Faithderks1 schreef:Nee maar er word nooit iets gezegd met een andere soort hond dus...
Als een paard moet worden afgemaakt na een beet van een Chihuahua zou dat wel degelijk in het nieuws komen...
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Faithderks1 schreef:Ik ben ook gek op ze en weet dit. Heb er zelf ook twee en nog noot iets gebeurt dus... maar dat zal ik wel weer zijn die alleen de zonnige kant van bitbuls broberrt te voren in de media
Sclimpre schreef:Een hond komt op de wereld met instinct. De opvoeding is hoe je met dat instinct omgaat, nl. aanmoedigen of afremmen. Neem bv. een windhond, die hebben nogal een sterk instinct om als iets beweegt er achteraan te gaan. Bij een hond die voor de rennen gebruikt wordt gaat dat aangemoedigd worden, ttz. zo snel mogelijk reageren en dan zo hard mogelijk rennen. Bij een pup uit hetzelfde nest die als familiehond terechtkomt wordt het dan net geleerd iets wat beweegt zoveel mogelijk te negeren en bij de baas te blijven.
Of neem 2 terriers uit eenzelfde nest. De ene woont op een boerderij, loopt altijd in de stallen en wordt aangemoedigd om ratten en muizen te pakken. De andere komt in een familie waar ze tamme hamters of ratjes hebben. De 2de kan je leren om die beestjes te negeren.
Het kost allemaal veel moeite en 100% betrouwbaarheid heb je nooit, maar ik vind dat het de verantwoordelijkheid is die je neemt als je een hond in huis haalt om je hond zo goed mogelijk op te voeden.
bruintje123 schreef:Faithderks1 schreef:Hou op met dit soort nieuws. Hierdoor worden dus de pitbulls in een verkeerd ligt gezet. Dit maakt mij zo kwaad! Chiauas zijn ahresoefer dan een pitbulls dit is wetenschappelijk getest dus sterkte voor de baas van de hond meer dan voor het paard!!
Dat kan wel zijn. Maar die Chihuahua zal met zijn speldeprikken niet zo snel een paard dood bijten.
En hoe je het ook went of keert, het was toch weer een pitbull.
Faithderks1 schreef:Hou op met dit soort nieuws. Hierdoor worden dus de pitbulls in een verkeerd ligt gezet. Dit maakt mij zo kwaad! Chiauas zijn ahresoefer dan een pitbulls dit is wetenschappelijk getest dus sterkte voor de baas van de hond meer dan voor het paard!!
Faithderks1 schreef:Hou op met dit soort nieuws. Hierdoor worden dus de pitbulls in een verkeerd ligt gezet. Dit maakt mij zo kwaad! Chiauas zijn ahresoefer dan een pitbulls dit is wetenschappelijk getest dus sterkte voor de baas van de hond meer dan voor het paard!!

ClauH schreef:Maar zo'n persoon ontsnapt ook wel eens uit een inrichting Ierpier, en richt dan soms ook nog schade aan...
ik blijf het moeilijk vinden iig.

ClauH schreef:Zolang we niet weten wat er precies gebeurd is, kan je toch ook niet oordelen ? Wie weet is de hond ontsnapt uit een goed omheinde tuin, en als het baasje er niet bij was kan hij hem ook niet onder appèl hebben... om het dan gelijk over inslapen te hebben vind ik ook zo wat.
Mijn pony heeft ook wel eens een puppy doodgetrapt (bewust uitslaan). Was mijn pony dan ook vals en moest die ingeslapen worden ? Het was verder een ontzettend lieve pony. Waarschijnlijk was het haar instinct... hetzelfde geldt hier voor de hond denk ik ? (tenzij het hier zo'n opgefokte betreft natuurlijk die gek gemaakt is door zijn baasje).
ClauH schreef:Zolang we niet weten wat er precies gebeurd is, kan je toch ook niet oordelen ? Wie weet is de hond ontsnapt uit een goed omheinde tuin, en als het baasje er niet bij was kan hij hem ook niet onder appèl hebben... om het dan gelijk over inslapen te hebben vind ik ook zo wat.
Mijn pony heeft ook wel eens een puppy doodgetrapt (bewust uitslaan). Was mijn pony dan ook vals en moest die ingeslapen worden ? Het was verder een ontzettend lieve pony. Waarschijnlijk was het haar instinct... hetzelfde geldt hier voor de hond denk ik ? (tenzij het hier zo'n opgefokte betreft natuurlijk die gek gemaakt is door zijn baasje).
rapido schreef:Dat waren een herder en een pitbull. Ik kan me haast niet voorstellen dat dit 1 hond is geweest die deze paarden heeft verwond