Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
neocoon schreef:Wat een hoop commentaar weer van mensen die duidelijk alleen op maneges rijden en totaal geen verstand hebben van het houden van groepen (jonge) paarden. ALs je daadwerkelijk verstand hebt van paarden, dan zie je dat de paarden die een tik op de wang krijgen, hier niet echt van onder de indruk zijn. Ook zijn ze niet bepaald in paniek. Als dit regelmatig zou gebeuren, of ze zouden echt geslagen worden (wat sommigen hier durven te beweren), dan zouden ze wel anders reageren (hoofd omhoog gooien, schichtig reageren, enz.).
nynke55 schreef:Wat een onzin om een paar tikken. De kudde moet gewoon voorwaarts blijven gaan. Als er eentje omdraait en weer terug gaat, gaat de rest mee en dan heb je pas echt de poppen aan het dansen.
KellyDV schreef:neocoon schreef:Wat een hoop commentaar weer van mensen die duidelijk alleen op maneges rijden en totaal geen verstand hebben van het houden van groepen (jonge) paarden. ALs je daadwerkelijk verstand hebt van paarden, dan zie je dat de paarden die een tik op de wang krijgen, hier niet echt van onder de indruk zijn. Ook zijn ze niet bepaald in paniek. Als dit regelmatig zou gebeuren, of ze zouden echt geslagen worden (wat sommigen hier durven te beweren), dan zouden ze wel anders reageren (hoofd omhoog gooien, schichtig reageren, enz.).
Ja ik rij op een manege en heb geen ervaring met jonge paarden![]()
![]()
Toevallig heb ik dagelijks veulens en jonge paarden door de handen.
Laten we het er maar op houden dat iedereen een verschillende manier heeft.
xxCYNNxx schreef:nynke55 schreef:Wat een onzin om een paar tikken. De kudde moet gewoon voorwaarts blijven gaan. Als er eentje omdraait en weer terug gaat, gaat de rest mee en dan heb je pas echt de poppen aan het dansen.
nou idd, maar de bokkers die gewoon 1 paard te handelen hebben weten het natuurlijk veeeeeeeeeeeeeeeeel beter

Citaat:Ik ben heel benieuwd hoe jij 23 minder makke, gestreste paarden zonder halster gaat laden.
Froukje schreef:Een goed gerichte tik met een zweep had anders meer pijn gedaan dan de hand van die man die even voorbij zwaaide.. Want meer was het niet, een zwaai en duw.
Als je dan ook dat 'anders' eens uitlegd, want iedereen brult hier wel heel hard dat ze half mishandeld zijn, maar als er vervolgens gevraagd wordt hoe het dan wel moet is het stil.
KellyDV schreef:Dat wil ik wel uitleggen hoor!
Ik geef ze liever een flinke klap met een zweep op hun kont, dan een klap op hoofd.
Froukje schreef:Maar goed, blijkbaar ontbreekt het sommige mensen het inzicht om te zien wat die man nou daadwerkelijk deed.
Jennyj01 schreef:Froukje schreef:Maar goed, blijkbaar ontbreekt het sommige mensen het inzicht om te zien wat die man nou daadwerkelijk deed.
Of het ontbreekt mensen aan inzicht om te zien wat hier nou juist wel gebeurd.
Blijf het altijd weer bijzonder vinden hoe bokt in de verdediging schiet bij onbehoorlijk en/of grof gedrag.