Edward Gal en Undercover niet aan de start op het NK

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-16 00:16

Sammie schreef:
Ja maar,.... Edward heeft Totilas verloren.. Heel gemeen! Zo plots ook.. Is nog steeds zielug... Laat die arme jongen met rust zegt!

Maar ondertussen wel MAR afbranden omdat hij zijn best deed met een paard wat (heel bizar) niemand wilde rijden >;)

Nee, ik ben het eens met R12312.
Maar dit roep ik al jaren :o.

R12312

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-16 00:17

Sammie schreef:
Ja maar,.... Edward heeft Totilas verloren.. Heel gemeen! Zo plots ook.. Is nog steeds zielug... Laat die arme jongen met rust zegt!

Ja dat was heel sielugh, zijn bankrekening was daarna ook heel sielug............

R12312

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-16 00:20

M_D_H schreef:
Sammie schreef:

Maar ondertussen wel MAR afbranden omdat hij zijn best deed met een paard wat (heel bizar) niemand wilde rijden >;)

Nee, ik ben het eens met R12312.
Maar dit roep ik al jaren :o.

En Mar had momenten dat hij hem echt goed aan het lopen had, heel mooi op lengte!

Maar dat mocht je niet hardop zeggen, was sielugh...........voor Gal. Kom zeg, die heeft zijn commissie gehad. En die zat niet te janken toen hij internetbankieren geopend had!

Totilas was niet te verzekeren, er waren al meerdere gegadigden voor schockemohle welke het risico wel durfde te nemen. Paard was gewoon niet gezond en voor die risico investering kregen MAR en Schockemohle de schuld

Laurie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-16 00:24

R12312 schreef:
Sammie schreef:

Ja dat was heel sielugh, zijn bankrekening was daarna ook heel sielug............

Want paardensport heeft niks met emotie te maken :D

Natuurlijk heeft Edward commissie gehad, maar reken maar dat hij diep gegaan is na die verkoop.

Nikita_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-16 05:40

Jammer zeg, ik had deze combinatie graag gezien zondag.

comtesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-16 06:05

R12312 schreef:
Paard was gewoon niet gezond

Met zoveel kennis van zaken zal het toch geen probleem voor je zijn om de "bron" van deze bewering met ons te delen.

Ik hoor de laatste jaren steeds meer smakelijke verhalen en vraag mij steeds meer af hoe " hard " deze zijn.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-16 06:21

Ayasha schreef:
DideH schreef:
Volgens mij heeft Edward gewoon een voorkeur voor het rijden van sensibele beestjes en ja die kunnen nog wel eens een complexe handleiding hebben :j

Das IMO te makkelijk. Parzival is sensibel zat, Anky had ook altijd sensibele paarden. En dan is het nog gek dat deze er veel minder last van had onder zijn vorige ruiter. Nee ik ben het met R12312 eens.

Rooompie: veel andere foto's zal je niet vinden.

Ah, ik vroeg me al af waar je bleef :D :+

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-16 07:05

R12312 schreef:
En btw aan het paard denken: Volgens mij wil hij zelf niet als een afgaan. Vind het allemaal wel erg romantisch geschetst.......

Het blijft grappig dat als een stal welzijn roept, dat heel nederland zegt, zo fijn dat ze aan de paarden denken, maar ondertussen die knollen wel met zoveel druk rijden dat ze niet eens meer de ring in willen, maar daar praat niemand over.

Volgens mij is er net een plekje vrijgekomen in het team. :+ . Hebben we ook fijn weer een nieuwe ruiter om af te branden.

Undefined

Re: Edward Gal en Undercover niet aan de start op het NK

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-16 07:39

En als hij het paard wel meegenomen had en het een stressbonk in de baan was dan zou iedereen weer gaan zeveren dat hij het paard niet mee had moeten nemen en aan het welzijn van het paard had moeten denken :roll:
Het is ook nooit goed :D

vilheide

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-16 08:38

Voor iedereen die denkt dat hij het beter kan dan Edward Gal, grijp je kans zou ik zeggen. Breng een bezoekje aan de stal in Oosterbeek en bied je aan als reddende engel van Undercover!!

