Paard ingeslapen na aanval hond

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sclimpre

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-16 13:09

Faithderks1 schreef:
Nee maar er word nooit iets gezegd met een andere soort hond dus...

Als een paard moet worden afgemaakt na een beet van een Chihuahua zou dat wel degelijk in het nieuws komen...

Lisitano

Faithderks1 schreef:
Ik ben ook gek op ze en weet dit. Heb er zelf ook twee en nog noot iets gebeurt dus... maar dat zal ik wel weer zijn die alleen de zonnige kant van bitbuls broberrt te voren in de media

Wat zeg je?

Sclimpre schreef:
Een hond komt op de wereld met instinct. De opvoeding is hoe je met dat instinct omgaat, nl. aanmoedigen of afremmen. Neem bv. een windhond, die hebben nogal een sterk instinct om als iets beweegt er achteraan te gaan. Bij een hond die voor de rennen gebruikt wordt gaat dat aangemoedigd worden, ttz. zo snel mogelijk reageren en dan zo hard mogelijk rennen. Bij een pup uit hetzelfde nest die als familiehond terechtkomt wordt het dan net geleerd iets wat beweegt zoveel mogelijk te negeren en bij de baas te blijven.
Of neem 2 terriers uit eenzelfde nest. De ene woont op een boerderij, loopt altijd in de stallen en wordt aangemoedigd om ratten en muizen te pakken. De andere komt in een familie waar ze tamme hamters of ratjes hebben. De 2de kan je leren om die beestjes te negeren.
Het kost allemaal veel moeite en 100% betrouwbaarheid heb je nooit, maar ik vind dat het de verantwoordelijkheid is die je neemt als je een hond in huis haalt om je hond zo goed mogelijk op te voeden.

En daar ben ik het mee eens. Echter, mijn honden zijn zelfstandige jagers en daar train je echt geen instinct uit en je leert ook geen negeren van het instinct aan. Hun gedragingen zijn daar te complex voor. Echt, menig mens weet hoe ik met mijn honden omga en dat ik er veel tijd en energie in stop ze te trainen. Voor hun ras zijn ze al behoorlijk gehoorzaam maar ik kan ze echt nooit aanleren hun instinct te negeren. Ik kan er andere dingen mee doen en dat werkt voor ons.

bruintje123

Sclimpre schreef:
Faithderks1 schreef:
Nee maar er word nooit iets gezegd met een andere soort hond dus...

Als een paard moet worden afgemaakt na een beet van een Chihuahua zou dat wel degelijk in het nieuws komen...

Nog wel groter in het nieuws komen zelfs, want dat is best wonderbaarlijk dan :D

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-16 13:11

bruintje123 schreef:
Faithderks1 schreef:
Hou op met dit soort nieuws. Hierdoor worden dus de pitbulls in een verkeerd ligt gezet. Dit maakt mij zo kwaad! Chiauas zijn ahresoefer dan een pitbulls dit is wetenschappelijk getest dus sterkte voor de baas van de hond meer dan voor het paard!!

Dat kan wel zijn. Maar die Chihuahua zal met zijn speldeprikken niet zo snel een paard dood bijten.
En hoe je het ook went of keert, het was toch weer een pitbull.

Dit soort dieren zijn met een bepaald doel gefokt en hebben een uitermate sterk karakter MET een IJzersterk lijf.
Ik begrijp steeds minder waarom mensen dit soort honden nemen. In mijn omgeving zie ik vrijwel uitsluitend van dit soort honden die totaal niet onder appel staan, ze sleuren hun eigenaren moeiteloos mee wanneer ze ergens hun zinnen op zetten. Wanneer ik ze in de verte zie maak ik een GRRRRROOOOTE omweg.
In alle jaren heb ik slechts 2 maal gezien dat mensen deze dieren echt heel erg goed in de hand hadden, petje af.

Daisyree

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-16 13:14

Afschuwlijk wat er gebeurd is.
Ik ken de eigenaar van de paarden (of nou ja ik weet dat zijn paarden daar ook lopen. Het is me nog niet duidelijk of het ook zijn paard betreft), heb bij zijn dochter op school gezeten. Ze hebben het ook zien gebeuren. Bah bah bah.

Voorkomen? Geen idee of dat had gekund, life sucks sometimes. En het blijven dieren. Ik heb zelf ook aardig wat rare dingen met dieren meegemaakt Soms verklaarbaar, soms niet.
Het zijn ongelukken, daar zijn altijd alleen maar verliezers.

Heel veel sterkte aan alle betrokkenen.

8nnemiekJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-16 13:14

Pitbulls zijn ooit gefokt en werden gebruikt om te vechten tegen stieren. Het is dus logisch dat dat soort rassen achter groot vee aan gaat. Het zijn gewoon gevaarlijke honden die zo ook behandeld moeten worden door ze goed op te voeden en onbetrouwbare honden altijd aangelijnd te houden, eventueel met muilkorf. De hond kan er inderdaad niks aan doen, die weet niet beter, maar de baas mag van mij een flinke boete krijgen.

