Uiteraard is het niet goed te praten, maar om haar een "dikke trien" en dergelijke te noemen gaat hier te ver. Ik wil jullie dan ook vragen een beetje op jullie bewoordingen te letten. Dingen als "hoe kan ze" mogen best, schelden niet.

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-16 21:28

Bij dit soort berichten bedenk ik me vaak dat dergelijke 'meisjes' misschien wel minder begaafd zijn en vooral hulp en inzicht nodig hebben ipv veroordeling. Ik schrik soms best van alle oordelen en harde woorden die mensen naar elkaar uiten op een forum, zonder het hele verhaal te kennen.

Het lijkt me ook in die gevallen prima als iemand als 'straf' geen paarden meer mag houden hoor. Maar hoop vooral dat er begeleiding is uit de omgeving om op andere fronten ook niet de mist in te gaan en slachtoffers te maken.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-16 21:32

Chubby schreef:
Bij dit soort berichten bedenk ik me vaak dat dergelijke 'meisjes' misschien wel minder begaafd zijn en vooral hulp en inzicht nodig hebben ipv veroordeling. Ik schrik soms best van alle oordelen en harde woorden die mensen naar elkaar uiten op een forum, zonder het hele verhaal te kennen.

Het lijkt me ook in die gevallen prima als iemand als 'straf' geen paarden meer mag houden hoor. Maar hoop vooral dat er begeleiding is uit de omgeving om op andere fronten ook niet de mist in te gaan en slachtoffers te maken.

tja,zwakbegaafd zou natuurlijk heel goed kunnen....wat ik mij afvraag of haar omgeving dan ook zwakbegaafd is.Al trek je er vier dekens overheen,dan is het nog zeer duidelijk dat het om een rontgenpaard gaat

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-16 07:16

Er zijn duidelijke feiten.
Paard heeft ondergewicht
Amazone heeft niet de kennis en kunde om voor een paard te zorgen en in te zien dat haar eigen gewicht niet in verhouding staat tot het gewicht van haar paard

Hopelijk wordt ze in de gaten gehouden. Zal de eerste niet zijn die ondanks een inbeslagname/verbod op dieren houden gewoon weer nieuwe dieren verzamelt en op dezelfde voet verder gaat.

Overigens mag er wat mij betreft ook gecontroleerd worden op veel te dikke dieren. Eigenaren hebben hun verantwoordelijkheid te nemen.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-16 09:24

sasja0705 schreef:
Hmmm... je moet niet eerst naar het buitenland om zulke taferelen mee te maken. Ik heb zijlijns net een soortgelijke geval mee gemaakt : eigenaresse overgewicht maar paard : "is te dik" en moet afvallen.Iderere bot steekt uit. En omdat dat arme ding voor honger bijna over de stalwanden ging werd het ook nog gekluisterd! Toen de dierenbescherming ingeschakeld werd, mochten de kluisters tenminste af maar voldoende voeren , ho maar. Oplagen gekregen met resultaat: van de een op de andere dag met de norderzon van de stal vertrokken...
Nu lijd dat arme dier dus ergens anders, want het moet ook nog " flink aan het werk, de luie donder"...
Leuk detail erbij: eigenaar is ook nog jurylid...
Dus sommige mensen hebben een gigantische steekje los...

Nou idd! hier in ons eigen land staan er ook een flink aantal! ooit een Welshje opgehaald bij een hele luxe stal,beestje was vel over been,en de eigenaar vertelde trots dat zijn zoontje er nog elke dag op reed,en zelfs galopeerde! en niemand van stal daar die er wat van zei of de DB inschakelde.
Blesje heeft helaas maar 1 week geleefd bij ons,hij was te ver heen en kon een koliek niet overwinnen.

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-16 09:34

Ik denk dat er heel veel situaties zijn zoals hierboven beschreven staat.

Mensen staan op een grotere stal, paard is mager, iedereen spreekt er schande van, maar niemand die even naar de eigenaren stapt om uit te leggen dat er wat gedaan moet worden.
Tuurlijk is paard verantwoording van de eigenaar, maar degenen die alleen toekijken en niets ondernemen zijn ook fout.

En dan kan het best dat een eigenaar eigenwijs is of zelfs kwaad wordt.
Het is niet leuk om dat soort dingen ter sprake te moeten brengen of zelfs een DB in te moeten schakelen.

Ik hoop toch echt dat als ik iets niet goed aanpak, waardoor m'n pony's in de problemen komen, mensen mij er toch op aanspreken.

Je moet er in eerste plaats altijd vanuit gaan dat het geen onwil, maar onkunde is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-16 18:44

Ik ben hier mee eens. Gelukkig wordt een helpende hand niet vaak afgewezen wanneer je het op de juiste manier weet te brengen.

Jammer is wel dat niet iedereen de kennis heeft om zo iets op juiste manier te brengen.

Ihashe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-16 20:05

Dit is toch wel heel erg.

farahdiba46

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-16 14:44

geerke schreef:
Chubby schreef:

tja,zwakbegaafd zou natuurlijk heel goed kunnen....wat ik mij afvraag of haar omgeving dan ook zwakbegaafd is.Al trek je er vier dekens overheen,dan is het nog zeer duidelijk dat het om een rontgenpaard gaat

maar waar halen jullie dan vandaan dat ze zwakbegaafd is, voor zover ik kan zien is het gewoon een volwassen meid van 22.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-16 14:47

[/quote]

tja,zwakbegaafd zou natuurlijk heel goed kunnen....wat ik mij afvraag of haar omgeving dan ook zwakbegaafd is.Al trek je er vier dekens overheen,dan is het nog zeer duidelijk dat het om een rontgenpaard gaat[/quote]

maar waar halen jullie dan vandaan dat ze zwakbegaafd is, voor zover ik kan zien is het gewoon een volwassen meid van 22.[/quote]

kun jij aan iemands uiterlijk zien hoe het IQ is?Das knap....

farahdiba46

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-16 14:54

Nee maar jij blijkbaar wel? Jij ziet de foto's en besluit maar dat ze zwakbegaafd is?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-16 16:35

Ach, zo gek is het niet gedacht. Ik sprak een keer met iemand van de dierenpolitie en hij zei dat het vaak mensen met een licht verstandelijke handicap en/of psychiatrische problemen betreft die hun dieren verwaarlozen. Ze snappen het niet, zien het niet of overzien het niet. Of ze weten wel dat er iets verkeerd gaat maar zijn niet in staat het vervolgens op te lossen.

Maar aan de foto kan je het niet zien natuurlijk.