Mijdrecht: Paard schrikt en rent kledingwinkel binnen *foto*

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

mrie

Re: Mijdrecht: Paard schrikt en rent kledingwinkel binnen *foto*

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-16 16:48

Eerlijk gezegd Spatter ben ik liever naief en heb ik een leven dan dat al dat soort regeltjes moet leren. De truuk is dat je je paard goed opvoed en rekening houd met de levendigheid om je heen, of dat nou landbouw voertuigen, honden of winkelend publiek is.
Je moet gewoon weten wat je kunt met je beest, en tuurlijk kan er wel eens wat mis gaan maar moeten we dan al onze honden, kinderen en demente bejaarden, mensen met een verstandelijke beperking en sinterklaas ook maar uit de bebouwde kom weren omdat er iets mis kan gaan????
Leven en laten leven, als iedereen nou eens zijn best doet een beetje rekening te houden met de pret van een ander en niet meteen moord en brand gaat roepen als er eens iets mis gaat dan is er niks aan de hand.
Ik voel mij een roepende in de woestijn, de kinderen van de generatie van de fluwelen handschoen wordt groot.

farahdiba46

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-16 16:55

F_inley schreef:
Arm paard hopelijk houd hij er niks aan over. maar wat doe je op zaterdagmiddag in een dorpscentrum met je paard....

aandacht trekken.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-16 17:00

spatter schreef:
germie maar ze mocht daar helemaal niet komen!

Wordt tijd dat ruiters eens inlezen in de verkeersregels voordat ze op pad gaan.

Winkel had flinke schade dus dat kan nog een duur geintje worden, dat ijsje halen.

Is het voetgangersgebied? Dan mocht ze er niet komen. Maar bij ons in het centrum bijvoorbeeld mag je te paard net zo goed komen als met een auto. En dan is het een ongeluk.
Dat staat er ook, ik schrijf 'als ze er mocht komen'.

Je kunt dan nog stellen 'aandacht trekken', maar geef toe, wie heeft dat vroeger niet gedaan?
Laatst bijgewerkt door germie op 22-05-16 17:01, in het totaal 1 keer bewerkt

mrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-16 17:01

farahdiba46 schreef:
F_inley schreef:
Arm paard hopelijk houd hij er niks aan over. maar wat doe je op zaterdagmiddag in een dorpscentrum met je paard....

aandacht trekken.

Dat ook... Maar waarschijnlijk is dat niet het primaire doel. Wat dacht je van: onderweg zijn, pret hebben, een kortere route nemen, boodschappen doen, moet ik nog verder gaan....

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-16 17:01

mrie ik ben 50 _O- _O- _O-

Ik heb zat uitgevreten wat niet mocht maar bracht daar nooit anderen mee in gevaar.

Ik verwacht van een 15 jarige met een paard, toch wat meer verstand.
Als het nu een shetje was, was het nog schattig , leuk, grappig geweest, maar komop met een grote knol over een drukke wandelpromenade gaan lopen is gewoon gevaarlijk.

mrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-16 17:04

Spatter.... ik ook bijna!!!, ik wees met mijn verwijzing naar de huidige groot geworden generatie niet naar jou... Jij zit net als ik al honderd jaar te bokken.
Dat hoeft dus niet gevaarlijk te zijn zo'n beest daar, ik kan jou daarvan blijkbaar niet overtuigen. En pliesiepaarden dan?

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-16 17:13

Dit paard was duidelijk niet bomproef, anders was het niet zonder duidelijke rede , vol in de achteruit gegaan een winkel binnen .

Ik ben echt niet zo moeilijk, maar sommige dingen moet je gewoon niet willen en ook niet doen.
Zoiets is dus ook een ijsje gaan halen in een drukke winkelstraat waar je zelfs niet mag komen.

Meisje, paard en omstanders hadden behoorlijk gewond kunnen raken en dat om een ijsje.

Dat politie paarden wel door de straat mogen, kunnen we toch wel onder een andere catagorie schuiven.

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-16 17:37

Wat ik heel verwondelijk vind is dat het paard er voor heeft gekozen om dus een "donkere/smalle' winkel in te schieten in plaats van het buiten gewoon op een rennen te zetten.

