Vier pony's van Circus Renz overleden na aanrijding met bus

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

pinkdonut

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-16 17:58

ik had het gelezen in de krant! vreselijk zeg.

PlantsTho

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-16 18:01

Waarop baseren jullie allemaal dat het dierenrechtactivisten zijn? Alleen omdat het circus het 'zeker weet'? Welke baat zouden de activisten hebben bij het los laten lopen van paarden in een stad? Je komt als activist juist op voor het welzijn van de dieren.

Ik denk (of om met het circus te spreken: ik weet zeker) dat het circus Renz goed uitkomt om de schuld in de schoenen te schuiven van activisten, aangezien circussen de laatste tijd in zo'n slecht daglicht staan.

pinkdonut

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-16 18:07

269_life schreef:
Waarop baseren jullie allemaal dat het dierenrechtactivisten zijn? Alleen omdat het circus het 'zeker weet'? Welke baat zouden de activisten hebben bij het los laten lopen van paarden in een stad? Je komt als activist juist op voor het welzijn van de dieren.

Ik denk (of om met het circus te spreken: ik weet zeker) dat het circus Renz goed uitkomt om de schuld in de schoenen te schuiven van activisten, aangezien circussen de laatste tijd in zo'n slecht daglicht staan.

ze vonden het zielig dat de pony's opgesloten zaten... maar die beesten weten niet beter dan met een circus reizen en optreden...

PlantsTho

Re: Vier pony's van Circus Renz overleden na aanrijding met bus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-16 18:20

En dat weet je zo zeker omdat? Hebben ze je het verteld?

pinkdonut

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-16 18:23

269_life schreef:

op een geef moment kun je nergens meer zeker van zijn. ik ga ervan uit dat het uit betrouwebare bronnen komt.

PlantsTho

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-16 18:29

Wat zijn die betrouwbare bronnen volgens jou?

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-16 18:31

pinkdonut schreef:
269_life schreef:

op een geef moment kun je nergens meer zeker van zijn. ik ga ervan uit dat het uit betrouwebare bronnen komt.

Helaas zijn er van die activisten, maar er kan ook iemand gewoonweg zijn vergeten het hek te sluiten neem ik aan toch?

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-16 18:35

Niet waarschijnlijk als je midden in de nacht iemand weg ziet rennen en een auto in vluchten.

Bij een eerder voorval hebben activisten geroepen dat ze terug zouden komen.

Aldus het fimpje met een medewerker.
Lijkt me best betrouwbaar.

PlantsTho

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-16 18:39

bruintje123 schreef:
Niet waarschijnlijk als je midden in de nacht iemand weg ziet rennen en een auto in vluchten.

Bij een eerder voorval hebben activisten geroepen dat ze terug zouden komen.

Aldus het fimpje met een medewerker.
Lijkt me best betrouwbaar.

Wij van WCeend adviseren WCeend.....

Nogmaals, welk belang heeft een dierenactivist bij het loslaten van paarden in een stadse omgeving?

269lifeNL is de organisatie die valselijk beschuldigd wordt door circus Renz. Zij hebben het volgende statement uitgebracht:
Afbeelding
Dus misschien wat minder snel zijn met jullie conclusies, niet? :)

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-16 18:43

Precies wc eend.

Ik ben geen activist die me schoon hoef te praten dus voor mij is die zin niet van toepassing.

En volgens jou artikel
Nadenkende avtivist...whahaha. Bestaan die?

Nersten los laten die dood gereden worden en in de natuur niet overleven geeft precies het aantal hersencellen aan van gemiddelde activist.

En laten we folkert maar helemaal niet noemen.
Laatst bijgewerkt door bruintje123 op 05-07-16 18:47, in het totaal 1 keer bewerkt

PlantsTho

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-16 18:45

Schoonpraten? Als je valselijk wordt beschuldigd? :')

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-16 18:47

Ik heb ze in dat filmpje geen namen horen noemen. Daar kom jij mee.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-16 19:12

Even op je fb gekeken.
En jij vind het vreemd dat 269life als eerste verdacht is?

27 juni 14:33:
"Mooie overwinning! Circus Renz heeft de shows in Sneek geannuleerd wegens omstandigheden.
Maar we blijven doorgaan, en zodra ze de tent weer opengooien kunnen ze ons weer verwachten"

------

Zegt genoeg.
Inderdaad wc eend....

deess

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-16 20:02

Vreselijk voor de ponies. Maar het regent reacties op facebook over mensen die kamelen en ponies van Renz gevangen en gered hebben.Ook ik heb jaren geleden 4 kamelen van een kruispunt in Emmen gehaald op zondag morgen, geen mens bij het circus die op mijn geroep en geklop op de caravans reageerde en heb ze maar weer in hun weitje zonder stroom erop gezet..lekker makkelijk dierenactivisten aanwijzen maar ik denk dat Renz zelf met hun slechte omheining deze ponies de dood heeft in gejaagd.

sandorra

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-16 20:18

@269_life
Hieronder een stukje an jullie fb pagina gehaald.
De info die er in staat klopt van geen kant...ze hebben een vergunning voor het meereizen van de olifant Carla,ze treedt niet op etc......Waar staat dat ze de wet overtreden?

