Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Eirikur schreef:Ik vond 'm wel grappig. Moest er om glimlachen. In mjn geval doel schrijver bereikt, dus. Bedankt dat je de tijd en moeite hebt willen nemen het op te schrijven. Je had in die tijd immers ook iets leuks voor jezelf kunnen gaan doen, waarover je niet naderhand wordt afgezeken.
lieveli schreef:Zo'n blog wordt op een forum geplaatst, dus feedback is onvermijdelijk. Als de schrijver dat niet zou willen had hij het op zijn eigen website moeten zetten met reacties uitgeschakeld.
Dat gezegd hebbende, ik vind sommige reacties wel hard. Of iemand talent heeft of niet is een beetje in the eye of the beholder. De spel- en schrijffouten zijn wel echt storend en als je dan als beroep journalist/redacteur bent is dit niet iets om in je portfolio op te nemen.
Wat ik persoonlijk jammer vind is dat bokt echt topbloggers heeft, Hippologic bijvoorbeeld. Maar blijkbaar moet je het eerst met een mod aanleggen voor je wordt gevraagd, ongeacht je schrijfkunsten.
lieveli schreef:Wat ik persoonlijk jammer vind is dat bokt echt topbloggers heeft, Hippologic bijvoorbeeld. Maar blijkbaar moet je het eerst met een mod aanleggen voor je wordt gevraagd, ongeacht je schrijfkunsten.
Urielle schreef:lieveli schreef:Wat ik persoonlijk jammer vind is dat bokt echt topbloggers heeft, Hippologic bijvoorbeeld. Maar blijkbaar moet je het eerst met een mod aanleggen voor je wordt gevraagd, ongeacht je schrijfkunsten.
Om daar even op in te gaan: Bokt is momenteel op zoek naar bloggers en vloggers. Dus aanmeldingen zijn nog steeds zeer welkom (bij ondergetekende, graag met een proefblog of proefvlog ter beoordeling). Relatie met een mod is niet per definitie noodzakelijk
Urielle schreef:lieveli schreef:Wat ik persoonlijk jammer vind is dat bokt echt topbloggers heeft, Hippologic bijvoorbeeld. Maar blijkbaar moet je het eerst met een mod aanleggen voor je wordt gevraagd, ongeacht je schrijfkunsten.
Om daar even op in te gaan: Bokt is momenteel op zoek naar bloggers en vloggers. Dus aanmeldingen zijn nog steeds zeer welkom (bij ondergetekende, graag met een proefblog of proefvlog ter beoordeling). Relatie met een mod is niet per definitie noodzakelijk
AlwaysH schreef:Urielle schreef:Om daar even op in te gaan: Bokt is momenteel op zoek naar bloggers en vloggers. Dus aanmeldingen zijn nog steeds zeer welkom (bij ondergetekende, graag met een proefblog of proefvlog ter beoordeling). Relatie met een mod is niet per definitie noodzakelijk
moest je 18 voor zijn toch?
Fenrir schreef:Voor een relatie met een mod?

Littera schreef:Ik vind het wel grappig, maar ik vind het jammer dat je blog blijkbaar niet wordt nagelezen voordat hij wordt geplaatst. Misschien is dat een tip voor de reactie van Bokt, want in de eerdere blogs zag ik ook al zulke foutjes. In de tweede zin bijvoorbeeld zie ik al een fout:
"Er gaat een vrouw op een paard zitten, ze doet een paar pasjes, het paard steek zijn tong uit en ze rijdt de bak weer uit met een applausje."
Dan is er een probleem met de leestekens, zoals hier:
"Goed, de vraag die iedereen onbewust stelt, wie gaat de schuld op zich nemen voor het debacle van Adelinde?"
De dikgedrukte komma moet een dubbele punt zijn in het Nederlands, een komma voor een vraag wordt gebruikt in het Engels.
Ook vind ik sommige zinnen niet lekker lopen, bijvoorbeeld deze:
"Als ik op de Olympische Spelen zou staan zou ik ook ziek, zwak en misselijk aan de start gaan staan."
Die twee keer "zou staan" vind ik niet lekker lezen. Geen fout natuurlijk, maar het haalt wel wat vlotheid uit je tekst.
Inhoudelijke fout:
"Goed, blijft ‘de mug of spin’ nog over. Dat is natuurlijk de enige echte schuldige, maar dat vinden wij heel moeilijk te accepteren. We weten niet eens wat voor dier het was, een insect."
Een spin heeft acht poten en valt daarom niet onder de insecten, dus zouden je laatste woorden eigenlijk "een insect of spin" moeten zijn.
Zelf heb ik overigens geen achtergrond in de Nederlandse taal (ik weet meer van ons rechtssysteem), maar ik vind het zo jammer voor jou als schrijver van de blog dat hier niet de best mogelijke tekst staat. Je hebt op Bokt een enorm leespubliek en het is zonde dat dat publiek niet ziet wat je écht kunt, want ik vind je humor erg leuk. De taaldingetjes leiden me daar alleen nogal van af, en dat is zo makkelijk op te lossen door iemand je blogs te laten nalezen voordat je ze plaatst!
Hopelijk vond je mijn commentaar niet vervelend en kan je er iets mee voor je komende blog.