Amazone belaagd door zeven mannen in Oude Pekela

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Simbaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-16 16:32

JoyCiej007 schreef:
Hmm... ik zal mn vader eens vragen. ... die is nu in Griekenland zoals hij zegt "vluchtelingenwerk" aan t doen; hij duwt ze met alle liefde weer terug de zee in :')

Dat is natuurlijk een geintje. Maar bah bah wat een asociale respectloze actie. Terugsturen die handel.

Ik ben en wordt helaas ook veel lastig gevallen door azc'ers; al lang voooor de vluchtelingenstroom van nu op gang kwam. Bij ons in t dorp zit er al jaren een azc en helaas hebben wij dorpsbewoners daar echt veel last van. Dan wordt je vanzelf wel generaliserend en wat extremer rechts denkend...

Ik snap inderdaad dat je daar wat generaliserender van wordt. Je mening wordt dat gevormd door wat je zelf mee maakt. En daar lijkt me niets mis mee, je weet in ieder geval waar je het over hebt!

Dit werkt ook andersom. Ik heb in mijn jeugd jaaaaaaren heel dicht in de buurt van een asielzoekerscentrum gewoond. Mijn houding ten opzichte van vluchtingen is mede daarom heel positief. In mijn tienerjaren moest ik er ook dagelijks langs om naar mijn paard te komen. Ik fietste er ook vaak in het donker terwijl de weg dus tussen een asielzoekerscentrum en een bos lag. Echt ik heb er nooit een seconde last van gehad. Sterker nog ik werd alleraardigst begroet door mannen, vrouwen en schattige kleine kindjes. Ik voelde me door het asielzoekerscentrum juist veilig op die weg. Wist immers dat er bijna altijd mensen waren die ik kon waarschuwen als er iets was. Het is trouwens ook meer dan eens voor gekomen dat ik door hen werd geholpen als mijn fiets weer eens kapot was...

Daarom vind ik het zo vervelend dat een klein groepje het zo verpest voor de rest. Want dit soort verhalen zijn echt schokkend en dit gedrag is niet te tolereren. Ben blij dat het meisje er buiten de schrik niets aan heeft over gehouden!