Rio: "Zware parcours geen reclame voor sport"

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Heleennn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-16 17:24

Ayasha schreef:
Dat een dier bloedend aan de schouder "goedgekeurd" wordt is een schande voor de gehele paardensport, niet enkel voor de SGW. En al helemaal als dat dan ook nog onder "aan de regels gehouden" valt.
Schouder is idd een grijze zone al kan je wel zeggen (imo) dat een bloedende schouder valt onder misbruik van het paard (te grof gereden, misbruik van de zweep, onverantwoord gereden) en dat is dan weer een geldige reden voor uitsluiting. Dat deze combi dus niet uitgesloten is, is triest en geeft wel mooi weer waar de paardensport op competitief niveau heen aan het gaan is. Dat niet íedereen dit schandalig vindt maakt dan weer duidelijk dat de paardenwereld an sich ook niet echt geweldig is kwa "liefhebberij".

Ja ik vind het ook triest dat dit goed gepraat wordt door andere ruiters... Of misschien is dat niet het juiste woord, het wordt iig gerelativeerd wat in mijn ogen echt niet zou mogen. Er wordt moord en brand geschreeuwd als een vierjarige met een slof gereden wordt in HAW maar een bloedend paard in het midden van een catastrofale omloop (sorry hoor, maar dat was het ook gewoon) waarvan de ruiter niet wordt uitgebeld ligt dan aan de situatie? En ze weten dan zogezegd wel waar ze mee bezig zijn? Beetje dubbel... En dat is dan nog eens op Olympisch niveau! Het zou een voorbeeld moeten zijn voor ruiters over de hele wereld.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-16 17:36

Er zou gewoon een duidelijke regel moeten zijn dat bloed bloed is waar dan ook is wieberen. Sporen, paaltjes, bijten op de lip, zich aantikken doesnt matter. Dat die knakker eerst EL is en daarna niet meer duidt op onduidelijke regels. Hij heeft t aan kunnen vechten en blijkbaar met succes.

Flux

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-16 17:41

fleurbartels schreef:
Flux schreef:
Ik vond het ook niet een promotie voor de sport. Verre van zelfs. Normaal vind ik de cross kijken altijd erg spannend en kijk ik op naar de ruiters die hun paarden veilig door het parcours weten te sturen waarbij ze ook nog een hoop techniek laten zien. Deze keer was hier totaal geen sprake van. Geruk, gesleur, geslaag, getrek en risico's vollop. Ik zag bijna geen happy athletes maar vooral combinaties die over grenzen heengingen om toch de eindstreep te halen. Onwijs jammer, en imo compleet het tegenovergestelde van wat je juist wil laten zien op een OS.

ik had nog nooit eventing (volledig) op tv gezien; alleen hoogte punten/samenvatting op tv en zelf bij wedstrijden gaan kijken in de buurt (lager niveau dus ;-) ). Maar normaal is het dus niet zo erg zoals het gisteren was? want ik vond het best heftig

Ik kan niet zeggen dat ik een prof ben op het gebied van Eventing, maar ik heb vaker een 3 of 4 sterren crossparcours gezien en dat ging er inderdaad niet zo heftig aan toe als hier. En als dat wel zo was (gevaarlijk rijden, te veel slaan) dan volgde duidelijke eliminatie of strafpunten. Hier niet, en dat verbaasde me inderdaad enorm.

_lautje_

Re: Rio : "Zware parcours geen reclame voor sport," Marc Rigout

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-16 19:33

Het is maar goed dat niet ieder spportje van bloed in de cross leidt tot uitsluiting :Y)
Ze moeten zo vaak door takken heen springen dat een klein krasje snel gebeurd is.
Er wordt nu gedaan alsof Summon up the Blood (ja zo heet het paard heel ironisch) een gapende wond had. Als dat zo was, was hij vanmorgen NIET goedgekeurd. Volgens mij had hij niet eens een grote ond. Vergeet niet dat met water het al snel heel rampzalig lijkt.
Als dat paard echt een grote wond had dan had hij ook niet vandaag echt wel een fris rondje kunnen springen.