Citaat:
Beste allen,

Het is tijd om onze boodschap duidelijk te maken en de druk er goed op te houden. Na de agressiviteit van circus Renz tijdens en na onze vreedzame demonstratie, het feit dat zij de wet overtreden doordat olifant Carla in direct contact staat met het publiek, na hun leugens op hun website en nu na dit tragische gebeuren waarbij vier pony's om het leven zijn gekomen door een aanrijding, moeten zij gaan beseffen dat Nederland dit niet langer tolereert.

Bel vandaag of morgen nog de gemeente Haarlemmermeer om vragen te stellen bij hun goedkeuring om dit circus toe te staan in de gemeente Hoofddorp en dien een klacht in.

De telefoonnummers waar ze op te bereiken zijn: 09001852 (binnenland) of 0235676543 (voor als je vanuit het buitenland belt)
Alvast bedankt, namens ons en de dieren

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-16 20:27

Dat 279life heeft laatst ook opgeroepen bij veehouders in te breken en dieren los te laten en te filmen.
Ziekelijke lui...

Heel veel sterkte aan de medewerkers en betrokkenen van het circus.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-16 20:31

8nnemiek schreef:
Lekker makkelijk om dierenactivisten de schuld te geven. Ik kan me echt niet voorstellen dat een dierenliefhebber paarden de weg op jaagt.

Waarom ga je er vanuit dat dierenactivisten dierenliefhebbers zijn? Ze hebben al zoveel beesten de dood ingejaagd omdat ze niet verder denken dan de dieren loslaten. Dat noem ik geen dierenliefhebber, maar een domme vandalist.

Als je een probleem hebt met een circus of wat dan ook, dan zul je dat op politiek niveau of gewoon oog in oog met de eigenaar moeten uitvechten en niet met gluiperige wraakacties waar de dieren echt niet beter van worden.
En in de eerste plaats zouden ze zich beter kunnen verdiepen, maar ja, dat doen vandalen per definitie niet.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-16 20:37

Voor mij zijn het geen dierenliefhebbers en ze pakken altijd de verkeerde dieren en mensen die ermee geraakt zijn.

Dat zijn gewoon misselijke vandalen.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-16 20:50

Laffe relschoppers.

Als een dief in de nacht rondsluipen, dieren moedwillig in gevaar brengen en geen verantwoording nemen voor je daden?

Sta je dan ergens voor?
Wil je dan dat mensen naar je luisteren?
Je serieus nemen?

Dit wekt alleen weerzin op bij elk normaal denkend wezen -O-

Irisjeeh1999

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-16 21:13

Hier zouden activisten de kamelen ook los gelaten hebben, lijkt me niet dat zo'n dier onder een touwtje door kruipt waar het niet onderdoor past.. Maar ik sluit niks uit, weet alleen dat de medewerkers van new york pizza raar opkeken toen er kamelen voor de deur langs liepen :+

Dancyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-16 21:14

amoj schreef:
Dat 279life heeft laatst ook opgeroepen bij veehouders in te breken en dieren los te laten en te filmen.
Ziekelijke lui...

Heel veel sterkte aan de medewerkers en betrokkenen van het circus.

Serieus dit?
:r ik walg ervan, ziek gewoon! :r

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-16 21:17

De redenatie in dit topic is van hetzelfde niveau als dit:

"Ik hoorde net dat een amazone haar paard mishandelde, alle amazones zijn dierenbeulen."

Iets met drogredenen zoals; ontduiken van bewijslast, cirkelredenatie en overgeneralisatie.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-16 22:04

Lusitana schreef:
8nnemiek schreef:
Lekker makkelijk om dierenactivisten de schuld te geven. Ik kan me echt niet voorstellen dat een dierenliefhebber paarden de weg op jaagt.

Waarom ga je er vanuit dat dierenactivisten dierenliefhebbers zijn? Ze hebben al zoveel beesten de dood ingejaagd omdat ze niet verder denken dan de dieren loslaten. Dat noem ik geen dierenliefhebber, maar een domme vandalist.