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-16 19:35

miss_lizje schreef:
Wat ik heel verwondelijk vind is dat het paard er voor heeft gekozen om dus een "donkere/smalle' winkel in te schieten in plaats van het buiten gewoon op een rennen te zetten.

Misschien werd het vastgehouden en kon het niet weg alleen maar achteruit. Een meisje van 15... komt inderdaad over als aandacht trekken. Even laten zien in druk centrum dat je een paard hebt. Gek genoeg zie ik op de foto's geen amazone maar enkel mensen in gewone kleren?

farahdiba46

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-16 21:13

[quote="germie"]Precies. En waarom zou een politiepaard wel mogen en een gewoon paard niet? De mijne is ook braaf op straat en vindt drukte juist leuk. Is gewoon puur een gevalletje pech. Elk paard is een vluchtdier, dus het kan iedere ruiter overkomen. Er zijn ook maneges die met buitenritten door dorpen rijden.
En.[y/quote]

tja, ik ging ook weleens een ijsje halen maar niet tijdens een event }:0

DewiRox

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-16 21:13

Caesar, de ruiter stond buiten. Zij waren nogal van slag, dus ik denk dat ze ze voor de rust van de pony maar naar buiten hebben gestuurd. Het fijne weet ik er niet van, weet alleen dat die meiden erg over hun toeren buiten stonden te wachten.

Luz_ElenaE

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-16 21:26

Je mag in het centrum idd niet met de auto komen.(alhoewel er wordt natuurlijk gewoon geladen en gelost door de vrachtwagens dus echt auto vrij is het niet. Maar je mag er wel fietsen.
Daarnaast wordt het verhaal zoals gewoonlijk nogal opgeblazen. Paard rende niet achteruit maar ging gewoon achterwaarts de winkel in. (Zou wat zijn als die ooit harder ging als de bedoeling is := ) kind is gewoon niet zo handig en kreeg de pony niet meer naar voren, waardoor die de winkel in liep en uitgleed.

Tsja niet zo handig, maar kinderen zien die gevaren simpelweg niet, daar zijn de hersenen nog niet ver genoeg voor ontwikkeld. Daarbij wordt het wel vaker gedaan, dus ik denk eerder dat ze het gewoon na hebben gedaan van een andere ruiters

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-16 08:12

Wat een gezeur hier zeg...
Ik ging ook heel vaak naar het dorp een ijsje halen. En doe dat met paard en wagen ook nog wel eens.

Tegenwoordig mag je ook niks meer, niks is veilig meer en als je iets doet heb je gelijk geen verstand meer 8)7 . Misschien dan toch maar binnen de hekjes blijven van de rijbak -O-

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-16 09:20

Ik zie het probleem ook niet zo. Als je een goed opgeleid paard heb, is de stad prima te doen.

Wij gaan ook geregeld met paard en wagen de stad in om ijs te halen.
Doen we trouwens ook op 5 december ook met Sinterklaas.
En zomers rijden wij geregeld in de binnensteden in de Bollenstreek mee met Ringsteken. OP het filmpje kan je zien hoe druk het is tijdens ringsteken. Doen zoveel paarden aan mee
https://www.youtube.com/watch?v=KC4IfzbL_14

[AR-ITP] Menvereniging Duin- en Bollenstreek, eerste topic!

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-16 09:23

DewiRox schreef:
Caesar, de ruiter stond buiten. Zij waren nogal van slag, dus ik denk dat ze ze voor de rust van de pony maar naar buiten hebben gestuurd. Het fijne weet ik er niet van, weet alleen dat die meiden erg over hun toeren buiten stonden te wachten.

Kan ik me voorstellen, dat ze de ruiter er niet bij laten. Zelf ook gezien hoe de zenuwen van een eigenares een paard compleet op kunnen fokken.

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-16 11:30

Zoolgangster schreef:
DewiRox schreef:

Kan ik me voorstellen, dat ze de ruiter er niet bij laten. Zelf ook gezien hoe de zenuwen van een eigenares een paard compleet op kunnen fokken.

