Rio: Theo van de Vendel ten val in cross *update*

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Piekosjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-16 22:48

Lielle schreef:
En dat overkwam merel blom in 2012 dus. Overigens zijn die individuele startplekken ook wel regio gebonden, zie BV de Zimbabwaanse die de 'Afrika startplek' heeft.

En zij woont gewoon permanent in de UK en dus zeker geen 'amateuristische afrikaanse' starter ;)

LuffB

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-16 22:50

PocoGaucha schreef:
Heel lang moeten zoeken naar dit filmpje, maar gevonden.

[ Video ]

Nouja, we zijn in 80 jaar toch al een heel eind gekomen hoor :p. bv hindernis op 2:35, er is een reden waarom je die niet meer ziet tegenwoordig.

Die combinatie zie je nog steeds wel hoor *zoekt filmpje*

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-16 22:50

Ik heb het niet bepaald over een Karin donckers.. Er doen gewoon Ruiters' mee op een OS omdat de regels bepalen dat van elk continent x aantal aanwezig moet zijn. Ben jij dan de enige ruiter uit oekibokie land dan ga je gewoon, ook als amateur. (En zelfs dat is in Europa mogelijk hoor.) Dat kun je niet vergelijken met Europa waar op elke hoek van de straat zowat een wedstrijdterrein heb liggen. Ja, er zijn minimale eisen, maar als er amper concurrentie is is het makkelijk zat. De meesten komen de cross niet door of liggen er zelfs al veel eerder uit. Dat geldt trouwens voor vrijwel elke sport die je op de OS ziet. Stamt nog uit het meedoen is belangrijker dan winnen tijdperk. Er zullen dus altijd mensen zijn die er bij wereldwijde gelijkwaardige concurrentie nooit hadden gekomen. Maar dan zullen die mensen ook nooit de kans krijgen om zich te ontwikkelen en thuis te onderwijzen en kennis mee te nemen. Kijk alleen al naar dat Braziliaanse meisje luiza. In haar eerste OS reed ze 59% ofzo, inmiddels heeft ze al aan een aantal belangrijke wedstrijden meegedaan, nog steeds niet goed genoeg voor de top maar wel genoeg kennis en ervaring opgedaan waar ze wat aan heeft!

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-16 22:54

Ik ken zo uit mijn hoofd de kwalificatie eisen voor de OS niet, maar dat zal toch zeker een MER (minimum eligibility requirement) op 3* niveau zijn, en dus niet alleen maar de beste uit de regio. En ook met maar weinig concurrentie is een 3* cross (denk boekelo) foutloos rijden een prestatie.

Opgezocht

All Horses/Athletes who take part in the 2016 Olympic Games Eventing Competitions must achieve the following minimum eligibility requirements as a combination by obtaining “FEI qualifying results” in the following level of Competition which take place from 1 January 2015 until 19 June 2016 included:
- 1 qualifying result at a CCI 4*, or
- 1 qualifying result in a CCI 3* AND 1 qualifying result in a CIC 3*

An FEI qualifying result is achieved by completing the above Competitions within the minimum parameters of an all round performance, with:
• Not less than 50% Dressage good marks (not more than 75 penalty points);
• clear (0) round on Cross Country Obstacles, not more than 90 seconds over the optimum Cross Country phase time. At 4* Events, the maximum time by which the optimum time may be exceeded is
120 seconds;
• not more than 16 jumping penalties on Show Jumping.
Laatst bijgewerkt door Lielle op 08-08-16 23:00, in het totaal 2 keer bewerkt

LuffB

Re: Rio: Theo van de Vendel ten val in cross

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-16 22:58

Sammie ik gebruik Karin donckers omdat ik bij haar ben geweest tijdens een van de wedstrijden in Polen waar ze haar zo zeer belangrijke punten verdiende. Punten die iedereen moet halen. Is er iemand vandaag gestart, dan heeft ie op de lijst van die 15 (of het andere aantal) eventers gestaan en zijn plekje dus dubbel en dwars verdiend. En die punten kreeg je afhankelijk van het aantal starters in je klasse en je plaatsing.

Enige land waar ik over twijfel is Brazilië maar verdient die geen startpositie puur omdat ze het gastland zijn?

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-16 22:59

Die zijn er ook, (anders zou het ook nog eens levensgevaarlijk zijn in dit geval) maar dat neemt niet weg dat er gewoon een ruiter uit en voor een of ander vaag land mee mag doen, ookal zijn ze fysiek woonachtig in Europa of Amerika. Lyndal oatley woont al jaren in Duitsland en rijdt voor Australië. In de gewone dressuur dan.

