Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Ann99 schreef:afschieten is ook nog een oplossing. Zo lief zijn gieren niet hoor. Net als ratten, als we daar een plaag van hebben worden ze ook vermoord, of muggen, of spinnen, of pissebedden...
Ann99 schreef:afschieten is ook nog een oplossing. Zo lief zijn gieren niet hoor. Net als ratten, als we daar een plaag van hebben worden ze ook vermoord, of muggen, of spinnen, of pissebedden...

geerke schreef:Ann99 schreef:afschieten is ook nog een oplossing. Zo lief zijn gieren niet hoor. Net als ratten, als we daar een plaag van hebben worden ze ook vermoord, of muggen, of spinnen, of pissebedden...
Volgens mij is er maar een plaag...die ook nog als enig levend wezen zijn eigen leefomgeving om zeep helpt....de mens
[/quote]
geerke schreef:Ann99 schreef:afschieten is ook nog een oplossing. Zo lief zijn gieren niet hoor. Net als ratten, als we daar een plaag van hebben worden ze ook vermoord, of muggen, of spinnen, of pissebedden...
Volgens mij is er maar een plaag...die ook nog als enig levend wezen zijn eigen leefomgeving om zeep helpt....de mens
LadyMadonna schreef:Tuurlijk, schiet elk wild beest waar je last van hebt af....
speedfiets_2 schreef:Voor degene die zich afvragen waarom die dumpplaatsen niet meer mogen. Wat dachtten jullie van besmettelijke ziektes? Sommige pathogenen kunnen lang in de grond overleven. En als dan een dwarrelig schaap voor bij komt die dat op pikt en naar de kudde brengt.Dan ven je zuur als boer zijnde
pjotrg schreef:LadyMadonna schreef:Tuurlijk, schiet elk wild beest waar je last van hebt af....
Het gaat niet om zomaar dieren afschieten, er is geen enkele serieuze jager die dat doet, maar om te zorgen dat een ingreep die wij als mensen gemaakt hebben in de natuur (door die gieren en beren en wolven opnieuw te introduceren in de natuur) niet uit de klauw loopt.
Wat me trouwens opvalt in deze hele discussie (maar dat zie ik wel vaker op Bokt) is dat iedereen zijn eigen interpretatie maar verder uitbouwt zonder dat er nou echt bekend is wat er gebeurd is. Zo is de merrie in kwestie ondertussen gevallen, bevallen gewond geraakt en oud geworden. Zonder dat er nu echt bekend is wat er gebeurd is. Ik moet dan altijd denken aan dit liedje van Annie M.G. Schmidt: https://www.youtube.com/watch?v=mSITEhEtsWc
Citaat:ah kijk idd. het gaat niet om zomaar afschieten maar een populatie die blijkbaar te groot is geworden kleiner maken. Voordat zij van honger omkomen zoals dus op de veluwe met de herten gebeurd. Arme dieren, die wil je toch gewoon niet meer laten leven? Die sterven gewoon een hongerdood