Amerika: trainer mishandelt paard

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Thesserd

Re: Amerika: trainer mishandelt paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 23:34

Die gast is echt gestoord. Vooral omdat hij er blijkbaar geen enkel kwaad in ziet en dan ook nog zo'n onzin reactie richting de media? Serieus laten ze die gast torenhoge boetes geven en een verbod op het houden en in de buurt komen van dieren. Dat zal em t meeste pijn doen.

BelleTessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 01:25

Afgrijselijk wat een gestoorde man. Ik heb de petitie getekend, naast dit doet hij nog meer verschrikkelijke dingen dieren aan dus hij moet vervolgd worden! De idioot..

ZoeyDercks

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 01:31

Gadverdamme.... Wauw echt, wat haal je dan in je hoofd? Die is echt doorgedraaid... Gaat m'n bloed van koken en kippenvel op mijn armen, wat een malloot!

Laura_Zodine

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 03:05

Wow, ik wist niet dat 'laying down' nog steeds een ding was... In the horse whisperer vond ik het al zo sneu :P Maar ik heb even gegoogeld, en er staan genoeg filmpjes over op youtube.........
De foto van de koe die aangevallen wordt door honden vind ik nog shockerender, echt wtf! En de mensen hier die hem willen martelen en vermoorden zijn ook best eng %)

maava

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 07:04

Ik snap echt niet hoe deze man denkt het voor elkaar te krijgen dat het paard hem hierdoor gaat vertrouwen.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 07:26

Net als je denkt dat het niet gekker kan is er altijd een die het weer kan overtreffen.. Arm, arm dier. ;( Ik ben wel blij dat hij het op Facebook heeft geplaatst, hier heeft hij zichzelf misschien de strop mee omgedaan ipv achter gesloten deuren hiermee verder gaan.

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 07:39

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 07:53

Walgelijk. Walgelijk. Walgelijk. :r

Citaat:
“I love horses more than anybody out there,” Logan told KETV. “Every day I use horses and the last thing I’m going to do is hurt one. I mean, they’re a partner to me. I’m not going to hurt my partner. It’s just a technique that some people do with their horses to gain trust. The absolute worst thing you can do when you lay one down is to hurt him, and I did not hurt him.”

:r :r :r

Ik hoop dat zo'n man direct een verbod krijgt op contact met ook maar énig dier, maargoed, dat is in mijn droomwereld waar mensen zich normaal tegenover dieren gedragen. Werkelijkheid zal helaas wel minder mooi zijn. Misschien zal hij zich er later alsnog wel uit lullen: het paard was oververhit geraakt, moest voor zijn eigen bestwil gekoeld, etc?

rienne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 08:15

Zo krijgt een paard vertrouwen? Raar... In wat voor wereld leeft die man?

In Amerika zijn ze geloof ik wel wat strenger en harder met dit soort dingen dus hopelijk mag hij geen dieren meer houden in de toekomst

miesnaom

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 08:34

Laura_Zodine schreef:
Wow, ik wist niet dat 'laying down' nog steeds een ding was... In the horse whisperer vond ik het al zo sneu :P Maar ik heb even gegoogeld, en er staan genoeg filmpjes over op youtube.........
De foto van de koe die aangevallen wordt door honden vind ik nog shockerender, echt wtf! En de mensen hier die hem willen martelen en vermoorden zijn ook best eng %)

Haha grappig eigenlijk dat je die mensen ook eng vind. Vind het zelf eerder eng dat weinig mensen hem niet ergens heeel erg ver Achter slot en grendel willen hebben... Als hij dit al doet bij dieren die machteloos zijn n paard koe ja wat zal er verder volgen als n kindje misschien x niet luistert...

djinnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 08:38

miesnaom schreef:
Laura_Zodine schreef:

Haha grappig eigenlijk dat je die mensen ook eng vind. Vind het zelf eerder eng dat weinig mensen hem niet ergens heeel erg ver Achter slot en grendel willen hebben... Als hij dit al doet bij dieren die machteloos zijn n paard koe ja wat zal er verder volgen als n kindje misschien x niet luistert...

Achter slot en grendel is toch iets heel anders dan gemarteld en vermoord? Ik word ook lichtelijk pissed off van deze idioot, dus kan me een zekere agressie best indenken, maar martelen en vermoorden, dan ben je zelf ook niet helemaal lekker...

miesnaom

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 08:43

Oke kan het helaas niet meer wijzigen. Maar jullie hebben gelijk werd even door emotie mee gesleept. Was al een beetje verdrietig haha en toen zag ik dit en dacht ik alleen maar walging. Gadver

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 08:44

djinnie schreef:
miesnaom schreef:

Achter slot en grendel is toch iets heel anders dan gemarteld en vermoord? Ik word ook lichtelijk pissed off van deze idioot, dus kan me een zekere agressie best indenken, maar martelen en vermoorden, dan ben je zelf ook niet helemaal lekker...

