Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
terpentijn schreef:Onbegrijpelijk dat er steeds maar geen spoor van dader(s) te vinden lijkt te zijn....
terpentijn schreef:Het is 99% bij merries. Ík begrijp er ook geen jota van hoe iemand zulke verwondingen bij een merrie voor mekaar krijgt zonder in tienen getrapt te worden of een op hol geslagen merrie te veroorzaken...
In een vorig topic heb ik ook al eens geopperd dat dit iemand moet zijn die hoogstwaarschijnlijk niet alleen werkt(iemand heeft een halster/praam/whatever bij zich en houdt/bindt het die vast), en ook dat het zaak is om vast te stellen of er drogering gebruikt is bij de paarden. Dat LIJKT niet zo, omdat niemand die dit overkomen is een suffig (wel paniekerig) paard na ontdekking heeft aangetroffen. Dit zou een DA toch in eerste instantie dienen vast te stellen?
Maar zelfs al hou je zo'n dier vast of bindt het vast en men "begint eraan" dan trekt het zich lost en/of davert dwars door je heen.
Het is ook mij dus al jaren een ráádsel hoe dit kan gebeuren zonder dat de merries zich hevig verzetten, zich lostrekken, iemand verwonden, etc.
Raadsel of niet, in het onderhavige geval uit dit topic lijkt het mij toch evident dat er onraad op de wei was, gezien geluiden en gedragingen van hond en paard(en). Dus niet dat de merrie zich het in dit geval zelf heeft aangedaan...
Vreselijk, vreselijk, héle zieke geest die dit verzint.
Onbegrijpelijk dat er steeds maar geen spoor van dader(s) te vinden lijkt te zijn....