Nu te koop: Bokt merchandise

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 14:08

Lalidan schreef:
Salsa schreef:
Het is een mooi initiatief hoor. Maar wees wel eerlijk over de afhandeling etc. Die niet alsof 10 euro verzendkosten voor een pet of halster die door de brievenbus kan perse passend is. Het is zelfs meer dan 300% duurder dan de daadwerkelijke verzendkosten. Dat vind ik niet netjes tegenover je klanten. Ookal is het eeneigen keuze.

Maar vermoedelijk word er niks met brievenbuspost verstuurd, omdat de verkoper daar in dit geval verantwoordelijk voor is en dat dus een niet acceptabel risico inhoud. Dus alles zal wel met pakketpost gaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 14:08

De pet en het halster passen niet door de brievenbus. Het petje zou compleet platgestampt aankomen. := Ook die worden dus gewoon met pakketpost verzonden.

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 14:09

Anoniem schreef:
chevax schreef:

Jij zou nog gek staan te kijken welke kosten er zijn verrekend in producten die je om het even waar koopt.

Hoef je mij niet te vertellen :+ vriend met een webwinkel, ik weet wel een beetje hoe en wat :+

Ik persoonlijk vind het niet kunnen om de verpakkingsmaterialen door te berekenen aan je klant. Wij hebben dat dus in onze marge ingecalculeerd. Én, hoe meer pakketten je verzend, des te lager worden je verzendtarieven bij de partij waar je je verzending 'inkoopt'.

Ik denk dat jullie dan niet echt rijk zullen worden van je webshop. Al eens bedacht wat er allemaal in de prijs zit verrekend als jij ergens een fles cola, een t-shirt of een dvd koopt? Maar goed, daar gaat het hier niet over.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 14:10

Lalidan schreef:
Anoniem schreef:
Hoef je mij niet te vertellen :+ vriend met een webwinkel, ik weet wel een beetje hoe en wat :+

Ik persoonlijk vind het niet kunnen om de verpakkingsmaterialen door te berekenen aan je klant. Wij hebben dat dus in onze marge ingecalculeerd. Én, hoe meer pakketten je verzend, des te lager worden je verzendtarieven bij de partij waar je je verzending 'inkoopt'.

Je spreekt jezelf hier lekker tegen. Als je het in je marge incalculeert, bereken je het ook door aan je klant. Zo simpel ligt het, want die marge word ook door de klant betaald.

Kleine notitie; die marge, daar zit dus dat kleine verpakkingskosten in. Wij gaan niet ineens de prijs opdrijven om de kosten er weer uit te halen. :+

Als wij dus op een product 3€ verdienen, is dat niet 3 euro winst omdat daar inderdaad verpakkingsmateriaal in zit. Maar mocht een klant het ophalen, hebben wij 'mazzel' dat we die 10 cent per doosje uitsparen zeg :+ die 10 cent zit vervolgens in een plastic tasje :+

Chevax: goh, wil het nu net dat wij toch echt een aardige omzet draaien met de webwinkel waardoor ik niet fulltime hoef te werken. Dus dat niet rijk worden valt wel mee hoor. Wil je met alle liefde en plezier de omzetcijfers laten zien maar ik hoef mezelf niet te bewijzen :+

Petjes gaan hier overigens ook niet met de brievenbuspost mee. Risico willen wij idd ook niet lopen.

BartVB
Eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 14:12

Geld verdienen op producten is zeker niets mis mee maar voor ons geen verdienmodel. We willen hier vooral transparant over zijn, ook ivm de verzendkosten die relatief hoog zijn.

Voor Powerhorse is dit voornamelijk naamsbekendheid en meer klanten in de winkel. Harry's Horse is gewoon de leverancier en wij bieden vooral een dienst aan de gebruikers waar we met deze constructie zelf weinig werk en investeringskosten aan hebben. En het zijn inderdaad ongeveer de standaard HH prijzen, maar die normale HH prijzen zijn zonder bedrukking en dat is ook een niet bepaald gratis toevoeging :)

@Gast3289; natuurlijk reken je transactiekosten wel door aan je klant, wie betaalt ze anders? De vraag is alleen of je dat zichtbaar maakt of niet. In dit geval hebben we ervoor gekozen om de kosten direct te berekenen en niet in de productprijzen weg te laten vallen. Zoals ik al zei; we kunnen b.v. de cap ook voor 17 euro aanbieden en dan de verzendkosten verlagen maar daar win je als klant ook niets mee, in tegendeel. Ons doel is niet om de marketing/psychologie van de shop zo goed mogelijk te krijgen zodat we zoveel mogelijk omzet draaien. We willen vooral op een zo betaalbaar/eerlijk mogelijke manier deze mogelijkheid bieden.

