Blog: Ik neem de schuld op mij voor Adelinde en Parzival

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Eirikur

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 19:32

Ik vond 'm wel grappig. Moest er om glimlachen. In mjn geval doel schrijver bereikt, dus. Bedankt dat je de tijd en moeite hebt willen nemen het op te schrijven. Je had in die tijd immers ook iets leuks voor jezelf kunnen gaan doen, waarover je niet naderhand wordt afgezeken.

uggy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 19:39

Eirikur schreef:
Ik vond 'm wel grappig. Moest er om glimlachen. In mjn geval doel schrijver bereikt, dus. Bedankt dat je de tijd en moeite hebt willen nemen het op te schrijven. Je had in die tijd immers ook iets leuks voor jezelf kunnen gaan doen, waarover je niet naderhand wordt afgezeken.

Precies dit. Ik stoorde me overigens totaal niet aan de spelfouten, maar daar las ik waarschijnlijk overheen :D

En verder kun je toch kiezen of je het leest? Het hoeft niet?.. :Y)

Forgive

Re: Blog: Ik neem de schuld op mij voor Adelinde en Parzival

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 19:58

Dat is m'n punt niet. Het gaat me er meer om dat als je weet dat je deze blogger niks vindt en je het alsnog aanklikt terwijl je wéét dat je het niks vindt, ik niet begrijp waarom er dan ook nog eens nare reacties moeten komen.
Inderdaad; je mag je menig geven. Natuurlijk mag dat, het zou nogal flauw zijn als dat niet zou mogen. Maar na 1 keer begrijpt hij het denk ik ook wel, ipv dat er op elke blog flauwe reacties komen.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 20:00

Zo'n blog wordt op een forum geplaatst, dus feedback is onvermijdelijk. Als de schrijver dat niet zou willen had hij het op zijn eigen website moeten zetten met reacties uitgeschakeld.

Dat gezegd hebbende, ik vind sommige reacties wel hard. Of iemand talent heeft of niet is een beetje in the eye of the beholder. De spel- en schrijffouten zijn wel echt storend en als je dan als beroep journalist/redacteur bent is dit niet iets om in je portfolio op te nemen.

Wat ik persoonlijk jammer vind is dat bokt echt topbloggers heeft, Hippologic bijvoorbeeld. Maar blijkbaar moet je het eerst met een mod aanleggen voor je wordt gevraagd, ongeacht je schrijfkunsten.

Forgive

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 20:24

lieveli schreef:
Zo'n blog wordt op een forum geplaatst, dus feedback is onvermijdelijk. Als de schrijver dat niet zou willen had hij het op zijn eigen website moeten zetten met reacties uitgeschakeld.

Dat gezegd hebbende, ik vind sommige reacties wel hard. Of iemand talent heeft of niet is een beetje in the eye of the beholder. De spel- en schrijffouten zijn wel echt storend en als je dan als beroep journalist/redacteur bent is dit niet iets om in je portfolio op te nemen.

Wat ik persoonlijk jammer vind is dat bokt echt topbloggers heeft, Hippologic bijvoorbeeld. Maar blijkbaar moet je het eerst met een mod aanleggen voor je wordt gevraagd, ongeacht je schrijfkunsten.

Neejoh snap ik haha, feedback is ook onvermijdelijk. Maar inderdaad, de meeste reacties hier zijn nogal hard en er worden zomaar conclusies getrokken en dat is niet nodig vind ik.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 20:28

lieveli schreef:

Om daar even op in te gaan: Bokt is momenteel op zoek naar bloggers en vloggers. Dus aanmeldingen zijn nog steeds zeer welkom (bij ondergetekende, graag met een proefblog of proefvlog ter beoordeling). Relatie met een mod is niet per definitie noodzakelijk ;)

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 20:32

Urielle schreef:
lieveli schreef:

Om daar even op in te gaan: Bokt is momenteel op zoek naar bloggers en vloggers. Dus aanmeldingen zijn nog steeds zeer welkom (bij ondergetekende, graag met een proefblog of proefvlog ter beoordeling). Relatie met een mod is niet per definitie noodzakelijk ;)

moest je 18 voor zijn toch?

Verosjaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 20:51

Hahaha heerlijke sarcastische blog met humor. Ik haal er juist uit dat men moet nokken de schuldvraag bij iemand neer te leggen :) .

pinto_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 20:54

Urielle schreef:
lieveli schreef:

Als ik dit topic lees zou ik al bij voorbaat passen. :(

Mocht je mensen hiervoor willen enthousiasmeren, zou ik wel de regels wat aanscherpen. In het idee van: opbouwende kritiek, verbeterpunten en dergelijke.
Volgens mij gaat het om bloggers die amateuristisch bezig zijn, dus niet zitten te wachten op de neersabelende reacties wat ik hier lees.

smurvaas

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 21:04

+:)+ +:)+ +:)+

P_Fashion

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 21:09

Vind het mooi opgeschreven!!

paardjes123

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 21:43

Ik vind het super leuk en maakte mij zeker aan het lachen +:)+

DeniseSoares

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 21:47

Ik las ergens dat men vindt dat Mister Rollkur Jansen moet coachen?
Geen gelul, trek hem in de krul!

Waarom zou hij van de klassieke rijschool zijn getrapt? Niet omdat hij zo paard vriendelijk was.

Enfin..ja ik ben zwaar tegen rollkur!!!
Helaas denk het grootste gros tegenwoordig dat dit DE trainingsmethode is....want ja..Anky en Sjef hebben het toch verzonnen?
Ik pas!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 21:50

Ik vind m leuk!! :D
Maar ik hou van flauwe humor :')

Ik kan me trouwens ook niet druk maken over de spelfouten.
Snap ook echt de consternatie niet daarover.

