Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
NiNa_14 schreef:Misschien kan het bericht wat herschreven worden? Het staat er een beetje raar maar volgens mij is er 14 miljoen beschikbaar gesteld voor de kunstenaar.
En nu hopen ze dat er daarvan ook 2,5 miljoen beschikbaar komt voor het paard.
Tenminste zo lees ik het?
Dus er wordt geen 14 miljoen besteed aan het paard
musiqolog schreef:Willemina_L schreef:Ik neem er eentje op je felheid!En nee, ik ben niet PVV. Verre van zelfs. Mijn vader is bijvoorbeeld beroepsmusicus in de klassieke muziek en die weet precies wat het betekent voor de kunst en cultuur als er geen subsidie meer voor zou zijn. Die mening deel ik met je! Maar 13 miljoen voor een paard...
Maar je mag me bekrompen vinden hoor, dat is je goed recht natuurlijk!
Gaat niet allemaal naar het paard, zie boven.
Maar goed, als jij en bepaalde anderen niet tegen kunstsubsidies zijn, is dat mooi. De teneur van heel veel reacties was alleen wel "o jee, de hoge heren geven ons geld weer aan kunst uit." Pure kroegpraat.
musiqolog schreef:Bizzybijtje schreef:MensOverdrijven is ook een vak. Ik ben wel de laatste die op de PVV gaat stemmen maar hier schrik ik wel van. 13 miljoen is gewoon veel geld wat nuttiger besteed kan worden. Ik ben zeker voor kunst subsidie, maar dat betekent niet dat er met geld gesmeten moet worden. Maar nu ben ik zeker een fascist of niet?
Nee, dat niet. Maar wanneer is het te veel? Mensen vinden het al gauw te veel.
Van elke euro subsidie kun je wel zeggen dat hij beter aan de zorg kan worden uitgegeven. Misschien ziet de meerderheid de zin van zo'n groot paard niet in. Maar de meerderheid zal desgevraagd ook wel tegen die ene spoorwegverdubbeling in Brabant zijn, of tegen uitdieping van een of ander kanaal, of... tegen voetbal. De beveiliging bij Ajax-PSV kost miljoenen, gaat van belastinggeld af en komt uiteindelijk maar aan een minderheid ten goede, volkssport of niet.
Bekijk het dan van een andere kant. De hele renovatie van de Afsluitdijk loopt in de miljarden. 13 miljoen daarvan wordt aan kunst uitgegeven, waaronder dit paardenbeeld. Dat is echt een minuscuul deel van het totaalbedrag. Misschien één procent, en dan neem ik het ruim, want ik kan me nauwelijks voorstellen dat een dijk van dertig kilometer voor 1,3 miljard kan worden gerenoveerd. En dat ene procent is te veel? Wat is dan wel weinig genoeg?
Bizzybijtje schreef:Lekker appels met peren vergelijken, zeker blijven doen.![]()
Renovatie is nodig, een beeld van 13 miljoen euro daarentegen... Tsja.
xSlvna schreef:Moeilijk lezen hè.
13 miljoen voor het opknappen van de afsluitdijk,
maximaal 2,5 miljoen voor het paard.
11,5 miljoen over voor stoeptegels, bloemen, lantarenpalen... zonnepanelen en prullenbakken op recycle-energie ofzo
MariekeB schreef:@musiqolog dank voor het verwoorden van mijn mening
40 miljoen voor een ( meer of minder onzinnig) referendum hoor je niemand over. Maar voor iets belangrijks als kunst is elke cent teveel.
Het is toch heel normaal dat als je de afsluitdijk gaat renoveren er een deel van het bedrag naar de aankleding van het geheel gaat?
Het is niet zo dat de kunstenaar 13 miljoen krijgt.
Vergunningen, fundering, weg moet afgesloten worden, etc etc etc. Alles kost geld.
Als je zelf je tuin opnieuw inricht kun je er ook beton storten en de rest van de begroting naar het verzorgingshuis om de hoek brengen( alle beetjes helpen toch).... Als we dat allemaal doen . Is dat een veel groter bedrag dan die 13 miljoen.
Ibbel schreef:Lees dit topic nou eens door, kijk hoe daar gereageerd wordt, en leg me dan nog eens uit waarom dit in NL opeens weggegooid geld is:
http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=11&t=1754555&
Ibbel schreef:Lees dit topic nou eens door, kijk hoe daar gereageerd wordt, en leg me dan nog eens uit waarom dit in NL opeens weggegooid geld is:
[VN] 's Werelds grootste paardensculpturen onthuld
Happy16 schreef:Ik wil dat paard wel maken voor één miljoen hoor
[VN] 's Werelds grootste paardensculpturen onthuld