Paardenbeul mishandelt merrie in Veendam

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Knoetje

Re: Paardenbeul mishandelt merrie in Veendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-16 10:01

@Wodan,

Daar zakt je (paardrij)broek toch vanaf!
Wat een rechtssysteem hebben we hier toch in Nederland!
Word gewoon misselijk bij het lezen van jou verhaal!
En helemaal als je leest dat die buurman nog steeds doorgaat.
Je zou (bijna) voor eigen rechter gaan.

Wodan198021

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-16 13:05

Eigen rechter spelen heb ik al gedaan,daar ben ik wel voor bestraft!
Dus als zij iets doen gebeurt er niets,doe ik iets terug,word ik direct opgepakt,dat is het rechtssysteem in NL!

Cunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-16 15:06

Een erkende paardenarts kan constateren of het door menselijk handelen is gebeurd. Mijn Dülmermerrie had een diepe steekwond in haar uier (2008), kon ze nooit zelf gedaan hebben zei DA. Mijn Arabier had steekwond in zijn borst (2012), dierenpolitie kwam wel kijken. Zorg dat er geen scherpe zaken zijn in en rond de wei. Heb sinds 1972 paarden in de wei lopen. Laatste jaren moeten er dikke sloten en hoge hekken plus waakhonden bij. De wereld wordt steeds gekker.

knooopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-16 15:12

Vreselijk!
blijkbaar een seksueel gefrustreerd iemand die zwaar niet goed bij zijn hoofd is.
Het gebeurt blijkbaar telkens alleen bij merrie's of ik moet gemist hebben dat er een ruin tussen zat.

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-16 15:20

Het is 99% bij merries. Ík begrijp er ook geen jota van hoe iemand zulke verwondingen bij een merrie voor mekaar krijgt zonder in tienen getrapt te worden of een op hol geslagen merrie te veroorzaken...

In een vorig topic heb ik ook al eens geopperd dat dit iemand moet zijn die hoogstwaarschijnlijk niet alleen werkt(iemand heeft een halster/praam/whatever bij zich en houdt/bindt het die vast), en ook dat het zaak is om vast te stellen of er drogering gebruikt is bij de paarden. Dat LIJKT niet zo, omdat niemand die dit overkomen is een suffig (wel paniekerig) paard na ontdekking heeft aangetroffen. Dit zou een DA toch in eerste instantie dienen vast te stellen?
Maar zelfs al hou je zo'n dier vast of bindt het vast en men "begint eraan" dan trekt het zich lost en/of davert dwars door je heen.
Het is ook mij dus al jaren een ráádsel hoe dit kan gebeuren zonder dat de merries zich hevig verzetten, zich lostrekken, iemand verwonden, etc.

Raadsel of niet, in het onderhavige geval uit dit topic lijkt het mij toch evident dat er onraad op de wei was, gezien geluiden en gedragingen van hond en paard(en). Dus niet dat de merrie zich het in dit geval zelf heeft aangedaan...

Vreselijk, vreselijk, héle zieke geest die dit verzint.

Onbegrijpelijk dat er steeds maar geen spoor van dader(s) te vinden lijkt te zijn....

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-16 18:11

terpentijn schreef:
Onbegrijpelijk dat er steeds maar geen spoor van dader(s) te vinden lijkt te zijn....

Als je geen onderzoek doet, zul je ook geen sporen vinden. Dat is niet alleen een taak van de politie maar ook van die eerder aangehaalde dierenarts!

Immers, die hechtingen zet je niet zonder verdoving en daarmee help je bewijslast om zeep.

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-16 21:09

terpentijn schreef:
Het is 99% bij merries. Ík begrijp er ook geen jota van hoe iemand zulke verwondingen bij een merrie voor mekaar krijgt zonder in tienen getrapt te worden of een op hol geslagen merrie te veroorzaken...

In een vorig topic heb ik ook al eens geopperd dat dit iemand moet zijn die hoogstwaarschijnlijk niet alleen werkt(iemand heeft een halster/praam/whatever bij zich en houdt/bindt het die vast), en ook dat het zaak is om vast te stellen of er drogering gebruikt is bij de paarden. Dat LIJKT niet zo, omdat niemand die dit overkomen is een suffig (wel paniekerig) paard na ontdekking heeft aangetroffen. Dit zou een DA toch in eerste instantie dienen vast te stellen?
Maar zelfs al hou je zo'n dier vast of bindt het vast en men "begint eraan" dan trekt het zich lost en/of davert dwars door je heen.
Het is ook mij dus al jaren een ráádsel hoe dit kan gebeuren zonder dat de merries zich hevig verzetten, zich lostrekken, iemand verwonden, etc.

Raadsel of niet, in het onderhavige geval uit dit topic lijkt het mij toch evident dat er onraad op de wei was, gezien geluiden en gedragingen van hond en paard(en). Dus niet dat de merrie zich het in dit geval zelf heeft aangedaan...

Vreselijk, vreselijk, héle zieke geest die dit verzint.

klopt Terpetijn,
er zijn absoluut meer merries met vaginale scheuren dan ruinen :') :') :')

ik snap je punt overigens wel hoor.. Maar het schede gebied van de merrie, vooral als ze hengstig zijn of moeten worden is veel eerder geirriteerd/jeukerig. dan de anus van een ruin. Daarnaast is de anus redelijk 'strak' waar de schaamstreek van de merrie veel makkelijker 'opent' (trechtervorming richting het gat)..

dus staart opzij en schuren tegen een paal met uitsteeksel levert bij een merrie ook veel sneller ernstige schade op, dan bij een ruin.

daarmee zeg ik niet dat alle gevallen van schedebeschadiging niet veroorzaakt is door een paardenbeul.. maar het argument 'het zijn vaker merries' heeft ook een andere oorzaak dan mannen de belust zijn op paarden vagina's.

samenwerken om seksdelicten te plegen zoals in een ander topic geopperd wordt, dat verwijs ik in mijn gedachten echt naar de prullenbak.. Dat is wel zo ontzettend ongebruikelijk, dat er dan dus sprake zou moeten zijn van 1 set daders, of een groep, die in samenwerken hun lusten botviert.. Daarvoor zeg ik toch echt opnieuw.. hoe oud moet deze groep dan wel niet zijn, want het misbruik en het mishandelen van dieren is zo oud als methusalem. En zo'n groep wordt op een gegeven moment in deze tijd dan wel ergens ontdekt op het dark web.. want we hebben het dan niet over een klein groepje (immers het aantal decennia dat het al speelt, dan moet er dus van lid op lid kennis overgedragen zijn etc etc) en er moeten genoeg mensen lid zijn om heel nederland te bestrijken.

Horsegirl34

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-16 10:58

Wat erg!

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-16 12:51

Ik snap werkelijkwaar niet wat voor kik het bij iemand moet geven, om dit te kunnen doen?