Failliete manege Rosworld voor ruim vier ton geveild

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MarvanTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-16 12:38

ElCamino schreef:
Staat in Zeijen.
Was ooit de Puzta Ranch van de familie Vlieger.... goede oude tijd.....
(Nou praat ik over 25 jaar geleden)
Daarna is het Rosworld geworden en hebben we daar nog een keer een weekend gezeten,
Paar jaar geleden voor het laatst geweest, bah wat een vieze bende! Verrotte erwtensoep nog in de koelkast, vieze slaapzalen en de doucheruimte durfde je amper in. Begrijp wel dat het over is...

Ja: de Puzsta Ranch van de Vliegertjes...
Supertijden gehad daar! ;)
Zó zonde dat dit zo moet lopen...

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-16 12:56

Kirrr schreef:
Ik blijf bij mijn standpunt.
Als je de prijzen in BE bekijkt.. en bij die bedragen komen ook nog beschrijf en andere kosten.
Meeste gebouwen zit ook vol asbest.
Iets dat gerenoveerd is koop je niet onder 1,5 miljoen.

Onlangs (paar jaar geleden wellicht) is besdaal verkocht in belgie.
Een aantal stalgebouwen staan niet wettelijk dus moeten afgebroken worden, wat wel wettelijk staat is niet zo gek veel. wel twee binnenbakken en een buitenbak en ik geloof 1 hectare grond. (kan ook iets meer zijn) wel heeft de vorige eigenaar er 2 appartementen in gemaakt.
Is voor 1.65 miljoen euro verkocht.

Dus ja, ik vind dit ook best aan de lage kant. :)

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-16 12:58

Voor die het zo goedkoop vinden, je moet niet gaan vergelijken met prijzen op de huizenmarkt.
Het moet gewoon weg en dan is het wat een gek er voor geeft.
Staat volkomen los van werkelijke waarde.
Vraag is alleen of ze het er dan ook voor wegdoen.
Daar is nog niet eens antwoord op.

Je koopt andermans ellende. Ik zou niet vooraan staan.
Als je rijk bent kun je wel wat leukers kopen.

Ayasha
Blogger

Re: Failliete manege Rosworld voor ruim vier ton geveild

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-16 13:03

Bovenstaande manege moest ook weg. :D

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-16 13:08

Waarom zou je niet moeten vergelijken met andere prijzen?
Er zijn genoeg dingen die weg moeten die zelfs dik boven de standaardwaarde verkocht worden.
Het is altijd 'wat de gek ze er voor geeft'.

Bepaalde stukken NL zijn idd stukken goedkoper dan NL. Als ik ooit niet meer plaats gebonden ben dan weet ik het wel. xD

danzzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-16 13:09

Nieuwsredactie schreef:
Toen het echtpaar met het bedrijf begon, hadden ze zo'n tachtig klanten. Ze knapten de manege op en in de loop der jaren namen steeds meer mensen rijles. Ook de ponykampen waren zeer succesvol. Op het hoogtepunt in 2010 hebben ze hun klantenbestand uitgebreid naar tweehonderd. Volgens een taxatie van de bank was het bedrijf op dat moment 1,8 miljoen euro waard. Na een conflict met twee werknemers die hun ontslag aanvochten ging het mis. Ze verloren veel klanten die hierdoor vertrokken, het echtpaar besloot uit elkaar te gaan, het aantal klanten bleef dalen en zo kwam het bedrijf in een negatieve spiraal. In 2015 sloot manege Rosworld definitief haar deuren en werd op 1 september 2016 geveild.

Ben je ook lekker mee zeg!

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-16 13:16

danzzz schreef:
Nieuwsredactie schreef:
Toen het echtpaar met het bedrijf begon, hadden ze zo'n tachtig klanten. Ze knapten de manege op en in de loop der jaren namen steeds meer mensen rijles. Ook de ponykampen waren zeer succesvol. Op het hoogtepunt in 2010 hebben ze hun klantenbestand uitgebreid naar tweehonderd. Volgens een taxatie van de bank was het bedrijf op dat moment 1,8 miljoen euro waard. Na een conflict met twee werknemers die hun ontslag aanvochten ging het mis. Ze verloren veel klanten die hierdoor vertrokken, het echtpaar besloot uit elkaar te gaan, het aantal klanten bleef dalen en zo kwam het bedrijf in een negatieve spiraal. In 2015 sloot manege Rosworld definitief haar deuren en werd op 1 september 2016 geveild.

Ben je ook lekker mee zeg!

Ik wens u veel personeel!

Hoewel, als ik dan ook het zinnetje lees: "Ze verloren veel klanten die hierdoor vertrokken," dan krijg ik het vermoeden dat ook de klanten vonden dat het ontslag onterecht was (of minstens dat de klanten liever zaken deden met het personeel dan met de eigenaren).

