Enneh, misschien een domme vraag, maar waarom zijn gebroken ribben 'beter' dan gekneusd? Doet dat minder pijn?
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Na 5 dagen heb ik ze dus ook laten breken. KimD schreef:Ribben gebroken doet inderdaad veel minder pijn, je merkt het wel maar het is niet pijnlijk. Terwijl gekneusd echt een hel is, ieder kuchje, iedere ademteug, omdraaien in bed of zelfs piepen bezorgt pijnscheuten.
Tenminste dat was mijn ervaring.Na 5 dagen heb ik ze dus ook laten breken.
KimD schreef:LisaaBloem schreef:Wat een nare val ! Heel veel sterkte met de revalidatie.
Gekneusde ribben expres breken, doen ze dat echt? Helpt dat dan ook nog als ze al gekneusd zijn?
Ja dat doen ze, het werd mij toen aangeboden en heb afgeslagen vanwege het idee... Maar na een aantal dagen dus terug gegaan.
KimD schreef:Ribben gebroken doet inderdaad veel minder pijn, je merkt het wel maar het is niet pijnlijk. Terwijl gekneusd echt een hel is, ieder kuchje, iedere ademteug, omdraaien in bed of zelfs piepen bezorgt pijnscheuten.
Tenminste dat was mijn ervaring.Na 5 dagen heb ik ze dus ook laten breken.
Ik heb 4 dagen op de IC gelegen en daarna nog 4 dagen op een gewone afdeling in het ziekenhuis. Al die tijd heb ik morfine als pijnstillers gehad en ook nog een lange tijd daarna allerlei soorten pijnmedicatie. Nu, anderhalf jaar later, is het nog steeds niet helemaal over, maar bij mij doet vooral de plek waar de drain (voor mijn klaplong) erin heeft gezeten nog het meeste pijn momenteel. Met die ribben gaat het nu wel weer goed. Paardrijden heeft ook lang geduurd, voordat ik dat weer kon, maar dat had hoofdzakelijk met het vertrouwen te maken (ik durfde gewoon niet meer, ik had geen vertrouwen meer in mezelf en mijn eigen kunnen). KimD schreef:Ze zeiden het zelf in het ziekenhuis.. En in mijn omgeving hoor ik eigenlijk over hetzelfde. Een half jaartje geleden nog twee gekneusd gehad, dat was echt geen pretje. Terwijl met gebroken ribben ik vrij snel weer aan het werk kon.
Ik had er overigens maar één gebroken die waarbij de breuk verder naar achteren lag