Valentijn van Weering geeft paard weg tijdens wedstrijd

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Linnie050

Re: Valentijn van Weering geeft paard weg tijdens wedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 18:58

Bijzonder! Zet hem op.
Ben heel benieuwd hoe ver ze samen komen.
Mooie uitdaging!

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 19:02

Ach, meiske is ontzettend blij met deze kans (zoals ze het ook zelf noemt) en ze krijgt er op z'n minst een berg ervaring en hopelijk ook naamsbekendheid voor terug, waardoor er misschien nog meer deuren voor haar open gaan. Dat is ook al heel wat waard.

frieske

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 19:03

Liekess schreef:
Harvey1 schreef:
Volgens mij doet Valentijn dit wel vaker, zie in ieder geval een hoop ruiters die zo door het Z komen met zijn hulp. Combinatie van goede ruiter, goede lessen en een toppaard.

Tsja, als men eens zou weten wat hij hier voor terug vraagt zou er heel anders over hem gepraat worden..

Vertel....

Ik vind het een fantastisch idee van hem en wens het meiske veel succes, wat een leuke kans voor zo'n meid

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 19:11

Liekess schreef:
Harvey1 schreef:
Volgens mij doet Valentijn dit wel vaker, zie in ieder geval een hoop ruiters die zo door het Z komen met zijn hulp. Combinatie van goede ruiter, goede lessen en een toppaard.

Tsja, als men eens zou weten wat hij hier voor terug vraagt zou er heel anders over hem gepraat worden..

Hoezo 'ik gooi een loze opmerking op internet'...
Je begint er zelf over, vertel nu ook maar precies wat hij er dan voor vraagt. Niet zomaar dingen roepen en niet thuis geven :) Dat kan iedereen.
Ik ben benieuwd!

Suusje1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 20:02

Lijkt me logisch dat hij er iets voor terug vraagt. Het is een zakenman en niet sinterklaas. Maar ben ook wel benieuwd waar je op doelt.

tessyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 20:16

Wat een leuke prijs!
Voor beide een mooie win-win situatie zo te lezen.

Ik vraag me alleen af of een jaar niet kort is om een paard met zoveel winst te verkopen of is een jaar uitzonderlijk lang voor dit type handelspaarden?

orkaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 22:16

ik vind het persoonlijk wel jammer dat training/lessen op eigen kosten moeten. (wellicht start geld etc ook..) nou dan kost het je per maand makkelijk 200-250 euro (en dan tel ik nog maar 1 x per week les...)

Het had hem gesierd als ie gratis de combinatie zou begeleiden, iedereen weet dat lessen een fortuin kosten.....en dat goede les essentieel is.

Pocca_Locca

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 06:08

Nou, Liekess, we wachten allemaal op jouw antwoord... Wie A zegt, moet ook B zeggen, hè!?
Wat lees ik veel afgunst tussen de regels door in sommige reacties zeg...
Het is gewoon een mooie kans en het meisje is er blij mee.

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 06:39

Zo! Krijgt dat meisje even een mooie kans zeg! Gelukkig is ze er zelf enorm blij mee dus wie is 'Bokt' om te gaan bepalen of het een goede deal is of niet? Ik neem aan dat het meisje zelf ook hele verstandige ouders heeft dus wij hoeven niet op haar te passen.

Ik wens haar een veelbelovend en leerzaam jaar toe, het zal tenslotte voor haarzelf ook goede PR zijn.

Liekesss, leuk dat je een knuppel in het hoenderhok gooit, maar kom dan ook met uitleg. Zomaar iets eruit knallen is lekker makkelijk op het internet maar als je A zegt moet je ook B zeggen.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 11:53

Moderatoropmerking:
insinuatie/ beschuldiging verwijderd, alsmede de reacties erop. Svp niet verder gaan op Liekess. Merci.

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 16:44

__Nicole schreef:
Ik ben gister tweede geworden in deze competitie met mijn paard, was super leuk om mee te mogen rijden, Maar de voorwaarden zijn iets anders als hier wordt beschreven.
Stukje tekst uit de uitnodiging die ik had gekregen:

''VarioHippiQue biedt talentvolle ruiters de unieke kans om een handelspaard te trainen en met winst te verkopen. Je mag zelf een paard uitzoeken, aanschaffen en stallen bij VarioHippiQue op kosten van VarioHippiQue. Bij verkoop gaat 20% van de winst naar het talent, uiteraard na aftrek van alle gemaakte kosten (smid, kosten voor keuring, dierenartskosten enz.) Aankoop geschiedt alleen na goedkeuring van VarioHippiQue en bij 100% goedgekeurd en klinisch gezond.''
''Instructies/lessen zijn voor eigen rekening.''

M.A.W ze moet aan het eind nog geld bij leggen!! IK had vriendelijk bedankt!

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 17:18

aerdenhout1 schreef:
__Nicole schreef:
Ik ben gister tweede geworden in deze competitie met mijn paard, was super leuk om mee te mogen rijden, Maar de voorwaarden zijn iets anders als hier wordt beschreven.
Stukje tekst uit de uitnodiging die ik had gekregen:

''VarioHippiQue biedt talentvolle ruiters de unieke kans om een handelspaard te trainen en met winst te verkopen. Je mag zelf een paard uitzoeken, aanschaffen en stallen bij VarioHippiQue op kosten van VarioHippiQue. Bij verkoop gaat 20% van de winst naar het talent, uiteraard na aftrek van alle gemaakte kosten (smid, kosten voor keuring, dierenartskosten enz.) Aankoop geschiedt alleen na goedkeuring van VarioHippiQue en bij 100% goedgekeurd en klinisch gezond.''
''Instructies/lessen zijn voor eigen rekening.''

