arno8 schreef:Rossfechten schreef:Zoals ridder al zei, het kan te paard, en is nog supper ook. Enigste probleem is het niveau van rijden dat vereist is.
Boogschieten te paard is wat zit lastig, maar rijtechnisch minder. Daarom ben ik met zwaardvechten verder gegaan, mijn paard een eind laten galopperen is grappig, maar om met je paard rond anderen heen te manoeuvreren in verkorte galop is zoveel leuker, en je communiceert zoveel meer met je paard. Zeker wat betreft de afstand tot het andere paard overleg je echt met je paard hoeveel die durft en hoeveel jij wil. Dan voer je een een discussie, met je paard terwijl je ondertussen met je zwaard vecht.
Maar ieder zijn ding ! leuk om jou blog te lezen !
De africhting die nodig is, is inderdaad totaal anders. Heb in het verleden wel een poging klassieke dressuur met Volare gedaan maar hij is daar het paard niet voor en ik werd er ook niet vrolijk van.
Maar krijgskunsten te paard lijkt me wel een heel leuke manier om met dressuur aan de slag te gaan. Dan heeft het opeens ook nut dat je paard allerlei dingen kan die je in een gevecht kunt gebruiken
Het leuke is ook dat de benadering totaal anders is. Ik heb ooit (weet helaas niet meer waar) gelezen dat ridders neerkeken op die strijders op kleine vlotte halfwilde paardjes. En dat ze daar dan ook nog eens van konden verliezen was natuurlijk helemaal onvoorstelbaar.
Ha arno.
Voor mij heeft het veel betekend en ben ik nu dressuur aan het trainen. Ervoor snapte ik nooit waarom iets was. Maar het is leuk er mee bezig te zijn. In hoeverre het te combineren is met NH is voor mij nog een vraag.