Easy_Rider

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-16 08:38

Verstandige keuze om Undercover niet te starten. Hij zou waarschijnlijk daar afgaan. Ik denk ook dat we deze combintie voor Rio moeten vergeten. Hij heeft het laatste jaar geen vormbehoud getoond. Ik zou dus ook onterecht vinden als hij mee naar Rio mag.
Zou Edward eindelijk gaan inzien dat hij de paarden niet zo over de zeik moet rijden?
Ik zag trouwens bij de presentatie op Zandvoort van de olympiers Adelinde vooraan lopen. Grote kans dus dat zij er gewoon bij is in Rio. En terecht vind ik.

Naath86

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-16 08:53

vilheide schreef:
Voor iedereen die denkt dat hij het beter kan dan Edward Gal, grijp je kans zou ik zeggen. Breng een bezoekje aan de stal in Oosterbeek en bied je aan als reddende engel van Undercover!!

Direct weer dat geroep: Als je het beter kan.....

Zo'n onzin, net alsof je niks mag roepen als je niet op hetzelfde niveau rijdt. Waarschijnlijk zijn er maar weinig die het beter kunnen, want het paard is gewoon heftig denk ik en gewoon niet geschikt voor dit niveau.

vilheide

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-16 08:55

Naath86 schreef:
vilheide schreef:

Direct weer dat geroep: Als je het beter kan.....

Zo'n onzin, net alsof je niks mag roepen als je niet op hetzelfde niveau rijdt. Waarschijnlijk zijn er maar weinig die het beter kunnen, want het paard is gewoon heftig denk ik en gewoon niet geschikt voor dit niveau.

Natuurlijk mag je er iets over roepen of vinden. Maar het zijn altijd dezelfde bokkers die deze ruiter tot op de grond afbranden.

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-16 09:00

Klopt.
Ik zie t zo: ruiter wil niet af gaan en het paard helpt t ook niet. Heeft gewoon nu geen zin om te gaan. Dus heel verstandig om niet te starten.

Ik wil m wel meenemen op wedstrijd, ben gewend om af te gaan :+ .

nijland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-16 09:02

Oordelen is makkelijk,maar misschien zouden ze het eens recht op de man af moeten vragen ipv te vooroordelen en conclusies te trekken zonder dat ze de persoon in questie persoonlijk er over hebben gesproken.

Naath86

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-16 09:03

nijland schreef:
Oordelen is makkelijk,maar misschien zouden ze het eens recht op de man af moeten vragen ipv te vooroordelen en conclusies te trekken zonder dat ze de persoon in questie persoonlijk er over hebben gesproken.

Sowieso, wanneer zouden wij Bokkers de kans moeten krijgen om hem er op de man af naar te vragen? En dan nog, verwacht je dan serieus een eerlijk antwoord??

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-16 09:06

Jeetje, wat een vreselijke negativiteit. Undercover heeft stress op cc, dus ze gaan niet, meer of minder is het niet. Wat voegen al deze aannames en eigen invullingen toe aan dit nieuws?
Het gaat ons geen niets aan, wij hoeven ook aan niemand verantwoording af te leggen over onze doen en laten, waarom zou Edward dat wel moeten doen?

En dan weer oude koeien uit een sloot gaan vissen }:0

:z

nijland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-16 09:14

Naath86 schreef:
nijland schreef:

Sowieso, wanneer zouden wij Bokkers de kans moeten krijgen om hem er op de man af naar te vragen? En dan nog, verwacht je dan serieus een eerlijk antwoord??

