Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
269_life schreef:Waarop baseren jullie allemaal dat het dierenrechtactivisten zijn? Alleen omdat het circus het 'zeker weet'? Welke baat zouden de activisten hebben bij het los laten lopen van paarden in een stad? Je komt als activist juist op voor het welzijn van de dieren.
Ik denk (of om met het circus te spreken: ik weet zeker) dat het circus Renz goed uitkomt om de schuld in de schoenen te schuiven van activisten, aangezien circussen de laatste tijd in zo'n slecht daglicht staan.
pinkdonut schreef:269_life schreef:En dat weet je zo zeker omdat? Hebben ze je het verteld?
op een geef moment kun je nergens meer zeker van zijn. ik ga ervan uit dat het uit betrouwebare bronnen komt.
bruintje123 schreef:Niet waarschijnlijk als je midden in de nacht iemand weg ziet rennen en een auto in vluchten.
Bij een eerder voorval hebben activisten geroepen dat ze terug zouden komen.
Aldus het fimpje met een medewerker.
Lijkt me best betrouwbaar.

Citaat:Beste allen,
Het is tijd om onze boodschap duidelijk te maken en de druk er goed op te houden. Na de agressiviteit van circus Renz tijdens en na onze vreedzame demonstratie, het feit dat zij de wet overtreden doordat olifant Carla in direct contact staat met het publiek, na hun leugens op hun website en nu na dit tragische gebeuren waarbij vier pony's om het leven zijn gekomen door een aanrijding, moeten zij gaan beseffen dat Nederland dit niet langer tolereert.
Bel vandaag of morgen nog de gemeente Haarlemmermeer om vragen te stellen bij hun goedkeuring om dit circus toe te staan in de gemeente Hoofddorp en dien een klacht in.
De telefoonnummers waar ze op te bereiken zijn: 09001852 (binnenland) of 0235676543 (voor als je vanuit het buitenland belt)
Alvast bedankt, namens ons en de dieren
8nnemiek schreef:Lekker makkelijk om dierenactivisten de schuld te geven. Ik kan me echt niet voorstellen dat een dierenliefhebber paarden de weg op jaagt.
Lusitana schreef:8nnemiek schreef:Lekker makkelijk om dierenactivisten de schuld te geven. Ik kan me echt niet voorstellen dat een dierenliefhebber paarden de weg op jaagt.
Waarom ga je er vanuit dat dierenactivisten dierenliefhebbers zijn? Ze hebben al zoveel beesten de dood ingejaagd omdat ze niet verder denken dan de dieren loslaten. Dat noem ik geen dierenliefhebber, maar een domme vandalist.
Een activist wordt je als je zo'n grote dierenliefhebber bent dat je het dierenleed niet meer kan aanzien, en niet vanaf de zijlijn wil toekijken maar daadwerkelijk iets wil veranderen. Ik heb respect voor (de meeste) dierenactivisten en ik geloof dan ook zeker niet dat ze het in hun hoofd halen om dieren de dood in te jagen.
Dat kunnen zo veel mensen zijn geweest. Misschien was het een groep studenten die te veel op hadden.. Misschien was het een klant die slecht behandeld werd.. Misschien was het een kennis van een medewerker die ruzie hadden.. Of gewoon een random idioot die chaos wilde creëren..