Er zal vast eens een activist tussen zitten die alleen mee doet om rel te schoppen, maar je kan ze toch niet allemaal over die kam scheren?! Als er eens een keer een groep is geweest die dieren los liet dan betekent dat niet dat elke activist dieren de dood in jaagt! Hoe denk je dat iemand er op komt om activist te worden? Niemand doet dat uit verveling of omdat het ze leuk lijkt om dieren los te kunnen laten 8)7 Een activist wordt je als je zo'n grote dierenliefhebber bent dat je het dierenleed niet meer kan aanzien, en niet vanaf de zijlijn wil toekijken maar daadwerkelijk iets wil veranderen. Ik heb respect voor (de meeste) dierenactivisten en ik geloof dan ook zeker niet dat ze het in hun hoofd halen om dieren de dood in te jagen.
Kom op zeg.. Ze hebben iemand zien wegrennen.. Goh wat een bewijs :wow: Dat kunnen zo veel mensen zijn geweest. Misschien was het een groep studenten die te veel op hadden.. Misschien was het een klant die slecht behandeld werd.. Misschien was het een kennis van een medewerker die ruzie hadden.. Of gewoon een random idioot die chaos wilde creëren..

Het is echt jammer dat mensen zo'n verkeerd beeld hebben van dierenactivisten.
Reageren jullie ook zo tegen de mensen die in het centrum folders uitdelen tegen dierenleed? Zeggen jullie dan ook, ik hoef geen folder van jullie domme vandalisten?

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-16 23:04

Het gaat mij helemaal niet om bewijzen of niet, en al helemaal niet specifiek om deze zaak.
Mijn stelling was dat dierenactivisten niet verder denken dan het zogenaamd bevrijden van dieren. Ik wil best nuanceren en zeggen dat stomme dierenactivisten dat niet doen en wie de schoen past mag hem aatrekken en de rest blijft er dan buiten.

Maar waar het werkelijk om ging in de post is dit:

Als je daadwerkelijk iets wilt veranderen, zul je dat op politiek niveau moeten doen of gewoon op een fatsoenlijke manier met eigenaren praten. Of de dierenbescherming inschakelen of andere instanties die bestaan.
En dan zorg je voor opvang voor de "bevrijdde" of zielige dieren.

Je zult de mentaliteit van sommige mensen moeten proberen te veranderen. Dat gaat ook niet met acties en dreigingen.

Als je gaat doen aan stelen of "bevrijden" , stiekem doen, dreigingen en andere agressieve uitingen, is dat gewoon kinderachtig en heeft niets te maken met helpen of liefde.
Bovendien bereik je er niks mee behalve dat men zich tegen je keert.

En als er een verkeerd beeld bestaat van activisten dan hebben ze het er zelf naar gemaakt.
Het woord activist weglaten en stiekeme acties en dreigementen weglaten zal al veel helpen.
Niemand zal een bezwaar hebben tegen mensen die laten zien dat ze daadwerkelijk zielepootjes opvangen of echt leed (werken in een circus valt daar bij mij lang niet altijd niet onder) proberen te stoppen via dialoog of politiek.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-16 07:51

Maar als jij media aandacht wil krijgen dan lukt je dat niet door alleen dieren op te vangen, of door alleen een brief te sturen of netjes bij iemand aan te kloppen om te praten.
Kijk bv ook naar andere zaken.. TTIP, niemand die naar je luistert, zelf mét spandoeken en acties komt er nog weinig in de media.. En denk je dat we ooit zo ver waren gekomen wat betreft vrouwenrechten en homorechten enz als iedereen maar braaf binnen was gebleven en niet meer had gedaan dan een brief schrijven naar een politicus? Als je echt iets wil veranderen dan zul je je mening moeten verspreiden onder de bevolking, en dat kan alleen via de media en flyers en spandoeken etc.
Hoe vaak komt dat nu echt voor dat een activist dieren gaat stelen of bevrijden? Je doet alsof dat het enige is wat er ooit gedaan wordt. Ik kan me één actie herinneren, met nertsen dacht ik, járen geleden. En dus omdat die ene kleine groep mensen dat ooit heeft gedaan zouden mensen een verkeerd beeld hebben van alle dierenactivisten? Nee, dat verkeerde beeld krijgt men omdat circussen en boeren en andere organisaties telkens weer de schuld in de schoenen van dierenactivisten schuiven terwijl ze geen idee hebben wat er daadwerkelijk gebeurt is.. Het verbaast me dat ze dierenactivisten nog niet de schuld hebben gegeven van al die stalbranden.. en als even later blijkt dat het toch om andere idioten ging is het kwaad al geschied. En jullie helpen hier nu net zo hard aan mee. Wacht nu eerst eens af wie echt de daders zijn voordat je roept dat alle activisten vandalen zijn, want dat is nu eenmaal niet zo.