Edward Gal niet aan start in kür

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Stral

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-16 16:24

Sammie schreef:
Danielle natuurlijk.. die is imo toch veel constanter geweest!

Danielle had 70% in Rotterdam en stond nu ook achter Madeleine en Emmelie.

Voor reservecombinaties vind ik enkel de GP van belang, de kans dat ze het tot de kur schoppen is veel kleiner op de OS

oji

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-16 16:26

WEG was 2 jaar geleden en teleurstellend. EK was 1 jaar geleden en was EG, weliswaar met een ander paard, ook teleurstellend. Dus ik vraag me af wat de staat van dienst is op de grote toernooien van de afgelopen jaren op basis waarvan er een uitzonderingspositie te rechtvaardigen is?

Het gaat me helemaal niet om wie er gaan. Vind de opmerking dat de bondscoach maar info op Bokt moet inwinnen ook belachelijk infantiel eigenlijk...dat zou nogal een brevet van onvermogen zijn.

Maar het gaat mij om eerlijke en meetbare sport. En dat vind ik in de dressuur op dit moment niet het geval. Eerst de bondcoach die een jaar geleden al weet te melden aan Adelinde dat ongeacht wat zij gaat presteren, dat hij haar niet mee gaat nemen, en nu Edward, die in mijn ogen, ongeacht of hij kan aantonen dat ze voldoende vorm hebben voor een meerdaagse wedstrijd, wel meegenomen wordt. Daar heb ik moeite mee. Dat geeft mij het gevoel dat niet de prestatie an sich, maar wie je bent bepaald of je geselecteerd wordt. Als je in een andere sport vooraf niet de normtijd haalt voor de OS, ga je niet, al heet je Usain Bolt.

Daarom vind ik het eerlijk gezegd geweldig, ondanks dat ik niet direct een fan van haar rijden ben, dat Adelinde het wel geflikt heeft. Ondanks alle tegenslagen met de gezondheid van het paard, ondanks dat de bondscoach je verteld, het maakt niet uit wat je doet, het is niet goed genoeg voor mij. Dat je dan toch doorknokt, je paard fit hebt op de momenten dat er geselecteerd wordt en gewoon de statistieken voor je laat spreken. Petje af!!! Dat is voor mij pure topsport mentaliteit.

Stral

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-16 16:32

oji schreef:
Als je in een andere sport vooraf niet de normtijd haalt voor de OS, ga je niet, al heet je Usain Bolt.

Er is wel een versil tussen de normtijden/prestaties halen en de criteria van een federatie halen, de normen liggen inderdaad vast. Die zijn al lang geleden behaald, onder meer door de prestatie van EG op het EK vorig jaar, want het goud, daar heeft hij toen toch echt wel een aandeel in gehad.

Ik ben geen fan van om het even wie, reageer puur rationeel, en snap dus dat er meer zaken mee wegen dan deze 2 observatiewedstrijden. Meestal is de keuze voor 4de man en reserve lastig, maar deze keer was het écht niet makkelijk, en dat dan nog los van het hele emotionele gebeuren rond Ernes, het moet niet makkelijk geweest zijn geloof ik :)

HorseTimeXL

Re: Edward Gal niet aan start in kür

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-16 16:53

Wat vinden jullie van Madeleine en Cenin. Ik vond haar zo beroerd rijden. Best streng of leek dat zo, wat ook natuurlijk kan.

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-16 17:03

HorseTimeXL schreef:
Wat vinden jullie van Madeleine en Cenin. Ik vond haar zo beroerd rijden. Best streng of leek dat zo, wat ook natuurlijk kan.

Ik werd er niet blij van. Getrek en geplukt. Lag bijna op de rug van het paard,nee heb der wel eens beter zien rijden. Ik was voor Emmelie gegaan.

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-16 17:23

Ik had ook zulke grote verhalen gelezen over Cennin, dus was heel benieuwd naar de kur. Ik vond het vreselijk om te zien, want voor het oog zag het er voor mij uit dat er enorm veel kracht in haar armen werd gebruikt. Dat is ook niet het beeld dat ik graag zie.

