Rio: Adelinde en Parzival hebben opgegeven

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 20:33

Wel een valse reactie indd.

Swah

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 20:33

Nou idd. Wat is dat nou weer voor een trap na!

jansje73

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 20:34

Wat zonde en wat erg jammer voor Adelinde . Moet het het TeamNL met 3 ruiters verder ?

_Reneee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 20:35

cobiie schreef:
[ [url=m/OQKjSY.png]Afbeelding[/url] ]
De reactie van "de reserve".

:oo :oo :oo

Dan had ze mee moeten gaan...

Inney

Wat een nare reactie van de reserve. Was dan gewoon gegaan. Bah

Esmee_RS

Jezus, wat een reactie van Madeleine...

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 20:36

Ja, het team gaat nu met 3 man verder. Hopelijk geen negatieve verrassingen meer.

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 20:37

Nou, die Madeleine heeft al afgedaan voor dat ze daadwerkelijk aan de top is gekomen. Man, man, man wat een reactie.

En degenen die twijfelen aan het verhaal van de insektenbeet moeten zich schamen. Natuurlijk houd je dat in eerste instantie stil, dat hoeft de jury en de concurrentie helemaal niet te weten.
En je zag echt wel aan hem dat er meer aan de hand was dan die tong over het bit.

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 20:38

Inney schreef:
Wat een nare reactie van de reserve. Was dan gewoon gegaan. Bah

nou inderdaad.. niet netjes en sportief :O

mooi dat ze thuis is gebleven, met zulke opmerkingen.

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 20:38

cobiie schreef:
Ja, het team gaat nu met 3 man verder. Hopelijk geen negatieve verrassingen meer.

Tuurlijk niet! Kom op positief blijven! De mannen gaan vast top rijden!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 20:39

Aangezien Nederland helemaal niet met vier ruiters hoefde te starten startte Adelinde vandaag dus alleen voor zichzelf - zeker niet voor haar paard.

Mooi hoe ze dat weer omdraaien dat ze toch startten om het paard een goed afscheid gunden. Een paard dat net naar de andere kant van de wereld verhuisd is, gisteren 40+ graden koorts had, voor de proef al zijn tong over het bit gooide en dan besluiten om tóch maar die proef te rijden - en dat vervolgens weer om te draaien met dat zij als ruiter besloten heeft om op te geven - alsof ze door had mogen rijden met de tong over het bit. :+
Doet me een beetje denken aan Stroller, die als enige pony ooit de OS gewonnen heeft en waar gisteren nog groot, enthousiast artikel over verscheen op Bokt. Dan lees je dit: "Stroller had ook last van hoogteziekte en één van zijn boventanden was gespleten en ontstoken. Na enige twijfel werd besloten om Stroller pijnstillers te geven en stoominhalaties zodat hij toch kon starten. De landenwedstrijd was een drama. Stroller had pijn, weigerde de enige keer in zijn leven, viel na de tweede weigering en werd uitgesloten. "
Ik heb echt net zoveel respect voor topruiters als zij voor hun paarden hebben. _/-\o_

Geen wonder dat men erover denkt om de paardensport uit de Olympische Spelen te gooien.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 10-08-16 20:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 20:39

Ayasha schreef:
Ja want paarden die insectenbeten oplopen is bijzonder zeldzaam. En de insecten in Rio kunnen onmogelijk iets met zich meedragen dat mogelijk ziek maakt...
Ja, ik snap jullie bedenkingen wel...........

Ik hoop voor Parzival dat het geen naar staartje krijgt als hij 40° koorts heeft gekregen na de beet. :(:)
IMO had ze bij het losrijden al moeten voelen dat ie niet goed was. Je maakt me niet wijs dat ie bij het losrijden helemaal super is en dan tijdens de proef ineens toch niet... Je kent je paard toch, dat voel je toch. Desalnietemin kuddo's dat ze tenminste afgegroet heeft ipv de proef af te maken 'dan maar voor minder punten' zoals een bokker in het andere topic oppert. De beslissing om toch maar voor het welzijn van het paard te kiezen komt liefst "voor" dit scenario maar als dat niet gebeurt dan nog altijd beter laat dan nooit.

Mooi gezegd :j

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 20:41

Bloodymary schreef:
Nou, die Madeleine heeft al afgedaan voor dat ze daadwerkelijk aan de top is gekomen. Man, man, man wat een reactie.

En degenen die twijfelen aan het verhaal van de insektenbeet moeten zich schamen. Natuurlijk houd je dat in eerste instantie stil, dat hoeft de jury en de concurrentie helemaal niet te weten.
En je zag echt wel aan hem dat er meer aan de hand was dan die tong over het bit.

Precies! Je weet ook nooit hoe een dier of mens op zo'n insectenbeet reageert. Ik kan me voorstellen dat je vreselijk twijfelt en het dan toch probeert..... afgroeten kan je altijd tijdens de proef, als het niet goed voelt... en zo geschiede.
Jammer voor Adelinde en Parzival.

