freeride schreef:Een ander paard en daarnaast een andere ruiter.https://m.youtube.com/watch?v=nUFeEy91eZA ven hier hetzelfde paard in S&T
Besef je wel dat je met zulke berichten mensen schade kunt bezorgen?
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
freeride schreef:Een ander paard en daarnaast een andere ruiter.https://m.youtube.com/watch?v=nUFeEy91eZA ven hier hetzelfde paard in S&T
Ailill schreef:Freeride je berichten zijn echt hilarisch en getuigen van geen inzicht en/of technische kennis.
Daarnaast insinueer je iets wat absoluut niet waar is, ik heb Carl jarenlang voor en achter de schermen mee gemaakt en hij is oprecht de enigste ter wereld waarvan ik 100% zeker ben dat hij ten alle tijden goed is voor zijn paarden.
Ailill schreef:freeride schreef:Een ander paard en daarnaast een andere ruiter.https://m.youtube.com/watch?v=nUFeEy91eZA ven hier hetzelfde paard in S&T
Besef je wel dat je met zulke berichten mensen schade kunt bezorgen?
freeride schreef:Technische kennis wat betreft rijden en bijv. bio-mechanica. Mond open is vaak een moment opname, blijft inderdaad niet goed. Ik sta ten alle tijden open voor onderbouwde tips.Ailill schreef:Freeride je berichten zijn echt hilarisch en getuigen van geen inzicht en/of technische kennis.
Daarnaast insinueer je iets wat absoluut niet waar is, ik heb Carl jarenlang voor en achter de schermen mee gemaakt en hij is oprecht de enigste ter wereld waarvan ik 100% zeker ben dat hij ten alle tijden goed is voor zijn paarden.
Edit: technische kennis? Het zijn dieren,geen machines, maar afgaande op jouw profielfoto's is een mond die wil openen om de druk van het bit te verlichten technisch in orde?
Ik ga liever af op wat ik zie,niet wat jij of iemand me verteld,en ik denk dat onze meningen ver uit elkaar liggen,ik denk ook wel dat Carl qua verzorging heel goed is voor zijn paarden vergeleken bij veel anderen,maar dat neemt niet weg dat ook hij zijn paarden veel te rond rijdt,hij geeft zelfs openlijk toe dat zijn 21 jarige moest inslapen wegens vergevorderde arthrose in de hals..een paard krijgt dat maar op 1 manier hoor.In een aantal van zijn boeken legt hij ook uit dat alle paarden stevig in verzet komen in de 1e maanden dat ze volgens deze methode getraind worden,maar dat de meesten zich uiteindelijk geven.
Daphara schreef:Freeride, laat eens een filmpje van jezelf op een paard zien met goede verzameling. Ik ben heel erg benieuwd!
Dit is dus precies wat Carl bedoelde, het is allemaal wijzen naar de ander wat die allemaal fout doet. Nou laat dan het dan zelf zien als je het beter kunt en weet!
Ik zal in geen miljoen jaar beweren dat ik het beter weet of kan dan iemand als Carl. Respect voor die man, hoe hij rijdt en omgaat met paarden.
maximuss schreef:Heb je geluisterd naar de commentaar van Carl in de filmpjes van de vos? Het gaat om een paard met een aanleuningsprobleem en het zijn gefilmde clinics, hij is niet de vaste trainer. Ja, het paard loopt niet ideaal maar ze werken eraan en met het achterliggend probleem is het een kwestie van zoeken en proberen. Carl geeft ook meerdere keren aan dat de ruiter minder aan het hoofd moet zitten.
Daphara schreef:Freeride, laat eens een filmpje van jezelf op een paard zien met goede verzameling. Ik ben heel erg benieuwd!
Dit is dus precies wat Carl bedoelde, het is allemaal wijzen naar de ander wat die allemaal fout doet. Nou laat dan het dan zelf zien als je het beter kunt en weet!
Ik zal in geen miljoen jaar beweren dat ik het beter weet of kan dan iemand als Carl. Respect voor die man, hoe hij rijdt en omgaat met paarden.
Kamy schreef:Ik vind de hetze tegen Freeride niet zo netjes eerlijk gezegd. Ik vind haar posts niet dermate aanstootgevend om haar zo voor de schandpaal te zetten. (Geen filmpje? Dan nagelen we je eraan).
Ze zit er misschien qua informatie en kennis naast. Ik snap wel dat jullie haar erop wijzigen dat ze nu hetzelfde doet: op basis van niet kloppende feiten een oordeel vellen
Maar iedereen ventileert toch zijn/haar kennis of mening in een forum??? Als iedereen een film moet plaatsen om te laten zien dat zij/hij iets wel kan alvorens iets te mogen posten, dan is Bokt zo leeg denk ik haha.
Met meer opbouwende kritiek zou Freeride ervan kunnen leren. Nu zou ik als ik haar was denken: bekijk het maar.....
Electra63 schreef:Tja. ... Freeride roept dat op zichzelf af. Stevige, niet kloppende kritiek, ze noemt zelfs LDR ....dan krijg je dat. Juist omdat Carl oproept om niet zo ongefundeerd te roepen en te wijzen, was juist de misplaatste kritiek een beetje grappig![]()
Juist als je zelf op (top-)ruiters (onterecht) stevige kritiek uit, en dat doet Freeride regelmatig, willen bokkers graag een voorbeeld zien van hoe Freeride dan zelf rijdt, met name natuurlijk de zwaardere oefeningen als piaffe en passage.
Voor mij is een goede travers en een vliegende galop wissel (om de pas) laten zien met een filmpje al voldoende
![]()
Ach een beetje dollen moet kunnen,ik verwacht nl. helemaal niets
Electra63 schreef:De mensen met de meeste kritiek op de dressuursport zijn bijna altijd allemaal een keer (gefrustreerd) afgehaakt. De reden laat zich raden... Misschien geen goede combinatie, geen talent (genoeg), geen goed paard, niet genoeg geld of tijd om te lessen of wedstrijden te rijden... Er is vast een goede reden, maar het komt op mij vaak gefrustreerd en teleurgesteld over.
freeride schreef:Leest iemand wat ik schrijf? Dolendo werd op 21 jarige leeftijd geeuthaniseerd door arthrose in de hals,CH vertelde hier zelf over dat dat door het trainen kwam..Hij gebruikt LDR,staat in beide boeken die ik van hem las,ik verzin deze dingen niet zelf,ik was tot 3 jaar geleden overtuigd dat híj dit niet deed.En kan iemand mij uitleggen waarom je als blinde gezien wordt,omdat je zelf niet op GP niveau rijdt? Het is niet omdat je iets zelf nog niet hebt gedaan dat je niet kritisch kunt kijken en wel degelijk échte verzameling kunt onderscheiden van valse,gewoon omdat je begrijpt hoe een paardenlichaam in elkaar zit en werkt.