@CharmingS; het logo is het hele punt van deze artikelen, we zijn geen kledingmerk :)

SpeechLess

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 14:14

BartVB schreef:
Overigens heeft het Bokt Bannervrij abonnement geen verzendkosten ;)

Lijkt me goed om dit ook in de omschrijving van het Banner-vrij abonnement te zetten :j

Edit: oh wacht, ik dacht even dat je, wanneer je dat abonnement hebt, geen verzendkosten hoeft te betalen voor bestellingen. Maar bedenk nu dat dat waarschijnlijk niet bedoeld werd :+ Denk dat het dan toch niet echt in de omschrijving hoeft en het wel logisch is :Y)
Laatst bijgewerkt door SpeechLess op 02-08-16 14:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Salsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 14:14

Lalidan schreef:
Salsa schreef:
Het is een mooi initiatief hoor. Maar wees wel eerlijk over de afhandeling etc. Die niet alsof 10 euro verzendkosten voor een pet of halster die door de brievenbus kan perse passend is. Het is zelfs meer dan 300% duurder dan de daadwerkelijke verzendkosten. Dat vind ik niet netjes tegenover je klanten. Ookal is het eeneigen keuze.

Maar vermoedelijk word er niks met brievenbuspost verstuurd, omdat de verkoper daar in dit geval verantwoordelijk voor is. Dus alles zal wel met pakketpost gaan.

Je hebt ook stevig en geschikt verpakkingsmateriaal voor de brievenbus maar goed dat is een paar cent duurder.

Als het pakketpost is. Voor een bedrijf is dan nog de kosten lang geen 6 euro last staan 10 euro per pakket. Gaat het nog om minimaal een verdubbeling vd daadwerkelijke kosten. Voor de halsters zelfs bijna een verdubbeling van het aankoopbedrag. Kortom er wordt hier dik verdiend dan aan verzendkosten. Als je een zelfde halster in de winkel koopt zit de marge al in die 11.50 wat een redelijk normaal bedrag is voor een soortgelijk halster. Nu komt er nog minimaal 4 euro winst bovenop de bestaande marge in die 11.50 euro. Dat is een behoorlijk winstgevend halster dan.

Nu ben ik niet vies van een bedrijf dat geld wil verdienen maat breng het dan niet als margevrij product
Laatst bijgewerkt door Salsa op 02-08-16 14:18, in het totaal 1 keer bewerkt

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 14:15

Overdrijf niet zo met "omzetcijfers laten zien". Het gaat er hier alleen over dat een nieuw initiatief meteen weer betweterig wordt ontvangen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 14:17

Bart: dat siert jullie absoluut!

Het doorberekenen bedoelde ik ook niet als zijnde dat je het helemaal niet doorberekent, maar de 10€ verzendkosten omdat de overige kosten er ook uit moesten stond wat eh, bijzonder.
Langs de andere kant snap ik het ook weer wel, omdat het aanbod natuurlijk vrij beperkt is omdat het puur merch is, dus langs die weg snap ik inderdaad dat het geen 2.0 marge zal hebben. :) en dat je ook minder volk hebt wat nog wat extra'a meebestelt, juist omdat het puur merch is.

Wederom ben ik wel heel benieuwd naar eventuele uitbreiding! ( polo's polo's polo's !)
Chevax; het is maar net hoe je het opvat.

Als Bart en Jessica het als betweterig zien; sorry. Verder misschien een idee om teensokken ook mee te nemen in de merchandise lijn, speciaal voor bokkers met lange tenen :+

Maar wederom; polo's polo's polo's :D die trek ik dan weer wel aan. Is geen paard voor nodig :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 14:21

Salsa schreef:
Je hebt ook stevig en geschikt verpakkingsmateriaal voor de brievenbus maar goed dat is een paar cent duurder.

Als het pakketpost is. Voor een bedrijf is dan nog de kosten lang geen 6 euro last staan 10 euro per pakket. Gaat het nog om minimaal een verdubbeling vd daadwerkelijke kosten. Voor de halsters zelfs bijna een verdubbeling van het aankoopbedrag. Kortom er wordt hier dik verdiend dan aan verzendkosten. Als je een zelfde halster in de winkel koopt zit de marge al in die 11.50 wat een redelijk normaal bedrag is voor een soortgelijk halster. Nu komt er nog minimaal 4 euro winst bovenop de bestaande marge in die 11.50 euro. Dat is een behoorlijk winstgevend halster dan.

Nu ben ik niet vies van een bedrijf dat geld wil verdienen maat breng het dan niet als margevrij product

Salsa dan heb je het over bulkverzending naar winkels. Winkels kopen grote dozen met heel veel artikelen in. Hier gaat het om verzending van 1 klein pakket naar een particulier. Die prijzen zijn niet te vergelijken.

Powerhorse heeft momenteel 11 vestigingen maar ze hebben plannen om uit te breiden. Afhalen kan kostenloos bij een van de vestigingen.