Van Adelinde geen fan, maar vind het wel heel knap waar ze vandaan komt, hoe ze geknokt heeft en vind het daarom wel fijn dat ze mee mag.

Solica

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-16 17:32

HorseTimeXL schreef:

Ik vond het er niet fijn uit zien..

Malibu

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-16 17:58

Citaat:
Mwah tis dat meten met twee maten dat een beetje jammer is. :) Maar je doet er niks aan uiteindelijk.

Ja maar op welke informatie basseer je dat? Door de informatie die je nu leest? Want er spelen veel meer factoren mee die wij niet weten en dat is mijn punt. Het kan lijken op meten met 2 maten uit de informatie die bekend is maar je kunt geen conclusie trekken als je niet alle informatie hebt ;)

dresjoepie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-16 18:31

Vreselijk die Madeleine heb haar ooit wel eens los zien rijden ( ander paard) Dacht dat ze hem door midden zou trappen :oo en niet 1 x maar echt wel een x of 6 Wat een gehang en geruk vandaag Paard ook kort in de hals Niet fijn om te zien! Was blij dat Emmelie er toch boven kwam

Jammer van apache zijn piaffe idd Maar wat een fijn beeld En heel knap van Emmelie die is ook nieuw op dit niveau natuurlijk

Apache is te onvoorspelbaar om mee te nemen naar rio Als de stal hem niet bevalt of hij lust het water niet kunnen ze hem weer terug vliegen := Hij is nog maar 11 jaar Wie weet over 4 jaar <3

Ps Lees net dat madeleine niet mee gaat? Raar las toch echt overal dat ze stiekem toch wel hoopte op Rio enz
Laatst bijgewerkt door dresjoepie op 17-07-16 18:35, in het totaal 1 keer bewerkt

misterA

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-16 18:35

punk143 schreef:
Wat een hart voor zijn paarden heeft deze man toch, het welzijn van de paarden staat bij hem echt op nummer 1. Respect!!

Dus ik zou zeggen...blijf dan maar helemaal thuis. Vind dit respectloos naar de overige deelnemers en het publiek. Maar ja...dat kan team Glock zich inmiddelswel permiteren.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-16 18:45

Malibu schreef:
Citaat:
Mwah tis dat meten met twee maten dat een beetje jammer is. :) Maar je doet er niks aan uiteindelijk.

Ja maar op welke informatie basseer je dat? Door de informatie die je nu leest? Want er spelen veel meer factoren mee die wij niet weten en dat is mijn punt. Het kan lijken op meten met 2 maten uit de informatie die bekend is maar je kunt geen conclusie trekken als je niet alle informatie hebt ;)

Dit was een observatie wedstrijd die hij niet eens uit gereden heeft. Toch mag hij mee. Waarom? Hij is nu niet fit genoeg blijkbaar. Op de OS wel dan? Had eender welke andere ruiter dit gedaan was dit topic al op slot geweest. Dat hebben we al zien gebeuren dus dat is gebaseerd op voorgaande ervaring op dit forum. Nu ineens is het top dat ie aan het paard denkt. En weet je wat? Geen enkele OS deelnemer beslist in zijn welzijn of in dat van het paard dus dat op zich maakt míj geen jota uit. Topsport is compensaties doen. Voor elke partij dus ok voor de ruiter. Maar dat hypocriete gezeik nu van ooh wat geweldig... Dat is ongelooflijk. Ja dat is het woord... Ik zou het oprecht niet geloven als ik het niet zelf las dat dit op bokt zo weinig kritiek krijgt. :D

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-16 18:55

Het zijn observatie wedstrijden, geen kingselecties. De bondscoach heeft alle ruiters in beide wedstrijden geobserveerd. Alle ruiters' in het olympisch kader hadden mee gemogen, en de bondscoach heeft de vier ruiters gekozen was hij het meeste vertrouwen in heeft. Kan je blij mer zijn of niet, maar is niks ongelooflijks aan.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-16 19:09

