Dujardin en Valegro: rentree boven de 90%

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

essie_blue

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-16 22:14

Easy_Rider schreef:
Muziek vind ik ook niet mooi.
En het valt mij op dat hij in de gewone draf LV zijn been hoger gooit dan RV.
Ondanks dat ik hier ook geen kippevel van krijg denk ik dat er weinig betere combinaties zijn.
Al vond ik onlangs in Rotterdam dat de francaise Karen Tebar geweldig reed. Ik kijk liever naar haar dan naar Dujardin. Dit omdat ik vind dat een paard ook swung moet hebben en dat mis ik bij Dujardin.

Filmpje gezien en het is inderdaad een onwijs chique combinatie, maar vooral ook gewoon een heel ander type paard. Als ik toch aan het vergelijken ben, dan is het niet meer dan logisch dat bovenstaande proef niet aan de hoge percentages van Dujardin kan tippen, kijk maar naar de eners waarbij het paard enorm van links naar rechts gaat, stap is gewoon niet goed (telgang), hij komt soms te diep, viel een paar keer stil in de piaffes, pirouettes zijn een stuk groter.. Valegro is gewoon klokzuiver en in alle 3 de gangen zeer correct.
Laatst bijgewerkt door essie_blue op 11-07-16 22:15, in het totaal 1 keer bewerkt

R12312

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-16 22:15

Easy_Rider schreef:
Hier een filmpje van Karen Tebar. Ik hoop dat zij het goed gaan doen in Rio en dat de juryleden het ook durven te waarderen.
https://www.youtube.com/watch?v=Z2qFdmkCBiI

Daar vind ik toch wel een wereld van verschil tussen zitten hoor. Alleen de kwaliteit van het paard is al een wereld van verschil, en dan neem ik de moeilijkheidsgraad van de kur van Valegro niet mee en dan neem ik ook het enorme rijtechnische verschil niet mee..

Easy_Rider

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-16 22:16

Ik zeg ook niet dat het beter is dan Dujardin haar kur. Ik zie deze combinatie alleen wat liever. Ik vind het meer sprankelen.
Maar ieder zijn eigen mening :j .

R12312

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-16 22:17

Easy_Rider schreef:
Ik zeg ook niet dat het beter is dan Dujardin haar kur. Ik zie deze combinatie alleen wat liever. Ik vind het meer sprankelen.
Maar ieder zijn eigen mening :j .

Inderdaad ieder zijn mening, maar ik geloof niet dat de Francaise in de buurt van een podium plek gaat komen.

Easy_Rider

Re: Dujardin en Valegro: rentree boven de 90%

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-16 22:23

Dat weet ik ook wel.
Ik denk Dujardin en Werth en op plaats 3 Hans-Peter, Sprehe, Ferrez-Fallat, Kittel of Laura Graves

R12312

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-16 22:26

Easy_Rider schreef:
Dat weet ik ook wel.
Ik denk Dujardin en Werth en op plaats 3 Hans-Peter, Sprehe, Ferrez-Fallat, Kittel of Laura Graves

Je vergeet Schneider en Rothenberger.

essie_blue

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-16 22:29

Rothenberger vind ik ook enorm goed, echt geweldig opgeleid ook dat paard. Snap wel wat je bedoelt Easy_Rider, is een heel lichtvoetig paard en haar proef ziet er ook heel fijn en simpel uit. Valegro oogt wel wat zwaarder.
Laatst bijgewerkt door essie_blue op 11-07-16 22:29, in het totaal 1 keer bewerkt

justkid

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-16 22:29

Ik vind het heel mooi, het ziet er zo vloeiend en makkelijk uit zoals zij het uitvoeren dat is denk ik ook de kunst.
Ik hou niet van dressuur (ik rij zelf western) ik vind dat strakke ronde altijd zo raar, het paard wordt ook altijd een halve meter langer als ze klaar zijn, hier ook :P
Maar dit vind ik echt wel heel mooi om te zien, ook die kleine hulpen vind ik gaaf.

Fijn dat dit wordt beloond. Ik hoop dat meer mensen er een voorbeeld aan nemen.

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-16 22:43

essie_blue schreef:
Valegro is gewoon klokzuiver en in alle 3 de gangen zeer correct.

Een vraag, een paard dat zeer correct gaat, mag die de achterbenen dan zo ver naast de massa brengen in plaats van eronder? Wanneer je de piaffe bekijkt wordt vooral het linkerbeen niet onder de massa gebracht, maar duidelijk er naast.

essie_blue

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-16 22:52

Ik bedoelde in alle 3 de basisgangen correct en taktmatig, dus in stap bijvoorbeeld geen telgang zoals bij het paard waar ER plaatste wel zo is. Natuurlijk zijn er bij Valegro ook dingen op aan te merken, wat jij ziet in de piaffe is zeker waar, maar daar zal hij dan vast ook geen tienen voor gescoord hebben.
Laatst bijgewerkt door essie_blue op 11-07-16 23:01, in het totaal 1 keer bewerkt

Laurie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-16 23:00

Lithya schreef:
essie_blue schreef:
Valegro is gewoon klokzuiver en in alle 3 de gangen zeer correct.

