Paard geslacht in dierentuin wegens voedselschaarste

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-16 14:58

8nnemiek schreef:
anjali schreef:
Ik ben blij dat ik vegetarier ben. Trouwens Venezuela is een heel "groen"land dus plantaardig voedsel groeit overal nog wel. Je hoort overigens nooit dieren van een ander te stelen,voor wat voor reden dan ook.

Ook dat :j Plantaardig voedsel is er altijd wel te vinden. Maar de meeste mensen eten liever vlees dan groente helaas. Er zijn zat wilde planten en bloembollen en dergelijke die prima te eten zijn.
In het voorjaar eten wij hier vaak een keer per week brandnetelsoep/quiche/ovenschotel enz..

Allemachtig... Die mensen zouden gaan juichen bij wat jij nu opnoemt. Het sneue is alleen dat er met name in de steden zo weinig bloembollen voor het oprapen liggen.

Qerty

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-16 15:03

Nee 8nnemiek, niemand vind dit 'normaal'. En natuurlijk is het vreselijk om je dier zo te verliezen, zelfs als je een dierentuin bent.
Maar het geeft eerder de schrijnende politieke en economische situatie in Venezuela weer. Niemand hier praat het echt goed, maar ik vind jouw reacties minstens net zo lachwekkend als wereldvreemd.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-16 15:04

Palmera, uiteraard vind je die niet in de steden, maar er is daar ook nog heel veel bos en natuur in venezuela, en als de akkers leeg zijn dan lijkt het me logisch dat de boeren de natuur in trekken om daar voedsel te verzamelen, om vervolgens naar de supermarkten te vervoeren. Uiteindelijk komt het dan toch bij de mensen terecht.

turtlelito

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-16 15:07

8nnemiek schreef:
Palmera, uiteraard vind je die niet in de steden, maar er is daar ook nog heel veel bos en natuur in venezuela, en als de akkers leeg zijn dan lijkt het me logisch dat de boeren de natuur in trekken om daar voedsel te verzamelen, om vervolgens naar de supermarkten te vervoeren. Uiteindelijk komt het dan toch bij de mensen terecht.

Landbouw is in Venezuela genationaliseerd, dus de boeren mogen niet heel 'ondernemend' besluiten de oogst ergens heen te brengen. De verdeling is staats gereguleerd...... Misschien toch eerst even inlezen in de politieke en economische situatie daar (er is de laatste tijd best veel over gepubliceerd) voor je dit soort dingen schrijft. Echt: de logica zoals deze in ons land (en de meeste landen dicht bij ons) geldt is er op dit moment niet daar, dat is nu juist het probleem. :o

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-16 15:08

Ikeje schreef:
Nee 8nnemiek, niemand vind dit 'normaal'. En natuurlijk is het vreselijk om je dier zo te verliezen, zelfs als je een dierentuin bent.
Maar het geeft eerder de schrijnende politieke en economische situatie in Venezuela weer. Niemand hier praat het echt goed, maar ik vind jouw reacties minstens net zo lachwekkend als wereldvreemd.

Toch vreemd dat het bedenken van eventuele betere en legale oplossingen wordt gezien als lachwekkend en wereldvreemd :+

turtlelito

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-16 15:10

8nnemiek schreef:
Ikeje schreef:

Toch vreemd dat het bedenken van eventuele betere en legale oplossingen wordt gezien als lachwekkend en wereldvreemd :+

Dit komt omdat de beter en legale oplossingen zeker door (in ieder geval de meeste) mensen daar zouden zijn gekozen als die zo makkelijk te realiseren waren...............

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-16 15:11

turtlelito schreef:
8nnemiek schreef:

Landbouw is in Venezuela genationaliseerd, dus de boeren mogen niet heel 'ondernemend' besluiten de oogst ergens heen te brengen. De verdeling is staats gereguleerd...... Misschien toch eerst even inlezen in de politieke en economische situatie daar (er is de laatste tijd best veel over gepubliceerd) voor je dit soort dingen schrijft. Echt: de logica zoals deze in ons land (en de meeste landen dicht bij ons) geldt is er op dit moment niet daar, dat is nu juist het probleem. :o

Ik heb me inderdaad nooit echt ingelezen over de wetten en regels die daar gelden. Jammer dat dat niet mogelijk is, want dat leek me al een mooi begin om de honger daar tijdelijk op te lossen..

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-16 15:14

8nnemiek schreef:

Ik vind jou heel naief, op het kinderlijke af.
Hoevaak moeten die boeren op en neer rijden om de supermarkten in de miljoenensteden te bevoorraden, denk jij?
Hoeveel eetbaar voedsel denk je dat er voor het grijpen ligt, voor miljoenen mensen?

Moet alles dan gekapt/geplunderd worden? Dan schuiven we het probleem een jaar voor ons uit en is er volgend jaar niets meer.

Dit probleem van een groot land is veel complexer dan jij blijkbaar denkt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-16 15:16

8nnemiek schreef:
Misschien ook nog eens de mascotte van de dierentuin, of een knuffelpaardje van veel lokale kinderen.
Prima als er in tijden van crisis besloten wordt om een aantal dieren op te eten, maar op zo'n manier is natuurlijk vreselijk!