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 14:22

ik weet niet waar iedereen die prijzen haalt?

zelf ook een webshop en de goedkoopste aanbieder,daar betaal ik zelf ook 6-7 euro min aan voor een klein pakket binnen belgie),dus belgie,belgie),nederland ligt een euro duurder.

wij zijn geen grote webshop,dus die prijzen liggen nu echt niet aan 3-4 euro of 300% de verzendprijs zoals hier beweerd wordt.binnen nl is de prijs makkelijk 7-8-9 euro voor echt kleine bedrijven,afhankelijk van de koerier.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 14:23

Rachelle je idee van de polo's zal ik ook meenemen in een volgend overleg. :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 14:25

Jessica schreef:
Rachelle je idee van de polo's zal ik ook meenemen in een volgend overleg. :j

*\o/*
Ben nogal verslaafd aan polo's :')

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 14:28

Anoniem schreef:
Maar wederom; polo's polo's polo's :D die trek ik dan weer wel aan. Is geen paard voor nodig :')

*\o/*

Ja, die mis ik ook. Een donkerblauwe polo :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 14:32

Het is afhankelijk van de collectie die Harry's Horse heeft. :) Vaak hebben de polo's al een opdruk. Maar zoals gezegd, ik neem het mee. Wie weet is het in de toekomst mogelijk.

Voor nu houden we het even hierbij. :)

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 14:32

Girlie shirtjes. :Y)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 14:33

Bellatrix schreef:
Girlie shirtjes. :Y)

En truien :D

JenniferU

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 14:33

Hier ook polo fan.
Derest zou ik niet snel aanschaffen

maura

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 14:38

Ik vind het top dat de kritische vragen die hier gesteld worden eerlijk worden beantwoord. Het zou nog beter zijn geweest als de OP daar iets vollediger over was geweest, want ik zie niet in wat er mis mee is om de Bokt-spullen te gebruiken om meer mensen in de zaken van Powerhorse te krijgen? Sterker nog, dat vind ik een stuk sympathieker dan sommige andere vormen van marketing.

De spullen zelf ga ik niet kopen vanwege de productiewijze, maar als Bokt de subtiele :D hint van Rachelle oppakt en voor polo's (shirtjes) gaat, dan is het echt goed te doen om een product te vinden dat verantwoord is gemaakt. Mogelijk zelfs al binnen de keten van Harry's Horse.

Salsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 14:40

tengeltje11 schreef:
ik weet niet waar iedereen die prijzen haalt?

zelf ook een webshop en de goedkoopste aanbieder,daar betaal ik zelf ook 6-7 euro min aan voor een klein pakket binnen belgie),dus belgie,belgie),nederland ligt een euro duurder.

wij zijn geen grote webshop,dus die prijzen liggen nu echt niet aan 3-4 euro of 300% de verzendprijs zoals hier beweerd wordt.binnen nl is de prijs makkelijk 7-8-9 euro voor echt kleine bedrijven,afhankelijk van de koerier.

Binnen Nederland betaal je via post.NL voor een pakket tot 20 kilo 6.95 als consument bij elk post.NL punt. Duurder kan je het dus bijna niet vinden behalve aangetekend. Via kiala is het 4.95 en ook als bedrijf krijg je korting wanneer je meer verstuurd. Aangezien bokt dit samen met een bedrijf doet kan je hier afspraken over maken. Het eerste wat ik zou doen in dit geval. Bij grote aantallen kan je zelfs terug brengen naar 2.95 voor een pakket. Maar goed kan me voorstellen dat het hier niet van toepassing is.

Maureen95

Re: Nu te koop: Bokt merchandise

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 14:49

Ik heb net de boktdeken besteld voor mijn poown <3 *\o/*

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 14:52

Tis ook wel typisch, eerst ontevreden want er is geen bokt merchandiser en vervolgens ontevreden want er is bokt merchandise..

Petje af voor Bart en Jessica, ik had de handdoek al in de ring gegooid. Veel ondankbare bokkers hier!

Wees eens blij met wat er mogelijk is voor je het afmaakt.

En natuurlijk zijn vriendelijke suggesties en opbouwende kritieken prachtig maar die moet je in dit topic zoeken met een vergrootglas, helaas.

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 14:54

Ik zou het dekje en halster niet zo snel bestellen, dan zie ik liever een BR of qhp dekje variant, dit vind ik wat ouderwets. Halster gaat pony kwijt maken in de wei :+

Fleecedeken vind ik gaaf, jammer dat de kobalt kleur niet meer word aangeboden.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 14:55

Hé de 2016 deken! Komt er ieder jaar een andere kleur deken? :D

Gaan we die maar eens snel bestellen. *\%/* }:)

_l_amanda_l_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 15:02

Wat gaaf dat er nu echt Boktspul is! *\o/*
Helaas niet in "onze" maat (mini), maar ben al heel benieuwd hoeveel boktdekens en petjes we tegen gaan komen op Horse Event en toekomstige meetings :))
En ik sluit me aan bij de polo-en-shirtjes-beweging, die zou ik ook wel tof vinden :D