Cornelissen maakt Grand Prix-debuut met KWPN-hengst Aqiedo

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Re: Cornelissen maakt Grand Prix-debuut met KWPN-hengst Aqiedo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 10:16

Ik snap ook niet hoe ze aan die 8en komt want ze startte HC dus cijfers zijn er niet gepubliceerd.

RM94

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 10:20

belachelijk die censuur. Ze start op een openbare wedstrijd daar is film materiaal van dan moet je niet starten. Wat had ze nou verwacht het is bar slecht en het verhaal ze moeten nog aan elkaar wennen ze moet nog wat oefenen ...... Ze heeft hem al een tijdje en vorig jaar op de HK zag het er net zo slecht uit alleen zelfs iets minder gestrest ......

Ik heb op de FB van Hoefslag gevraagd waarom die censuur plaatsvindt

eqwo.net heeft hem nog wel online. StGeorg heeft hem er af gehaald omdat volgens Adelinde de video zonder toestemming gemaakt en geplaatst is. Eeehhhhh het is een openbare wedstrijd.......

manubres

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 10:28

Adelinde maakt het zo alleen maar erger denk ik....

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 10:29

Post verwijderd.
Laatst bijgewerkt door janderegelaa op 06-04-16 10:53, in het totaal 1 keer bewerkt

Nadine_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 10:30

janderegelaa schreef:
Ik snap ook niet hoe ze aan die 8en komt want ze startte HC dus cijfers zijn er niet gepubliceerd.

Zij krijgt als amazone toch gewoon een protocol?

Anyway, ik heb een beetje het idee dat als de naam Adelinde valt er al gekleurd gekeken wordt. Natuurlijk zijn er nog foutjes in de proef. Ze zijn nog volop aan het trainen. Paard moet wedstrijdervaring opdoen etc. Maar zo ontzettend vreselijk vond ik het nou ook niet, voor zover ik het in dit filmpje gezien heb. Niet winstwaardig nee, maar daar reed ze geloof ik ook niet voor.

Edit: taalfoutje verbeterd.
Laatst bijgewerkt door Nadine_S op 06-04-16 10:31, in het totaal 2 keer bewerkt

Coloured

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 10:30

CharmingS schreef:
Want jullie zijn allemaal topruiters/amazones? Deze 2 moeten nog een combinatie worden en nee het is geen perfecte proef, maar probeer het eens na te doen voor je commentaar gaat geven!! Want durf te wedden dat geen van jullie het ooit zo ver hebben geschopt!!

O, dit is altijd zo'n dooddoener! Het ziet er gewoon niet uit. Gauw van dat paard aftrekken die iron lady. Ze rijdt al haar paarden op dezelfde akelige manier. Ze heeft haar handen ook echt letterlijk een halve meter uit elkaar.

SETEFURII

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 10:33

Het is duidelijk dat iedereen kan zien dat dit niet goed is.. maar langs de andere kant is er vast een grote reden waarom ze HC starten. Extreem zenuwachtig paard? Of ruiter? Wij zien alleen kleine stukjes, niet wat er thuis of eender waar gebeurt is. Van zo een amazone verwacht iedereen alleen maar het allerbeste, hallo prestatiedruk? Dat ze dan zo opgehemeld wordt in het interview en zelf ook zo verschrikkelijk positief is, lijkt me dan weer overdreven. Want zo goed is het inderdaad niet. Maar ikdenk dat je hier nooitechtcorrect over kanoordelen, tenzij je zelf in haar schoenen staat. Een klein beetje krediet lijkt me dan wel op zijn plaats. Laten we afwachten tot hij wel klaar is voor de grote wedstrijden. Wie weet zien we dan wel een fijnpaard en een ontspannen ruiter.

RM94

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 10:38

Op de HK vorig jaar was hij niet zo zenuwachtig hoor SETEFURII
het spijt me ik doe altijd heel erg mijn best ook in de Duitse fora en FB pagina's om onze Nederlandse ruiters te beschermen maar hier schaam ik me als Nederlander voor en dit is niet te verdedigen

SETEFURII

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 10:40

RM94 schreef:
het spijt me ik doe altijd heel erg mijn best ook in de Duitse fora en FB pagina's om onze Nederlandse ruiters te beschermen maar hier schaam ik me als Nederlander voor en dit is niet te verdedigen

Dat heb ik toen niet meegekregen, ik ben ook geen gigantische adelinde fan, maar zou ik het zelf beter doen? Waarschijnlijk niet nee.

