rabbeltje schreef:Behalve voedselschaarste is water ook een groot probleemon Venezuela. Het heeft al maanden niet geregend, minimaal een maand of 8... Voor een land bijna op de evenaar is dat erg lang. Oogsten mislukken door de droogte...
De president, een zelfingenomen kwiebus, wil geen enkele hulp vanuit het buitenland.
Diep in de binnenlanden (jungle) zal voedsel geen probleem zijn, maar aan de kust en in de steden is er te kort aan alles... Ook aan drinkwater.
Vrienden van mij wonen in dit prachtige land, en ook zelf ben ik er verschillende malen geweest.
Onder vorige president, Chavez, was het land arm, maar was er altijd eten, ziekenzorg en huisvesting.... De huidige president, Maduro, heeft vnl zichzelf en zijn aanhangers verrijkt. Ook heeft hij de wetten zo aangepast dat iedereen die tegen hem protesteert zonder pardon opgepakt wordt.
Ik kan mij dus helemaal voorstellen dat mensen een dierentuin inlopen en vee slachten!
Het is niet voor niets dat er zoveel mensen naar Aruba en Curaçao zwemmen....
Interessant om te lezen van iemand die er dichtbij staat
Klinkt inderdaad vreselijk. Ik las wel dat de grenzen open zijn (geweest?) en er zo veel mensen naar colombia? zijn gevlucht. En jee, 8 maanden zonder regen, dat verwacht je inderdaad niet zo dicht bij de evenaar. Het is te hopen dat de situatie er snel verbetert. Maar hoe slecht het er ook gaat, plunderen en doden van andermans dieren keur ik nog steeds af..
Laatst bijgewerkt door 8nnemiek op 29-07-16 15:55, in het totaal 1 keer bewerkt