Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Bloodymary schreef:Twiggy2008 schreef:Wat een harde posts hier, met vooral weer heel veel aannames... Wat zegt dat over jullie? Ik denk vooral, 'wat een gezeur'. Er zijn zoveel woningzoekenden en te weinig woningen. Die vrouw woont er al jaren, haar voorgangers blijkbaar ook. Doe niet zo moeilijk als gemeente. Ze verdient er haar brood mee en woont er. So what? Is dar nou zo'n drama? Stelletje zeikers... Hoop voor haar dat ze er mag blijven. Goh, je zou iemand eens wat gunnen....
Zo is het maar net, helemaal eens!
Dees schreef:Tja, maar mensen die willens-en-wetens de wet negeren (overtreden!) gun ik geen economisch voordeel omdat ze al enkele jaren de wet willens-en-wetens negeren.
Als je een brommer steelt, wordt die na X jaar ook niet ineens je eigendom.
Bij willens-en-wetens heb ik geen enkel medelijden. Dan mag zo'n stalhouder gewoon blij zijn dat hij er zolang mee is weggekomen.
En dit had de stalhouder domweg kunnen weten - voorafgaand aan de koop staat de bestemming van de stallen gewoon te lezen in de koopakte. Als daar geen woonbestemming in vermeldt wordt, dan zit er dus geen woonbestemming op. Dan mag je er dus niet gaan wonen. Simpel.
Dees schreef:Tja, maar mensen die willens-en-wetens de wet negeren (overtreden!) gun ik geen economisch voordeel omdat ze al enkele jaren de wet willens-en-wetens negeren.
Als je een brommer steelt, wordt die na X jaar ook niet ineens je eigendom.
Bij willens-en-wetens heb ik geen enkel medelijden. Dan mag zo'n stalhouder gewoon blij zijn dat hij er zolang mee is weggekomen.
En dit had de stalhouder domweg kunnen weten - voorafgaand aan de koop staat de bestemming van de stallen gewoon te lezen in de koopakte. Als daar geen woonbestemming in vermeldt wordt, dan zit er dus geen woonbestemming op. Dan mag je er dus niet gaan wonen. Simpel.
tiwi1969 schreef:Er een woonbestemming op geven heeft uiteindelijk alleen maar winnaars. Voor de eigenaresse en de paarden omdat ze er kan blijven wonen en er dus altijd iemand aanwezig is.
Voor de gemeente omdat er dan meer inkomsten zullen zijn: woonbestemming verhoogt de WOZ waarde en dus de te betalen OZB, daarnaast betaalt ze dan rioolrecht, afvalstoffenheffing etc. naast voor het bedrijf dan ook voor haar huishouden.
Dit extra bedrag aan heffingen zou ze dan ook met terugwerkende kracht kunnen betalen voor de tien jaar dat ze daar al woont.
farahdiba46 schreef:Goof schreef:
Nou inderdaad. Je checkt toch waar je gaat wonen en of eventuele vergunningen in orde zijn lijkt me. Zeker bij zo'n groot bedrijf.
Nou ja, als d votige eigebaren er ook woonde n, ga je er toch ook wel wat gemakkelijker vanuit dat dat in orde is lijkt me
Twiggy2008 schreef:Ach [naam verwijderd], je kent de details toch helemaal niet? Zo makkelijk, wat bleren vanuit je eigen situatie.. (etc)
spatter schreef:Waarschijnlijk als recreatiewoning waarbij je dus officieel nog ergens een woonadres moet hebben.
Blijft de vraag of ze daar dan wel als "recreatiewoning" mag blijven zitten.