RM94

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 10:42

SETEFURII schreef:
RM94 schreef:

Dat heb ik toen niet meegekregen, ik ben ook geen gigantische adelinde fan, maar zou ik het zelf beter doen? Waarschijnlijk niet nee.

Als jij je paard op een vriendelijke manier rijdt zonder bij allemaal de tong uit de mond door je gesleur dan zeg ik JA jij doet het veel beter
Betekend dat dat wij een GP proef doorrijden nee maar dat betekend in mijn ogen ook niet altijd dat je beter kunt rijden

Ticoteam

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 10:42

Wensing werkt voor de Auteur :)

janderegelaa schreef:
RM94 schreef:
belachelijk die censuur. Ze start op een openbare wedstrijd daar is film materiaal van dan moet je niet starten. Wat had ze nou verwacht het is bar slecht en het verhaal ze moeten nog aan elkaar wennen ze moet nog wat oefenen ...... Ze heeft hem al een tijdje en vorig jaar op de HK zag het er net zo slecht uit alleen zelfs iets minder gestrest ......

eqwo.net heeft hem nog wel online. StGeorg heeft hem er af gehaald omdat volgens Adelinde de video zonder toestemming gemaakt en geplaatst is. Eeehhhhh het is een openbare wedstrijd.......

Straatvechter Wensing bemoeit zich ermee. Heeft st. Georg geen zin in denk ik.

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 10:46

Waarom zou je je als Nederlander schamen als we ook ruiters als Edward, Hans Peter of, misschien in dit geval het beste voorbeeld, Diederik van Silfhout hebben?
Ik denk dat de Engelsen zich ook niet voor hun sport schamen omdat ze toevallig Laura Tomlinson in hun team hadden. Kijk wat er tegenover staat.
De manier van rijden van 1 persoon is geen afspiegeling van hoe een heel land het doet.

Ik vind Adelinde ook niet prettig rijden. Vind dit plaatje erg op de rem en hier en daar lijkt hij zelfs onzuiver.

Coloured

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 10:49

SETEFURII schreef:
RM94 schreef:

Moet dat dan?

RM94

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 10:51

Ja Aranel daar heb je helemaal gelijk in :D maar ik kan haar in ieder geval niet verdedigen zoals ik de anderen doe want ik sta hier niet achter.

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 10:55

Ik denk dat ze gewoon had moeten zeggen dat er ruimte was voor verbetering maar dat ze tevreden was met hoe het voor de eerste keer ging. In plaats van die jubelstemming. Waarschijnlijk had ze niet door dat er gefilmd werd hoewel ik me dat bijna niet voor kan stellen.

Toby

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 11:43

Als ze er zelf achter staat, hoeft ze toch ook niet de filmpjes te laten verbieden?

Zegt toch ook wel wat...

HorseTimeXL

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 11:46

RM94 schreef:

Als je het mij vraagt is ze zo echt bezig haar eigen graf te graven..
Denk dat ze het beste niks had kunnen doen en dan was het later wel over gewaaid en dan kon ze later een wedstrijd laten zien dat ze de punten daadwerkelijk verdient. Nu lijkt zij bijna toeb tegeven aan de reacties van iedereen onder de filmpjes. Waarschijnlijk als iedereen positief was had ze er helemaal niet om gegeven..

En ook hier vond ik, ondanks dat ik heus potentie zie en realiseer dat dit de eerste wedstrijd is, dat Adelinde het al van te voren veelte groot maakte door de hengst de hemel in te prijzen en hem zelfs bijna beter al Parzival omschreef. Tsja dan creëer je zelf een behoorlijke drempel en hoge verwachtingen net zoals Rath deed..