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-16 13:16

Faithderks1 schreef:
Hou op met dit soort nieuws. Hierdoor worden dus de pitbulls in een verkeerd ligt gezet. Dit maakt mij zo kwaad! Chiauas zijn ahresoefer dan een pitbulls dit is wetenschappelijk getest dus sterkte voor de baas van de hond meer dan voor het paard!!

Meer sterkte voor de eigenaar van de hond dan voor het paard?! Hallo...

Als dit een pitbull betreft komt het in het nieuws. Als het een labrador komt het in het nieuws. En het is nu eenmaal zo dat dit soort dieren vaker fatale bijtincidenten hebben.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-16 13:17

Inderdaad ninx, maar dat mag je niet zeggen.

Ik zie ze helaas ook veel bij mensen die graag stoer over willen overkomen en totaal geen overwicht hebben op de hond. Sorry.
Mensen met een bepaalde kledingstijl die er achteraan zeilen.

Ik ken 1 vrouw, die hem echt als liefhebber heeft.
En er ook echt super goed mee om kan gaan.
Zij komt ook uit een familie die vroeger mechelse herders fokte voor de politiesport.
Zij weet dus echt wat het inhoud.
Die hond loopt dus echt onder appel met haar mee.

Silly1972

Re: Paard ingeslapen na aanval hond

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-16 13:26

helaas komt dat maar weinig voor.
Ik vind pitpulls en soorgelijke honden echt prachtige honden en ze zijn echt super lief, maar ze hebben een sterke leider nodig en hebben een instinct die je niet zomaar afleert.
En het is nou eenmaal het feit dat als deze honden bijten de schade nou eenmaal erg groot is.

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-16 13:27

Ik ken helaas ook maar weinig mensen die hun hond goed onder controle hebben... Of het nou om een Pittbull, Herder, Labrador of wat dan ook gaat...
In mijn omgeving zijn er helaas vele mensen die een hond hebben ' omdat het leuk is en iedereen heeft een hond'. Maar hebben de ballen verstand ervan. En dat zie je in alles terug...

Ik heb 1 keer meegemaakt dat er een vrouw aan kwam lopen met een gygantische Bullmastiff. Die was aangelijnt, maar ze hield dat beest niet, riem uit de hand en hop... daar kwam het gygantische monster op mij en David (van toen 2 jaar oud!!) aanstormen. Nekharen overeind en daar kwam hij, baasin kon schreeuwen wat ze wou, maar die rotzak luisterde niet.
Ik ben toen zoooo vreselijke gygantisch uit mijn slof geschoten tegen die hond (ja je wordt een tijger als moeder zijnde wanneer je kind in gevaar komt) dat die rotzak de benen nam. En die vrouw was daar blij van, want die zag het al gebeuren. Nou zulke honden horen gewoon niet bij mensen die geen verstand hebben van honden en hoe er mee om te gaan...

p.s. Ik zie gelukkig ook WEL mensen die hun hond keurig onder controle hebben hoor! Maar die zijn toch echt wel in de minderheid...

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-16 13:29

Faithderks1 schreef:

Mensen zoals jou geven die honden een slechte naam, zeker door je laatste zin.
Een ander de schuld geven (media) ipv de eigenaar van de hond -Hoe krom!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-16 13:34

Moderatoropmerking:
Ik wil jullie graag verzoeken om de discussie omtrent de hond te laten vallen of te verplaatsen naar [BB] Beestenboel.
Gelieve ontopic te blijven, uiteraard mag er gesproken worden over de hond, maar probeer dit binnen de lijnen te houden van het nieuwsbericht. Ook wil ik verzoeken om op de bal te blijven discussiëren en niet op de man.

ClauH

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-16 14:02

Zolang we niet weten wat er precies gebeurd is, kan je toch ook niet oordelen ? Wie weet is de hond ontsnapt uit een goed omheinde tuin, en als het baasje er niet bij was kan hij hem ook niet onder appèl hebben... om het dan gelijk over inslapen te hebben vind ik ook zo wat.
Mijn pony heeft ook wel eens een puppy doodgetrapt (bewust uitslaan). Was mijn pony dan ook vals en moest die ingeslapen worden ? Het was verder een ontzettend lieve pony. Waarschijnlijk was het haar instinct... hetzelfde geldt hier voor de hond denk ik ? (tenzij het hier zo'n opgefokte betreft natuurlijk die gek gemaakt is door zijn baasje).

