Opnieuw discussie om cap of cowboyhoed voor minderjarigen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Opnieuw discussie om cap of cowboyhoed voor minderjarigen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-16 19:53

Als ze schopt heeft ze de tenen de helft van de tijd naar buiten gedraaid = hakken naar binnen = spoor tegen het paard. Als het paard om de ton draait dan klemt ze zich met de hakken naar binnen en tenen naar buiten aan het paard vast (goed zichtbaar bij de laatste ton) = sporen in het paard.

Over dat jij je Tinker nog harder vooruit schopt en wat dat over jullie zegt kun je denk ik beter een apart topic openen. :)

pinto_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-16 21:09

Jolandaa_ schreef:
Sorry hoor maar de sporen zie ik nergens het paard raken.. enkel de kuiten... Dus zielig? Je moest eens weten hoe ik mijn tinker vooruit schop...

Tja, dan heb ik medelijden met je tinker.

Kijk het filmpje eens op 42 seconden, daarna vanaf 45 seconden, de vertraagde beelden. Ga je me dan nog vertellen dat het hier om kuithulp gaat?

Even serieus, als ik zo in mijn les zou rijden zou ik waarschijnlijk door de instructrice van mijn paard geschopt worden.

Maar goed, OF, en ieder zijn mening.

Horses1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-16 00:49

JoyCiej007 schreef:
Teeeeeeeering heej, zo dan dat kind kan rijden! :oo :wow:

Heerlijk! Er zijn toch nog mensen die van sport kunnen genieten ipv alleen commentaar. Complimenten (y)

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-16 10:10

Dat valt mee, net zoals dat meisje in mijn ogen niet schopt. En medelijden mag met m'n tinker, ik zal het haar zeggen. Misschien loopt ze dan door

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-16 10:53

Brainless schreef:
kwita schreef:
het gekke is dat je ook een voorbeeld functie hebt, als de volwassenen met hun icoon van de sport een hoed op het paard blijven stappen doen de kinderen dat ook (en heb je als volwassene ook geen poot om op te staan en het de kinderen te verplichten)
mijn kindje 3 was ook reeel boos toen zij in de zomer een bp aanmoest om de paarden te verzorgen en uit het weiland te halen, jij hebt dat ook niet....en ze had wel gelijk dus daar zit ook de start bij jezelf ( best confronterend, maar een groot leermoment!)

Kinderen moeten nu eenmaal meer dingen doen en laten dan volwassenen.
Mijn kinderen moesten ook gewoon in een autostoeltje/op een verhoger terwijl wij dat niet meer hoeven.
Kinderen zijn verplicht naar school te gaan, terwijl ik dat niet (meer) hoef.
Zij mochten (tot een bepaalde leeftijd) niet alleen langs de drukke weg fietsen.. en ik wel.
Hun moesten op een bepaalde tijd naar bed, terwijl ik nog "lekker" op mocht blijven.

Wij mogen een biertje/wijntje en mijn kinderen gewoonweg niet.
Zo ook met alcohol.

Als ik zelf ook alles moeten laten (en/of doen) wat mijn kinderen ook wel/niet mogen is dat heel beperkend naar mij en kinderen moeten gewoonweg leren dat er een (groot) verschil is tussen kinderen en volwassenen.

En tja die hoeden zijn gewoon ook mooi en leuk!

verschil leren je kinderen toch wel, maar als ik kijk naar mijn kindertijd komen de dingen erg overeen
naar school moeten ,korstjes opeten ,op tijd naar bed en in een autostoeltje zitten vul het maar aan....
zelf heb ik altijd met cap gereden en ook met bp zelfs toen het nog niet zo gebruikelijk was en het heeft me echt wel eens beschermd. Zo ontzettend veel beperkingen ondervind ik er niet aan om het goede voorbeeld te geven, ik kan ook alcohol drinken als ze op bed liggen dus na 20.30 en op een verjaardag mogen ze best zien dat er een wijntje wordt gedronken ...dat is echt niet erg ze moeten niet wereld vreemd worden maar je moet ze wel begeleiden door ze met uitleg het goede aan te leren.

MissBmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-16 11:00

Cap voor kinderen verplicht en wat mij betreft ook voor volwassenen. Eigen risico my ass, andere mogen je bij elkaar rapen als je met de kop op de straat stuitert. Cap op is wat mij betreft niet eens een discussie waard, cap op en niet zeuren.
Wbt het schoppen, dit paard zet zoveel kracht dat het meisje gewoon gelanceerd word waardoor ze zo door de lucht vliegt en haar benen zo ver omhoog komen. Niks zieligs aan. Pittig kind maar ook een top paard want die neemt het meisje maar wat mooi mee tijdens de wedstrijd.Als dit paard het niet zou pikken dan had hij haar allang ergens tussen het publiek gelanceerd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-16 13:14

Jolandaa_ schreef:
Dat valt mee, net zoals dat meisje in mijn ogen niet schopt. En medelijden mag met m'n tinker, ik zal het haar zeggen. Misschien loopt ze dan door

Misschien es n hengel met n wortel er aan proberen? Het is toch een tinker he..

speedfiets_2
Badass Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-16 17:57

Ik vind die facebook link een heul leuk ide als compromis. Staan echt leuke dingen in het het lijkt dan toch op een hoed en betaalbaar. Ik heb er net zelf al eentje gefrutsteld. Vooral die troxel ziet er gaaf uit op fb

tinkermiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-16 14:16

Het hoeft maar 1 keer mis te gaan.... maar 1 keer. En het overkomt iedereen wel 1 keer... ook de hele goede.

Leuk en daar zit je dan, de rest van je leven in een rolstoel of gehandicapt. Heb je in ieder geval genoeg tijd om over het nut van bescherming/cap na te denken.

Ik ben vele jaren volwassen, val er "nooit" af, heb mijn eigen paarden, ben enorm ervaren, kan goed risico inschatten, doe geen hele rare dingen... en draag ALTIJD een cap.

MarcR

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-16 17:02

Wat ik nu schrijf zijn mijn eigen ervaringen na ongeveer 15 jaar in de paarden wereld.
Mijn dochter is toen begonnen met rijden in een manege, met cap, want elke week gebeurde er wel iets : paarden struikelde, stampte of beten, steigerden of bokte. Na enige tijd waren wij ervan overtuigd dat vallen erbij hoorde en dat de enige bescherming een cap was.
Enkele jaren later, zij had haar eigen paard en reed bij de LRV zagen wij nog steeds hetzelfde en hadden we zelf serieuze problemen met ons paard waar we binnen de club en bij de trainers geen structurele oplossing vonden.

Na een zoektocht, naar oplossingen, van een jaar zijn wij in de western wereld terecht gekomen.
En daar ontdekte we een andere paarden wereld, een zonder bijtende, stampende, steigerende of bokkende paarden. Maar met coole, goed opgevoede paarden en rustige mensen met respect voor paarden.
In de acht jaar dat wij in de western wereld zitten heb ik twee ruiters zien vallen.

Een cap is goed om gevolgen te beperken maar het is veel beter om deze gevolgen te voorkomen door structureel te voorkomen dat paarden struikelen, stampen, bijten, steigeren of bokken : kweken van paarden op karakter ipv op prestaties, respect hebben voor paarden, verwerven van de nodige kennis en kunde voor het opvoeden van paarden, enz.

Mijn dochter draagt nu enkel een cap als ze op straat gaat omdat daar externe factoren bijkomen die je niet altijd onder controle hebt zoals het gedrag van automobilisten.