Maar goed het kan natuurlijk komen. T is z'n eerste wedstrijd dus het zal inderdaad spannend zijn en de merries beginnen ook hengstig te worden. Ik doe het haar niet na.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 11:55

Ticoteam schreef:
Ik heb begrepen dat DAAR inmiddels OOK al contacten over zijn via de Paardenadvocaat uit Coevorden. Die treed op voor de Auteur

:') Ik ben benieuwd waar jij je zogenaamde inside informatie vandaan haalt, want ik werk zelf voor Hoefslag en er is nog geen paardenadvocaat voorbij gekomen :7

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 11:57

Cayenne schreef:
Ticoteam schreef:
Ik heb begrepen dat DAAR inmiddels OOK al contacten over zijn via de Paardenadvocaat uit Coevorden. Die treed op voor de Auteur

:') Ik ben benieuwd waar jij je zogenaamde inside informatie vandaan haalt, want ik werk zelf voor Hoefslag en er is nog geen paardenadvocaat voorbij gekomen :7

Hihi, busted :P

RM94

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 12:01

en toch vind ik het "we moeten ze tijd geven" etc een beetje onzin ... sorry
Ze is een "topruiter" en ze heeft hem al een aantal jaar op de hengstenkeuring in Den Bosch gieren de testosteron bommen door de hallen en zijn er zelfs ook merries tijdens het showblok en de entourage daar liegt er niet om en ook daar was het hetzelfde als dit nieuwe filmpje dus .......

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 12:06

Mijn idee. Ze heeft die hengst toch al 2 jaar? Dan mag je toch stellen dat ze wel een combinatie zijn.

Daarbij vind ik het er niet op lijken dat ze geen combinatie zijn hoor. Ze horen wel bij elkaar, maar de oefeningen gaan gewoon niet zo lekker.

DarkoFoitzik

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 12:07

Coloured schreef:
CharmingS schreef:
Want jullie zijn allemaal topruiters/amazones? Deze 2 moeten nog een combinatie worden en nee het is geen perfecte proef, maar probeer het eens na te doen voor je commentaar gaat geven!! Want durf te wedden dat geen van jullie het ooit zo ver hebben geschopt!!

O, dit is altijd zo'n dooddoener! Het ziet er gewoon niet uit. Gauw van dat paard aftrekken die iron lady. Ze rijdt al haar paarden op dezelfde akelige manier. Ze heeft haar handen ook echt letterlijk een halve meter uit elkaar.

eens. maar dat is het algemene plaatje van de modern dressuur helaas. als je goed naar de beelden gaat kijken zie je paarden die allemaal uit elkaar lopen. ze lopen takt matig zo goed als allemaal fout. het is dan ook te wijten aan het athletisch vemrogen van de modern gefokte paarden dat ze op die manier gereden kunnen worden. als ik dit filmpje zie vind ik het zielig voor het paard maar ach dat heb ik bij Edward en de rest ook. jhet rijden is gewoon slecht en onvriendelijk. dat heft niks te maken met zenuwen en of spanning bij het paard. die spanning creert de ruiter. jammer dat dit de tendens is dat gevoed wordt door hoge punten vanuit de jury.

chelseajane

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 12:14

Ik vind het ook zeker geen harmonieuze proef om naar te kijken, buiten dat ik op dit niveau niet bepaald veel kennis of ervaring heb. Het paard lijkt wel erg zijn best te doen, maar zelfs een leek ziet dat er heel erg veel onregelmatigheid in zit.

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 12:20

Ik vind hem bijna passen in de categorie MAR / Toot tijdens zijn laatste optreden. Iedereen zag dat het beest niet regelmatig was, maar Team Toot stond te juigen.

Ruiters op dit nivo hebben toch veel les? Die instructeur moet toch ook zien dat dit weinig harmonieus is?

Zet zo'n filmpje op ITP-HAW en de TS zal tot de grond worden afgebrand.

Ticoteam

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 12:20

Omdat???

Peelie schreef:

:') Ik ben benieuwd waar jij je zogenaamde inside informatie vandaan haalt, want ik werk zelf voor Hoefslag en er is nog geen paardenadvocaat voorbij gekomen :7[/quote]
Hihi, busted :P[/quote]