Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
bruintje123 schreef:Dat kwam ik tegen op facebook maar krijg ik natuurlijk nu niet terug gevonden.
Als ik het vind plaats ik het.
Het komt er op neer dat als we pezen en spieren pas gaan trainen als een paard uitgegroeid is je te laat bent om ze gezond te houden voor training.
Dat je dat beter met mate kunt doen als ze nog jong zijn omdat ze dan sterk worden voor het uiteindelijk gevraagde.
pol1 schreef:bruintje123 schreef:Dat kwam ik tegen op facebook maar krijg ik natuurlijk nu niet terug gevonden.
Als ik het vind plaats ik het.
Het komt er op neer dat als we pezen en spieren pas gaan trainen als een paard uitgegroeid is je te laat bent om ze gezond te houden voor training.
Dat je dat beter met mate kunt doen als ze nog jong zijn omdat ze dan sterk worden voor het uiteindelijk gevraagde.
Daarom geef je een jong paard toch ook vrije beweging ( in de zin van weidegang/paddock/ licht longeerwerk).. das nog wel wat anders dan erop gaan zitten!
Roodvos schreef:Nou, rustig aan allemaal. Maak je niet zo kwaad.
@Tendance: ik weet dat het Drents is om hij voor zij te gebruiken, maar voor de andere (mee)lezers is dat wel erg verwarrend. Beter is gewoon zij te gebruiken als er verwezen wordt naar een merrie.