Jeetje, wat een gevoel voor drama, 8nnemiek! Je kunt er vanalles bij verzinnen. Voor hetzelfde geld was het een oude, valse rotknol die al jaren in een vergeten hoekje stond en waar geen kind bij in de buurt kon komen... Wat doet zoiets er eigenlijk toe?

Voor hetzelfde geld is het gros van de kinderen in dat land nog nooit naar de dierentuin geweest omdat hun ouders andere zorgen aan hun hoofd hebben. Bijvoorbeeld omdat hun kinderen elke avond met honger naar bed gaan en 's morgens met honger weer opstaan.

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-16 15:22

Ikeje schreef:

ga ik volledig in mee.

8annemiek: het komt werkelijk dus neer op roeien met de riemen die je hebt.
hetgeen jij allemaal voorstelt klinkt hartstikke mooi, maar dat GAAT gewoon niet, anders had men dat natuurlijk al lang gedaan!
Waarom denk je dat er nog steeds honger en (kinder/moeder)sterfte is in delen van Afrika? Hoelang zijn we daar als Europa al niet mee bezig dat op te lossen?

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-16 15:26

Ik zeg nergens dat de problemen er niet complex zijn.. maar je zal toch iets moeten verzinnen om aan voedsel te komen, en liefst gewoon legaal natuurlijk.
Wat is er mis met voedsel uit de natuur halen op plekken waar dat nog mogelijk is?

Erg makkelijk om op de bank te blijven zitten en op te geven. Maar zo overleef je toch niet.

rabbeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-16 15:37

Behalve voedselschaarste is water ook een groot probleemon Venezuela. Het heeft al maanden niet geregend, minimaal een maand of 8... Voor een land bijna op de evenaar is dat erg lang. Oogsten mislukken door de droogte...
De president, een zelfingenomen kwiebus, wil geen enkele hulp vanuit het buitenland.
Diep in de binnenlanden (jungle) zal voedsel geen probleem zijn, maar aan de kust en in de steden is er te kort aan alles... Ook aan drinkwater.
Vrienden van mij wonen in dit prachtige land, en ook zelf ben ik er verschillende malen geweest.
Onder vorige president, Chavez, was het land arm, maar was er altijd eten, ziekenzorg en huisvesting.... De huidige president, Maduro, heeft vnl zichzelf en zijn aanhangers verrijkt. Ook heeft hij de wetten zo aangepast dat iedereen die tegen hem protesteert zonder pardon opgepakt wordt.
Ik kan mij dus helemaal voorstellen dat mensen een dierentuin inlopen en vee slachten!
Het is niet voor niets dat er zoveel mensen naar Aruba en Curaçao zwemmen....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-16 15:39

8nnemiek schreef:
Wat is er mis met voedsel uit de natuur halen op plekken waar dat nog mogelijk is?

Erg makkelijk om op de bank te blijven zitten en op te geven. Maar zo overleef je toch niet.

Ja, dat is vast het grootste probleem daar. Dat mensen op de bank blijven zitten en het opgeven. Lekker zappen, wat soaps kijken en voor de afwisseling misschien wat pokemons vangen, maar ze hebben geen zin om naar het bos te gaan om een plantje te plukken.... :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-16 15:45

safina schreef:
8nnemiek schreef:

Ja, dat is vast het grootste probleem daar. Dat mensen op de bank blijven zitten en het opgeven. Lekker zappen, wat soaps kijken en voor de afwisseling misschien wat pokemons vangen, maar ze hebben geen zin om naar het bos te gaan om een plantje te plukken.... :+

:') geniaal!

Ik denk dat we ook niet moeten vergeten dat wat hier legaal is, daar niet per se legaal is.

anjali

Re: Paard geslacht in dierentuin wegens voedselschaarste

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-16 15:53

De wereld wordt steeds barbaarser.En nee, ik dood nooit dieren om te eten omdat ik geeneens vlees verteren kan na48 jaar onafgebroken vegetarier te zijn geweest. Ik weet natuurlijk dat anderen dat wel doen en dat vind ik heel erg. Op deze manier komt er nooit vrede.

Hobbyhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-16 15:54

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-16 15:54

rabbeltje schreef:
Behalve voedselschaarste is water ook een groot probleemon Venezuela. Het heeft al maanden niet geregend, minimaal een maand of 8... Voor een land bijna op de evenaar is dat erg lang. Oogsten mislukken door de droogte...
De president, een zelfingenomen kwiebus, wil geen enkele hulp vanuit het buitenland.
Diep in de binnenlanden (jungle) zal voedsel geen probleem zijn, maar aan de kust en in de steden is er te kort aan alles... Ook aan drinkwater.
Vrienden van mij wonen in dit prachtige land, en ook zelf ben ik er verschillende malen geweest.
Onder vorige president, Chavez, was het land arm, maar was er altijd eten, ziekenzorg en huisvesting.... De huidige president, Maduro, heeft vnl zichzelf en zijn aanhangers verrijkt. Ook heeft hij de wetten zo aangepast dat iedereen die tegen hem protesteert zonder pardon opgepakt wordt.
Ik kan mij dus helemaal voorstellen dat mensen een dierentuin inlopen en vee slachten!
Het is niet voor niets dat er zoveel mensen naar Aruba en Curaçao zwemmen....

