Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Dorine92 schreef:Vind het best heftig klinken, over het spoor met kleine kindjes. Ik sta zelf ook vlakbij een spoor maar no way dat ik daar overheen ga. Stel ik donder eraf en mn paard rent terug naar huis terwijl de trein er net aan komt...
mandymonica schreef:Ik ken deze overgang. En er gaan (bij wijze van spreken dan) hordes paarden overheen. Vanuit de manege, maar ook van elders. Soest is nogal een paardendorp. De manege zit redelijk dicht bij de overgang, dus wat extra handjes hulp als er een groep jonge ruiters op stap gaat lijkt me nog niet zo'n heel gek plan eigenlijk, moet uitvoerbaar zijn.
En ik snap het 2-aan-2 oversteken eigenlijk ook niet zo goed? Waarom niet met 4 of 5 paarden naast elkaar, dat past prima en ben je er als groep veel sneller overheen. Een mountainbiker heeft daar ook wat meer respect voor vermoed ik, zal zich er niet zo gauw langs wringen.
Tot slot: de overgang is wel overzichtelijk en er rijden 4 treinen per uur, 2 binnen een minuut of 10 tijd en dan 20 minuten niets. Uitgaande van een normale dienstregeling, maar die wijzigt bij het Soesterboemeltje vrijwel nooit. Het is ook maar een enkel spoor.
De manege zou hier echt wel verantwoordelijkheid voor een veiliger oversteek moeten nemen. Er staan al overgangen op de nominatie om gesloten te worden (al zal dat met deze niet zo snel gebeuren) en dit is voer voor de NS om dat soort maatregelen door te duwen.
Al met al is het belangrijkste dat dit voorval goed is afgelopen. Had echt heel erg ellendig kunnen worden
Shirley schreef:mandymonica schreef:Ik ken deze overgang. En er gaan (bij wijze van spreken dan) hordes paarden overheen. Vanuit de manege, maar ook van elders. Soest is nogal een paardendorp. De manege zit redelijk dicht bij de overgang, dus wat extra handjes hulp als er een groep jonge ruiters op stap gaat lijkt me nog niet zo'n heel gek plan eigenlijk, moet uitvoerbaar zijn.
En ik snap het 2-aan-2 oversteken eigenlijk ook niet zo goed? Waarom niet met 4 of 5 paarden naast elkaar, dat past prima en ben je er als groep veel sneller overheen. Een mountainbiker heeft daar ook wat meer respect voor vermoed ik, zal zich er niet zo gauw langs wringen.
Tot slot: de overgang is wel overzichtelijk en er rijden 4 treinen per uur, 2 binnen een minuut of 10 tijd en dan 20 minuten niets. Uitgaande van een normale dienstregeling, maar die wijzigt bij het Soesterboemeltje vrijwel nooit. Het is ook maar een enkel spoor.
De manege zou hier echt wel verantwoordelijkheid voor een veiliger oversteek moeten nemen. Er staan al overgangen op de nominatie om gesloten te worden (al zal dat met deze niet zo snel gebeuren) en dit is voer voor de NS om dat soort maatregelen door te duwen.
Al met al is het belangrijkste dat dit voorval goed is afgelopen. Had echt heel erg ellendig kunnen worden
Dat schijnt hier wel mee te vallen, Fortitude
IHN schreef:ben ik dan de enige die gewoon ff afstapt? Er worden allemaal suggesties gedaan maar de meest eenvoudige om het veiliger te maken is toch gewoon even afstappen en je paard aan de hand meenemen? Doe het altijd zo, ook bij bruggen die over een weg lopen trouwens..
Kahawa schreef:Dikke duim voor de instructrice!Die heeft heel snel moeten handelen en zoals ik uit de posts van een andere bokker begrijp is het nog best smal tussen de bomen en trein.
IHN schreef:ben ik dan de enige die gewoon ff afstapt? Er worden allemaal suggesties gedaan maar de meest eenvoudige om het veiliger te maken is toch gewoon even afstappen en je paard aan de hand meenemen? Doe het altijd zo, ook bij bruggen die over een weg lopen trouwens..
En dan? Aan de hand kunnen paarden niet verstijfd stil gaan staan?
liedje89 schreef:@kahawa: Als je een ervaren ruiter bent en je je paard goed kent heeft het denk ik niet altijd perce meewaarde om af te stappen, het enige voordeel is dat je jezelf evt iets eerder in veiligheid hebt mocht het toch mis gaan. Ik denk echter dat als je een jong kind op een manege pony hebt bij een probleem toch direct de begeleiding moet komen om daarbij te helpen, dan is het denk ik wel degelijk verstandig als iedereen er op dat punt gewoon naast loopt, de begeleider is dan sneller bij het kind en het kind kan gewoon op een veilige plek staan terwijl de begeleider het probleem oplost
Shadow0 schreef:Maar de begeleider was snel genoeg bij de ruiter, dus wat is nu precies het probleem dat opgelost moet worden?
Dit klinkt vooral als een hele vervelende samenloop van omstandigheden. Je kunt 1000 manieren bedenken om die samenloop te voorkomen, maar uiteindelijk komen ze neer op een heleboel extra beperkingen - terwijl extreme toevalligheden nog steeds kunnen voorkomen (want wat als de begeleider struikelt en voor de benen van het paard komt?)
Soms is de beste reactie het danken van de engeltjes die ervoor gezorgd hebben dat het toch allemaal redelijk goed is afgelopen, aanvaarden dat risico bij het leven hoort, en verder niks.

Shadow0 schreef:Soms is de beste reactie het danken van de engeltjes die ervoor gezorgd hebben dat het toch allemaal redelijk goed is afgelopen, aanvaarden dat risico bij het leven hoort, en verder niks.