Ik heb het kwa ongelooflijk ook niet over de keuze (al had ie B ruiters gestuurd, ik verlies er niks op dus.. Dat gegeven zal me een zorg zijn. :'') ) maar over de reacties. ;)

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-16 19:36

Zijn de küren ergens terug te kijken? Ben heel benieuwd namelijk

lovefi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-16 20:36

Ik vind ook niet dat er hier om paardenwelzijn gaat, dat is mooi verzonnen voor het publiek. Wel vind ik het leuk dat Edward naar Rio gaat. Ik vind dat hij daar als een van de beste ruiters van Nederland zeker thuis hoort. De GP met Voice was heel mooi om te zien. Zeker verbetert als je terugkijkt naar het WK (vorig jaar?).

Ayasha hoewel ik het vaak met je eens ben vind ik je anti-Gal kruisstocht de laatste tijd toch echt een beetje vermoeiend worden. Het is voor iedereen nu wel duidelijk wat jij van hem vindt. Ik ben het met je eens dat hij wellicht minder kritiek krijgt dan andere Nederlandse ruiters, maar je blijft er maar over doorgaan in ieder topic wat er over hem bestaat.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-16 20:43

Ik ben niet gelovig dus kruistocht slaat de bal al mis. Verder ging het vooral over de reacties v de bokkers. Daar boven op stel ik voor dat je dan maar een dutje gaat doen nadat je mijn reactie gelezen hebt. Ik ben even kritisch op bv Adelinde met Aquido, Alleen valt dat wellicht niet zo op ....... Het zou je kunnen verrassen hoe weinig ik tegen Gal persoonlijk heb. (Ken m niet :D ) Ik denk zelfs dat hij veel talent heeft en dat heb ik ook al gezegd. Zal dus nog beetje m'n best moeten doen voor die duidelijkheid :D
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 17-07-16 20:47, in het totaal 2 keer bewerkt

Imala204

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-16 20:45

Malibu schreef:
ik snap ook gewoon niet dat die bondscoach geen advies in wint op bokt. Blijkbaar zit hier een hele kudde bondcoaches in spe die allemaal heel goed weten hoe zo'n opleidings en trainingstraject in elkaar steekt :x ;)

Ik zie het liever zo dan anders... En vergeet niet dat de ruiters ook thuis geobserveerd worden. Wij weten echt niet alle factoren die meespelen en meegewogen worden.

Ik dacht het en jij schreef het :D +:)+

Swah

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-16 21:39

Malibu schreef:
ik snap ook gewoon niet dat die bondscoach geen advies in wint op bokt. Blijkbaar zit hier een hele kudde bondcoaches in spe die allemaal heel goed weten hoe zo'n opleidings en trainingstraject in elkaar steekt :x ;)

Ik zie het liever zo dan anders... En vergeet niet dat de ruiters ook thuis geobserveerd worden. Wij weten echt niet alle factoren die meespelen en meegewogen worden.

Haha dat ja :') :j

Zie Apache en Emmelie ook graag ja maar ik denk dat dat stal probleem wel zwaar meeweegt. Hopelijk krijgen ze dat opgelost.

En Diederik, tsja _/-\o_ Als ik toch maar iets van zijn talent had!

Stral

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-16 21:44

Als dat haar de reserveplek gekost heeft had ze beter gezegd dat hij zich toen mis trapt had dan het probleem kenbaar maken :p

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-16 08:16

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-16 10:33

Wederom dank Sammie. Klaar met alle speculaties en aannames, op naar Rio :D

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-16 13:36

Zal het niet gewoon zijn dat hij 'zijn' kur nog niet wil laten zien? Wat ik een begrijpelijker verhaal vind dat een dag extra presteren, lijkt me toch dat je altijd zo rijdt dat je je paard niet wilt blesseren.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-16 14:42

Dan rijdt hij toch gewoon een oude? /degene die we wel al kennen? :+
Bovendien komt het niet zoveel voor dat ze een
Nieuwe kür voor het eerst op de OS rijden ivm eventuele fouten door het nieuw zijn.