Danielleeee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 22:00

Haha normaal vind ik blogs niks, maar geenpaardhaar blijf ik toch volgen. De manier van schrijven en de zelfspot die je durft te maken, ik vind het echt leuk om te lezen en ik vind je echt humor hebben! :j *\o/*

fabileintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 22:13

Erg leuk blog!

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 22:15

Ik klik iedere keer weer de blog aan omdat ik hoop een stijgende lijn te zien. De schrijver heeft al verschillende keren héle goede opbouwende kritiek gekregen. Als hij realistisch zou zijn en zichzelf een spiegel durft voor te houden kan hij van zijn bokt-project heel veel leren.
Maar klaarblijkelijk vindt hij dat niet nodig, en gaat hij gewoon vrolijk verder op zijn chaotische, niet te volgen, bol van de fouten staande wijze. Dat is jammer.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 22:18

AlwaysH schreef:
Urielle schreef:

moest je 18 voor zijn toch?

Voor een relatie met een mod? :))

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 22:43

Fenrir schreef:

De helft van je leeftijd plus 7 is genoeg. <<)

Urielle schreef:
lieveli schreef:

Ja het was natuurlijk een beetje een sneer, maar het jammere is (vind ik) dat jullie niet zelf benaderen, al voordat deze bloggers (paardhaar en die andere) in the picture kwamen. Want er wordt nu zoveel gekat op de bloggers dat je wel gek moet zijn als je vrijwillig in die leeuwenkuil gaat typen. Het idee is nu wel een beetje vergald.

Ik stel me zo voor dat iemand dit idee (van die blog) heeft gepitcht en dat een ander dan zegt van ''ja leuk, mijn verkering wil dat wel schrijven'' en dat het zo is begonnen. Het getuigt niet van een hele serieuze aanpak.

En ik vind het ook wel sneu voor deze jongen dat deze hele discussie onder zijn stukje komt want je schrijft zoiets om complimentjes te krijgen dus sorry daarvoor Paardhaar. Jij kunt er ook niks aan doen.
Laatst bijgewerkt door Urbanus op 15-08-16 22:48, in het totaal 2 keer bewerkt

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 22:44

@Fenrir, haha, ja sowieso een relatie. _O-

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 23:06

lieveli schreef:
Fenrir schreef:

De helft van je leeftijd plus 7 is genoeg. <<)

En voor de oudere garde, max leeftijd is Maal 2 minus 7 <<)

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 23:10

Het escaleert weer volledig de pan uit. Maar als er een mod-veiling komt op HE, koop ik een kaartje. Ik heb mijn oog wel op 1 of 2 groentjes laten vallen.

pelka

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 23:26

Ik vind het een leuke blog.
Hierin worden dingen weer eens anders bekeken dan de meeste mensen doen.
Inderdaad jammer van de spelfouten maar daar is wat aan te doen de volgende keer.
Ik vind het best wel grappig en het drukt ons met onze neus op de feiten dat we altijd meteen wijzen en oordelen.

kimmie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-16 01:01

Eirikur schreef:

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-16 04:17

Littera schreef:
Ik vind het wel grappig, maar ik vind het jammer dat je blog blijkbaar niet wordt nagelezen voordat hij wordt geplaatst. Misschien is dat een tip voor de reactie van Bokt, want in de eerdere blogs zag ik ook al zulke foutjes. In de tweede zin bijvoorbeeld zie ik al een fout:

"Er gaat een vrouw op een paard zitten, ze doet een paar pasjes, het paard steek zijn tong uit en ze rijdt de bak weer uit met een applausje."

Dan is er een probleem met de leestekens, zoals hier:
"Goed, de vraag die iedereen onbewust stelt, wie gaat de schuld op zich nemen voor het debacle van Adelinde?"
De dikgedrukte komma moet een dubbele punt zijn in het Nederlands, een komma voor een vraag wordt gebruikt in het Engels.

Ook vind ik sommige zinnen niet lekker lopen, bijvoorbeeld deze:

"Als ik op de Olympische Spelen zou staan zou ik ook ziek, zwak en misselijk aan de start gaan staan."
Die twee keer "zou staan" vind ik niet lekker lezen. Geen fout natuurlijk, maar het haalt wel wat vlotheid uit je tekst.

Inhoudelijke fout:
"Goed, blijft ‘de mug of spin’ nog over. Dat is natuurlijk de enige echte schuldige, maar dat vinden wij heel moeilijk te accepteren. We weten niet eens wat voor dier het was, een insect."
Een spin heeft acht poten en valt daarom niet onder de insecten, dus zouden je laatste woorden eigenlijk "een insect of spin" moeten zijn.

Zelf heb ik overigens geen achtergrond in de Nederlandse taal (ik weet meer van ons rechtssysteem), maar ik vind het zo jammer voor jou als schrijver van de blog dat hier niet de best mogelijke tekst staat. Je hebt op Bokt een enorm leespubliek en het is zonde dat dat publiek niet ziet wat je écht kunt, want ik vind je humor erg leuk. De taaldingetjes leiden me daar alleen nogal van af, en dat is zo makkelijk op te lossen door iemand je blogs te laten nalezen voordat je ze plaatst!

Hopelijk vond je mijn commentaar niet vervelend en kan je er iets mee voor je komende blog. :)

Dit vind ik nou een zinnige en inhoudelijk kwalitatieve opmerking!
Ik kan me er helemaal in vinden.