Brazilië heeft een team omdat ze gastland zijn. (Iig bij dressuur regulier)
Laatst bijgewerkt door Sammie op 08-08-16 23:05, in het totaal 2 keer bewerkt

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-16 22:59

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-16 23:01

Ik begrijp je punt niet helemaal sammie.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-16 23:03

Ik snap je punt niet zo luff.. Ik zeg nergens dat iedereen zomaar mee mag doen.. Wel dat er een mix moet zijn van continenten en dat daarom dus het niveau ook nog al verschilt.

De Pan Am games in Amerika bijv (kwal voor OS) is op prix st George niveau bij de dressuur. Waarom? Grand prix is gemiddeld te hoog gegrepen voor bepaalde landen.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-16 23:05

Daarover zijn we het eens Sam. Ik denk dat het idd moeilijker is om je als individu voor Europa te kwalificeren, dan voor Afrika.

LuffB

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-16 23:06

Volgens mij snappen we elkaar niet. Ik ben het constant met je eens, maar voor zover ik weet staan landen los in de individuele plaatsing. Alleen de 15 op die lijst ongeacht voor welk land ze uitkomen (tenzij het een land is dat al geplaatst is met een team) mogen alsnog naar de os.

De lijst die ik noem is de

FEI Olympic Athletes Ranking Eventing en de stand op 6 maart 2016 was degene waarbij definitief bekend was wie hoeveel punten had en dus een plek had.

de WEG zijn weer heel anders daar hebben ze wel een verdeel sleutel per land/ continent en krijg je wel de minder ervaren mensen ertussen

LuffB

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-16 23:08

Ahhhh ik snap nu jullie punt. Waarschijnlijk hebben ze per continent die lijst...

Ik heb het document van de fei nog eens doorgelezen en snap waar we fout gingen. Ik dacht dat we het puur over landen hadden en was de continenten vergeten. Heb nu de tabel gevonden waarin ik zie wat ik bedoel maar daarboven staat wat jullie bedoelen.

Dus voor iedereen die het nu niet meer snapt, lees de link die geplaatst is van de fei ;)
Laatst bijgewerkt door LuffB op 08-08-16 23:12, in het totaal 1 keer bewerkt

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-16 23:11

Idd, die plekken worden ook per regio verdeeld:

FEI Olympic Athletes Ranking – Eventing (allocation through FEI Olympic Groups)
The best ranked athlete in the FEI Olympic Athletes Ranking – Eventing from each of the seven (7) below-mentioned groups will qualify one (1) individual quota place for their NOC:
A - North Western Europe;
B - South Western Europe
C - Central & Eastern Europe; Central Asia D - North America
E - Central & South America
F - Africa & Middle East
G - South East Asia, Oceania

FEI Olympic Athletes Ranking – Eventing (allocation through combined FEI Olympic Groups)
This ranking, based on the combined groups as outlined below, excludes the athletes who have qualified through the above first allocation ranking and the athletes from NOCs who have already qualified a team.

Six (6) quota places will be allocated through this second ranking allocation with two (2) places for each combined group. The NOCs of the best ranked athletes in the FEI Olympic Riders Ranking - Eventing in each of the respective combined groups will qualify one (1) quota place for their NOC. For the avoidance of doubt, a NOC shall be eligible to qualify for two (2) quota places under this second allocation Ranking, provided that the places are obtained by two (2) different athletes.
Combined Groups:
• A, B & C- North Western Europe/South Western Europe/Central & Eastern Europe; Central Asia
• D & E- North America/Central & South America
• F & G- Africa & Middle East / South East Asia, Oceania

(Uit mijn eerdere link)

LuffB

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-16 23:13

Eight (8) quota places will be allocated to the NOCs of the best ranked Athletes in the FEI Olympic Riders Ranking - Eventing.

Dit is waar ik dus met mijn hoofd was..

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-16 23:58

LuffB schreef:
PocoGaucha schreef:
Heel lang moeten zoeken naar dit filmpje, maar gevonden.

[ Video ]

Nouja, we zijn in 80 jaar toch al een heel eind gekomen hoor :p. bv hindernis op 2:35, er is een reden waarom je die niet meer ziet tegenwoordig.

Die combinatie zie je nog steeds wel hoor *zoekt filmpje*

Klopt, volgens mij burghley of badminton heeft deze ook. Heet the bank dacht ik

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-16 19:54

Moderatoropmerking:
Willen jullie het in dit topic ontopic houden over Theo van de Vendel?
De discussie over de crosscountry over de regels en hindernissen en dergelijke mag hier gevoerd worden: [VN] Rio: Eventing dag drie, de crosscountry. Bedankt!