Easy_Rider

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 20:42

Ze had voordat ze stopte toch nog een score van ruim 71%. Dus hebben die juryleden ook zitten slapen.
En Adelinde zegt dat ze niet heeft opgegeven vanwege zijn tong......
maar omdat hij niet fit voelde. :+

_Reneee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 20:42

Ik kan de reactie van Madeleine trouwens nergens terug vinden.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 20:43

Ben geen Adelinde fan, maar Madeleine laat zichzelf zo ook wel lekker kennen zeg, wat een reactie....

Vraag me overigens af of er met de behandeling van Parcival gisteren ook nog medicijnen niet gegeven zijn, die het paard wel had gehad als hij vandaag niet zou hoeven starten (ivm doping uiteraard)?????

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 20:44

xyzutu2 schreef:
Aangezien Nederland helemaal niet met vier ruiters hoefde te starten startte Adelinde vandaag dus alleen voor zichzelf - zeker niet voor haar paard.

Mooi hoe ze dat weer omdraaien dat ze toch startten om het paard een goed afscheid gunden. Een paard dat net naar de andere kant van de wereld verhuisd is, gisteren 40+ graden koorts had, voor de proef al zijn tong over het bit gooide en dan besluiten om tóch maar die proef te rijden - en dat vervolgens weer om te draaien met dat zij als ruiter besloten heeft om op te geven - alsof ze door had mogen rijden met de tong over het bit. :+
Doet me een beetje denken aan Stroller, die als enige pony ooit de OS gewonnen heeft en waar gisteren nog groot, enthousiast artikel over verscheen op Bokt. Dan lees je dit: "Stroller had ook last van hoogteziekte en één van zijn boventanden was gespleten en ontstoken. Na enige twijfel werd besloten om Stroller pijnstillers te geven en stoominhalaties zodat hij toch kon starten. De landenwedstrijd was een drama. Stroller had pijn, weigerde de enige keer in zijn leven, viel na de tweede weigering en werd uitgesloten. "
Ik heb echt net zoveel respect voor topruiters als zij voor hun paarden hebben. _/-\o_

Geen wonder dat men erover denkt om de paardensport uit de Olympische Spelen te gooien.

Behalve om zo goed mogelijk te scoren voor het team, wilde ze natuurlijk, na het zilver van 2012, nog een kans. En waarom niet? Als dit niet was gebeurd, had ze gewoon zich kunnen kwalificeren.

damian23

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 20:44

Easy_Rider schreef:
Ze had voordat ze stopte toch nog een score van ruim 71%. Dus hebben die juryleden ook zitten slapen.
En Adelinde zegt dat ze niet heeft opgegeven vanwege zijn tong......
maar omdat hij niet fit voelde. :+

Die sliepen net zo vast als toen ze een kreupele Totilas mega hoge punten gaven.

Maar wat een nare reactie van madeleine. Vraag me af wat voor tongprobleem parzival heeft.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 20:48

cobiie schreef:
[ [url=m/OQKjSY.png]Afbeelding[/url] ]
De reactie van "de reserve".

Oei := Dat valt mij wel vies tegen zo reactie.

Free2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 20:51

:? Maar wat is nu precies het nut van een reserveruiter als die op een paar duizend km verderop blijft? Dan had ik met mijn M1 paard net zo goed reserve kunnen staan :P

Sammie

Re: Rio: Adelinde en Parzival hebben opgegeven

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 20:53

Dat is nu eenmaal zo afgesproken Free2 :) Alle potentiële reserveruiters wilden NIET afreizen naar Rio, om verschillende redenen. Overigens maakt dat hele gedoe over reserveruiters ook niet uit. Die had nu ook helemaal niet ingezet mogen worden. Cornelissen was immers al in de ring geweest.

Jellybeans

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 20:54

Gadver die reactie van Madeleine Witte Vrees.
Had ze toch echt zelf even moeten meegaan. Lekker makkelijk om dit zo achteraf even te reageren.
Aan haar had je nu nog minder.

jansje73

Free2 schreef:
:? Maar wat is nu precies het nut van een reserveruiter als die op een paar duizend km verderop blijft? Dan had ik met mijn M1 paard net zo goed reserve kunnen staan :P

:= := _O- _O-

Jellybeans

Sammie schreef:
Dat is nu eenmaal zo afgesproken Free2 :) Alle potentiële reserveruiters wilden NIET afreizen naar Rio, om verschillende redenen. Overigens maakt dat hele gedoe over reserveruiters ook niet uit. Die had nu ook helemaal niet ingezet mogen worden. Cornelissen was immers al in de ring geweest.

Maar wie weet wat er was gebeurd als er wel een reserveruiter beschikbaar was geweest.

Sammie

Re: Rio: Adelinde en Parzival hebben opgegeven

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 20:55

Oh je bedoelt dat Adelinde vanmorgen of gisteren zich had teruggetrokken? Ja daar heb je wel een puntje. Dan had ze in overleg met Johan misschien eerder gezegd ik start toch maar niet.