Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Ayasha schreef:Ja want paarden die insectenbeten oplopen is bijzonder zeldzaam. En de insecten in Rio kunnen onmogelijk iets met zich meedragen dat mogelijk ziek maakt...
Ja, ik snap jullie bedenkingen wel...........
Ik hoop voor Parzival dat het geen naar staartje krijgt als hij 40° koorts heeft gekregen na de beet.![]()
IMO had ze bij het losrijden al moeten voelen dat ie niet goed was. Je maakt me niet wijs dat ie bij het losrijden helemaal super is en dan tijdens de proef ineens toch niet... Je kent je paard toch, dat voel je toch. Desalnietemin kuddo's dat ze tenminste afgegroet heeft ipv de proef af te maken 'dan maar voor minder punten' zoals een bokker in het andere topic oppert. De beslissing om toch maar voor het welzijn van het paard te kiezen komt liefst "voor" dit scenario maar als dat niet gebeurt dan nog altijd beter laat dan nooit.
Bloodymary schreef:Nou, die Madeleine heeft al afgedaan voor dat ze daadwerkelijk aan de top is gekomen. Man, man, man wat een reactie.
En degenen die twijfelen aan het verhaal van de insektenbeet moeten zich schamen. Natuurlijk houd je dat in eerste instantie stil, dat hoeft de jury en de concurrentie helemaal niet te weten.
En je zag echt wel aan hem dat er meer aan de hand was dan die tong over het bit.
xyzutu2 schreef:Aangezien Nederland helemaal niet met vier ruiters hoefde te starten startte Adelinde vandaag dus alleen voor zichzelf - zeker niet voor haar paard.
Mooi hoe ze dat weer omdraaien dat ze toch startten om het paard een goed afscheid gunden. Een paard dat net naar de andere kant van de wereld verhuisd is, gisteren 40+ graden koorts had, voor de proef al zijn tong over het bit gooide en dan besluiten om tóch maar die proef te rijden - en dat vervolgens weer om te draaien met dat zij als ruiter besloten heeft om op te geven - alsof ze door had mogen rijden met de tong over het bit.![]()
Doet me een beetje denken aan Stroller, die als enige pony ooit de OS gewonnen heeft en waar gisteren nog groot, enthousiast artikel over verscheen op Bokt. Dan lees je dit: "Stroller had ook last van hoogteziekte en één van zijn boventanden was gespleten en ontstoken. Na enige twijfel werd besloten om Stroller pijnstillers te geven en stoominhalaties zodat hij toch kon starten. De landenwedstrijd was een drama. Stroller had pijn, weigerde de enige keer in zijn leven, viel na de tweede weigering en werd uitgesloten. "
Ik heb echt net zoveel respect voor topruiters als zij voor hun paarden hebben.![]()
Geen wonder dat men erover denkt om de paardensport uit de Olympische Spelen te gooien.
Easy_Rider schreef:Ze had voordat ze stopte toch nog een score van ruim 71%. Dus hebben die juryleden ook zitten slapen.
En Adelinde zegt dat ze niet heeft opgegeven vanwege zijn tong......
maar omdat hij niet fit voelde.
Sammie schreef:Dat is nu eenmaal zo afgesproken Free2Alle potentiële reserveruiters wilden NIET afreizen naar Rio, om verschillende redenen. Overigens maakt dat hele gedoe over reserveruiters ook niet uit. Die had nu ook helemaal niet ingezet mogen worden. Cornelissen was immers al in de ring geweest.