HorseTimeXL schreef:(Een serieuze vraag) zou een paard zoals Undercover een soort van getraumatiseerd zijn geraakt door de toestand in Aken. Naja getraumatiseerd klinkt nogal heftig maar er last van hebben? Dat die daarom de laatste tijd ook in paniek was?
Jennyj01 schreef:Dat denk ik wel. Maar ben geen paarden psychiater. De spreekwoordelijk druppel die overgelopen is.
Jullie hebben Rotterdam vorig jaar gemist neem ik aan? Een groep jongeren op de fiets maakte enorm veel kabaal. Dit heeft Aken 'verpest'. Hoewel, verpest? Laten we even teruggaan naar het begin...
Rotterdam... Ik kwoot De Hoefslag eventjes...
Citaat:
Vandaag is het scholendag op het CHIO Rotterdam. In vrolijke groene T-shirtjes kwetteren basisschoolleerlingen over het terrein. Vaak netjes in het gareel, soms met veel geschreeuw en drukke gebaren. En net als Edward Gal met Glock’s Undercover N.O.P. onderweg is naar de ring, komt er zo’n groep langs. De ogen van de toch al hypersensibele Ferro-ruin worden groot als schoteltjes. ‘En die spanning krijg je bij hem maar zo niet uit z’n lijf’, reageert trainster Nicole Werner van het Glock-team. ‘De arena hier is toch al vrij kijkerig. Zo’n ervaring als met die kinderen blijft wel even bij hem hangen.’
Dit resulteerde in een gemiddelde 3,6 voor het halthouden aan het begin van de proef. Waarbij Undercover niet stilstaat. Meerdere fouten sluipen in de proef, maar een score van 76,160% word behaald... Het gaat hier om een internationale wedstrijd.
In Aken heeft Undercover nog steeds erg veel last van spanning, wanneer Edward verplicht (waar achteraf misschien wat onduidelijkheid hiervoor heeft gezorgd, meen ik me te herinneren) zijn gouden teammedaille moet ophalen op Undercover. Applaus en herrie leveren weer stress op.
Wanneer Edward na Hans Peter de Special moet rijden, rijdt hij een stadion binnen waar nog flink geapplaudisseerd wordt voor HP. Tijdens de proef bijt Undercover (waarschijnlijk door de stress) op zijn tong en begint dit te bloeden. Diskwalificatie volgt.
Gal geeft aan hard aan het werk te gaan met Undercover om de spanning te laten afvloeien.
Begin april 2016 maakt de combinatie hun Rentree tijdens CDI Zeeland Outdoor, niet erg geslaagd. Tijdens een piaffe op de middellijn slaat Undercover af en gaat volledig in de achteruit, een kleine 10 meter (!!) waarna de proef zeer hectisch verder verloopt en een teleurstellende 6e plaats met 70,220% het resultaat is.
Getraumatiseerd in Aken? Lijkt me sterk... Getraumatiseerd in Rotterdam? Lijkt me ook sterk...
De emmer was ver daarvoor kennelijk al te vol om dit soort voorvallen te voorkomen. En het is ook niet gelukt om de emmer te legen in een pauze van 9 maanden...
Laatst bijgewerkt door Janine1990 op 17-06-16 19:22, in het totaal 1 keer bewerkt