Een vraag, een paard dat zeer correct gaat, mag die de achterbenen dan zo ver naast de massa brengen in plaats van eronder? Wanneer je de piaffe bekijkt wordt vooral het linkerbeen niet onder de massa gebracht, maar duidelijk er naast.

Hij loopt ook nog geen 100% :)

Natuurlijk hou je altijd op- of aanmerkingen, maar ik denk dat iedereen die bereid is eerlijk naar de proef te kijken kan zien dat er ten opzichte van vorig jaar nog weer een hoop verbeterd en verfijnd is.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-16 23:22

Sunrise_ schreef:
Ik krijg er geen kippenvel van, maar dat ligt aan mij en is een kwestie van smaak. Ik heb het idee alsof Charlotte haar armer nu wat meer gebogen en minder gestrekt houdt, vind ik persoonlijk prettiger om naar te kijken! Valegro ziet er goed uit, al vind ik hem wel iets op het randje van mollig.

Carl zei in een clinic ooit dat Valegro de enige was die ze beperkter hielden kwa gras omdat hij anders niet meer door de deuren zou passen van de bak. :D hij heeft dus een tikkie aanleg er voor :(:)
Volgens mij kan ik die clinic nog wel vinden als ie nog online staat als je interesse hebt? (Was op YouTube dus ik garandeer niks maar wil wel zoeken morgen op m'n pc, mobiel is zo onhandig.)

Edit: gekke autocorrect er uit gehaald

R12312

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-16 23:29

Laten we eerlijk zijn, natuurlijk doet ook stal Hester mee aan de media uitlating over het welzijn. Bijna iedere dressuurruiter is druk bezig om via social media te laten weten dat hun paarden heus in de wei komen en in het bos, desondanks is het een zeer goede proef met ene hoge moeilijkheidsgraad waar heus wel wat op aan te merken is ( de ruiter waarbij dat niet is, moet denk ik nog geboren worden)

Grappige is trouwens dat ik dat drukke social media gebeuren niet bij de springruiters zie

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-16 23:39

Die liggen imo ook minder onder vuur. Een dressuurruiter die wat harder door komt krijgt snel commentaar. (Logisch, het gaat om lichtheid) maar zelden spreekt men over het gesleur tussen de hindernissen... Vaak aan zwaarder ijzerwerk dan S&T ( dat noemt vaak 'knap kunnen sturen. Zou een dressuurruiter zo rijden werd ie levend gegrild ). Ik zie het iig minder vaak. Logischerwijs is die 'nood' er dus ook veel minder. :)

Mousmous

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-16 23:53

Al rijd je de sterren van de hemel, en benader je de 100 % nog dichter dan Charlotte met Valegro. dan nog zullen er mensen zijn die commentaar leveren. Je kan het gewoon op geen enkele manier voor iedereen goed doen. Het is altijd wel, ik vind dit, ik vind dat, of het paard wordt zelfs te dik gevonden. Gelukkig , en zo zou hoort het ook te zijn, denkt de jury niet zo. Die beoordeelt rijtechnisch. En niet via een smaaktest.

R12312

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-16 00:13

Mijn mening: Dujardin, Werth, Sprehe en van Silfhout zijn degene die om een podiumplek gaan strijden. En dan wil ik wel zeggen dat ik Schneider en Rothenberger niet wil uitvlakken :D De rest is mijn inziens programma vulling :D

Sorry voor degene die zich aangesproken voelen :D

ElCid

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-16 09:27

Puur "Poetry in Motion" dit is dressuur, daar hoort geen Wauw factor aan te hangen, dat hoort gewoon netjes en correct te zijn, ontspannen en mooi om te zien. De muziek, ach, die hoor ik niet eens meer als ik hier naar kijk. <3

Verdiende punten!

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-16 09:35

Ooit uit de dressuur gestapt en de western ingegaan, dus ik zit er niet meer helemaal in. Maar ik vind dit eindelijk weer eens een relaxt ogende kür, en die vind ik vaak héél ver te zoeken. Ja, er zijn verbeterpunten genoeg nog, maar als ik dit zie kan ik in ieder geval waarderen wat ik zie.

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-16 16:59

Niet vergeten dat dit in Hartpury was...GB. Welke status heeft Hartpury tov de grote wedstrijden als Aken? Slim om nu je rentree te maken in Hartpury.
Los daarvan, gewoon simpelweg een zeer goed gereden kür, niks geen grove, rare fratsen. Ik mis wel wat meer gedragenheid en daarmee zou ze straks in Rio wat meer last van de competitie kunnen krijgen. Valegro is groot, het oogt dan log maar is absoluut zeer getalenteerd!

Iris_92

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-16 21:13

Mooie kür! Vind de muziek verschrikkelijk maar is natuurlijk wel slim gekozen voor Rio. Net als de kür in Londen, welke ik veel leuker vond.

EarthFocus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-16 21:42

Waanzinnig... Echt, dit is gewoon genieten om naar te kijken.
Hier kijk ik met verbazing naar, een paard dat ontspannen is en niet zwaait met zijn staart!
Hij voert de oefeningen uit alsof het niks is.

Normaal kijk je met spanning naar proeven en hoop je dat het allemaal goed gaat en dat de bom niet ontploft in het hoofd van het paard.
Maar hier weet je bij de eerste paar passen al dat het goed zit en dat het goed blijft!

Echt diep respect!