Vier renpaarden overleden tijdens Grand National

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 18:35

Ayasha schreef:
Kyrkelover; Ik begrijp niet hoe je kan verdedigen dat op 1 evenement (verschillende races maar 1 evenement) 4 dode paarden vallen op een weekend. Als dat in een andere paardensport tak gebeurt wordt er ook schande gesproken en dan komt niemand verdedigen. En terecht. Als er met regelmaat zoveel doden vallen in een weekend wordt het gewoon hoog tijd om e.e.a eens a te gaan.

Ik denk dat je mijn posts even terug moet lezen.
Ik probeer de dode paarden juist niet te verdedigen. Ik geef ook aan dat ik het oprecht erg vindt.
En dat zoiets ook ten alle tijden op de voorpagina mag staan.

Maar goed het zal wel, overigens mijn gebeden worden gehoord want oa balthazar king staat nu ook op de voorpagina.

@ ayasha mijn excuses het bericht waar ik in heb gezet dat deze berichten ook op de voorpagina mogen is verwijderd. Dus kon je niet weten.

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 22:38

geerke schreef:
karijn schreef:
Dat het niet mag gebeuren, is emotioneel gezien logisch. Rationeel gezien gebeuren ongelukken nu eenmaal. Je kan het simpelweg niet uitsluiten dat er doden vallen. Linksom of rechtsom. Ik kan morgen ook even verkeerd van het stoeprandje vallen en met mijn hoofd op de grond kletsen waarbij het licht uitgaat. Of dat een adertje in mijn hoofd knapt...
Feit is wel dat er opnieuw gekeken moet worden naar die betreffende hindernis lijkt mij, als die toch met enige regelmaat voor ongelukken zorgt.

adertjes knappen over het algemeen eerder bij een hart wat flink moet kloppen.

Eens maar het is niet te voorspellen vantevoren. De meesten overleven een vergroot sporthart eerder dan dat ze eraan overlijden. Dus het moment waarop het gebeurt, in dit geval tijdens de GN, is pech. Maar dat er meerdere paarden zijn overleden, en lees ineens zes ipv vier, vind ik ook wel zorgelijk.

khirshanta

Re: Vier renpaarden overleden tijdens Grand National

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 22:53

Laten we elkaar hier niet aanvallen, maar er simpelweg bij stilstaan dat vier paarden het leven hebben moeten laten. Misschien een nieuw topic beginnen over gewonden / dodelijke ongevallen in de paarden(al dan niet) sportwereld?