Ierpier

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-16 14:17

Wat een trieste gebeurtenis :(

Ik vind pitbulls leuke, mooie honden, maar ze hebben simpelweg zo veel potentie om gevaarlijk te zijn. Daar zijn ze op gefokt, dat is meer dan gewoon hondeninstinct. Als je bewust een hond neemt met het instinct om te vechten, en hij gaat vechten, is instinct in mijn ogen geen vrijwaring. Bij sommige mensen zit ook een "steekje los" waardoor ze aggressief worden, maar deze laten we ook niet zomaar rondlopen. We laten ze ook niet inslapen nee (in nl iig niet), maar als er geen plek is waar zo'n hond VEILIG kan worden gehouden is inslapen soms wel de beste optie.

ClauH

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-16 14:22

Maar zo'n persoon ontsnapt ook wel eens uit een inrichting Ierpier, en richt dan soms ook nog schade aan...
ik blijf het moeilijk vinden iig.

Ierpier

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-16 14:25

ClauH schreef:
Maar zo'n persoon ontsnapt ook wel eens uit een inrichting Ierpier, en richt dan soms ook nog schade aan...
ik blijf het moeilijk vinden iig.

Jee zou veliger zijn om die mensen in te laten slapen. Dat is één van de aantrekkingskrachten van de doodstraf. Hartstikke onethisch, maar dat is wel zo. Als experts van mening zijn dat het het veiligste is het dier in te laten slapen, ga ik daarin mee. Gewoon terug in de tuin en "hopen dat het niet nog een keer gebeurt" is mijnsimziens ook gewoon te link. Andere opties zie ik ook liever, maar je moet afwegingen maken.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-16 15:37

ClauH schreef:
Zolang we niet weten wat er precies gebeurd is, kan je toch ook niet oordelen ? Wie weet is de hond ontsnapt uit een goed omheinde tuin, en als het baasje er niet bij was kan hij hem ook niet onder appèl hebben... om het dan gelijk over inslapen te hebben vind ik ook zo wat.
Mijn pony heeft ook wel eens een puppy doodgetrapt (bewust uitslaan). Was mijn pony dan ook vals en moest die ingeslapen worden ? Het was verder een ontzettend lieve pony. Waarschijnlijk was het haar instinct... hetzelfde geldt hier voor de hond denk ik ? (tenzij het hier zo'n opgefokte betreft natuurlijk die gek gemaakt is door zijn baasje).

Iets anders dan dat de hond is losgeraakt,een paard heeft gebeten die er dus danig ernstig aan toe was dat euthanasie de enige oplossing was, kan ik er niet van maken.

Riel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-16 15:46

Simpel, uit een goed omheinde tuin kan een hond niet ontsnappen. Als je dit niet kunt garanderen moet je geen pitbull of een andere gevechtshond houden. Verder heb ik niets tegen pitbulls. De pitbulls die ik ken zijn schatten van dieren. Zolang ze bij een eigenaar wonen die zijn of haar verantwoordelijkheid neemt is alles oké.

Ababe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-16 16:14

Ik ben net klaar met het lezen van dit topic, open actieve onderwerpen en zie dit;
[VN] Politiepaard aangevallen door hond

Het is natuurlijk geen toeval dat het hetzelfde type hond is.
Begrijp me niet verkeerd, mijn zusje heeft een stafford, schat van een beest echtwaar. Ik heb niks tegen dergelijke rassen maar je moet altijd in je achterhoofd houden wat voor een schade zij aan kunnen richten.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-16 16:16

Zijn lekkere speelse beestjes :j

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-16 16:28

Shirley schreef:
Zijn lekkere speelse beestjes :j

Die ook graag ene paardebiefstukje lusten -O-

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-16 16:32

Vreselijk voor alle betrokkenen. :(:)

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-16 16:55

Vreselijk. Heb het jaren terug wel mee gemaakt dat 2 honden de kudde schapen van onze boer Hadden aangevallen en er 3 dusdanig toegetakeld waren dat ze ook afgemaakt moesten worden. Bij 1 schaap was de hele bovenkaak en neus afgebeten. Ik vergeet dat nooit meer.
Dat waren een herder en een pitbull. Ik kan me haast niet voorstellen dat dit 1 hond is geweest die deze paarden heeft verwond

matasja

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-16 18:07

ClauH schreef:

Hij heeft 3 ponys gebeten dus niet gefoccused op 1... plus al eerder mensen gebeten staat er in het artikel, vorige week nog een vrouw. De eigenaar laat de hond hierdoor waarschijnlijk inslapen. Meestal is de hond het allesje van de eigenaar en vechten ze ervoor het dier te behouden. Als hij zelf al zegt ik laat hem inslapen zal het geen lieverdje zijn.

matasja

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-16 18:09

rapido schreef:
Dat waren een herder en een pitbull. Ik kan me haast niet voorstellen dat dit 1 hond is geweest die deze paarden heeft verwond

Ze hadden alleen wonden op de achterbenen. Waarschijnlijk gepakt wat hij pakken kon. Kan zeker 1 hond zijn, een grote pitbull tegen kleine maat shetlanders....