Dat je hem niet persoonlijk te spreken krijgt geeft je nog niet het recht om dan zelf maar conclusies te trekken over hoe jij denkt dat het dan wel zou zijn, zoals je ook al concludeert dat hij toch niet serieus en eerlijk antwoord.

Je maakt hier de man dus al voor een leugenaar uit terwijl je hem dus niet persoonlijk heb gesproken.
Laatst bijgewerkt door nijland op 14-07-16 09:20, in het totaal 1 keer bewerkt

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-16 09:19

Jammer, ik had Edward en Undercover graag zien schitteren in Rio. Het is niet anders.

Individueel goud halen voor een Nederlandse ruiter wordt een lastige klus met Charlotte en Valegro. Maar teamgoud is, denk ik, nog best haalbaar. De ruiters die Nederland nu heeft, presteren heel constant en kunnen makkelijk met de landenproef allemaal tegen/over de 75% aanrijden. Als ze dat alle vier doen, dan zijn de kansen heel reëel. De andere landen moeten dat namelijk ook kunnen en zover ik het allemaal een beetje heb kunnen volgen zijn de verschillen binnen een land nog wat te groot. Ze hebben het op het laatste EK ook laten zien, terwijl niemand er vanuit ging. Het kan (of het lukt is een tweede).
Hoe dan ook, als ik er 's nachts voor wakker moet blijven, dan ga ik lekker op de bank kijken.

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-16 09:25

Ha, nou teamgoud was al lastig, zo niet onmogelijk, maar zonder Edward wordt dat nog een stukje lastiger. De Amerikanen hebben een sterk team, de Britten hoef ik niet toe te lichten en de Zweden hebben ook ook een sterk team, dat zag je in Rotterdam. En dan hebben we ook nog de Duitsers die altijd sterk aan de start komen. Ik denk eerlijk gezegd dat je het met 75% de man niet eens redt tot een medaille. Arlando en Johnson kunnen goede scores neerzetten, Adelinde ook (maar is niet meer de combinatie die een gat kan slaan), maar je hebt net even die combinatie met dat beetje extra nodig voor de winst (of een medaille). En daar missen we het nu.

vilheide

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-16 09:33

Voice is dan wel niet zijn topper maar is wel een constante factor. Goud was al lastig maar een bronzen medaille behoort zeker tot de mogelijkheid.

Afwezig

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-16 09:38

Sammie schreef:
Geen Rio dus voor deze combi!

Ook het eerste waar ik aan dacht! :(

Respect dat hij voor het paard kiest.
Hopelijk leidt het paard niet stiekem aan een blessure.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-16 09:44

Getup schreef:
Klopt.
Ik zie t zo: ruiter wil niet af gaan en het paard helpt t ook niet. Heeft gewoon nu geen zin om te gaan. Dus heel verstandig om niet te starten.

Ik wil m wel meenemen op wedstrijd, ben gewend om af te gaan :+ .

Bixie starten? :D

Ik denk dat opbouwende kritiek helemaal geen probleem moet zijn, maar het zijn altijd dezelfde mensen die er als de kippen bij zijn om een combinatie af te branden.
Dat valt nou eenmaal op.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-16 09:48

Cayenne schreef:
Ayasha schreef:
Das IMO te makkelijk. Parzival is sensibel zat, Anky had ook altijd sensibele paarden. En dan is het nog gek dat deze er veel minder last van had onder zijn vorige ruiter. Nee ik ben het met R12312 eens.

Rooompie: veel andere foto's zal je niet vinden.

Ah, ik vroeg me al af waar je bleef :D :+

Heb me er tussen uit gehouden tot iemand anders er over begon deze keer dus ik boek vooruitgang toch? :')

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-16 09:50

Cayenne schreef:
Ik denk dat opbouwende kritiek helemaal geen probleem moet zijn, maar het zijn altijd dezelfde mensen die er als de kippen bij zijn om een combinatie af te branden.
Dat valt nou eenmaal op.

Mee eens. Sneu hoor :(