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-16 13:18

Prachtige herinneringen ook van Rosworld . De ijslanders, de quarters, het zwemmen, de bosritten. Prachtige locatie. Al was het toen (+/- 15 jaar terug) al oud en krakkemikkig, zal niet veel beter geworden zijn.

Vond de stallen trouwens juist altijd heel groot, die langs de grote rijhal tenminste, waar de quarters instonden.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-16 13:20

Ayasha schreef:
Bovenstaande manege moest ook weg. :D

Kirrr schreef:
Waarom zou je niet moeten vergelijken met andere prijzen?
Er zijn genoeg dingen die weg moeten die zelfs dik boven de standaardwaarde verkocht worden.
Het is altijd 'wat de gek ze er voor geeft'.

Het maakt echt uit of er verkocht of geveild wordt:
Als je verkoopt, heb je een prijs waar van af gehaald wordt door onderhandelen.
Bij veilen heb je een bodemprijs waar bij komt.

Stel je hebt een pand van een miljoen. Dan gaan ze onderhandelen en zeggen ze bv o.k. ik wil het wel voor 8 ton.
Maar als je het gaat veilen en je begint bij een miljoen komt er geen hond. Dus je begint bij, zeg, 5 ton en hoopt dat er tegen elkaar opgeboden wordt en dat je zo boven een miljoen uit komt. Maar soms lukt dat niet en kan het dus zijn dat het hoogste bod blijft hangen op 6 ton.

Daarbij, wat betreft de vergelijking met Besdaal, Zutendaal heeft iets van 7000 inwoners, Zeijen nog geen 500... Het is gewoon een gat, laten we eerlijk zijn.. De huizen op het erf die er niet bij horen drukken de prijs ook behoorlijk. Wie wil dat nou?

Ik heb het trouwens zelf altijd een donker rommeltje gevonden, ook 20 jaar geleden al. Maar de klanten vonden het er erg leuk, dat weet ik nog wel.
Klanten verliezen omdat er privé dingen aan de hand zijn is best erg. Dat is dubbel verliezen.
Wij hebben het hier over prijzen, maar er zitten verwoestte levens achter.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-16 13:29

Lusitana schreef:
<KNIP> De huizen op het erf die er niet bij horen drukken de prijs ook behoorlijk. Wie wil dat nou?

<KNIP>

Los van het theoretische gehalte van de discussie: Dat zou voor mij een dealbreaker zijn ja. Als ik 5-6 hectare koop dan wil ik ook niemand op die 5-6 hectare zien tenzij ik ze expliciet uitgenodigd heb.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-16 13:30

De foto's zijn al zeker 6+ maanden oud (zal nog wel een stuk ouder zijn). Dus in die tijd is er natuurlijk nog meer verpaupering ontstaan.

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-16 13:33

Bovendien zetten ze de ergste ellende vaak niet op de foto. :=

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-16 13:35

Cowboy55 schreef:
Hoewel, als ik dan ook het zinnetje lees: "Ze verloren veel klanten die hierdoor vertrokken," dan krijg ik het vermoeden dat ook de klanten vonden dat het ontslag onterecht was (of minstens dat de klanten liever zaken deden met het personeel dan met de eigenaren).

Stel ze konden ze gewoon niet meer betalen?
Vroeger moest je standaard je ontslag aanvechten omdat je anders geen recht had op een uitkering. Ik weet niet hoe dat nu is.

Het kan zijn dat door het ontslag van het personeel de service zwaar achteruit ging (kan ik me iets bij voorstellen) en dat klanten daarom zijn vertrokken...

Ik weet ook niet om welk soort personeel het gaat.

Wat jij zegt zou heel goed kunnen, zeker gezien het feit dat ze het hebben over een conflict, lijkt het waarschijnlijk. Maar het hoeft niet.
Je doet overigens geen zaken met personeel als je op een manege rijdt of staat met een paard. Ze hebben geen enkel gezag. Wellicht bedoel je dat ze er liever mee omgingen?

In elk geval was er wel wat aan de hand waardoor dingen achteruit gingen.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-16 13:35

Imre schreef:

Dat is ook zeker zo. Zeker voor zo'n groot bedrijf vind ik dit veel te weinig foto's om een goed beeld te geven.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-16 13:36

Imre schreef:

Nee, integendeel, het moet er zo voordelig mogelijk op...

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-16 13:48

Kirrr schreef:
Ik blijf bij mijn standpunt.
Als je de prijzen in BE bekijkt.. en bij die bedragen komen ook nog beschrijf en andere kosten.
Meeste gebouwen zit ook vol asbest.
Iets dat gerenoveerd is koop je niet onder 1,5 miljoen.

in de ardennen of aan de kust vind je nog genoeg van die opknappers ...
alleen is dat heel misleidend , je denkt "goedkoop " te kopen maar als je eenmaal begint te verbouwen :$

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-16 13:51

Lusitana schreef:
Cowboy55 schreef:

Stel ze konden ze gewoon niet meer betalen?
Vroeger moest je standaard je ontslag aanvechten omdat je anders geen recht had op een uitkering. Ik weet niet hoe dat nu is.

