Ezeltje Noah krijgt een pacemaker

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Cowgirl

Re: Ezeltje Noah krijgt een pacemaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 20:12

Op de eerste pagina staat al dat de ezel allang bekapt is. Ook aan de andere ezels te zien kun je al opmaken dat het dier net binnen is en nog bekapt moet worden want de andere ezels staan keurig op de voeten.

Over de pacemaker...tja...denk niet dat het mijn keus zal zijn.

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-16 00:42

Ach, het is een voor mensen afgekeurde pacemaker, een beetje koliek-operatie bij een paard is véél ingrijpender dan even een pacemaker onder de huid aanbrengen met een draadje richting het hart, stelt echt weinig voor, en het kan het leven van die ezel volkomen normaal maken met weinig poespas of napijn.
Als ze daarmee willen experimenteren, prima. Er zijn ingrijpender dierproeven.

Wat ik me wel afvraag: het schijnt dus vaker voor te komen bij ezels, zulke hartritmestoornissen, ik vraag me af of er sprake is van een erfelijk probleem, dat dit meer voorkomt.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-16 00:49

Wij hebben in de afgelopen tientallen jaren ook tientallen verschillende ezels meegemaakt en ik heb het werkelijk nog nooit aan de hand gehad of gehoord van bevriende ezelmensen.

Waaslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-16 20:29

dit geval komt door inteelt, deze ezel is met een grote groep ezels in beslag genomen van mensen die vaders met dochters etc. lieten kweken vandaar..... er is onlangs ook een ezeltje bevallen die geen ledematen had door inteelt.... triest! ezels worden zo vaak verwaarloosd en als goedkope grasmaaiers gehouden en een ezelveulentje is zo schattig maar geraak je niet kwijt als het groot is

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-16 20:33

Waaslander schreef:
dit geval komt door inteelt, deze ezel is met een grote groep ezels in beslag genomen van mensen die vaders met dochters etc. lieten kweken vandaar..... er is onlangs ook een ezeltje bevallen die geen ledematen had door inteelt.... triest! ezels worden zo vaak verwaarloosd en als goedkope grasmaaiers gehouden en een ezelveulentje is zo schattig maar geraak je niet kwijt als het groot is

In dat geval is het niet vreemd dat er zulke nare afwijkingen ontstaan... -O-

Gelukkig zijn die ezels in beslag genomen.

MariaMaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-16 20:40

Agossie, arm ding :(:) Pacemaker vind ik misschien wel iets ver gaan, maar ik hoop dat 'ie er van opknapt :)