Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
KoudbloedKim schreef:Ik vind het eigenlijk wel goed dat er beter naar het welzijn van de paarden wordt gekeken.
Zou het ook tof vinden als dit inderdaad ook op o.a maneges zou gebeuren.
Ken er genoeg die vorig jaar tijdens de hittegolf van 40 graden overdag nog op buitenrit in de volle zon aan het werk moesten.
papagroom schreef:KoudbloedKim schreef:Ik vind het eigenlijk wel goed dat er beter naar het welzijn van de paarden wordt gekeken.
Zou het ook tof vinden als dit inderdaad ook op o.a maneges zou gebeuren.
Ken er genoeg die vorig jaar tijdens de hittegolf van 40 graden overdag nog op buitenrit in de volle zon aan het werk moesten.
Euh...dat komt hier niet voor hoor...
De hoogste temperatuur die het KNMI in Nederland ooit kon vaststellen bedroeg 38,6 graden Celsius. De temperatuur werd vastgesteld in Warnsveld, op 23 augustus 1944. Een soortgelijke 38,4 graden Celsius werd eerder – op 27 juni 1947 – ook in Maastricht vastgesteld.
Weidebloem schreef:Volgens mij hebben veel CAO's al een max temperatuur waarbij je boven de 30 vrij mag nemen. Helaas airco aanwezig.... Maar rijden met hoge temperatuur vind ik sowieso not done. Paarden hebben veel meer last van de hitte dan mensen.
Happyfeet2 schreef:Wat ik me dan meteen afvraag: ik woon in Marokko. Het is hier altijd een graad of 30. Zelfs 40/45 in de zomer. De koetspaarden hier zien er echter prima uit.. toch best onwerkelijk om te zien. Ze voelen niet warm, krijgen gelukkig genoeg water en staan in de schaduw als ze niet werken. Maar toch, het grootste deel van de middag lopen ze, zonder verhit terug te komen. Ze voelen niet warm aan, zweten niet of maar lichtjes, en staan er best oke bij. Als je dat in Nederland 1 dag zou doen met die tempraturen, is het een ander verhaal.
Ligt dit aan het land waarin ze geboren zijn? Passen ze zich zodanig aan aan het klimaat? Hoewel het 'fijn' is om te zien dat de paarden er weinig last van lijken te ondervinden, is er op veel gebieden ontzettend veel mis hier. Slechte ijzers, slipperige wegen, niet passend tuig of zelfs redelijk kreupele paarden aan het werk. Om over de ezels nog niet te spreken....