Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Tendance schreef:romyloverrr schreef:Ik kom natuurlijk niet bij alle profs op stal. Maar jij ook niet... Als je ziet wat voor een methodes gebruikt worden bij sommige recreatieruiters....
Dan zegt dat over topruiters of andere recreatieruiters??? Juist!!! Helemaal niets!
amoj schreef:Ik werk bij een topruiter op stal en ben heel benieuwd wat voor waanbeelden jullie allemaal hebben qua trainingsmethoden. Ik ben benieuwd, brand los.
cissie schreef:amoj schreef:Ik werk bij een topruiter op stal en ben heel benieuwd wat voor waanbeelden jullie allemaal hebben qua trainingsmethoden. Ik ben benieuwd, brand los.
Nu gaan we weer off topic maar goed..
Mijn paard werd met vaste slof gereden. Dus vanaf de singel via het bit naar het zadel waar deze vast gezet werd.
Zo strak dat hij amper meer voorwaarts kon...maar was ook een oplossing voor.
Met de zweep op z'n zaakje slaan tussen z'n achterbenen en als hij een mep gaf kreeg hij er nog een paar achteraan.
Ook moest er een andere s&t in omdat de mijne onvoldoende verfijning kon bieden.
Bull oliebol natuurlijk....
Ook als de oefeningen nieuw voor hem waren of ingewikkelder kan hij gewent was...werd hij weer vast gebonden.
Nu ik dit schrijf wordt ik weer misselijk...bah!
Ik heb geen enkel paard in elkaar geslagen zien worden of volledig afgeranseld met een zweep. Maar dat sarren en disrespect naar het paard toe vanuit puur machtsmisbruik ...daar heb ik nog een drietal voorbeelden van bij andere stallen zowel spring als dressuur.
Maar dit specifieke voorbeeld zal wel te off topic zijn en weinig bijdragen. Dus durf de rest niet te vermelden.
cissie schreef:Fijn dat je het vraagt...
Maar als ik nou langs de zijlijn had toe staan kijken en m'n mond dicht had gehouden snap ik je opmerking.
Ik wist dit in eerste instantie niet omdat ik later bij de training niet meer aanwezig mocht zijn. Letterlijk werd ik weg gestuurd met de boodschap de stallen zijn nog niet allemaal schoon dus ga dat eerst maar doen...
Als argument werd aangehaald dat er rust moest zijn, juist bij mijn nogal snel nerveuze paard.
Ik vond dat destijds wel vreemd maar zocht er niet gelijk iets achter ...achterdocht had ik op die leeftijd nog niet zo snel.
Als 17 jarige ga je niet bijdehand doen tegen iemand die al verschillende keren op de OS heeft gereden en die ik destijds bijna als zijne Koninklijke hoogheid zag.
Pas toen ik de kantine in ben geslopen zag ik wat er gebeurde en heb mijn paard dezelfde dag nog weg gehaald.
De complete info heb ik later van een andere leerling\ stagiaire vernomen.
danzzz schreef:Het spijt me, maar ik geloof er niks van. een 17 jarige die een paard in training heeft staan bij een meervoudig olympisch ruiter. Daarnaast is dus een groot deel van je verhaal via hearsay. Klinkt leuk, maar zegt helemaal niks. Kan ook ontzettend verzonnen zijn.
Welk stukje heb je precies zelf gezien?
danzzz schreef:Het spijt me, maar ik geloof er niks van. een 17 jarige die een paard in training heeft staan bij een meervoudig olympisch ruiter. Daarnaast is dus een groot deel van je verhaal via hearsay. Klinkt leuk, maar zegt helemaal niks. Kan ook ontzettend verzonnen zijn.
cissie schreef:danzzz schreef:Het spijt me, maar ik geloof er niks van. een 17 jarige die een paard in training heeft staan bij een meervoudig olympisch ruiter. Daarnaast is dus een groot deel van je verhaal via hearsay. Klinkt leuk, maar zegt helemaal niks. Kan ook ontzettend verzonnen zijn.
Laat maar...als je oprecht geïnteresseerd bent kun je me een privé berichtje sturen.
Daarin wil ik er best verder op in gaan.
geerke schreef:danzzz schreef:Het spijt me, maar ik geloof er niks van. een 17 jarige die een paard in training heeft staan bij een meervoudig olympisch ruiter. Daarnaast is dus een groot deel van je verhaal via hearsay. Klinkt leuk, maar zegt helemaal niks. Kan ook ontzettend verzonnen zijn.
ach...ik ken een twaalfjarige die heeft twee paarden met een waarde van elk 15.000 euro....niets is onmogelijk.De praktijken die ze beschrijft klinken in iedergeval mij niet vreemd in de oren.
Evelijn schreef:Nou ik heb even gezocht en er zijn prima meerder os spelen ruiters te vinden... ik heb iig geen idee over welke ruiter cissie het heeft... maar snap eigenlijk niet waarom jij zo fel bent danzz.
cissie schreef:Dat het hoog nivo ook anders kan heb ook mee mogen maken.
Compleet andere benadering en ook naar stagiaires en leerlingen vriendelijk en behulpzaam...het is lang niet overal zo slecht. Gelukkig niet, maar denken dat het niet plaatsvind vind ik een beetje je kop in het zand steken.
Citaat:En zo heb ik gereden/getraind bij de dressuurbondcoach die vooral hamerde op lichtheid(in de benen en aan het bit), gedragenheid, eigen benen lopen, niet te veel willen en vooral niet te vroeg beginnen.
danzzz schreef:Kan het in je opkomen dat er misschien een kern van waarheid inzit?
Wat is het probleem van correct een slof vastbinden. Mensen die op dat niveau acteren doen geen dingen waar paarden slechter van worden en over het algemeen kan je er wel vanuit gaan dat ze donders goed weten wat ze doen met een slof.
En als je mij uit wil leggen hoe dat tikken met een zweep tussen de achterbenen werkt, dan leer ik misschien ook nog eens wat. Tikken OP de achterbenen zie je wel eens gebeuren bij de uitleg van pi/pa maar tussen de achterbenen moet je ten eerste heel raar gaan zitten op het paard of staan naast het paard dus in mijn ogen heel onwaarschijnlijk.
en wat is het probleem met wisselen van s&t? als een bit niet lekker ligt dan wissel je die toch?
Waarom zouden mensen die het echt al druk genoeg hebben met hun werk een paard in training willen hebben waar ze geen eer aan kunnen behalen?