Koekeroekus schreef:Ben ik dan de enige die voor de aanval gaat? Ik kom buiten zat honden tegen die blaffend en stuiterend op mij af komen. Paard vind dat toch echt niet grappig. Ik draai mijn paard in de richting van de hond en tot nu toe dropen ze allemaal af. Als het echt moet stuur ik paard in hun richting.
Nu weet ik niet hoe deze situatie is gegaan maar als een hond je paard als speeltje ziet, dan werkt dit nog het beste. Jij wil spelen? Prima, kom maar op. Er van weg rijden vinden ze juist alleen maar leuker.
Zo makkelijk zal het niet altijd zijn. Als de hond er al in hangt of echt met agressie op je af komt hou je die echt niet tegen. Met wat pech springt de hond gelijk op het hoofd van je paard af als je denkt de hond op te kunnen jagen. Als ze eenmaal in die agressie modus zitten komen ze er echt niet zomaar uit.
Zal vast helpen als een hond wat speels is met als ze echt in de aanval gaan denk ik niet dat je nog veel kan doen.
Helaas kiest vaak het verkeerde type mens de verkeerde type hond. De meeste zouden er beter aan doen een wat makkelijk en gehoorzamer ras te nemen en niet altijd maar te gaan voor, groot, stoer ,sterk en veel energie. Naar mijn idee komen zulke dingen vaak door weinig opvoeding en opgekropte energie en frustratie.