En voor zover ik weet was de amazone ook niet de eigenaresse van het paard, maar de bijrijdster/verzorgster. De eigenaresse stond in haar normale kleding bij het paard in de winkel.

Vivavinc

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-16 17:14

Hoe braaf het dier ook kan zijn, het blijft een dier....; Blijkt maar weer eens.
Gelukkig niets aan over gehouden en eigenaresse denkt vanaf nu waarschijnlijk nu 2x na bij dergelijke ondernemingen.....

stoffel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-16 19:08

Waarom verwacht men hier op bokt altijd dat een ander rekening houd met onze paarden, maar houden ze vervolgens totaal geen rekening met anderen. Waarom moet iedereen aan de kant voor jouw knol, maar hebben ze zelf niet het fatsoen een andere weg te kiezen

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-16 19:17

Je hebt wel beetje gelijk stoffel.
Ook als het paard niet was geschrokken ben je nog steeds met een groot dier tussen winkelend publiek.
Niet iedereen houdt van paarden of hetgeen ze wel eens op straat achterlaten.

Of je er nu wettelijk gezien wel of niet mag komen, moet je je ook vragen of het verstandig is.
Niet alleen vanwege veiligheid, maar ook vanwege het beeld wat mensen zo van ruiters en paarden krijgen.

Straks gaat men bijvoorbeeld verbieden om in de bebouwde kom te rijden of je mag alleen nog in bepaalde gebieden komen.

Nederland is niet zo groot, dus we moeten vaak de ruimte delen met ander verkeer en andere recreanten en we mogen als ruiters eigenlijk best veel.
Daar moeten we wel een beetje zuinig mee om springen :)

mrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-16 19:23

Ik vind dat stoffel helemaal geen gelijk heeft. Blijkbaar is rekening houden met volgens Stoffel helemaal wegblijven. Wat een onzin.Rekening houden moet twee kanten op gaan en dat doe je dus niet door een partij maar helemaal weg te sturen. Tja of je moet Wilders steunen maar dat is een andere discussie

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-16 19:31

Wat maakt toch dat mensen de behoefte hebben om hier achteraf te gaan roepen dat het meisje beter had moeten weten? Fijn met z'n allen de koe in de kont kijken en de wijsneus uithangen.... :')

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-16 20:10

Ik vind het triest dat er blijkbaar een aantal ruiters zijn die vinden dat ze zich totaal niet aan de verkeersregels hoeven houden en dat omstanders het normaal moeten vinden dat zij daar schijt aan hebben.

Verkeersregels zijn er niet voor niets en het is net zo irritant als een scooter door het winkelende publiek rijdt als dat een paard dat doet.
Scooter heeft dan nog niet eens last van een eigen willetje.

Dat wij als ruiters al dikwijls op fietspaden rijden terwijl we daar niks te zoeken hebben, is 1 punt en vaak uit noodzaak geboren omdat op de weg niet veilig is maar om nu bewust op een wandelpromenade te gaan lopen met een grote knol, alleen maar omdat ze perse nu een ijsje willen, slaat gewoon nergens op.

En dan snap ik nog best dat een 15 jarige niet helemaal heeft stil gestaan bij de gevolgen en natuurlijk geschrokken is maar dat er bokkers zijn die vinden dat dat moet kunnen en dit dus bewust doen in de wetenschap dat ze hartstikke fout zitten, vind ik diep triest.
Je paard zal maar een wandelent klein kind of kinderwagen een trap geven, zeg je dan ook, Doet anders nooit! en sorry voor de verwondingen.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 16:18

Waarom zou een klein kind belangrijker zijn dan eender welk ander mens? :+
Ik vind het altijd geinig dat mensen meteen over "een klein kind" beginnen... Als ie de 40 jarige die er achter loopt schopt is het dan niet zo erg ofzo. _O- Als ie die kleine maar niet raakt.

Als ze daar niet mocht komen zou ze er een boete bovenop moeten krijgen. Punt; je hebt je aan de verkeersregels te houden. Foutje kan gebeuren maar dan moet je ook de gevolgen maar dragen.