Het kan zijn dat door het ontslag van het personeel de service zwaar achteruit ging (kan ik me iets bij voorstellen) en dat klanten daarom zijn vertrokken...

Ik weet ook niet om welk soort personeel het gaat.

Wat jij zegt zou heel goed kunnen, zeker gezien het feit dat ze het hebben over een conflict, lijkt het waarschijnlijk. Maar het hoeft niet.
Je doet overigens geen zaken met personeel als je op een manege rijdt of staat met een paard. Ze hebben geen enkel gezag. Wellicht bedoel je dat ze er liever mee omgingen?

In elk geval was er wel wat aan de hand waardoor dingen achteruit gingen.

Met 'zaken doen met' versta ik dit dit geval kleine regeldingen als: 'Wil je mijn paard morgenochtend niet buiten zetten want ik ga morgenochtend rijden'.

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-16 13:51

Imre schreef:

haha nee ..dat heb ik afgelopen jaar met onze zoektocht wel gemerkt :Y)

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-16 13:53

Cowboy55 schreef:
Met 'zaken doen met' versta ik dit dit geval kleine regeldingen als: 'Wil je mijn paard morgenochtend niet buiten zetten want ik ga morgenochtend rijden'.

Okee. :D Dat zijn gewoon afspraken maken.

besita schreef:
in de ardennen of aan de kust vind je nog genoeg van die opknappers ...
alleen is dat heel misleidend , je denkt "goedkoop " te kopen maar als je eenmaal begint te verbouwen :$

Bekend met het programma "ik vertrek"? Daarin vaak ook mensen die denken dat ze met de neus in de boter vallen doordat ze heel goedkoop ergens aan kunnen komen, en dan begint de ellende pas en zijn ze veel meer geld en tijd kwijt dan ze hadden begroot om het op te knappen.

Je moet je altijd eerst afvragen waaarom het eigenlijk zo goedkoop is. Dat is meestal omdat de mensen er zelf geen geld meer in willen steken om het op te knappen omdat de kosten onredelijk hoog worden.
En vaak zitten er addertjes onder het gras wat betreft benodigde vergunningen (die niet of lastig of duur te verkrijgen zijn) en veranderde wetjes/omstandigheden.

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-16 14:04

Maar bij de dure dingen zitten er ook nog veel addertjes onder het gras.
Kost asbest vervangen evenveel en is er vaak ook veel renovatiewerk.

Je moet uiteraard logisch blijven nadenken en alles goed uitzoeken.
Als iets goedkoop + renovatiewerk duurder uitkomt dan 'nieuw' kopen, dan is de keuze uiteraard snel gemaakt.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-16 14:05

Koopje???
Denk dat er nog vele tonnen tegen aan mogen om de boel netjes te maken!

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-16 14:07

Ja precies. Je moet je niet blind staren op een bepaalde aankoopsprijs, maar een kostenplaatje maken.

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-16 14:12

Uiteraard, maar blijft dat het belachelijk goedkoop is in vergelijking met de dingen die hier in de buurt te koop staan.
En bij elk pand is er wel een verhaal, meeste zijn vervallen, hebben asbest, zit er wel een overtreding op, weinig tot geen grond of enkel bij te huren of belachelijk duur te kopen.

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-16 14:29

Heel wat zaterdagen heb ik er doorgebracht (was toen nog van Vlieger). Met mijn eigen pony op vakantie geweest...
Een droomlocatie vind ik het zeker, de zwemvijver was ook erg leuk :j .
Het is groot en ligt erg afgelegen, denk dat het daarom moeilijk winstgevend te maken is..

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-16 14:31

@Kirr, het gaat om het hoogste bod, dus blijkbaar vond niemand het meer waard, ondanks de enorme belangstelling. dat zegt vast wel iets over de staat. Plus neem de huizen op het erf in ogenschouw die er niet bij horen , maar er wel staan en recht van overpad hebben.
Daarbij is het nog niet eens zeker of er accoord gegaan wordt. Het is geveild, maar nog niet verkocht!

Citaat:
Binnenkort wordt bekend of de verkoper het paardencomplex gunt aan de hoogste bieder.

Gunnen:
Citaat:
Nadat het hoogste bod is bepaald, dus zodra de afslag is voltooid, geeft de verkoper uitsluitsel of hij gunt en aan wie. Als de verkoper verklaart dat hij niet gunt, gaat de verkoop niet door. De koper hoeft dan geen kosten te betalen. Wel heeft de inzetter (tenzij in de Bijzondere Veilingvoorwaarden daarover iets anders is geregeld) recht op de inzetpremie, die dan moet worden betaald door de verkoper die niet heeft gegund.
Laatst bijgewerkt door Lusitana op 08-09-16 14:36, in het totaal 2 keer bewerkt