danzzz schreef:dees_daan schreef:Ik hoop eigenlijk niet dat 'gewone' ruiters zo reageren als er iets niet lukt, mishandeling wil ik het niet noemen maar onnodig zweepgebruik vind ik het zeker en als je (Jur dus) zelf al zegt dat het paard bang werd en hij hem aan wilde sporen dan lijkt me dit echt de slechtste manier om iets te bereiken.
Ik vraag me dan ook af hoe het er thuis tijdens de trainingen aan toe gaat, als er geen camera op staat en er mensen omheen staan, als je je nu al zo laat kennen terwijl je weet dat de hele wereld mee kijkt maar daar zal geen antwoord op komen.
.
Ik durf met hele grote zekerheid te zeggen dat jij en ik (en alle andere gewone ruiters) in de beperkte tijd dat wij met paarden bezig zijn veel vaker veel oneerlijker tegenover een paard hebben gehandeld, en ook nog zullen handelen in de toekomst, dan Jur hier doet.
Ik durf met zekerheid te zeggen van niet in mijn geval. Ik vind dit onterecht na slaan en dan kan je gefrustreerd zijn maar dat is geen excuus. Hoe jij met je paarden om gaat weet ik niet, maar door te stellen dat iedereen het veel erger doet dan dit blijkt wel dat wij een ander idee over wat wel en niet eerlijk is hebben.