Ik benieuwd naar jouw rekensom.

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 17:20

Dat is geen gegeven, maar zeker wel mogelijk.
Zonder goede afspraken op papier hierin stappen is naïef.

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 17:40

Er staat nu al een groot stuk in de paardenkrant, Laura krijgt nu al mooi extra media aandacht door het winnen van deze prijs. :Y)

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 20:12

Reken maar dat alles echt wel doorgesproken word, ze zijn niet gek. Maar is het nou zo moeilijk om gewoon blij voor ze te zijn?

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 20:19

janderegelaa schreef:
aerdenhout1 schreef:

Nou ik ook. Valentijn betaalt de stalling hoor... en dat is op jaarbasis een heel flink bedrag. Sowieso is Valentijn niet iemand die mensen willens en wetens kaal wil plukken voor zover ik hem "ken" (start daar vaak en was ook geselecteerd maar paard was ineens de dag voor de wedstrijd niet goed :( )

orkaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 20:40

Dorine92
[quote="aerdenhout1 schreef:

Ik benieuwd naar jouw rekensom.[/quote]
Nou ik ook. Valentijn betaalt de stalling hoor... en dat is op jaarbasis een heel flink bedrag. Sowieso is Valentijn niet iemand die mensen willens en wetens kaal wil plukken voor zover ik hem "ken" (start daar vaak en was ook geselecteerd maar paard was ineens de dag voor de wedstrijd niet goed :( )[/quote]

----------------------------------------------------------------------------------------------

en waarom geeft hij dan de combinatie dan ook niet gratis les?

(daar moet expliciet vermeld wel voor betaald worden................) duur grapje hoor dat lessen of het nu bij Valentijn of een ander is. ...

(ik vind een prijs winnen wat je daarbij ook nog geld kost gewoon niet zo top). De prijs is zeker hartstikke leuk maar dan had het ook een compleet plaatje moeten zijn.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 20:43

studiemiep schreef:
Dorine92
[quote="aerdenhout1 schreef:

Nou ik ook. Valentijn betaalt de stalling hoor... en dat is op jaarbasis een heel flink bedrag. Sowieso is Valentijn niet iemand die mensen willens en wetens kaal wil plukken voor zover ik hem "ken" (start daar vaak en was ook geselecteerd maar paard was ineens de dag voor de wedstrijd niet goed :( )[/quote]

----------------------------------------------------------------------------------------------

en waarom geeft hij dan de combinatie dan ook niet gratis les?

(daar moet expliciet vermeld wel voor betaald worden................) duur grapje hoor dat lessen of het nu bij Valentijn of een ander is. ...

(ik vind een prijs winnen wat je daarbij ook nog geld kost gewoon niet zo top). De prijs is zeker hartstikke leuk maar dan had het ook een compleet plaatje moeten zijn.[/quote]

Hij heeft in de paardenkrant gezegd dat hij helemaal niet betrokken wil zijn bij de instructie omdat hij weet dat hij altijd anders wil hebben.

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 20:54

Wat ondankbaar is het grootste deel van bokt zeg!
En je hoeft geen les te nemen he... als je handig bent komt je in je eentje ook heel ver. Daarnaast is les niet zozeer een investering in het paard maar vooral in jezelf. Heb je de rest van je leven plezier van. Of je het paard nou zelf aanschaft en zelf de stalling betaalt, of dat valentijn dat doet, lessen doe je toch.
Het gros hier doet net of Valentijn iets gemeens doet ofzo. Hij heeft wel wat beters te doen dan gratis lesgeven denk? Zelf trainen en daarnaast nog gaatjes boren enzo

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 21:15

:')
Dorine92 schreef:
En je hoeft geen les te nemen he... als je handig bent komt je in je eentje ook heel ver. Daarnaast is les niet zozeer een investering in het paard maar vooral in jezelf. Heb je de rest van je leven plezier van. Of je het paard nou zelf aanschaft en zelf de stalling betaalt, of dat valentijn dat doet, lessen doe je toch.
Het gros hier doet net of Valentijn iets gemeens doet ofzo. Hij heeft wel wat beters te doen dan gratis lesgeven denk? Zelf trainen en daarnaast nog gaatjes boren enzo

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 21:58

Naast dankbaar en blij is het verstandig om ook nuchter en zakelijk te blijven.
Laatst bijgewerkt door Boras op 13-04-16 22:18, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 22:12

Suelza schreef:
:')
Dorine92 schreef:

Hoop niet dat je reactie zo onaardig bedoeld is als het overkomt, Suelza. -O-

Ik vind dat ze zeker een punt heeft: les is niet alleen een investering in je paard. Ook in jezelf.

tessyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 22:36

Ik denk dat Suelza het laatste zinnetje gewoon grappig vind. :j
Ik moest toch ook eens grinniken toen met mijn visuele gedachtengang :')

Dorine haar post is idd een heel goede!

mrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 22:37

Overigens snap ik wel dat er een of andere contrauctie achter zit. Het is namelijk bij wet verboden een paard als prijs uit te loven.

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 22:53

Boras schreef:
Naast dankbaar en blij is het verstandig om ook nuchter en zakelijk te blijven.

En is dat een taak voor bokt of voor de ouders?? Ik ken deze mensen als hele verstandige mensen met een flinke portie levenservaring, die bekijken dat echt wel goed en staan niet in het leven alsof alles komt aanwaaien. Wat verwacht bokt nou? Dat alle gemaakte afspraken hier ter beoordeling worden aangeboden, kom nou toch!