Bröring-Sprehe heeft Totilas-dochter als nieuwe topper

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-16 12:16

Dat kwam ik tegen op facebook maar krijg ik natuurlijk nu niet terug gevonden.
Als ik het vind plaats ik het.

Het komt er op neer dat als we pezen en spieren pas gaan trainen als een paard uitgegroeid is je te laat bent om ze gezond te houden voor training.
Dat je dat beter met mate kunt doen als ze nog jong zijn omdat ze dan sterk worden voor het uiteindelijk gevraagde.

Othilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-16 12:44

bruintje123 schreef:

Het komt er op neer dat als we pezen en spieren pas gaan trainen als een paard uitgegroeid is je te laat bent om ze gezond te houden voor training.
Dat je dat beter met mate kunt doen als ze nog jong zijn omdat ze dan sterk worden voor het uiteindelijk gevraagde.

Daarom geef je een jong paard toch ook vrije beweging ( in de zin van weidegang/paddock/ licht longeerwerk).. das nog wel wat anders dan erop gaan zitten!

Maik79

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-16 12:57

pol1 schreef:
bruintje123 schreef:

Daarom geef je een jong paard toch ook vrije beweging ( in de zin van weidegang/paddock/ licht longeerwerk).. das nog wel wat anders dan erop gaan zitten!

Ik heb het onderzoek ook gelezen maar kan het ook zo snel niet terug vinden. Het ging er nu juist om dat vrije beweging niet voldoende is, maar dat door gerichte belasting op jongere leeftijd zorgt dat botten een hogere dichtheid krijgen (minder poreus) en pezen sterker worden. Toch, bruintje123? Of was dat een ander onderzoek :)

Tendance

Re: Bröring-Sprehe heeft Totilas-dochter als nieuwe topper

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-16 13:13

Ik heb het onderzoek ook gelezen, maar uit de manier waarop dit paard wordt voorgesteld is duidelijk te zien, dat het hier niet alleen om licht werk gaat.

Othilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-16 13:40

Tendance schreef:
Ik heb het onderzoek ook gelezen, maar uit de manier waarop dit paard wordt voorgesteld is duidelijk te zien, dat het hier niet alleen om licht werk gaat.

Dat lijkt me ook niet!!

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-16 21:01

Roodvos schreef:
Nou, rustig aan allemaal. Maak je niet zo kwaad.

@Tendance: ik weet dat het Drents is om hij voor zij te gebruiken, maar voor de andere (mee)lezers is dat wel erg verwarrend. Beter is gewoon zij te gebruiken als er verwezen wordt naar een merrie.

Beter is gewoon.... is ook niet heel goed Nederlands overigens.

Het is beter om gewoon....
Beter aan het begin van de zin is straattaal, geen ABN.

bruintje123

Re: Bröring-Sprehe heeft Totilas-dochter als nieuwe topper

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-16 21:52

Ja klopt dat onderzoek was het.

Wordt dit paard niet licht voorgesteld?
Hij loopt alle gangen rechtuit over de hoefslag.
Er lift alleen iemand mee op de rug.
Hij wordt niet omlaag getrokken.
Dit kan weinig kwaad.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-16 22:36

Gewoon rondje voor de fokkers.
Beetje handige keuringspaarden ruiter doet dat zelfs op paarden die net een week zadelmak zijn. Gas erop houden zodat ze niet op andere ideen komem en na een paar minuten weer verdwijnen.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-16 09:06

Precies Sizzle.

Ik gruwel ook van de 3 jarige die voorgesteld worden in al flinke verzameling, de neus veel te diep weg.
Die er al flinke zijgangen op hebben zitten. Te veel kont spier voor een jonkie.
Dan weet je dat er wel al flink mee aan de gang is geweest.

Maar echt, dit paard, rondje rechtuit, geen verzameling. Een ruiter die voor het filmpje doorzit, maar je ziet ook dat het paard nog niet zover is getraind dat het goed kan. Alleen maar plus punten wat dat betreft.