Interessant om te lezen van iemand die er dichtbij staat :) Klinkt inderdaad vreselijk. Ik las wel dat de grenzen open zijn (geweest?) en er zo veel mensen naar colombia? zijn gevlucht. En jee, 8 maanden zonder regen, dat verwacht je inderdaad niet zo dicht bij de evenaar. Het is te hopen dat de situatie er snel verbetert. Maar hoe slecht het er ook gaat, plunderen en doden van andermans dieren keur ik nog steeds af..
Laatst bijgewerkt door 8nnemiek op 29-07-16 15:55, in het totaal 1 keer bewerkt

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-16 15:55

k vraag me altijd af bij zo'n uitspraken, dat je bij je punt gaat blijven als het kiezen is tussen vlees eten of dood gaan is.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-16 15:57

Door het eten van vlees komt er nooit vrede? Vreemde conclusie

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-16 15:58

anjali schreef:
De wereld wordt steeds barbaarser.En nee, ik dood nooit dieren om te eten omdat ik geeneens vlees verteren kan na48 jaar onafgebroken vegetarier te zijn geweest. Ik weet natuurlijk dat anderen dat wel doen en dat vind ik heel erg. Op deze manier komt er nooit vrede.

Ik denk dat wereldvrede en mensen die uit honger een paard slachten niet echt veel met elkaar te maken hebben.

En dan een vraag aan jou als overtuigd vegetariër: als jij al 10 dagen niets gegeten hebt, er is geen groente/fruit/meel/etc te krijgen. In jouw stad groeit niets. Alle eventuele eetbare vruchten zijn al van bomen getrokken.

Ik heb een stuk van dat paard en bied jouw de helft aan. Je barst van de honger hè! Wat doe je?

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-16 16:01

Palmera schreef:
anjali schreef:

Ik denk dat wereldvrede en mensen die uit honger een paard slachten niet echt veel met elkaar te maken hebben.

En dan een vraag aan jou als overtuigd vegetariër: als jij al 10 dagen niets gegeten hebt, er is geen groente/fruit/meel/etc te krijgen. In jouw stad groeit niets. Alle eventuele eetbare vruchten zijn al van bomen getrokken.

Ik heb een stuk van dat paard en bied jouw de helft aan. Je barst van de honger hè! Wat doe je?

Ik zeg toch dat ik dat niet eten kan. Een konijn gaat ook nooit vlees eten al is er niets anders.

Schemerdier

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-16 16:04

Eerlijk, dit is de eerste keer dat ik me schaam voor medevegetariers :+ mocht ik daar wonen, en de keuze hebben tussen een kilo vlees of een paar pompoenen, ik zou het wel weten!
(Vlees uiteraard, veel voedzamer, meer energie,...)

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-16 16:07

8nnemiek schreef:
anjali schreef:
Ik ben blij dat ik vegetarier ben. Trouwens Venezuela is een heel "groen"land dus plantaardig voedsel groeit overal nog wel. Je hoort overigens nooit dieren van een ander te stelen,voor wat voor reden dan ook.

Ook dat :j Plantaardig voedsel is er altijd wel te vinden. Maar de meeste mensen eten liever vlees dan groente helaas. Er zijn zat wilde planten en bloembollen en dergelijke die prima te eten zijn.
In het voorjaar eten wij hier vaak een keer per week brandnetelsoep/quiche/ovenschotel enz..

Ja, want in hongersnood heb je ook de mogelijkheid om selectief te zijn 8)7 dan pak je wat je pakken kan

onbarefeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-16 16:08

Palmera schreef:
anjali schreef:

Ik meng me hier even in sorry, maar als je écht een overtuigd (en goede, naar mijn mening) vegetariër/veganist bent zal je dat niet aannemen. Ikzelf verhonger nog liever dan dat ik iemand anders (dus ook dieren). Als ik overlijd kunnen mensen mij weer opeten (als het echt zo ver komt zal kannibalisme vast ook weer een ding worden, dus eet mij maar op). Om al je principes en goede gevoel te laten varen om te overleven.. nee. Ik wil niet verder leven met zo'n gevoel en door het niet te eten kunnen andere mensen het weer eten (die er geen afschuwelijk gevoel bij hebben). Win-win voor mij :j
Laatst bijgewerkt door onbarefeet op 29-07-16 16:10, in het totaal 2 keer bewerkt

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-16 16:09

Inderdaad, en al is gedacht als je al het fruit gaat stelen, er veel meer dieren gaan sterven in de zoo aangezien men juist hun eten heeft gepikt?

Hoe wreed het ook mag klinken, is 1 dier doden dan niet beter dan indirect 10tallen?