Uthopia wordt verkocht op veiling

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-16 11:57

NenaC schreef:
Het kan ook zijn omdat hij die ziekte/afwijking/blessure heeft zo weinig op wedstrijd is. Bovendien weten we niet wat hij heeft, misschien gewoon een stro allergie oid? Hoeft niks ernstigs te zijn,

Voor een stro allergie heeft hij geen jaar wedstrijdpauze nodig.

Claartje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-16 11:59

Als je iets zou weten over de werkwijze op de stal van Carl, zoals als je At home with Carl hester hebt gekeken. Dan zou je hebben gezien dat de paarden van Carl preventief fysiotherapie krijgen en gecontroleerd worden. Carl zijn motto is voorkomen is beter dan genezen. Dat heeft niets te maken met het hebben van blessures maar juist met het voorkomen hiervan.

FriesWytske

Re: Uthopia wordt verkocht op veiling

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-16 12:08

Peterina

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-16 12:29

Als alle partijen eerlijk waren geweest ivm eigenschap van het paard dan staten ze niet in deze situatie. Liegen naar een Curator nav bankruptcy heeft gevolgen!

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-16 12:32

Claartje23 schreef:
Als je iets zou weten over de werkwijze op de stal van Carl, zoals als je At home with Carl hester hebt gekeken. Dan zou je hebben gezien dat de paarden van Carl preventief fysiotherapie krijgen en gecontroleerd worden. Carl zijn motto is voorkomen is beter dan genezen. Dat heeft niets te maken met het hebben van blessures maar juist met het voorkomen hiervan.

Ook al wordt een paard preventief gecontroleerd (en behandeld) wil dat nog niet voorkomen dat een paard zich blesseert of dat een (aangeboren) afwijking zich openbaart.

Daarbij maken alle professionele ruiters gebruik van (preventief) fysio, niet alleen Carl Hester.

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-16 12:56

Electra63 schreef:
[

Ik vraag me af wat voor blessure Uthopia heeft, dat een rustperiode van 1 jaar gewenst is

Dat is heel normaal voor prijzige paarden. :+

Citaat:
Het lijkt nog langer te gaan duren voor Gerco Schröder weer volledig over zijn toppaard Glock’s London N.O.P. kan beschikken. Schröder zal zijn zilveren Olympische troef van 2012 naar alle waarschijnlijkheid dit indoorseizoen niet meer aan de start brengen.

Lisette03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-16 14:37

Er wordt nog nergens ingegaan op wat hij dan precies zou hebben toch? Ik vind het een beetje vreemd verhaal dat hij de afgelopen vier jaar wel gestart is terwijl hij dus intensieve veterinaire zorg kreeg, maar dat kan nu ineens niet meer, nu moet hij met pensioen. Hebben ze dan doorgereden met een reeds kapot paard? Lijkt me ook wat stug, maar zo klinkt het nu wel, of ligt dat aan mij?

Oehlala

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-16 14:42

FriesWytske schreef:
NenaC schreef:
Het kan ook zijn omdat hij die ziekte/afwijking/blessure heeft zo weinig op wedstrijd is. Bovendien weten we niet wat hij heeft, misschien gewoon een stro allergie oid? Hoeft niks ernstigs te zijn,

Voor een stro allergie heeft hij geen jaar wedstrijdpauze nodig.

graag niet direct zo letterlijk nemen, ik heb er ook achter geschreven of iets dergelijks.
Aangezien wij niet weten wat het paard heeft, blijft het gissen.

purkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-16 15:04

Snel verkopen kan de eigenaar eindelijk wat cashen.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-16 15:11

purkie schreef:

Misschien moet je ook de openingspost even lezen...

misterA

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-16 15:13

purkie schreef:

Hij is over zijn houdbaarheidsdatum heen, dus dat cashen zal niet meevallen. Heeft meer verleden dan toekomst. Misschien nog wat waarde voor de fokkerij?

Easy_Rider

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-16 20:29

15 jaar is Uthopia. Ik ben wel benieuwd naar wat zijn gezondheidstoestand is.

Bonnelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-16 22:25

Zoveel geluk gehad!!
Vrijdags werd mijn merrie nog gedekt door Metall en s'maandags werd er bekend dat de papa van Utophia (Metall) was verkocht aan Paul Schockemöller.

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-16 22:29

Paul Schockemöller nog wel :D

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-16 22:46

Wie is dat? Ik ken wel Paul Schockemohle. Met puntjes op de o :D

Bonnelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-16 00:00

Tuurlijk, als men maar weet wie ik bedoel.
En ik heb er in ieder geval een mooi en goed, inmiddels al weer 4 jarige, merrie van *\o/*

A3a1

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-16 01:05

Mwahhhh dat lijkt me onwaarschijnlijk dat ie allergie heeft. Dan zou er niet gesproken worden over therapie en training. En dat dat nog een jaar nodig heeft.

Dan valt toch aan een blessure te denken.

HorseTimeXL

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-16 14:55

Nieuwe update van Carl z'n Facebook:
I would just like to say how amazing it is that so many people have been in support for helping us keep Uthopia, the enthusiasm of the equestrian community is incredible! We have hopefully arranged enough money through owners to keep Uthopia's future secure. So at this time, although everyone's generosity is hugely appreciated, I would like to ask that all Go Fund Me and other fundraising pages are put on hold, please do not donate. I will keep everyone updated on any progress, but your support, kind words and love for Uti have truly amazed me.

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-16 14:56

dat zou super zijn

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-16 15:06

Ik hoop met duizend hopen dat U. d.m.v. een of andere geldschieter zijn verzekerde pensioen mag genieten, bij Carl of elders, en niet "zomaar" via de veiling verdwijnt naar iemand die hem ""er even door rijdt" om weer in de hoogste sport te moeten verschijnen.

Het laatste bericht van C.H. doet toch hopen dat er achter de schermen iemand is opgestaan die U. nog het beste, waardigste gunt.

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-16 19:36

waarom lees ik toch overal dat mensen het zielig vinden voor het paard? een paard van deze waarde zal heus niet ergens zomaar terecht komen. het paard zal het dus prima vinden als het maar zijn natje en droogje krijgt.

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-16 20:38

Kendra

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-16 21:05

Dat zou mooi zijn - en vooral als het enigszins geruisloos afgehandeld kan worden..
Ik vind deze 'koehandel' met paarden maar smakeloos en in niemands belang (zelfs niet dat van de curatoren).

Riel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-16 21:37

Fijn dat hij wordt gesteund en dat er een grote kans is dat hij Uthopia kan houden maar ik vind het dubbel. Er zijn mensen met weinig middelen die ook een steuntje in de rug kunnen gebruiken.

Ik duim voor Uthopia dat hij goed terecht komt. Ik vind paarden/dieren veilen altijd zo vreemd :(.

A3a1

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-16 09:05

:D
Zo wordt ze haast schattig :)