Ach dat is gewoon een eerste reactie uit woede, maar wanneer puntje bij paaltje komt en je daadwerkelijk voor deze man staat, dan komt daar toch niet zo veel van terecht :+ denken en doen zijn twee heel verschillende dingen.

leanR

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 08:55

Gadverdamme, wat een ziek figuur.. :wow: Arm dier..

Shalimar

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 10:07

Nou dan ben ik maar hard, ik heb geen enkele medemenselijkheid voor zulke types. Die dragen niets bij aan deze wereld. Ze mogen van mij de wereld uit. Jammer dan als ik nu bokt over me heen krijg, ik blijf erbij.

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 10:14

Shalimar schreef:
Nou dan ben ik maar hard, ik heb geen enkele medemenselijkheid voor zulke types. Die dragen niets bij aan deze wereld. Ze mogen van mij de wereld uit. Jammer dan als ik nu bokt over me heen krijg, ik blijf erbij.

ik begrijp je boosheid / frustratie, maar door dit soort reacties (met doodwensingen) zaai je juist haat. Haat is een domino-effect.

Ik hoop dat een rechter ingrijpt en hij gewoon niet meer met dieren mag werken

djinnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 10:19

miesnaom schreef:
Oke kan het helaas niet meer wijzigen. Maar jullie hebben gelijk werd even door emotie mee gesleept. Was al een beetje verdrietig haha en toen zag ik dit en dacht ik alleen maar walging. Gadver

Begrijpelijk hoor... ;) Die walging voelen we allemaal. Ik denk nog steeds aan een putje ergens in niemandsland, rekje erop en sleutel weggooien. Oud brood en regenwater. :+ Maar dat is ook niet helemaal de juiste weg. Ik hoop wel dat ie HEEL hard wordt aangepakt, maar zelfs dat moet ik helaas eerst zien, dan geloven.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 10:19

Ik dacht dat ik in mijn paardentijd inmiddels wel veel gezien en gehoord had. Maar dit is echt volslagen onbegrijpelijk. Waarom zou je een paard dit aandoen, wat wil je het dieren leren, en waarom op die manier. En dat dan ook nog als volstrekt normaal plaatsen op internet en na alle comotie ook nog in een interview het normaal vinden.

Waar heeft deze man zijn opleiding gedaan dat hij dit normaal vindt? Hopelijk mag hij nooit meer dieren trainen of houden, dan zal denk ik wel voldoende straf voor hem zijn als hij zo n horse lover is.

Irisjeeh1999

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 10:32

Gadver, hij beweert ook nog dat het uit vertrouwen is? Wat is er mis met deze man?

Elfie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 11:03

Er zijn van die momenten dat ik doodziek word van het menselijke ras en dit is er zeker 1 van ;(

Wat een zieke geest en dan zijn reactie erop nog ook :r :r :r
Intens verdrietig en triest word ik van zo een berichten.

'Broke' zoals de Amerikanen hun paarden graag hebben, wordt een paard wel op deze manier :r

Ik heb de petitie alvast getekend. Helaas heb ik de laatste maanden al veel te veel petities moeten tekenen, gelukkig heeft eentje alvast zijn doel bereikt. Geen WK Endurance in de het Midden-Oosten.

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 13:20

WTF? Een gelauwerde trainer?!? Die man is geen trainer, maar een psychopaat, en een échte ook, gezien het feit dat hij dus ook nog aan bull-baiting doet door koeien/jonge stieren aan te binden en er een pack of dogs op los te laten. Wreedheid in optima forma.
Vraag me af of en hoe het met water mishandelde 3-jarige paard hieruit is gekomen.
Zo'n dier kan van fysieke én mentale shock zelfs wel sterven.

Die vent moet zwaar aangeklaagd worden en nooit meer enig "beroepshalve" bezigheid met dieren uit mogen oefenen. Het is om je maag er uit te kotsen van walgelijkheid.

SinneJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 13:22

Ik was er gisteren bijna ziek van...

Heeft iemand meer info over dat paard inderdaad? Veel mensen dachten blijkbaar dat het dier overleden was. Hij zou het dan aan de media getoond hebben, maar er was sprake van een verdachte bles die op de foto's niet te zien was (en dus impliceerde dat dat een ander paard was).

Foreverkliek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 13:33

Irisjeeh1999 schreef:
Gadver, hij beweert ook nog dat het uit vertrouwen is? Wat is er mis met deze man?

Dit is niet om vertrouwen op te bouwen, al wordt het nu mischien zo genoemd, maar om het paard te breken.
Wat er ook gebeurd, hoeveel pijn hij ook heeft en wat voor achterlijks er ook gevraagd wordt, dit paard zal nooit meer in verzet komen tegen een mens.
Arm, arm dier |(

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 13:35

Het feit dat zo ene het op internetplaatst bewijst dat hij niet goed tikt!
Ik vind zoiets een zware dierenmishandeling wat celstraf voor lange tijd vedient en eenlevenslang verbod ophouden van welk dier dan ook.

Lumi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 13:41

Wat een sadist zeg..
Hopelijk mag hij nooit in zijn leven meer bij paarden in de buurt komen